Zobacz pełną wersję : Wydajność klimatyzacji - jednostrefowa
Jak wam sprawuje się klima jednostrefowa? U mnie, przy temp. ok 20 st., przy ustawieniu na 2, nie odczuwam dyskomfortu za niskiej temperatury - co będzie przy 30 st.? Ustawienie temperatury na min.
Mnie przeszkadza tylko to, że dmuchawa jest głośna już na drugim biegu jest mocno "słyszalna"
Jak wam sprawuje się klima jednostrefowa? U mnie, przy temp. ok 20 st., przy ustawieniu na 2, nie odczuwam dyskomfortu za niskiej temperatury - co będzie przy 30 st.? Ustawienie temperatury na min.
Ludzie, którzy przeżyli lato w tipo twierdzą, że klima jest wydajna. Być może przy obecnych temperaturach nie pracuje na maksa albo coś u Ciebie jest nie tak. Przyjdą upały, to się dowiesz :-)
MalcolmX
05-04-2017, 09:07
Potwierdzam, że na moje oko jest bardzo wydajna i ma jeszcze jedną dobrą cechę - nie jest tak odczuwalne obciążenie silnika jak w innych starszych autach z silnikiem o podobnej mocy.
Potwierdzam, że na moje oko jest bardzo wydajna i ma jeszcze jedną dobrą cechę - nie jest tak odczuwalne obciążenie silnika jak w innych starszych autach z silnikiem o podobnej mocy.
Też to zauważyłem. W moim starym Focusie I (1.6, 100 KM) była bardzo dobra i wydajna klima ale po włączeniu widać było wyraźnie jak podnosiły się obroty silnika i czuć było spadek mocy w trakcie jazdy. W Tipo mam wrażenie, że po włączeniu klimy obroty pozostają na tym samym poziomie.
Klima w Tipku działa świetnie. Jak tylko dostanie chwile na ochłodzenie kanałów wentylacyjnych to mrozi jak się patrzy
alexander_Felix
07-04-2017, 11:38
Też mogę potwierdzić, że kompletnie nie czuc ubytku mocy, ale może dowiemy sie o tym dopiero przy temperaturach 30+ gdy nawet Gulietta miała kłopot :D
MalcolmX
07-04-2017, 14:36
Też mogę potwierdzić, że kompletnie nie czuc ubytku mocy, ale może dowiemy sie o tym dopiero przy temperaturach 30+ gdy nawet Gulietta miała kłopot
temperatura na zewnątrz nie wpływa na obciążenie włączonej sprężarki - albo pracuje albo nie - dobrze kombinuje?
brylancik13
07-04-2017, 18:43
Od temperatury może tylko zwiększyć się częstotliwość jej załączania, samo włączenie powoduje ewentualny spadek mocy a w Tipo nie daje to jakiejs ujemnej różnicy
pelikan1
08-04-2017, 14:43
U mnie jest spadek mocy gdy pracje klimatyzacja. Oczywiście na hamowni nie byłem, takie subiektywne odczucie. Czy w związku z tym powinienem zgłosić się do ASO?
Spadek mocy przy klimie to naturalne zjawisko, klimatyzacja zabiera część mocy silnikowi na chłodzenie kabiny. Zależy w jak dużym stopniu to odczuwasz. Wątpię jednak by Aso coś zaradziło. Nie jednym autem po włączeniu klimy i z 4 osobami na pokładzie można zapomnieć o wyprzedzaniu.
JackTheNight
08-04-2017, 18:10
Czy w związku z tym powinienem zgłosić się do ASO?
Jak chcesz żeby się trochę z ciebie ponabijali w ASO to możesz pojechać i zgłosić spadek mocy po włączeniu klimy.
Radzę, nie jedź to normalne zjawisko, że spada moc po włączeniu klimy, bo sprężarkę klimatyzacji silnik musi napędzać, a to kosztuje parę koni mechanicznych.
pelikan1
08-04-2017, 19:58
To była ironia. Jak czytam ten post to tylko ja odbotowuję spadek mocy :)
Klima jak działa w automacie to chłodzi jak szalona, ja nie zauważyłem spadku mocy, ogólnie sama klima i ogrzewanie działa idealnie.
Tomasz1976
16-04-2018, 16:51
U mnie w tej chwili przy sloncu i temp.na zewnątrz ok.23..25st.odczuwaw dyskomfort.jest mi za cieplo w srodku.ustawione mam automat na 20st.
bahamut24
16-04-2018, 22:23
Ostatnio 24 st a klime mialem ustawiona na 21 st i musialem zamykac wyloty bo pizgalo :) ale jechalem w krotkim rekawku.
W zeszłym roku wypad do Zatoru w sierpniu. Najwieksze upaly 2017 r, 4 osoby na pokladzie i nikt nie narzekal na upal poki nie wysiadl z auta. Ja jestem zadowolony z klimy.
U mnie w tej chwili przy sloncu i temp.na zewnątrz ok.23..25st.odczuwaw dyskomfort.jest mi za cieplo w srodku.ustawione mam automat na 20st.
mam takie samo wrażenie, zastanawiam się czy to wina źle wyświetlającej się temperatury
Cytat Napisał Tomasz1976 Zobacz post
U mnie w tej chwili przy sloncu i temp.na zewnątrz ok.23..25st.odczuwaw dyskomfort.jest mi za cieplo w srodku.ustawione mam automat na 20st.
mam takie samo wrażenie, zastanawiam się czy to wina źle wyświetlającej się temperatury
Osobiście podchodzę do tego inaczej. Gdy auto jest nagrzane- wsiadam włączam klimę i ustawiam na ok 16 lub 17 stopni. Ona schładza wnętrze podczas jazdy do momentu kiedy jest mi już przyjemnie i chłodno. Wtedy ustawiam sobie wybraną temp np. 10- lub 20 stopni i wszystko jest ok. Gdy robiłem tak jak Tomek też odczuwałem dyskomfort. Jestem pewny że wskazania temp na wyświetlaczu odbiegają znacząco od rzeczywistych... ale można to podpasować pod swoje potrzeby termiczne...
bahamut24
21-04-2018, 10:25
U mnie w tej chwili przy sloncu i temp.na zewnątrz ok.23..25st.odczuwaw dyskomfort.jest mi za cieplo w srodku.ustawione mam automat na 20st.
Pytanie podstawowe jak jestes ubrany? Bo jak jedziesz w swetrze i kurtce to przy podanych warunkach bedzie ci cieplo logiczne.
Warto tez sprawdzic czy auto w sloncu stoi. Sam sie o tym nie raz przekonalem. Wsiadalem ostatnio i poakazywalo 25 st klime ustawilem na 22. Przejechalem kawalek a rzeczywiscie bylo 20 st tyle samo co termometr na budynku.
Tomasz1976
25-04-2018, 21:46
Wrocilem wlasnie z serwisu.brakowalo podobno 20gr.czynnika,jednak brak nieszczelnosci.Wiec Pan powiedzial,ze w związku z tym ze bylo to "naturalne"zuzycie przez jakies mikro pory.mam zaplacic za gaz.Koledzy,czy jest tak,ze jesli gaz ubywa,a nie ma nieszczelnosci to placimy za dobicie na gwarancji????przeciez jak ubywa,to logiczne ze jest nieszczelnosc.nie moglem sie dogadac,no moze ja zle to rozumiem.
krowka1978
25-04-2018, 23:49
Wrocilem wlasnie z serwisu.brakowalo podobno 20gr.czynnika,jednak brak nieszczelnosci.Wiec Pan powiedzial,ze w związku z tym ze bylo to "naturalne"zuzycie przez jakies mikro pory.mam zaplacic za gaz.Koledzy,czy jest tak,ze jesli gaz ubywa,a nie ma nieszczelnosci to placimy za dobicie na gwarancji????przeciez jak ubywa,to logiczne ze jest nieszczelnosc.nie moglem sie dogadac,no moze ja zle to rozumiem.
Po roku dobijać klimę z powodu "bo chcę"... Dobrze powiedzieli, że należy się zapłata. Chciałeś, to płać i płacz. Poczytaj sobie o układzie AC w aucie i dowiesz się co to "naturalny ubytek".
jaroslawrak
26-04-2018, 00:17
Wydajność klimatyzacji - jednostrefowa
Z działania klimy w moim Tipo jestem bardzo zadowolony,pracuje cicho, w czasie nie dłuższym niż 1 min. po uruchomieniu silnika zaczyna wiać chłodem z nawiewów...dobra rzecz kiedy wsiada się do auta wygrzanego w słońcu na parkingu.
Tomasz1976
26-04-2018, 07:05
Nie bo chce,tylko slabo chlodzi,a samochod jest nowy i nic nie ma prawa ubywac.wymagam poprawnego dzialania klimy,kupilem nowe auto bez przebiegu.jak ubywa,to znaczy cos jest nie tak
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Zreszta w tym samochodzie ubawa rowniez olej.w duzych ilosciach.na razie na podstawie moich 33000km przejechanych ten samochod to totalna porazka.
Czlowiek
26-04-2018, 17:31
Zreszta w tym samochodzie ubawa rowniez olej.w duzych ilosciach.na razie na podstawie moich 33000km przejechanych ten samochod to totalna porazka.
Zgadzam się, "prawdziwy" Fiat. Mój 7 albo 8 Fiat i też takiego dziadostwa nie miałem ....
Pozwolę sobie odgrzać sprawę chłodzenia :) bo odnoszę wrażenie, że klima u mnie słabo działa. Mam manualna klimę.
Zgłosiłem ten fakt w serwisie, ale powiedzieli, że jest w porządku bo zrobili test i klima ich "mroziła". No ale jak się okazało test robili w dość chłodny dzień i przy włączonym obiegu wewnętrznym.
Teraz pytanie. Czy ktoś wie jak sprawdzić efektywność klimatyzacji, jakie są obiektywne parametry, które mógłbym sobie zmierzyć i zdecydować czy sobie odpuścić czy dalej walczyć z ASO.
Sprawa dość pilna bo w sierpniu kończy mi się gwarancja.
Czy ktoś wie jak sprawdzić efektywność klimatyzacji
W środe wracałem z nad morza 450 km-termometr zewnętrzny w czasie jazdy przez cała drogę pokazywał 33-34C. Włożony w wylot kratki /tak z 10-15 cm w głąb/na środku konsoli czujnik termometru pokazywał praktycznie przez całą drogę temperaturę w granicach 5,9 -7,8C./termometr sprawdzony może mieć tolerancję +- 1C/Klimatyzacje mam taką samą jak ty - przejechane ponad 60 kkm , samochód zaraz kończy 3 lata - nigdy nie uzupełniałem czynnika - klimy praktycznie nie słyszę - czyszczę tylko parownik i ozonuję 2x w roku - myślę że taka trasa w tych warunkach temperatury zewnętrznej to najlepszy test klimy
Rozumiem, że jesteś z działania klimy zadowolony. Muszę w takim razie pomierzyć te temperatury u mnie.
harry.wesoly
15-06-2019, 13:25
A ja mam pytanie bo auto odebrane 29 marca, wykonany przegląd zerowy czyli niby sprawdzenie płynów itp i tu pytanie o klimę bo wydaje mi się, że mogłaby chłodzić mocniej (automat) to znaczy nie jest źle ale np w drugim aucie jak nabita na full to zamraża a tu w tipo ten efekt jest słabszy. Czy jakbym to zgłosił i zasugerował że klima słabo nabita a auto miało przegląd zerowy 29 marca to w razie ubytku czynnika to powinni to chyba uzupełnić na własny koszt tak? w końcu nowe auto powinna być nabita na full a jak gdzieś w wątku jakimś było mówione, że turki nie nabijają jej nam na maxa co jest niefer, to tak jakby oleju silnikowego nam lali na minimum.
Jeśli są jakiekolwiek ubytki czynnika i nie było uszkodzenia mechanicznego, to jak najbardziej możesz podjechać z tym na gwarancję.
Wysłane z mojego S2 przy użyciu Tapatalka
Ja przy okazji przeglądu po 3 latach poprosiłem o sprawdzenie klimy, bo odczuwałem spadek wydajności, tzn. wydawało mi się, że kiedyś przy takich samych ustawieniach dmuchało zimniej. W ASO gość stwierdził, że po wymianie filtra kabinowego zobaczy. Po przeglądzie stwierdził, że nie ruszali, bo ich zdaniem dmucha dobrze i nie ma co ruszać i że to wina filtra, bo był mega syf (wymieniany rok temu). Może coś być na rzeczy, bo nie dość, że Kraków ma chu... powietrze przez cały rok, to jeszcze codziennie przejeżdżam obok domu przez teren budowy Trasy Łagiewnickiej i stoję tam w korkach. Niby Budimex sprząta teren, ale ten cały syf się unosi po okolicy, a że roboty ziemne są naprawdę imponujących rozmiarów, to i syfu dużo. W każdym razie albo dzięki wymianie filtra albo dzięki sugestii gościa z ASO nie odczuwam już spadku wydajności, mimo masakrycznych upałów. Zawsze na początku otwieram okna, zeby wywiać gorące powietrze, załączam klimę na chwilę na maksa, a po minucie, dwóch automat na 20 st.
Zawsze na początku otwieram okna, zeby wywiać gorące powietrze, załączam klimę na chwilę na maksa, a po minucie, dwóch automat na 20 st.
Hehe no chyba że się elektronika zatnie na chwilę (tak jak u mnie to się czasami zdarza) to wtedy potrafi nawet dobrze zacząć grzać.....
krowka1978
17-06-2019, 09:33
załączam klimę na chwilę na maksa, a po minucie, dwóch automat na 20 st.
Automat sam z siebie włącza szybkie zbicie temperatury do zadanej, nic nie trzeba przestawiać.
Ja w te upały mam ustawioną temperaturę w aucie na 26 stopni, bo chłodzi jak wściekła ta klima i pizga po chwili :D
Ja w te upały mam ustawioną temperaturę w aucie na 26 stopni, bo chłodzi jak wściekła ta klima i pizga po chwili :D
Jaki masz kolor auta, bo ja mam czarny i w upały klima nie daje rady (chyba, że to nie wina koloru). Lepiej zrobić przeciąg otwierając okna, no ale w korkach niestety nie.
mam czarnego, generalnie z przegrzaniem wstępnym nie mam problemu, bo parking w robocie jest ogrodzony i strzeżony, więc szyby są cały czas uchylone i w środku przy wsiadaniu nie ma aż takiej tragedii.
mam czarnego, generalnie z przegrzaniem wstępnym nie mam problemu, bo parking w robocie jest ogrodzony i strzeżony, więc szyby są cały czas uchylone i w środku przy wsiadaniu nie ma aż takiej tragedii.
Jam mam kolor szary colosseo. Pod biurem parkuję na odkrytym terenie, istna patelnia. Po otwarciu samochodu w środku jest pewnie z 60 stopni. Tyle przynajmniej pokazał termometr dla dzieci do kąpieli, który w zeszłym roku zostawiłem w samochodzie, ale to było maks. na skali, więc cholera wie.
Niby automat sam dostosowuje temperaturę, ale nigdy nie dmucha tak mocno, jak po wciśnięciu przycisku max.
krowka1978
17-06-2019, 10:41
Niby automat sam dostosowuje temperaturę, ale nigdy nie dmucha tak mocno, jak po wciśnięciu przycisku max.
Podłącz sobie MES i sprawdź jakie temperatury są na czujnikach, gdy włączysz MIN ;-) Jest cieplej niż myślisz ;-) Gdy klikasz Max Def, to włączasz ogrzewanie ;-)
brylancik13
17-06-2019, 12:59
Nie chodzi o max def tylko pewnie o max a/c, są dwa rozne przyciski na panelu
krowka1978
17-06-2019, 13:09
Nie chodzi o max def tylko pewnie o max a/c, są dwa rozne przyciski na panelu
No tak, w Tipo, obejrzałem zdjęcia, jest inaczej - zapchaj dziurę zrobili, zamiast SYNC/MONO, z panelu dwustrefowej, dali MAX AC - z drobnym przestawieniem, w dwustrefowej w tym miejscu jest OW, a zamiast OW po prawej SYNC. W GP/500X "Max AC" włącza się poprzez przekręcenie pokrętła temperatury w kierunku zimne, aż na wyświetlaczu pojawi się Lo. Stąd mój błąd.
brylancik13
17-06-2019, 14:01
W tipo najnizsza temp to takze LO (skala kest do 16 st). Dodatkowo cos takiego zrobili ze Max A/c wlacza obieg zamkniety i ustala moc nawiewu na maksymalne obroty
krowka1978
17-06-2019, 14:28
Dodatkowo cos takiego zrobili ze Max A/c wlacza obieg zamkniety i ustala moc nawiewu na maksymalne obroty
Jeżeli tak to działa, to w przypadku rozgrzanego wewnątrz auta nie ma racji bytu uruchamianie tej funkcji, bo na obiegu zamkniętym musi schłodzić znacznie cieplejsze powietrze z wnętrza auta, niż by z zewnątrz zaciągnął, gdy auto sobie na słońcu postoi. Jeżeli chce się przy otwartych oknach zrobić przedmuch, to tylne w dół, ewentualnie przednie też, i klima z obiegiem otwartym jak dla mnie, co też w trybie auto się dzieje na początku schładzania rozgrzanego auta.
nightingale79
17-06-2019, 14:53
mam czerwone Tipo i stoi pod pracą na asfaltowym parkingu bez żadnego drzewka przez 8 godzin. Chwila wystarczy i zaczyna być przyjemnie. Normalnie w takie upały do jazdy jak już się odpowiednio schłodzi, to ustawiam też 26 stopni jak ktoś wyżej napisał. Nic nie przestawiam ręcznie tylko cały czas jeżdżę na automacie i sam sobie dopasowuje gdzie jak ma dać nawiew.
Szczęśliwcy, że macie klimę automatyczną :) A jak sobie radzić przy ręcznej?
I ja tez na 26 jezdze... niżej zamarznąć można nawet w te upały...
Szczęśliwcy, że macie klimę automatyczną :) A jak sobie radzić przy ręcznej?
Ale z czym masz problem? Naciskasz guzik ze śnieżynką i jedziesz :mrgreen:
Ja z automatem żyję tak samo jak z manualem a nawet częściej kręcę gałkami bo raz mi za ciepło a raz za zimno. mowa o innym aucie. Ale generalnie wychodzę z niego po jeździe z klimą jak po koń po westernie. tam są dwie strefy i jak pasażer zmieni temperature u siebie to zdarza się że wentylayor dostaje pierdolca i dmucha na mnie jak porąbany. w tipo mam manual i na jedno mi wychodzi z regulacją. Ale generalnie klimy unikam - staram się wywietrzyć nawet jak jest gorąco włączam w ostateczności.
Od paru dni poruszam się zastępczakiem Octavia II z przebiegiem 420kkm i klima niestety nie działa , w tamtym tygodniu w największe upały był dramat zwłaszcza w korku. Po pracy ratowałem się tym że z biura 10min przed wyjściem opuszczałem wszystkie szyby z pilota na max i dawało to bdb rezultat:wink:
Ale z czym masz problem? Naciskasz guzik ze śnieżynką i jedziesz :mrgreen:
No ale jak ustawić wentylator np. Próbowałem różnie i tak sobie.
Wczoraj wypróbowałem sposób z uchylonymi tylnymi szybami i jest trochę lepiej.
bahamut24
18-06-2019, 10:07
Radze każdemu na gwarancji sprawdzic ilosc czynnika w ukladzie. U mnie brakowalo 150g po pierwszym roku, po drugim roku tylko 4g , turasy nie nabijaja na full ukladow. Ubytek powyzej 50g nabijaja na gwarancji.
Mam wrazenie ze u mnie tez po roku spadla wydajnosc klimatyzacji.. tez podjade do aso sprawdzic ile jest czynnika
Nabijał ktoś klimę ? Jaki koszt ?
bahamut24
18-06-2019, 16:19
Nabijał ktoś klimę ? Jaki koszt ?
Taki jak koszt czynnika tego droższego.
Warsztaty podają cenę za 100gram, pod maska masz naklejkę z pojemnością układu, przemnożyć sobie i masz orientacyjna cenę...
jaroslawrak
20-06-2019, 01:13
W Cz-wie jest firma która bierze za nabicie klimy 130 zł...wszyscy płacą po równo niezależnie od ilości użytego czynnika,reklamują się nawet w lokalnym radio.Ja na razie nie muszę korzystać z ich usługi:smile:
36175
Ale jakim czynnikiem?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ale jakim czynnikiem?
To raczej cena tylko za dezynfekcje i podłączenie maszyny - odessanie i załadowanie czynnika. Za uzupełniony czynnik płatne zapewne dodatkowo...
FiatPrime
20-06-2019, 12:23
Taka ciekawostka, bo jest ciepło - uważam, że cenna:
Koleżanka ma SW i też STRASZNIE była niezadowolona z tego jak chodzi klimatyzacja - nie dało schłodzić budy. Była w ASO - jest ok. Drugie ASO - jest ok. Pojechała, prywatnie, zapłaciła kupę kasy (bo to nowy odczynnik) - brakowało niby 100g - jest ok.
Nie było OK. Nie szło budy schłodzić - tzn dało się, ale trwało to z dobre 30min żeby w środku było przyjemnie. Jeszcze w miarę OK jak ktoś pracuje w aucie jak my. Termometr w kratki i jedziemy. Pokazuje 4-7*C (26-30*C na zewnątrz) - jest OK. Drzwi nie są gorące, podsufitka nie jest gorąca, grodź nie jest gorąca, tunel przy nogach kierowca-pasażer zaraz po wyjeździe z salonu był izolowany (ekrany). No to co? Okna.
W ubiegłym tygodniu tylne szyby i trumna (25% przepuszczalności światła), przód (50% przepuszczalności - nielegalne w PL!) i... kolosalna różnica. Przy 28*C żeby utrzymać wewnątrz temp trzeba było mieć prędkość 2 (obieg zamknięty), żeby schładzać - 3/4 (zamknięty). Teraz żeby utrzymać temp. 1/2 (obieg otwarty).
Pan od oklejania bardzo źle się wypowiadał na temat fabrycznego przyciemniania szkła szyb bocznych w produktach FCA w ostatnich latach (droższych i tańszych). Większość producentów robi 80-85% przepuszczalności (boczne), a od kilku lat fiat z uporem maniaka 90%.
Faktycznie w Daczce mam ciut ciemniejsze niż fabryczne Tipo (nic nie przyciemniane). Ale jak się ustawi obok widać różnicę.
Więc jak komuś źle to sprawdzić temperaturę w trakcie jazdy termometrem. Jak jest OK to przyciemniamy.
krowka1978
20-06-2019, 20:06
Większość producentów robi 80-85% przepuszczalności (boczne), a od kilku lat fiat z uporem maniaka 90%
Po co farmazony wypisujesz? Na moich fiatowych szybach jest oznaczenie minimalnej przepuszczalności 70%, w obu. Pomijam tylne. Choćbym nie wiem jak krzywo patrzył, to nie widzę, żeby miały 90%. Jest zauważalnie ciemniej.
FiatPrime
20-06-2019, 23:20
Hey Krowa.
Znowu coś wyłapałeś w mojej wypowiedzi. Nie o to chodziło, ale ok.
Oczywiście masz Tipo i masz takie szyby w swoim.
Na szybach jest homologacja - nie realne parametry. I wymogiem homologacji jest to, że ma być co najmniej 70% przepuszczalności. Czyli może być 70% ale jak będzie 90% to też spełni warunki homologacji.
Czy się mylę? Nie jestem specem. Jest gdzieś na szybie bocznej realna przepuszczalność?
Mówiła, że okleiła i niebo/ziemia. Z tym majstrem nie rozmawiałem osobiście. Pewnie się nie zna i gada dyrdymałki. Jak wszyscy co się źle wypowiedzą.
krowka1978
21-06-2019, 00:14
Mówiła, że okleiła i niebo/ziemia. Z tym majstrem nie rozmawiałem osobiście. Pewnie się nie zna i gada dyrdymałki. Jak wszyscy co się źle wypowiedzą.
Kiedyś brednie po "fachowcu" od klim pisałeś, wypunktowałem je. Tak samo jak fachowcy z TV twierdzą, że łączniki stabilizatora muszą padać, żeby chronić zawieszenie...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Oczywiście masz Tipo i masz takie szyby w swoim.
Mam dwa FIAT-y, napisałeś, że wszystkie mają 90%, czyli tyle co nic :)
Jeszcze ciekawe, czym to mierzy, jak z kalibracją itd.
FiatPrime
21-06-2019, 00:38
Kiedyś brednie po "fachowcu" od klim pisałeś, wypunktowałem je.
I tak, i nie. C5 (x7) po podpięciu do kompa w module klimatyzacji ma jak wół 2 czujniki temperatury w kabinie - odrobiłem lekcję w między czasie trochę. I dalej będę uważać, że kompakt z automatyczną klimatyzacją to porażka, bo i tak trzeba ciągle zmieniać temperatury (nie tylko Fiat). Niby ma być 20, a lata ciepło/zimno. Nie wiem z czego to wynika iż sumie średnio mnie to interesuje.
Sam przed chwilą twierdziłeś, że mają 70, bo jest homologacja.
Nie chciałem atakować marki Fiat. Wpadłem, zalogowałem się, dorzuciłem ciekawostkę. 90% tyle co nic, ale jednak może być. Nie mam sprzętu pomiarowego, kłócić się nie będę i nie chce. Bo po co?
Procenty pominę milczeniem a podam suchy fakt. Odstawiałem swoje auto z fabrycznie przyciemnionymi szybami i pomykałem zastępczym ze zwykłymi. W zastępczym parowa niemiłosierna... wietrznie i schładzanie zajmuje wieki. Potem przesiadka do mego i niebo i ziemia. Wietrzyć nie musze i szybko schładza. Zwłaszcza jak stoi tyłem do słońca...
Wniosek, ciemne szyby robią robotę a rozwodzeniem się nad procentami tego nie zmieni...
Wniosek, ciemne szyby robią robotę
Potwierdzam ,a co do procentów to dobra cytrynóweczka z zamrażarki załatwia sprawę
bahamut24
22-06-2019, 09:50
Czyli sedanik pod wzgledem upalow lepiej sie sprawuje, chyba ze automat lepiej chłodzi 😎
kartonik
22-06-2019, 10:26
Mam HB z fabrycznie przyciemnianymi szybami i klima (automat) chłodzi jak wściekła :cool:
Czyli sedanik pod wzgledem upalow lepiej sie sprawuje, chyba ze automat lepiej chłodzi
Nie ważne czy sedan czy inny, czy automat czy nie, ważne czy ma ciemne szyby, wtedy nawet pierdy przyjemnie chłodzą...
bahamut24
22-06-2019, 11:32
Nie ważne czy sedan czy inny, czy automat czy nie, ważne czy ma ciemne szyby, wtedy nawet pierdy przyjemnie chłodzą...
Tylko ze ja nie mam przyciemnianych szyb 🤣
No to nie wiesz c tracisz :-D
bahamut24
22-06-2019, 13:14
No to nie wiesz c tracisz :-D
Nie mam problemów z klimą jak to tutaj piszą, nawet gdy na dworzu było 39 st to szybko sie schładza, fakt przy wsiadaniu nie jest przyjemnie ale chwila wietrzenia i mozna ruszac
No to nic nie tracisz :-)
bahamut24
22-06-2019, 23:47
No to nic nie tracisz :-)
Pewnie bym zyskal ale na razie plany inne ;)
U mnie chłodzi od samego początku jak wariatka ,ale po kilku godzinach jazdy wydajność jej spada . Im dłużej jadę tym słabiej schładza trzeba przekręcać wentylator z 1 na 2 później na 3 . Teraz już mam opanowane że jak już jest źle to wyłączam klimę na jakieś 30 min do godziny (trochę męczące) ale znów zaczyna chłodzić . Sprawa zgłoszona w ASO mają się dowiedzieć na "górze" co to może być . (środek uzupełniony bo też myśleli że mało ,ale to nie to )
FiatPrime
24-06-2019, 14:47
Na górze pytać nie muszą. Wystarczy mnie :P (skromność)
Masz ujowo zamontowany/spadł czujnik temperatury parownika i obladza parownik :) Łatwo trafić. Weź w trasę komputer i patrz na temperaturę czujnika. Jak klima chłodzi słabiej i słabiej, a twierdzi że na parowniku jest taka sama to masz sprawcę.
NIE MAM POJĘCIA JAK TO WE FIACIE WYGLĄDA (Krowa :*) aleeeee jak będą chcieli demontować całą deskę to nie daj im tego zrobić. Nie zrobią tego potem jak w fabryce i będzie Ci trzeszczeć itd.
Dzięki FiatPrime sprawdzę . Gdyby wiedzieli to pewnie by do Ciebie zadzwonili :tongue
Dokonałem pomiarów temperatury. I tak:
Temp. zewnętrzna 36 st. temp. w środku, na wysokości głowy po ok. 30 min. maksymalnego chłodzenia 32 st. Chyba coś nie tak, a w ASO mi wciskali kit że jest ok, ale raczej nie mierzyli temp. tylko wg ich oceny. I jeszcze jedno, nie wiem czy to normalne, że bez klimy temp. w kratkach jest o ok. 4 st. wyższa niż na zewnątrz (grzanie na zero).
Jadę jeszcze raz z reklamacją.
brylancik13
02-07-2019, 07:39
A czy wiesz ze jak na dworze bylo 36 st to twoje auto i jego niektore elementy mialy ok 60 st? Bo chyba o pewnych sprawach zapomniales. Moze zrob pomiary rano gdy calosc nie jest nagrzana jak patelnia bo te wszystkie elementy oddają to cieplo podczas gdy klima daje chłodne powietrze
Owszem. zaraz po otwarciu auta było w środku 55 stopni. Ale najpierw przewietrzyłem wnętrze w czasie jazdy, obniżając temp. do ok 40 st. Potem zamknąłem okna , włączyłem klimę i mierzyłem temperatury. Wyniki jw.
Mam te same odczucia co do klimy, kombiak bez przyciemnianych szyb NIGDY nie schłodził mi auta jeżdżąc po mieście gdy na zewnątrz było pod 40 stopni. Jazda polegała na wożeniu małżonki i dziecka, sam z auta nie wysiadałem i nie wyłączałem go. Dziecko bardzo marudzi jak jest za gorąco. (Klima na maxa, na obiegu wewnętrznym "lepiej" mi chłodzi)
FiatPrime
02-07-2019, 10:40
I jeszcze jedno, nie wiem czy to normalne, że bez klimy temp. w kratkach jest o ok. 4 st. wyższa niż na zewnątrz (grzanie na zero).
Normalne, bo nie ma zaworu odcinającego dopływ wody do nagrzewnicy. Więc obudowa nagrzewnicy i sama nagrzewnica jest zawsze gorąca. Tańsze fury niestety już tak mają. Można by modzić - próbować jakiś podpasować, dorabiać elektronikę sterującą ale zabawa raczej dla pasjonatów.
Niestety SW trudno ostudzić.
Tutaj masz trochę materiałów poglądowych:
http://www.fixkick.com/AirCond/r134-1996-chart1w.jpg <- Prius o ile mnie pamięć nie myli.
DACIA Klub Polska :: Zobacz temat - Przeglądy i czyszczenie klimatyzacji (http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=86847#86847) <- tutaj materiały od konkurencji udostępnione przez Jack'a masz opisaną procedurę testową
Na pociechę Ci powiem, że też byłem średnio zadowolony z klimy w SW. Ale sprawdzają temp. na kratce - tyle mogą. Kolejny dowód na to jak dogłębnie testowane są nasze Fiaty przed wypuszczeniem tego na rynek :)
Zaraz się zlecą tutaj pociechy z Fiatami 500 i Tipo z fabrycznym lpg w T-Jetach gdzie śniegiem i lodem wali z kratek i muszą w szalikach jeździć przy 35*C, bo uszy odmarzają - bym wziął na nich poprawkę.
Niestety takie klimy teraz robią, zwłaszcza na tym nowym czynniku. W SW masz sporą "kubaturę" do ochłodzenia. Więc jak temp. na kratkach się zgadza z tabelkami wyżej, przyciemniamy szybki, auto w cień, zaciskamy zęby. "Fabryki" nie poprawisz.
krowka1978
02-07-2019, 10:52
Zaraz się zlecą tutaj pociechy z Fiatami 500 i Tipo z fabrycznym lpg w T-Jetach gdzie śniegiem i lodem wali z kratek i muszą w szalikach jeździć przy 35*C, bo uszy odmarzają - bym wziął na nich poprawkę.
Wywołałeś, więc jestem. od razu sprostuję, nie muszę wiązać szalika, od tego mam regulację temperatury na panelu, całym rokiem ustawione na 22stC. W temacie klimy to jednak na Ciebie trzeba brać poprawkę:!:
Zapomniałeś jeszcze o GP, w którym żonka ustawiła sobie 21stC i tak cały rok, tam to dopiero zimowy wicher jest:!:
Normalne, bo nie ma zaworu odcinającego dopływ wody do nagrzewnicy. Więc obudowa nagrzewnicy i sama nagrzewnica jest zawsze gorąca. Tańsze fury niestety już tak mają
Zatem UNO to luksus, w którym to właśnie jest zawór na nagrzewnicy :lol2: Super rozwiązanie do momentu przecieku, na szczęście nie doświadczyłem :lol: Przypomnij, co pisałeś o rozbiórce kokpitu:?: Podobnież po złożeniu do kupy będzie trzeszczeć i stukać, czy nie:?:
Jeszcze jedno, do układu nie lejemy samej wody:!:
Z tego wszystkiego zapomniałeś też jeszcze dodać, że trzeba jednak schłodzić kanały wentylacji. Do jakiej temperatury nagrzewa się kokpit, gdy pada na niego promieniowanie słoneczne:?: Jak widzisz wstawiłem poprawkę na Ciebie w temacie klimy i wentylacji :lol:
W TIPO SW brakuje po prostu nawiewów na tył.
Można by modzić - próbować jakiś podpasować, dorabiać elektronikę sterującą ale zabawa raczej dla pasjonatów.
Proponuję zakładać ubranko, które nie przepuszcza ciepła od słońca, gdy wpada przez szyby. Co ciekawe na zewnątrz gdy jest 21stC, a słońce wali, to grzeje na cielsku pomimo przebywania na wolnej przestrzeni - wyjaśnij ten fenomen :food:
FiatPrime
02-07-2019, 11:10
Krowa, mądry facet jesteś kłócić się nie będę. Mam nadzieję, że zrozumiałeś mój skrót myślowy dotyczący współczesnej motoryzacji gdzie ciepło/zimno jest sterowane zazwyczaj klapą, a motoryzacją 30 lat temu gdzie ciepło/zimno było sterowane ów zaworem i ilością płynu przepuszczanego do nagrzewnicy (m.in. UNO/Łady/Astry F/Duży fiat). W autach tanich (współczesnych) bez owego zaworu (zazwyczaj już elektronicznego) przez nagrzewnicę płynie gorąca cały czas skąd efekt o którym napisał kolega, że mimo zasysania powietrza o temp. 20*C leci wyższa z kratek (bo obudowa się nagrzewa od owej nagrzewnicy - przy wyłączonej klimatyzacji). O 500tce i GP się nie wypowiadam - miałem mało kontaktu. Rozmawiamy o SW. Szczerze zazdrościmy bezproblemowej eksploatacji w/w modeli samochodu.
krowka1978
02-07-2019, 11:14
Szczerze zazdrościmy bezproblemowej eksploatacji w/w modeli samochodu.
Czy bezproblemowa? Turbo padło :tongue
GP się nie wypowiadam
GP ma mały feler z nagrzewnicą, obok prawej nogi jest dość gorąco, więc nie ideał :smile:
FiatPrime
02-07-2019, 11:21
W TIPO SW brakuje po prostu nawiewów na tył.
Są. Na nogi.
GP ma mały feler z nagrzewnicą, obok prawej nogi jest dość gorąco, więc nie ideał
Jakby było coś w tym stylu to by nie było tego problemu:
Zawór nagrzewnicy - Fiesta Mk4 * Ka * Puma 1714716 / 1451981 FORD Ford sklep internetowy Ford części Kielce (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zawor-nagrzewnicy-Fiesta-Mk4-Ka-Puma-1714716-1451981-FORD/1693)
Można wstawić ale jak wspomniałem robota dla pasjonata - zdecydowanie poprawiłoby "wydajność".
W wersji ekonomicznej można ten problem (tzn z nogami i ciepłem od nagrzewnicy) rozwiązać (miałem w Tipo, mam też teraz w Dusterze) ściągając panel przy nogach i podklejając go czymś takim od wewnątrz:
https://www.obi.pl/izolacje-pomieszczen-mieszkalnych/decosa-tapeta-zagrzejnikowa-gr-3mm-10mx0-5m/p/4554952
Czuć różnicę. Inna sprawa, jak ktoś nie jeździ całymi dniami jak Ja to by raczej nie zwrócił na to uwagi.
krowka1978
02-07-2019, 11:34
Są. Na nogi.
Jest tylko z nimi mały problem :smile: Działają tylko przy ustawieniu wiatru na nogi, czyli typowo do ogrzewania :smile: W GP i pincecie też mam i doskonale wiem jak to działa :smile: Chłodzenie od dołu nie sprawdzi się, zgodnie z zasadami fizyki. Ciepło do góry, zimno do dołu. Czyli latem są bezużyteczne. Brakuje wylotów "twarzowych", ewentualnie pod dachem.
Czuć różnicę. Inna sprawa, jak ktoś nie jeździ całymi dniami jak Ja to by raczej nie zwrócił na to uwagi.
Jeżeli nie dotknie się, to nie zwraca się na to uwagi ;-)
Zaraz się zlecą tutaj pociechy z Fiatami 500 i Tipo z fabrycznym lpg w T-Jetach gdzie śniegiem i lodem wali z kratek
Ja mam tipo 95KM, co prawda sedan a nie SW, bez przyciemnianych szyb. Po schłodzeniu samochodu, klima z wentylatorem na 1. biegu zapewnia mi komfort termiczny, nawet przy 35C na zewnątrz, więc złego słowa o wyajności nie powiem.
Ja mam tipo 95KM, co prawda sedan a nie SW, bez przyciemnianych szyb. Po schłodzeniu samochodu, klima z wentylatorem na 1. biegu zapewnia mi komfort termiczny, nawet przy 35C na zewnątrz, więc złego słowa o wyajności nie powiem.
Szczęśliwiec :D
brylancik13
02-07-2019, 17:20
Ja tez jestem zadowolony z klimy, jest wlaczona od wyjazdu z salonu, nigdy nie wyłączana. Nawet bez serwisu juz ponad dwa lata działa i jakos mi nie po drodze do serwisu klimatyzacji ;)
Że też jeszcze nikt nie wpadl na to jak to ciepło odpadowe z silnika przerobić na zimno bez mechanicznej sprężarki. Jakiś amoniak czy coś jak w starych lodówkach.
bahamut24
03-07-2019, 10:19
Że też jeszcze nikt nie wpadl na to jak to ciepło odpadowe z silnika przerobić na zimno bez mechanicznej sprężarki. Jakiś amoniak czy coś jak w starych lodówkach.
Milion nowych offtopicowych teorii za
3...
2...
1...
kartonik
12-07-2019, 22:59
Da się jakoś w sofcie zmienić aby jednocześnie był nadmuch na szybę i ze środkowych kratek?
Witam, niedawno byłem na serwisie, i powiem Wam, że zauważyłem, że lepiej klima działa obecnie niż przed nim. Do układu dobito 80g czynnika - to ok20% ubytku, a jako, że klima jest szczelna (mam na wydruku test 22bar i próżni), to obstawiam, że auto tak przyjechało z fabryki. Po odebraniu auta klima mrozi jeszcze bardziej niż wcześniej.
pozdrawiam
JackTheNight
22-07-2019, 22:29
Po 3 latach klima u mnie też delikatnie słabiej chłodziła, szczególnie jak na dworzu było 40 stopni.
Podjechałem do prywatnego serwisu w Łodzi, ale nie ASO i zleciłem dobicie klimy.
Po 3 latach ubyło tylko 55 gram czynnika 1234yf, odzysk z układu 365 gram - także nieźle.
Cały układ do pełna ma mieć czynnika 420 gram plus 8 g oleju i jeszcze 2 gramy dali kontrastu UV.
1 gram czynnika kosztuje 1 zł, plus usługa 200 zł - czyli całość wyniosła mnie 255 zł :)
36408
Spokojnie mogę polecić ten serwis Garbaliński na Więckowskiego 77 w Łodzi.
Obsługa miła i mają dobry sprzęt do klimy : TEXA 780R BI-GAS, który obsługuje stary czynnik i nowy 1234yf.
Napiszę trochę inaczej: nie o tipo. Mam hyundaia ix35 z 2010r. Auto fajne nie marudzi, czasami przytrafi mu się jakaś usterka (nieraz i większa). Mam go do nowego. Nic z klimą nie robiłem przez te lata. Używam jej wtedy kiedy jest gorąco no i sporadycznie czasami wg zaleceń aby się wymieszała. No i ostatnio naszło mnie aby ją sprawdzić domowym sposobem.
Zrobiłem tak: w gorący upalny dzień nagrzanym autem pokręciłem się na klimie trochę po okolicy (ok50 km) aby go trochę wystudzić i przewietrzyć, oraz załatwić swoje sprawy- jazda na klimie oczywiście cały czas. po przyjeździe na chatę, wziąłem termometr i auto które chodzi na wolnych obrotach upchnąłem do cienia i zacząłem badać temp powietrza na wylocie z kratek. Zmniejszyłem nawiew, ale nie do całkowitego min, tylko tak aby uszy nie bolały. Po kilku minutach na termometrze temp spadła do +3 do +4* C. Taki pomiar utrzymywał się przy obiegu otwartym jak i zamkniętym. Uznałem ten wynik za zadawalający i odczepiłem się od chęci nabicia i sprawdzenia układu. Co o tym myślicie??
Działa to nie dotykaj...
No i też mam taki zamiar. Żadnej ingerencji cudzych łap. Moich też...
Maniek_wroc
05-08-2019, 14:25
Też z ciekawości wrzuciłem sobie termometr w nawiewy aby sprawdzić wydajność klimy i przy temp. +33 stopnie na zewnatrz po ustawieniu na min. temperatura z nawiewów +4 st. i zauważyłem że jak automatyczną przełączy się na manual ale ustawi temperaturę np. 20 stopni to klima i tak w automacie reguluje temperaturę powietrza w zależności od nasłonecznienia i temperatury zewnetrznej czyli tak naprawdę jest to dalej tryb automatyczny tylko z mozliwością wyboru kierunku nawiewu. Jedynie ustawienie LOW daje chłodzenie na maksa.
zauważyłem że jak automatyczną przełączy się na manual ale ustawi temperaturę np. 20 stopni to klima i tak w automacie reguluje temperaturę powietrza w zależności od nasłonecznienia i temperatury zewnetrznej czyli tak naprawdę jest to dalej tryb automatyczny tylko z mozliwością wyboru kierunku nawiewu. Jedynie ustawienie LOW daje chłodzenie na maksa.
Potwierdzam u mnie też tak jest. a początkowo myślałem że coś nie "halo" z moją klimą....
bahamut24
07-08-2019, 00:57
Też z ciekawości wrzuciłem sobie termometr w nawiewy aby sprawdzić wydajność klimy i przy temp. +33 stopnie na zewnatrz po ustawieniu na min. temperatura z nawiewów +4 st. i zauważyłem że jak automatyczną przełączy się na manual ale ustawi temperaturę np. 20 stopni to klima i tak w automacie reguluje temperaturę powietrza w zależności od nasłonecznienia i temperatury zewnetrznej czyli tak naprawdę jest to dalej tryb automatyczny tylko z mozliwością wyboru kierunku nawiewu. Jedynie ustawienie LOW daje chłodzenie na maksa.
LOW nie daje chłodzenia na maksa tylko MAX DEF.
krowka1978
07-08-2019, 08:56
LOW nie daje chłodzenia na maksa tylko MAX DEF.
Od kiedy? Jeżeli u Ciebie w tym ustawieniu chłodzi, to masz usterkę.
Przypominając. Max Def włącza ogrzewanie tylnej i przedniej szyby - nadmuch gorącego, plus elektryka, jeżeli występuje. Powietrze jest kierowane tylko na szybę przednią i boczne. Do tego jeżeli warunki pozwalają sprężarka klimy. Jak sama nazwa wskazuje, czy Max Defrost odpowiada za chłodzenie?
LOW daje chłodzenie na maksa - środkowe nawiewy, a MAKS ogrzewanie na maksa - dolne nawiewy.
JackTheNight
07-08-2019, 09:17
Maksymalne i szybkie chłodzenie daje przycisk "Max A/C"
krowka1978
07-08-2019, 10:29
Maksymalne i szybkie chłodzenie daje przycisk "Max A/C"
No tak, w TIPO zrobili tą funkcją "zapchaj dziurę" z racji braku przycisku Sync ;-) W innych FIAT-ach LOW daje chłodzenie na maksa, ewentualnie dodatkowo można dosterować obiegiem zamkniętym.
Teraz pytanie. Czy czasem Max A/C nie ustawia na szybko LOW:?:
JackTheNight
07-08-2019, 10:46
To w innych fiatach jest do bani, bo trzeba kręcić na low, a w Tipo naciskam jeden przycisk i już, także w Tipo jest to lepiej rozwiązane. I przycisk max A/C daje od razu low oraz włącza obieg zamknięty :)
bahamut24
07-08-2019, 17:19
Od kiedy? Jeżeli u Ciebie w tym ustawieniu chłodzi, to masz usterkę.
Przypominając. Max Def włącza ogrzewanie tylnej i przedniej szyby - nadmuch gorącego, plus elektryka, jeżeli występuje. Powietrze jest kierowane tylko na szybę przednią i boczne. Do tego jeżeli warunki pozwalają sprężarka klimy. Jak sama nazwa wskazuje, czy Max Defrost odpowiada za chłodzenie?
LOW daje chłodzenie na maksa - środkowe nawiewy, a MAKS ogrzewanie na maksa - dolne nawiewy.
Sorry chodzilo mi o MAX A/C . Automatycznie chlodzi albo grzeje na maksa (w zaleznosci od temperatury na zewnatrz) i z odczucia chłodzi mocniej niż LOW.
JackTheNight
07-08-2019, 17:52
Sorry chodzilo mi o MAX A/C . Automatycznie chlodzi albo grzeje na maksa (w zaleznosci od temperatury na zewnatrz)
Nie....[-X
MAX A/C to tylko chłodzi, nie grzeje :)
Szybkie grzanie w automatycznej to przycisk z rysunkiem przedniej szyby i napisem MAX.
krowka1978
07-08-2019, 23:15
Szybkie grzanie w automatycznej to przycisk z rysunkiem przedniej szyby i napisem MAX.
Weź bzdur nie pisz. Max Def jest używane tylko do odszronienia/odparowania szyb, wyłącza się około 3 minuty po rozgrzaniu płynu chłodniczego, temperatura na maksa. Jak pisałem załącza też sprężarkę, o ile temperatura zewnętrzna na to zezwala, do tego PTC, jeżeli jest, nawiew tylko na szyby. Maksymalne grzanie jest po ustawieniu pokrętła temperatury na Maks nagrzewa najszybciej jak może w danych warunkach. Max Def nie służy do szybkiego ogrzania wnętrza.
Jeszcze jedno, automatyczna klima dąży do najszybszego uzyskania zadanej temperatury.
Z "Max AC/Lo" nie korzystam, bo nie mam potrzeby, ale zimą z MaxDef praktycznie codziennie od wielu lat, więc wiem jak to działa.
JackTheNight
07-08-2019, 23:29
Nie piszę bzdur, jak jest zimno to MAX DEF szybko włącza grzanie na szybę i od razu puszcza powietrze przez nagrzewnicę, znacznie szybciej niż w trybie AUTO, gdzie praktycznie nic się nie dzieje dopóki nie rozgrzeje się płyn chłodniczy. Nie wiem jak jest w 500X ale to mnie nie interesuje, ja to piszę z własnych doświadczeń, których ty nie masz przy Tipo, tylko cytujesz instrukcje. A za pyskowanie dostajesz krówka bana na tydzień, aby pohamować trochę twój chamski język.
Maniek_wroc
08-08-2019, 00:41
Potwierdzam w Tipo z automatyczną klimą .... Max Def albo chłodzi albo grzeje zależy czy na zewnątrz jest ciepło czy zimno.
JackTheNight
10-08-2019, 17:48
Max Def albo chłodzi albo grzeje zależy czy na zewnątrz jest ciepło czy zimno.
Chłodzi ? To ciekawe :wink:
Bo jak się włączy przycisk Max Def to włącza A/C i temp. ustawia się na HI - to jak ma to chłodzić ? Coś źle zaobserwowałeś :)
Albo zrobiłeś to na zimnym silniku dlatego ci chłodziło, ale jak tylko temp. płynu chłodzącego się podniesie to będzie grzał nawet w upalne dni :)
Ja dzisiaj przy temp. na zewnątrz +32 stopnie włączyłem max def to tak mi na szybę gorące powietrze włączył, że mało co bym się zagotował :)
Max Def to takie szybkie grzanie na szybę i włącza ogrzewanie lusterek i tylnej szyby, a MAX A/C chłodzi na maksa - tak to działa :)
Def jak sama nazwa wskazuje ma odmrażać ale czy tylko ciepłym dmucha to nie wiem. W manualnej odpowiednik tegoż trybu czyli nawiew na przednią szybę włącza sprężarkę klimy (zapala się dioda na przycisku). W..wia mnie to niemiłosiernie.
JackTheNight
11-08-2019, 13:07
W automacie max Def też włącza klime ale ustawia temp. na HI, i wieje ciepłym zawsze.
W końcu klima osusza powietrze, a to jest pożądane przy nawiewie na szybę
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Maniek_wroc
13-08-2019, 02:15
Chłodzi ? To ciekawe :wink:
Bo jak się włączy przycisk Max Def to włącza A/C i temp. ustawia się na HI - to jak ma to chłodzić ? Coś źle zaobserwowałeś :)
Albo zrobiłeś to na zimnym silniku dlatego ci chłodziło, ale jak tylko temp. płynu chłodzącego się podniesie to będzie grzał nawet w upalne dni :)
Ja dzisiaj przy temp. na zewnątrz +32 stopnie włączyłem max def to tak mi na szybę gorące powietrze włączył, że mało co bym się zagotował :)
Max Def to takie szybkie grzanie na szybę i włącza ogrzewanie lusterek i tylnej szyby, a MAX A/C chłodzi na maksa - tak to działa :)
Sprawdziłem to dzisiaj i rzeczywiście działa tak jak piszesz Def --> grzeje HI , Max AC --> chłodzi LO ... mogło mi się pomieszać ale wydaje mi się że jak były przymrozki rano to jeden z tych trybów włączał klimę i grzał HI a popołudniu jak było ciepło włączał klimę i chłodził LO , może to było Max AC.
Jak auto zimne i włączysz max def to skąd Ci weźmie ciepło aby grzać? Wieje zimnym póki choć trochę temperatury nie załapanie i stad często myśle przeświadczenie ze to klima chłodzi....
Toż to normalne ze na zimnym wieje zimnych i CHYBA kazdy o tym wie?
A u mnie powtarza się ostatnio taka przypadłość: jeżdżąc autem w ciągu dnia przy takiej pogodzie jak obecnie występuje, czyli bez konieczności włączania klimy, na panelu ustawiam pokrętło temp na 19* C. I tak bujam się cały dzień. Następnego ranka gdy odpalam auto i jadę normalnie bez kręcenia pokrętłem od temp. to w miarę jak rozgrzewa się silnik, nagrzewnica zaczyna stopniowo zwiększać nadmuch i jednocześnie coraz mocniej grzać. Kiedy zaczyna grzać już naprawdę wściekle, wtedy muszę pokręcić pokrętłem do oporu na max zimno, następnie do oporu max gorąco, potem dopiero ustawiam pokrętło na przysłowiową temp 19* i nawiew dopiero się stabilizuje do przyzwoitego nadmuchu i zadanej temp. Kilka dni z rzędu rano ta sytuacja się powtarza. Wcześniej tego nie zaobserwowałem.
Nie jest to p[roblem przez który w nocy nie sypiam, ale zaczyna mnie to trochę zastanawiać. Macie jakieś pomysły??...
bahamut24
13-08-2019, 09:09
Po co klime wyłączać? Mi jak grzał na maxa zamiast chlodzic to padniety aktywator czy mieszalnik był (nie pamiętam dokładnie)
brylancik13
14-08-2019, 15:11
Nie wiem czemu ale bylo cos na rzeczy ze ten sterownik automatu jakby sie zawiesza i pomaga dopiero danie temp na max, wtedy zaczyna na nowo reagować. Nie ma chyba tego laga gdy ustwisz temp po przekreceniu kluczyka przed odpaleniem auta. Jakis taki bład typu tttm
bahamut24
15-08-2019, 20:53
Nie wiem czemu ale bylo cos na rzeczy ze ten sterownik automatu jakby sie zawiesza i pomaga dopiero danie temp na max, wtedy zaczyna na nowo reagować. Nie ma chyba tego laga gdy ustwisz temp po przekreceniu kluczyka przed odpaleniem auta. Jakis taki bład typu tttm
Tam jest jakis silniczek i plastiki pękaja, temat znany z bravo2 . Mi na szczescie bez prucia desko wymienili. Sprawdź czy głosne trzaski są jakby coś nie mogło wskoczyc na swoja pozycje przy zmianie temperatury lub stron nawiewu.
Panie i Panowie, podczas urlopu zrobiłem 4kkm. Zauważyłem dziwną przypadłość, otóż w upalny dzień rzędu +35C po odpaleniu nagrzanego auta i klimy w trybie "Auto" np. na 20C klima praktycznie wypluwa kostki lodu z kratek nawiewów. Z biegiem czasu np. po 50, 100km jazdy w takim upale wydajność klimy spada. Obniżanie temperatury wiele nie przynosi, klima chłodzi ale nie z taką intensywnością jak na początku. I teraz tak przykład z dzisiaj, po 3h godziny pracy klimy w tym 2h chłodzenia na postoju w oczekiwaniu na przekroczeniu granicy jak przychodzi czas na moją kontrolę wyłączam klimę z silnikiem. Odpalam po 5 minutach z tymi samymi nastawami i znów klima chłodzi jak szalona przez dobrych parę km. Zauważyliście coś podobnego? pozdrawiam
"steyr" Witaj w klubie poczytaj mój post #71 mam to samo ,ale ja mam klimę manualną i steruję tylko nawiewem (jego siłą) .
"steyr" Witaj w klubie poczytaj mój post #71 mam to samo ,ale ja mam klimę manualną i steruję tylko nawiewem (jego siłą) .
Zalinkuj tego posta jak możesz. Zastanawiam się czy wpływ na to ma to że przewietrzę wnętrze czy coś innego. Tak jak piszę, temat ciężki do wychwycenia bo codziennie nie robię tras min po 200-300km w upale. A na Bałkanach to standard w takim okresie.
Strona 5 tego wątku #71
Też nie jeżdżę długich tras więc trudno to zdiagnozować. Czytałem że we Włoszech też jakiś gościu miał taki problem. W ASO w Bielsku sprawdzili klimę coś (bardzo mało) uzupełnili czynnik ,ale dalej to samo ostatnio koło Częstochowy już osłabła dałem na 2 i dojechałem między Radomsko a Łódź i przed Łodzią musiałem dać na 3 (mowa o wentylatorze) . Jak wracałem z Chorwacji to w Mikulowie już nawet na 3 było cieniutko.
brylancik13
16-08-2019, 20:31
Dla mnie to są po prostu odczucia organizmu. Wsiadasz z cieplego to wszystko co chlodniejsze odpowiada, po jakims czasie organizm sie przyzwyczaja, trzeba by zmienic temp zeby czuc sporą roznicę. Żeby tak oceniać to trzeba termometr w kratki i wtedy mozna cos powiedziec o pracy klimy. W inny sposob to subiektywne odczucia. Kietowca obniza temp a pasazerowi na przyklad juz zimno.
Odpowiem Ci tak też myślałem o tym ,ale żona jest zmarzluchem ,i odczucia dla niej są podobne do moich i innych pasażerów. Nawet myślałem o samym wentylatorze ,bo wydaje się jak gdyby im dłużej tym słabiej dmuchał .
Raczej to nie są odczucia organizmu. Przypomniałem sobie że kiedyś udało mi się wymusić wydajniejsze chłodzenie takie po dłuższej trasie jak przełączyłem w tryb manualny. Ale tak jak mówię, tak rzadko się to zdarza że ciężko czasami pokojarzyć fakty co miało na co wpływ.
Sławek89
17-08-2019, 11:30
Cześć
U mnie również są podobne objawy i też spotkałem się z tym tylko w dłuższej trasie (jechałem 650 km). Po ok 400 km ciężko było schłodzić wnętrze, zwłaszcza jak dałem nawiew na szybę i nogi.
Raczej wykluczam aktywator klimatronika, bo w poprzednim bravo mimo że był uszkodzony jeden to i tak dało się schłodzić wnętrze auta bez problemu. Podpinałem kompa i błędów żadnych nie ma.
Widać że objawy u sporej części osób są podobne, zatem albo TTTM (nie cierpię takiego tłumaczenia), albo mamy coś walnięte ( w co bardziej wierzę analizując podobne problemy użytkowników), pytanie tylko co?
Ja bardziej bym obstawiał jakiś czujnik.
U siebie sprawdzałem po trasie ciśnienie czynnika ,ale było ok . Niestety u mnie w manualnej nie ma czujników temperatury więc to odpada .W automatach są więc może tu trzeba szukać .
Powiecie że gadam jak somsiad janusz nosacz ale wolę klimę manualną. od kiedy pamiętam nie ogarniałem automatów. główną zaletę widzę w dwóch strefach bo zwykle pasażerowi jest chłodniej, kierowca wykonuje jednak jakąś pracę. I to głównie od tego jak "ciężką" (czy losuje w korkach, po parkingach czy sobie spokojnie siedzi w trasie) zależy zapotrzebowanie na chłód. Jakbym automatu nie ustawił zawsze muszę korygować więc za mało zalet w stosunku do problemów jakie się zdarzają.
krowka1978
17-08-2019, 16:38
Nie piszę bzdur, jak jest zimno to MAX DEF szybko włącza grzanie na szybę i od razu puszcza powietrze przez nagrzewnicę, znacznie szybciej niż w trybie AUTO, gdzie praktycznie nic się nie dzieje dopóki nie rozgrzeje się płyn chłodniczy. Nie wiem jak jest w 500X ale to mnie nie interesuje, ja to piszę z własnych doświadczeń, których ty nie masz przy Tipo, tylko cytujesz instrukcje. A za pyskowanie dostajesz krówka bana na tydzień, aby pohamować trochę twój chamski język.
No proszę, potrafisz lepiej opisać, ale jeszcze nie do końca. Proponuję sprawdzić przy -10stC jak to się zachowuje :)
1. Wieloletnie doświadczenie, to nie 500X, a Grande Punto, 12,5 roku! Automatyka Max Def działa tak samo jak we wszystkich nowych FIAT-ach, różnica jest tylko w LO, gdzie obieg zamknięty działa w trybie automatycznym, a nie wymuszonym zamkniętym. Może się zdziwisz, ale sterowanie klimy w GP bije to co jest w Bravo 2, 500X, Renegade, Tipo,...
2. Cytowanie instrukcji - nie rozśmieszaj mnie, popatrz powyżej i porównaj staż posiadania Fiatów, czyli mój i Twój.
3. Przy mrozie jest zwłoka zanim mocniej zawieje wiatrakiem w MaxDef, jest oczekiwanie na temperaturę płynu > 0stC. Wraz ze wzrostem temperatury zwiększa prędkość nawiewu. W przypadku normalnego automatycznego trybu delikatnie wieje na nogi i szybę, przyspiesza po uzyskaniu 50stC płynu. Odrębna sprawa to obecność PTC, gdzie ogrzewanie działa w ciągu kilku sekund i inaczej steruje wiatrakiem.
Ps. Co do pyskowania. Przypomnieć Twoje wypowiedzi z 2016 roku? Napisz wprost, że chodzi o "autorytet". Przypomnę, że dając mi bana krzywdy mi nie robisz, nie jestem zależny od forum, za to w tym czasie w działach GP, czy 500X nie miał kto pomóc kolegom. Banuj mnie ile sobie chcesz za krytyczne uwagi, ale w zamian z łaski swej przejmij moją rolę tam gdzie wspomniałem :) Część ma do mnie kontakt, więc jak zadzwonią, to bezinteresownie pomogę, jak to robię do tej pory :)
Przypomnę jeszcze, że w pewnym okresie za wyzwiska kierowane w moją stronę nikt nie poniósł konsekwencji poza edycją postów!
Pozdrawiam szanownego Moderatora i zalecam odrobinę samokrytycyzmu.
brylancik13
17-08-2019, 18:27
Dzisiaj 600 km nawinięte, ustawione 21 przy ok 25-26 na dworze i w aucie od samego poczatku do konca tak samo zimno. Nie za bardzo wiem o co wam chodzi. Przy duzym upale odczucia to podstawa, gdy na dworze ok 40 st to musialbys siedziec w zamrazarce zebys byl caly czas zadowolony, w aucie po jakims czasie odczucia sa rozne
Dzisiaj 600 km nawinięte, ustawione 21 przy ok 25-26 na dworze i w aucie od samego poczatku do konca tak samo zimno. Nie za bardzo wiem o co wam chodzi. Przy duzym upale odczucia to podstawa, gdy na dworze ok 40 st to musialbys siedziec w zamrazarce zebys byl caly czas zadowolony, w aucie po jakims czasie odczucia sa rozne
Ja zrobiłem przez urlop jednorazowo 500km w czasie 12h praktycznie ze względu na korki i itp, z tego 2h na granicy Chorwacja-Czarnogóra i 2h w korku w Albanii. Silnika nie gasiłem [gasiłem tylko na tankowanie], przez cały dzień praktycznie 35C na zewnątrz i wtedy to odczułem to wrażenie że po 200km i paru h spada wydajność klimy. Przy mniejszych temperaturach może to być nie zauważalne.
Też zauważyłem w TIPO od samego początku użytkowania że przy dłuższych trasach jest coś nie tak i spada wydajność. W poprzednim aucie nigdy to mi się nie przydarzyło, więc musi być coś na rzeczy w TIPO.
tylko z czym konkretnie?
Marcinadas
27-08-2019, 22:10
Nasz nowy ekologiczny czynnik jest niestety mniej wydajny od poprzednika ,może to jest przyczyna.Tak mi się nasunęło.
Jaką macie temperaturę na kratkach wylotowych przy włączonej klimie na LO, u mnie przejażdżka po mieście i mam ok 5-5.5°C przy obecnej temp. zewnętrznej ok 30°C
Panie i Panowie, podczas urlopu zrobiĹem 4kkm. ZauwaĹźyĹem dziwnÄ
przypadĹoĹÄ, otóş w upalny dzieĹ rzÄdu +35C po odpaleniu nagrzanego auta i klimy w trybie "Auto" np. na 20C klima praktycznie wypluwa kostki lodu z kratek nawiewĂłw. Z biegiem czasu np. po 50, 100km jazdy w takim upale wydajnoĹÄ klimy spada. ObniĹźanie temperatury wiele nie przynosi, klima chĹodzi ale nie z takÄ
intensywnoĹciÄ
jak na poczÄ
tku. I teraz tak przykĹad z dzisiaj, po 3h godziny pracy klimy w tym 2h chĹodzenia na postoju w oczekiwaniu na przekroczeniu granicy jak przychodzi czas na mojÄ
kontrolÄ wyĹÄ
czam klimÄ z silnikiem. Odpalam po 5 minutach z tymi samymi nastawami i znĂłw klima chĹodzi jak szalona przez dobrych parÄ km. ZauwaĹźyliĹcie coĹ podobnego? pozdrawiam
Czy udało się rozwiązać ten problem?
U mnie objawy są podobne. Na początku klimatyzacja automatyczna wydaje się działać prawidłowo. Po dłuższej jeździe, przy wyższych temperaturach na zewnątrz, w samochodzie robi się gorąco.
Wracają z południa, trasa 1200 km, klimatyzacja była ustawiona na 22stopnie. Na początku temperatura mierzona w kratce na środku pulpitu wynosiła ok ~9stopni. Po jakimś czasie wzrosła do 17, na dworze było ok 30st. Gdy odczuwalna temperatura w samochodzie wydawała się zbyt wysoka, wyciągnąłem czujnik z kratki i położyłem w okolicy drążka zmiany biegów. Temperatura w tym miejscu wynosiła ok 26 - 27st. Pomimo takiej temperatury klimatyzacja wiała sobie powietrzem o temperaturze 17st. i nie zwiększała automatycznie obrotów wentylatora. Skręciłem temperaturę na LO. Nie pamiętam czy od razu to coś dało. Natomiast po postoju, gdy ruszyłem w dalszą trasę, temperatura z kratek, nadal przy ustawieniu na LO, wyniosła ok 3 - 6 stopnia. Nie ruszałem już tego, nie chcąc ryzykować grzaniem się w samochodzie. Temperaturę regulowałem tylko siłą nawiewu.
andrew85
10-10-2020, 00:04
wyciągnąłem czujnik z kratki i położyłem w okolicy drążka zmiany biegów.
Jak udało Ci się wyjąć ten czujnik? U mnie jest podobnie z klimą przy dłuższych trasach. I myślałem że może to właśnie czujnik wilgotności powietrza ?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
[QUOTE=Suri;393995]Czy udało się rozwiązać ten problem?
U mnie objawy są podobne. Na początku klimatyzacja automatyczna wydaje się działać prawidłowo. Po dłuższej jeździe, przy wyższych temperaturach na zewnątrz, w samochodzie robi się gorąco.
Wracają z południa, trasa 1200 km, klimatyzacja była ustawiona na 22stopnie. Na początku temperatura mierzona w kratce na środku pulpitu wynosiła ok ~9stopni. Po jakimś czasie wzrosła do 17, na dworze było ok 30st. Gdy odczuwalna temperatura w samochodzie wydawała się zbyt wysoka, wyciągnąłem czujnik z kratki i położyłem w okolicy drążka zmiany biegów. Temperatura w tym miejscu wynosiła ok 26 - 27st. Pomimo takiej temperatury klimatyzacja wiała sobie powietrzem o temperaturze 17st. i nie zwiększała automatycznie obrotów wentylatora. Skręciłem temperaturę na LO. Nie pamiętam czy od razu to coś dało. Natomiast po postoju, gdy ruszyłem w dalszą trasę, temperatura z kratek, nadal przy ustawieniu na LO, wyniosła ok 3 - 6 stopnia. Nie ruszałem już tego, nie chcąc ryzykować grzaniem się w samochodzie. Temperaturę regulowałem tylko siłą nawiewu.
a jak udało Ci się wyjąć ten czujnik i gdzie konkretnie sie znajduje? U mnie jest podobnie z klimą przy dłuższej jeżdzie i zastanawiam się czy to właśnie nie czujnik wilgotności powietrza ??
Fiat_One
30-05-2021, 10:39
Czynnik uzupełniony po 4 latach i 2 miesiącach
40436
jacekviola
30-05-2021, 10:59
przeczytalem te 7 stron.
Mam porównanie z BravoII z manualną klimą, Tipo z manualną i Tipo z automatyczną.
Bravo ledwo chłodziło. Mialem wrażenie ze ta manualna po prostu nie wyrabia. oczywiscie ASO, niezalezne serwisy, wszedzie ta sama śpiewka - jest OK.
AstraG czy W168 po prostu walily mrozem.
TipoII z automatyczną - az sie zdziwilem. Nie jestem wielkim fanem automatycznych klimatyzacji ale mimo że i tak zawsze u mnie pracuje w trybie manualnym to mam wrazenie ze rzeczywiście tak chłodzi jak powinna.
Na kilka dni dostalem Tipo z manualną klimą - odczucia jak przy bravo. Dno.
I w bravo i w Tipo mam szyby przyciemniane najciemniejsza folią 3M - fabryczne przyciemnienie to dla smiech na sali.
ale jest jeszcze jedna kwestia.
Piszemy o wydajności , pomiarach temp z kratek i takich tam.
Musicie przy tych pomiarach brac pod uwagę warunki zewnetrzne i wilgotnosc. One mają wpływ na wydajność klimatyzacji i potocznie rzecz ujmując - na temp powietrza z kratek.
Gdzieś kiedyś taką tabelkę znalazlem i to się mniej wiecej sprawdza:
https://i.ibb.co/h2DysDr/post-51398-14352495972763.gif (https://ibb.co/r54mk4q)
kartonik
31-05-2021, 13:06
Jak dla mnie nie ma reguły czy klima manual czy aromatyczna.
Też miałem Bravo z manualem i przez pierwszych kilka lat chłodziła jak szalona, z kratek wychodziło nawet 2*C. Później wydajność spadła.
W Tipo mam automat i jak na razie chłodzi dobrze. Zobaczymy za parę lat czy to się nie zmieni.
jacekviola
31-05-2021, 17:27
Też miałem Bravo z manualem i przez pierwszych kilka lat chłodziła jak szalona, z kratek wychodziło nawet 2*C. .
mialem bravo od nowości. Dla mnie to byl schładzacz a nie klima. Nie wiem , może bylem pryzwyczajony do klimatyzacji z opli czy renault ale bylo to dla mnie nei do przyjęcia.
W koncu po dówch latach od zakupu , tuż przed koncem gwarancji klima trzasneła, dupnęła, skonczylo się demontażu deski po czym dziada sprzedałem.
Na forum bravo ludzie mieli podobne odczucia.
40441
to auto w ogóle było jakieś porąbane. Jedzilo sie tym fajnie ale jakość spasowania, trzeszczace plastiki, niedoróbki.. a dajcie spokój.
Ale stylistyką biło na głowe germańskie wozidła zresztą robi to nadal. Mały upgrade mogli zrobic i tłuc dalej. Kokpit był troche pełen wydumek a nie jeden klocek jak w tipo to i miało co trzeszczeć.
jacekviola
01-06-2021, 16:05
Ale stylistyką biło na głowe germańskie wozidła .
jak większość włoskich samochodów
Stylistyką zawsze bili na głowę faszystowskie auta, gorzej z jakością wykonania.
Ale po Golfie VI nie chcę juz slyszec o niemeickich autach.. i wolę Fiata nawet jesli ma jakies drobne wady. Albo jakiegos francuza
Nieco lepsze byly ople ale nudne do porzygu.
Bravo traktuję jako wypadek przy pracy.
wolę Fiata nawet jesli ma jakies drobne wady. Albo jakiegos francuza
A niby mówili żeby nie kupować nic na F :) (Dochodzi jeszcze Ford podobno gówno wort :))
jacekviola
01-06-2021, 22:17
A niby mówili żeby nie kupować nic na F :) (Dochodzi jeszcze Ford podobno gówno wort :))
tak juz mam że stereotypy mam tak gdzieś mniej więcej koło okrężnicy.
Ze swoich 31 letnich doswiadczeń motoryzacyjnych i nie zliczę ilu samochodów swoich, pozyczonych, sluzbowych i takich ktorymi po prostu moglem pojezdzić - najgorzej wspominam niemieckie wytwory motoryzacji ( z paroma wyjątkami - np VC kombi ) a najlepiej fiaty, parę aut francuskich i dwa japońce. Nie mowię o dacii 1310 i maluchu bo to byla skrajna patologia.
Te przysłowia są tak samo prymitywne jak ich twórcy. Akurat ta najbardziej niemiecka marka "dla ludu" jest niezła w propagandzie w końcu jej twórcy byli w tym mistrzami (btw nasi obecni chyba czerpią z nich wzorce). Wszędzie w każdej recenzji golf jest wzorem ergonomii. A żeby głupie światła włączyć trzeba przykuce robić i losować tym heblem gdzieś koło lewego kolana. Itp, itd.
A niby mówili żeby nie kupować nic na F :) (Dochodzi jeszcze Ford podobno gówno wort :))
Nie chcę żeby ktoś powiedział, że jestem wrogiem tych na F. W swoim życiu tylko takie maiałem i mam, wyjątkiem był tylko Opel.
wyjątkiem był tylko Opel
Opel też na F :)
Ale to idzie z pokolenia na pokolenie. Ojciec mojej pani zakochany w vw. Do tego stopnia że jak na moją wielką prośbę graniczącą z żądaniem żeby sie pozbyła tej padaki (golf IV w dieslu którym śmierdział na wskroś) to go od niej odkupił za całkiem niezły hajs i teraz ma 2. A moja przesiadła się na punto i jest cała happy że ładne zwinne itp. Bo nawiązując do bravo puntoloty po lifcie całkiem zacny kokpit mają.
Opel też na F :)
Nie wiem z której strony :)
A wracając do tematu to F jest fajne z pewnymi wyjątkami a z klimą w manualu zwłaszcza, porażka.
Nie wiem z której strony
Jak każde nimieckie jest na F, czyli faszystowskie ;-)
arrhenius
11-07-2021, 10:40
Chłopaki możecie sprawdzić w swoich samochodach czy po dłuższej jeździe z włączoną klimatyzacją obladza wam się przedów między kompresorem a parownikiem. Ostatnio otwarłem maskę i ku mojemu zdziwieniu ukazał się całkowicie biały ww przewód. Tak sobie myślę, że jak to pożądnie się zmrozi to ogranicza przepływ i wydajność klimatyzacji spada, czego doświadczyłem wracając z wakacji na Węgrzech. Powiem szczerze, że pierwszy raz zobaczyłem takie zjawisko w samochodzie.
... Tak sobie myślę, że jak to pożądnie się zmrozi to ogranicza przepływ i wydajność klimatyzacji spada, czego doświadczyłem wracając z wakacji na Węgrzech...
To nie tak. Oblodzenie masz na zewnątrz przewodu. Wewnątrz nic nie zamarza ponieważ tam nie ma wody. Hint - jednym z elementów układu klimatyzacji jest osuszacz.
maro1500
22-05-2023, 13:55
Tak z innej beczki... Powoli zaczyna robić się ciepło :) jak dużo skropliny zostawiają wasze tipaki po jeździe? Wcześniej jakoś nie zwracałem na to uwagi, ale po ostatnich kilku dniach jakoś wpadło mi to w oko i zacząłem się zastanawiać. Na dworze 22, odczuwalna więcej, klima nastawiona na 19, a pod autem kałuża jak by kilka litrów wody ktoś rozlał. Niby klimatyzacja działa ok, bez zarzutów. Jest się nad czym zastanawiać, bo żadne auto mi tak nie âlejeâ.
U mnie leje się aż miło :-
W Suwałkach mi nawet kartkę za wycieraczkę ktoś życzliwy wsadził z napisem: âkapierz zpod autaâ, pisownia oryginalna.
Spora kałuża zawsze po mnie zostaje za każdym razem bo od 6 lat klimy nie wyłączam :-) To czysta woda tylko :-)
maro1500
22-05-2023, 22:45
Tak, wiem że to woda, ale zastanawiam się czego aż tyle tego. Miałem alfę to zostawiała może âszklankeâ, a ten to tak jak piszesz kałuża pod ...
Wakacje dłuższą trasa i temat wydajności klimy wrócił jak bumerang. Jestem w CRO, dojeżdżając zauważyłem że w aucie robi się coraz cieplej a wydajność klimy spada. Więc wyłączyłem sama klimę, nadmuch zostawiłem włączony. Po ok 5min takiej jazdy załączyłem klimę i w tym momencie Tipo niczym lodówka z funkcją lodziarki wypluło przez nawiewy trochę lodu i znów zaczęła chłodzić jak wściekła. Dzwonilem do majstra od klimatuzacji, stwierdził że coś jest nie tak z elektroniką że czujnik powinien wykryć oblodzenie parownika i samoczynnie wyłączyć klimę. Klima była u niego sprawdzana 3 lata temu i 100tkm wstecz. Stwierdził że to nie będzie kwestia małej ilości czynnika.
Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka
Sławek89
20-07-2023, 20:34
Wakacje dłuższą trasa i temat wydajności klimy wrócił jak bumerang. Jestem w CRO, dojeżdżając zauważyłem że w aucie robi się coraz cieplej a wydajność klimy spada. Więc wyłączyłem sama klimę, nadmuch zostawiłem włączony. Po ok 5min takiej jazdy załączyłem klimę i w tym momencie Tipo niczym lodówka z funkcją lodziarki wypluło przez nawiewy trochę lodu i znów zaczęła chłodzić jak wściekła. Dzwonilem do majstra od klimatuzacji, stwierdził że coś jest nie tak z elektroniką że czujnik powinien wykryć oblodzenie parownika i samoczynnie wyłączyć klimę. Klima była u niego sprawdzana 3 lata temu i 100tkm wstecz. Stwierdził że to nie będzie kwestia małej ilości czynnika.
Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka
Mam dokładnie tak samo, więc widać że problem jest bardziej powszechny.
Mam dokładnie tak samo, więc widać że problem jest bardziej powszechny.Ale pierwszy raz miałem że dostałem lodem po oczach[emoji38] wcześniej jak zauważyłem problem to było w 2019r klima fabrycznie nabita nie ruszana. Następnie w 2020r zrobiłem serwis, brakowało chyba z 20% czynnika i do tej pory nie odczuwałem żeby ten problem się pojawiał. A też się jeździło na dłuższe trasy. A Ty u siebie sprawdzałeś klimę poza ASO?
Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka
Tak, wiem że to woda, ale zastanawiam się czego aż tyle tego. Miałem alfę to zostawiała może âszklankeâ, a ten to tak jak piszesz kałuża pod ...
Skropliny z klimy pochodzą tylko z powietrza przechodzącego przez lamele parownika. Jeśli powietrze będzie bardzo wilgotne to skroplin będzie więcej (przy takim samym ustawieniu temperatury i intensywności nawiewu).
JackTheNight
20-07-2023, 23:09
Dzwonilem do majstra od klimatuzacji, stwierdził że coś jest nie tak z elektroniką że czujnik powinien wykryć oblodzenie parownika i samoczynnie wyłączyć klimę
Elektronika w Tipo to tylko czujnik ciśnienia w układzie wysokiego cisnienia HP.
Jeśli cisnienie w HP jest w granicach od 3 do 30 bar to Klima się nie wyłączy.
nightingale79
21-07-2023, 15:40
U mnie było to samo. Podziałało przełączenie z klimy automatycznej na manualną. Znów zaczął chłodzić jak należy. Dziwna ta klima w Tipo. Trasę około 1000 km zrobiłem z wyłączonym przyciskiem auto i cały czas było chłodno tak jak chciałem.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.