Deks
09-04-2017, 14:59
Pomocny post? (0)
#1 09 Kwi 2017 10:53
Witam
Pacjent: Fiat Bravo II 1.9 JTD 8V 120KM
Witam
Chciał bym wyczyścić kolektor dolotowy (niestety czynny EGR zrobił swoje).
Podjąłem decyzje żeby go zdjąć do czyszczenia, niestety sprawa nie jest taka prosta. Po zdemontowaniu osprzętu jaki wisi na kolektorze i zasilania wtryskiwaczy paliwem okazał się że problemem może być jeszcze pompa paliwowa i łapa silnika do której jest przymocowana pompa. Wyżej wymienione elementy najprawdopodobniej uniemożliwią demontaż kolektora. Nie che się o tym przekonać po jego odkręceniu od głowicy i może się wycofać z operacji. Bo to wymaga demontażu rozrządu i łapy silnika wraz z pompą. Operacja robi się gruba i to tylko po to żeby oczyścić kolektor.
Dlatego kieruje pytanie do mechaników którzy znają ten silnik (montowany nie tylko w fiacie) i potwierdzą że demontaż dolotu jest niemożliwy bez zdjęcia pompy paliwowej i łapy silnika.
Z góry dziękuje za pomoc.
#1 09 Kwi 2017 10:53
Witam
Pacjent: Fiat Bravo II 1.9 JTD 8V 120KM
Witam
Chciał bym wyczyścić kolektor dolotowy (niestety czynny EGR zrobił swoje).
Podjąłem decyzje żeby go zdjąć do czyszczenia, niestety sprawa nie jest taka prosta. Po zdemontowaniu osprzętu jaki wisi na kolektorze i zasilania wtryskiwaczy paliwem okazał się że problemem może być jeszcze pompa paliwowa i łapa silnika do której jest przymocowana pompa. Wyżej wymienione elementy najprawdopodobniej uniemożliwią demontaż kolektora. Nie che się o tym przekonać po jego odkręceniu od głowicy i może się wycofać z operacji. Bo to wymaga demontażu rozrządu i łapy silnika wraz z pompą. Operacja robi się gruba i to tylko po to żeby oczyścić kolektor.
Dlatego kieruje pytanie do mechaników którzy znają ten silnik (montowany nie tylko w fiacie) i potwierdzą że demontaż dolotu jest niemożliwy bez zdjęcia pompy paliwowej i łapy silnika.
Z góry dziękuje za pomoc.