PDA

Zobacz pełną wersję : Zachowanie silnika po odpięciu akumulatora na parę godzin



pkuna
04-04-2017, 14:55
Witam,
Taka sytuacja:
Bravo 1.4 90KM.
Wyciągnąłem na parę godzin akumulator, bo mi był potrzebny do testów w innym samochodzie.
Po włożeniu mam wrażenie, że coś jest "inaczej" niż było.
A konkretnie:
- po uruchomieniu zimnego silnika przez ok. 3-4 min. trzyma obroty na poziomie ok. 1200-1300 i dopiero obniża je na 850,
- w trakcie jazdy, podczas zmiany biegów, po wciśnięciu sprzęgła obroty bardzo szybko spadają, co sprawia, że po włożeniu wyższego biegu i puszczaniu sprzęgła od czasu do czasu słychać takie to charakterystyczne puknięcie.
Wydaje mi się, że wcześniej (tzn. przed wyjęciem akumulatora) tak nie było.
Bardzo proszę, czy możecie mi to potwierdzić albo wykluczyć.
Dzięki!

miszko
04-04-2017, 15:07
Wyczyściłeś mu pamięć ulotną. Podczas gdy ECU ma napięcie stałe - coś jakby podtrzymanie pamięci - w trakcie pracy uczy się on czujników i zachowania silnika.
Innymi słowy dostosowuje się do warunków. Gdy mu wyczyścisz pamięć to bierze podstawowe parametry i zaczyna się na nowo uczyć.

Jeżeli chcesz aby się nauczył od nowa to wyjmij akumulator odczekaj 5-10 min. podłącz go ponownie, następnie odpal auto i zostaw do rozgrzania, tak aby osiągnął temperaturę roboczą (czyli na desce widać 90C).
Gdybyś tego nie zrobił to z czasem ECU się powinno nauczyć i pewne anomalie odczuwane teraz przez Ciebie mogą się zmienić.

pkuna
04-04-2017, 15:14
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.
Czy zamiast wyjęcia akumulatora mogę użyć odpowiedniej procedury w MultiEcuScanie?

Fedur
05-04-2017, 17:54
W hondzie po odlaczeniu aku na dluzej zalecano odpalić samochod i nie dodawac gazu aby pochodzil na jalowych obrotach az do wlaczeniu sie wentylatora chlodnicy. Potem chwila jazdy przy stalych obrotach np 2000 i 2500 aby sszybciej sobie dane uaktualnil.

W citroenie c2 zony tez benzyna zalecane jest rowniez robienie adaptacji przepustnicy niestety da sie tylko komputerowo poprzez gniazdo diagnostyczne (tak twierdzi mechanik).

W aktualnym fiacie bravo 2 po dluzszym odpieciu klemy akumulatora (chcialem blue&me odwiesic) wywala trojkat z wykrzyknikiem na lewym liczniku i pokazuje komunikat asr nie dostepny,hill holder niedostępny,ecs niedoatepny...szczeguly sprawdz w instrukcji.
Po podpieciu i przejechaniu kilku km kontrolka zgasla i po ponownym uruchomieniu sie nie swieci.
Silnik chodzi tak samo jak przed odpieciem klemy nic ecu nie uczylem itp jak w starym samochodzie.