Zobacz pełną wersję : Wypalanie dpf
Dany1989
03-04-2017, 22:06
Witam serdeczne , posiadam crome 1.9 150 km , 2006 r, chcialbym sie dowiedziec po czym poznac ze wypala sie dpf , niby wyskakuje trojkacik , tylko ze u mnie swieci , bo nie dzialaja czujniki parkowania , czy obroty sie jakos zwiększają podczas wypalania , na spalaniu chwilowym pokazuje tylko jak jade na postoju nie pokazuje ile spala tylko kreseczki sa ,dopiero jak rusze to pokazuje
Jedyny pewny sposób - jedziesz autem i hamujesz silnikiem. Jeżeli komputer pokazuje spalanie chwilowe 2,0 L/100 km to nie wypala. W czasie wypalania, przy hamowaniu silnikiem, spalanie chwilowe jest znacznie wyższe niż 2,0/100.
Jedyny pewny sposób - jedziesz autem i hamujesz silnikiem. Jeżeli komputer pokazuje spalanie chwilowe 2,0 L/100 km to nie wypala. W czasie wypalania, przy hamowaniu silnikiem, spalanie chwilowe jest znacznie wyższe niż 2,0/100.
To nie jest jedyny sposób, w najnowszych Cromach jest kontrolka wypalania DPF, poniżej wycinek z instrukcji.
27425
Kontrolka jest, ale: "Lampka nie zapala się podczas każdego procesu regeneracji, lecz tylko wówczas, gdy wymagają tego warunki jazdy".
mam Crome z 2005 i powiem szczerze ze wypalanie DPF zauwazylem moze 2 lub 3 razy a zrobilem nia 30tkm, u mnie trojakt tez swieci caly czas przez awarie PDC, dziwne jest to ze na wyswietlaczu przez MES mozna uruchomic kontrolnie informacje o zatkanym filtrze ale nawet jak mialem zapchany DPF tak ze wywalilo Checka i auto wchodzilo w tryb awaryjny to ten komunikat sie nie pojawil.
Bo ta kontrolka którą pokazał Andy dotyczy polifta. W przedlifcie nie ma kontrolki wypalania DPF.
tak wiem ze to do polifta, tylko nie rozumie dlaczego Fiat nie wpadl na pomysl zeby informowac o zatkaniu DPF w przedlifcie skoro jest taki komunikat "zaprogramowany".
Witam serdeczne , posiadam crome 1.9 150 km , 2006 r, chcialbym sie dowiedziec po czym poznac ze wypala sie dpf , niby wyskakuje trojkacik , tylko ze u mnie swieci , bo nie dzialaja czujniki parkowania , czy obroty sie jakos zwiększają podczas wypalania , na spalaniu chwilowym pokazuje tylko jak jade na postoju nie pokazuje ile spala tylko kreseczki sa ,dopiero jak rusze to pokazuje
Wszystko już było i wystarczy poczytać forum, ale nawet instrukcji obsługi się nie chciało...
czy obroty sie jakos zwiększają podczas wypalania - no oczywiście i wtedy trzeba szybko zmienić bieg na 2, bo jadąc na 6 osiągniemy prędkość 185km/h przy zwiększonych obrotach, a w mieście to niebezpieczne :lol:
czy obroty sie jakos zwiększają podczas wypalania
Obroty nie wzrastają bo wtrysk dodatkowego paliwa odbywa się w suwie wydechu.
Abramsik
04-04-2017, 21:05
To nie jest jedyny sposób, w najnowszych Cromach jest kontrolka wypalania DPF, poniżej wycinek z instrukcji.
Wycinek z dodatku do samochodów z DPfem. Jaki był sens wydawania takiej instr. skoro symbolu DPF nie ma na tablicy wskaźników. Mam rydwan z lipca 2010 i nie mam tej kontrolki. Najważniejsze jest m/z kontrolowanie spalania chwilowego i już. Inna sprawa, że tak jak Koledzy już pisali całe elaboraty o wypalaniu DPFa są już na forum.
Najważniejsze jest m/z kontrolowanie spalania chwilowego i już.
najwazniejsze to regularnie dawac w palnik zeby sie wypalil ;)
a tak powaznie to dojazd do pracy mam 25km w jedna strone, mam opcje jechac autostrada od wjazdu do zjazdu lub na lajcie wioskami,
jezdze codziennie rano autostrada (odcinek ma jakies 6km) i mozna powiedziec ze zapomnialem o DPF, kiedys podlaczylem tak z ciekawosci kompa i sprawdzilem co tam slychac i jesli dobrze pamietam to srednia z ostatnich 5 wypalen bylo cos kolo 1100-1200km
Croma 08
05-04-2017, 21:18
Mam wersję poliftową i nigdy takowej kontrolki nie widziałem :confused: chyba że występowała w jakimś konkretnym kraju. O wypalaniu się DPF-a wiem po zwiększonym zużyciu paliwa i mocno basowym brzmieniu wydechu. Średnio co 800-900km.
Potwierdzam przejechałem Cromą w ciągu roku 15000 km ,wypalanie zauważyłem 3 razy -zmiana kultury pracy silnika + wskazania chwilowego zużycia paliwa .Filtr wypala się średnio co 1100 km .Wypalania zauważyłem wyłącznie w mieście .
Moja poprzednia Croma wypalała DPF co 1000-1200 km. Obecna z fabryki wyjechała "zubożona" o DPF.:smile:
Mam wersję poliftową i nigdy takowej kontrolki nie widziałem :confused: chyba że występowała w jakimś konkretnym kraju. O wypalaniu się DPF-a wiem po zwiększonym zużyciu paliwa i mocno basowym brzmieniu wydechu. Średnio co 800-900km.
U mnie w polifcie właśnie się dowiedziałem, że taka kontrolka istnieje. Ponieważ ostatnio jeździłem wyłącznie po mieście na krótkich trasach otrzymałem dzisiaj rano komunikat na wyświetlaczu: żółty trójkąt z wykrzyknikiem + tekst: Wypalanie cząsteczek stałych jest zatkany (lub podobnie) Koniecznie przeczytaj instrukcję...
Starałem się jeszcze z kwadrans poturlać się po mieście na 3 biegu przy 60km/h ale niestety komunikat nie zniknął :/ Co jakiś czas widziałem tylko za sobą chmukrę dymu....
GryQ, mieszkasz niedaleko Krakowa - przejedź się A4 tak z 20 kilometrów utrzymując obroty 3000, przy odrobinie szczęścia to wystarczy żeby przedmuchać filtr.
GryQ, mieszkasz niedaleko Krakowa - przejedź się A4 tak z 20 kilometrów utrzymując obroty 3000, przy odrobinie szczęścia to wystarczy żeby przedmuchać filtr.
Tak będę musiał zrobić. W tym momencie niestety musiałem wrócić do pracy, więc chcąc nie chcąc musiałem przerwać wypalanie DPFa. Wieczorem jak już nie będzie korków, to bujnę się po obwodnicy. Dzięki za radę.
U mnie w polifcie właśnie się dowiedziałem, że taka kontrolka istnieje. Ponieważ ostatnio jeździłem wyłącznie po mieście na krótkich trasach otrzymałem dzisiaj rano komunikat na wyświetlaczu: żółty trójkąt z wykrzyknikiem + tekst: Wypalanie cząsteczek stałych jest zatkany (lub podobnie) Koniecznie przeczytaj instrukcję...
Trójkąt z wykrzyknikiem informuje o awarii czyli w tym przypadku o zatkaniu filtra DPF który z jakiegoś powodu nie został samoczynnie wypalony.
Kontrolka wypalania filtra jest taka:
27467
Croma 08
07-04-2017, 19:37
Mam cromę od 5 lat i nigdy taka kontrolka ani żaden komunikat mi się nie pokazał. Być może kontrolka ta zapala się gdy już jest za późno i tylko chirurg pomoże. Średnio rocznie przejeżdżam około 15000 km tak więc już tych wypaleń DPFa trochę miałem i za każdym razem wiedziałem o nim, po objawach które opisałem wcześniej. Raz jeden z ciekawości zrobiłem wypalanie serwisowe, to powiem że tylko marynarka wojenna stawia lepszą zasłonę dymną :smile:
Abramsik
07-04-2017, 20:22
Panowie znów za sprawą Usera, który nie poczytał instrukcji i założył a raczej odgrzał wątek rozgorzała zażarta dyskusja. Aby ją trochę usystematyzować pozwolę sobie na małe resume. Jako że dysponuje rydwanem z 2010 r. będę przytaczał wycinki z tego roku.
Tu widzimy a raczej nie widzimy ikony DPFa na tablicy rozdzielczej
27468
Tu mamy opis kiedy i w jaki sposób rydwan będzie nas informował o kłopotach z filtrem
27469
A tu fragment dodatku o DPFie całkiem "od czapy" może za wyjątkiem info. kiedy są odp. warunki do wypalania
27470
Cromka nie jest pierwszym moim samochodem z DPFem. Miałem Bravo 1,6 MJ i tam także miałem to ustrojstwo. Ikonkę "odkurzacza" widywałem tylko na moment przy uruchamianiu silnika, i tyle. Mając MESy i inne FESy możemy podpatrzeć jaki jest stopień wypalenia ale m/z nie ma się tym zbytnio ekscytować do póki wszystko jest OK. Pozdrawiam
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Raz jeden z ciekawości zrobiłem wypalanie serwisowe, to powiem że tylko marynarka wojenna stawia lepszą zasłonę dymną
To nie widziałeś czołgu z włączonym TADem:smile:
Croma 08
07-04-2017, 21:22
Ikonkę "odkurzacza" widywałem tylko na moment przy uruchamianiu silnika, i tyle.
Jak bum-cyk-cyk nigdy tego odkurzacza nie widziałem, nawet przez krótki moment :smile: co do czołgu to nie polemizuję bo byłem marynarzem :smile: a w tej chwili takowe widuję tylko na World of Tanks :smile:
Abramsik
07-04-2017, 21:29
Może nie napisałem jednoznacznie. W Cromie nie ma ikony "odkurzacza" Taką ikonkę miałem tylko w Bravolocie. U nas są tylko komunikaty na wyświetlaczu i trójkąt, z wykrzyknikiem ale tego lepiej nie widywać. Reasumując do póki nie przybywa oleju, nie wyskakują info na desce itp. to można analizować i obserwować spalanie chwilowe ale tylko dla własnej wiedzy bo nawet nie profilaktycznie.
Croma 08
07-04-2017, 21:45
Miejmy nadzieję że kolega Dany1989 z tych naszych wypocin przelanych na forumowe strony będzie wiedział kiedy w Jego rydwanie wypala się DPF :supz:
Dany1989
08-04-2017, 12:45
Dzieki wielkie 😁
Zamykając jeszcze temat: po przejechaniu ok 20km ostrzeżenie zniknęło. Swoją drogą zamiast pisać w komunikacie "Przeczytaj koniecznie instrukcję" można było napisać "Jedź aż nie zgaśnie trójkąt" :D:D:D
Abramsik
12-04-2017, 19:17
Podtrzymam temat wypalania. Podzielę się z Kolegami moimi "rozterkami" bo ciekaw jestem Waszej diagnozy. Pacjent to jak widać Cromka 150 KM z ASB z nalotem 209 tys.km. Cristina w rodzinie od września i zrobiła "u mnie już 12 tys. wcześniejszy właściciel zza Odry także go nie oszczędzał i latał ok. 40 tys. / rok. Ale do rzeczy. Pisaliście Koledzy, że wypalają się Wam DPFy nawet co 1200 km. Rozumiem, że dane macie dzięki MES. I tu dochodzimy do meritum. Wg. MES mój rydwan wypala DPF od ok.800 do ok. 400 km. Trasy robię cały czas tak samo (60 km/dzień do i z roboty). Nie mam jakichkolwiek (odpukać) problemów korekty OK, oleju nie ubywa ani nie przybywa, filtry OK, spalanie śr. w normie. Wg. obserwacji spalania chwilowego wypalanie DPFa ok. raz/ mc czyli coś ok. 1000 km. I tu pytanie. Nie wiem czy wpływ na to mogą mieć środki do np.LM do DPFa obniżające temp. zapłonu sadzy? Na ile dokładne dane podaje MES w temacie wypaleń? Zasadniczo temat do dyskusji akademickiej ale zastanawiam się albo nad wymianą (regeneracją) lub wycięciem. To ostatnie raczej w ostateczności. I jeszcze jedno czy ktoś z Was po wymianie DPFa "zerował" dane w MES w zakładce Regulacje / Wymiana DPF. Poniżej kilka scanów dla lepszego wprowadzenia
27523
27524
27525
27526
27527
Wg mnie szukasz dziury w całym. Nie bądź "Januszem z Polski", nie wycinaj. Nie ma problemów? Zapomnij o DPF i jeździj. Być może ten DPF przetrwa do końca eksploatacji tego wozu.
Jeśli (co wątpliwe) filtr kiedyś Ci się zatka zamulając auto, to znaczy że coś z silnikiem jest nie tak - przebieg 200K to żaden przebieg. Wtedy usuwasz przyczynę (a nie objaw, czyli zatkany DPF), kupujesz za 150 pln 5L płynu do czyszczenia DPF, demontujesz go (dostęp bardzo łatwy) i płuczesz, viola. Aha, nie kupujcie w tym celu płynu do czyszczenia kominków, to nie jest to samo, w płynach do kominków nie ma inhibitorów korozji.
Abramsik
12-04-2017, 19:50
Kolego o wycince pisałem jako o ostateczności. Ekonomia jest nieubłagana za profesjonalną (słowo klucz) wycinkę zapłacę u siebie ok. 1 tys.PLN a za regenerowany filtr (m.in. 2 letnia gwarancja) 600 PLN + 50 dych montaż. Nie tyle szukam dziury co byłem ciekaw Waszych opinii szczególnie o dokładności wskazań MESa. Jak pisałem jedynym niepokojącym ( o ile tak to można nazwać) objawem są dane z MESa. Nie wpadam w rezonans, z pi...dy także nie strzelam po prostu jestem ciekaw.
Czasem pali Ci się częściej czasem rzadziej, moim zdaniem to normalne. U mnie kiedy jeszcze miałem dpf było podobnie, czasem miałem średnią z 5 wypaleń np 900km a czasem 300-400. Na moje oko nie ma co szukać dziury w całym dopóki ładnie się pali i nie zapycha to nie ma co grzebac. Ja poznałem się swojego tylko dlatego że wywalalem egr i klapy i dpf był niejako gratis do tego. Ż perspektywy czasu trochę się zastanawiam czy aby na pewno dobrze zrobiłem że zleciłem jego usuniecie.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Jest ok.
Chcesz rzadziej ? Daj sobie wymianę dpf w mesie a tego wyczyść . Ecu dostanie infor o 0% zapchaniu go pyłami i będzie inaczej liczył interwały.
Abramsik
18-04-2017, 11:05
Dziękuje wszystkim Kolegom za opinie. Kolego bronx pomyślę o czyszczeniu (chemicznym ?) ale na razie będę obserwował na spokojnie. Jestem przeciwnikiem "grzebania" na siłę bo raczej można coś spie...lić niż poprawić.
Marcin_Croma
20-04-2017, 22:49
DPF się wypala samoistnie.Według mnie to jedynie przed wyłączeniem silnika należy zwrócić na to uwagę.Ja otwieram drzwi i w trakcie "chłodzenia" turbo obserwuję otoczenie samochodu.Po co liczyć kilometraż pomiędzy wypaleniami?Zaufajmy technologii.Lepiej nie grzebać żywego...
P.S.Właśnie posiadłem służbowe Doblo 1,6 - chyba 90KM,zobaczymy co to jest...a miałem do wyboru Caddy :goodvsevil:
Przy wypalaniu dpf silnik wchodzi w wibracje plus chodzi wentylator wiec jeśli ktoś podjeżdza pod dom i wysiądzie i usłyszy wentylatory to czekać z 15 minut aż się wypali niestety.
Przy wypalaniu dpf silnik wchodzi w wibracje plus chodzi wentylator wiec jeśli ktoś podjeżdza pod dom i wysiądzie i usłyszy wentylatory to czekać z 15 minut aż się wypali niestety.
Niekoniecznie, u mnie nie ma nic takiego przy wypalaniu.
robert79
21-04-2017, 17:18
Na postoju można sprawdzić przez wciśnięcie przycisku ogrzewania tylnej szyby - jak się nie wypala to słychać cyknięcie przekaznika , jak się wypala cyknięcia nie ma - sprawdzane wielokrotnie
Na postoju można sprawdzić przez wciśnięcie przycisku ogrzewania tylnej szyby - jak się nie wypala to słychać cyknięcie przekaznika , jak się wypala cyknięcia nie ma - sprawdzane wielokrotnie
Już o tym pisałem,w wersji 120 km podczas wypalania grzeje tylna szyba,ja mam założoną kontrolkę.
robert79
22-04-2017, 19:22
Do czego podpinałeś się żeby kontrolka zapalała się w momencie wypalania?
Do czego podpinałeś się żeby kontrolka zapalała się w momencie wypalania?
Ja mam wpiętą pod bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby, w trakcie wypalania tylna szyba grzeje.
Czytaj więcej: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/dpf-przybywa-oleju-czy-nie-przybywa-30446/2#ixzz4f07ES5DF
robert79
23-04-2017, 19:49
Ja mam wpiętą pod bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby, w trakcie wypalania tylna szyba grzeje.
Czytaj więcej: DPF - przybywa oleju czy nie przybywa?
Dzięki
Abramsik
14-08-2017, 18:11
Do całości sprawy. Opiszę moją dzisiejszą zagwozdkę licząc na doświadczenie Kolegów. Od ok. 1,5 miesiąca "latam" na zwykłym ON + dodatek ARCHOIL AR6900-D MAX CETANE BOOSTER Z DCM 500ML ( ARCHOIL AR6900-D MAX CETANE BOOSTER Z DCM 500ML - ARCHOIL - Dodatki do paliwa - Chemia - Petrostar - Warszawa (http://www.petrostar.pl/chemia/dodatki-do-paliwa/archoil/archoil-ar6900-d-max-cetane-booster-z-dcm-500ml,p503981973) ) zamiast premium ON. Dziś po rutynowym podpięciu interfejsu zaobserwowałem, że drastycznie zmniejszyła mi się śr. odległość pomiędzy wypaleniami i (?) czas, który zmniejszył się min. trzykrotnie. Nie obserwuję żadnych problemów z DPFem, oleju nie przybywa, rydwan nie pali znacząco więcej, itp. Trasy jak zwykle 70 km / dzień trasa ostatni może trochę więcej miasto. Ogólnie tylko te wartości. 29046
I tu pytanie. Czy ten skrócony czas może być pozytywnym aspektem stosowania dodatku (który min. ma pomagać oczyszczać DPF) czy też całkiem odwrotnie, są to pierwsze objawy nadchodzącej ... no właśnie nie chcę nazywać sprawy po imieniu bo za tydzień jadę do Cro.
desmo999
14-08-2017, 18:23
Przestan lac to cudo i zobacz co wyjdzie. Bardzo niskie masz te przebiegi. Cos jest nie do konca ok u mnie przebiegi sa rzedu 800-1200km .
Po wypaleniu spada roznica cisnien?
Kolego ja latam ostatnio dużo na miejscu, trasa raz na tydzień ok 50km. U mnie jest średni dystans ok 800km. Tak więc jak piszą wyżej, przestań to lać bo problemów sobie na robisz.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Do całości sprawy. Opiszę moją dzisiejszą zagwozdkę licząc na doświadczenie Kolegów. Od ok. 1,5 miesiąca "latam" na zwykłym ON + dodatek ARCHOIL AR6900-D MAX CETANE BOOSTER Z DCM 500ML ( ARCHOIL AR6900-D MAX CETANE BOOSTER Z DCM 500ML - ARCHOIL - Dodatki do paliwa - Chemia - Petrostar - Warszawa (http://www.petrostar.pl/chemia/dodatki-do-paliwa/archoil/archoil-ar6900-d-max-cetane-booster-z-dcm-500ml,p503981973) ) zamiast premium ON. Dziś po rutynowym podpięciu interfejsu zaobserwowałem, że drastycznie zmniejszyła mi się śr. odległość pomiędzy wypaleniami i (?) czas, który zmniejszył się min. trzykrotnie. Nie obserwuję żadnych problemów z DPFem, oleju nie przybywa, rydwan nie pali znacząco więcej, itp. Trasy jak zwykle 70 km / dzień trasa ostatni może trochę więcej miasto. Ogólnie tylko te wartości. 29046
I tu pytanie. Czy ten skrócony czas może być pozytywnym aspektem stosowania dodatku (który min. ma pomagać oczyszczać DPF) czy też całkiem odwrotnie, są to pierwsze objawy nadchodzącej ... no właśnie nie chcę nazywać sprawy po imieniu bo za tydzień jadę do Cro.
Pytanie: miałeś może podpięty pod auto inny program niż MES?
Dlaczego pytam - u mnie podobne małe wartości pomiędzy wypaleniami DPF MES pokazywał po wczesniejszym podpięciu Examinera w ASO. Zdarzyło mi się to dwukrotnie. Dlaczego tak to zadziałało to nie wiem. Może Examiner coś tam w pamięci resetuje.
Po tamtych zdarzeniach regularnie sprawdzam te wartości i wróciły w okolice 900-1000 km. Czy to przypadek czy coś innego to nie wiem. Poza tym z autem było wszystko OK.
Dziwnie mały czas wypalania tylko 116 sekund, zazwyczaj trwa to średnio około 600 sekund.
Poprostu nie dopalil do końca i usiłuje się dopalac na moje oko.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Abramsik
14-08-2017, 20:46
Pytanie: miałeś może podpięty pod auto inny program niż MES?
Nie sprawdzam tylko MESem. Jedyna różnica to nowy (od Viakena) interfejs ELM 327 v.2.
Dziwnie mały czas wypalania tylko 116 sekund, zazwyczaj trwa to średnio około 600 sekund.
Także najbardziej zastanowił mnie ten czas. Suuuper krótko. Do tej pory także miałem po ok. 580-600 s. Pomyślałem że ww. specyfik obniża temperaturę spalania sadzy i stąd tak krótki czas. Jutro podepnę się raz jeszcze i sprawdzę temp. w czasie dopalania DPFu bo przez roztargnienie nie zaznaczyłem. Ostatnio śr z 5 wypaleń miałem 630 st. C.
Poprostu nie dopalil do końca i usiłuje się dopalac na moje oko.
Może i tak ale ostatnio nie zauważyłem dopalnia a cały czas jeżdżę na "spalaniu chwilowym". W trasie jest to także widoczne jak zwiększa się średnie spalanie. Łatwo to wyłapać jak jeździ się tą samą trasą, o tych samych porach resetując codziennie rano przed wyjazdem Tryb B. Ogólnie dość dawno nie zauważyłem wypalania więc tym większe moje zdziwienie. Ponadto gdyby nie podpięcie MES nic niepokojącego się nie dzieje a samochód śmiga aż miło. Zobaczę jak wrócę do paliwa bez dodatków.
Też jeżdżę na chwilowym, zawsze, od ponad 100k tym autem. To nie wykładnia bo w sumie łatwo przegapić po wzroście chwilowego, ja to już bardziej na w sluch i nogę czułem, bo auto jedzie troszkę inaczej i silnik pracuje w dość specyficzny sposób jak wypala, w mojej pojawialo sie jakby buczenie.
Podejrzewam że masz za krótka trasę i na Twoim miejscu probowalbym zrobić że 100-200 km na raz, żeby "przegonic" silnik. Jeśli to nie pomoże, można by próbować odstawić dodatek do on, ale wątpię by aż tak drastycznie obniżył temperaturę w dpf.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Abramsik
18-09-2017, 20:29
Do całości sprawy. Odstawiłem specyfik i po przedmuchaniu na trasie do/z Cro (ok.3,5 tys km w obie strony) wszystko wróciło do normy. W trasie wszystko było ok. rydwan szedł aż miło. Reasumując nie polecam stosowanego wynalazku. Efekt wątpliwy jak nie szkodliwy. Jedna ciekawostka - w czasie przykrótkich wypaleń DPF % degradacji oleju był na poziomie 68, teraz po mimo większego przebiegu nastąpiło cudowne polepszenie parametrów i jest prawie 76%. Ale biorąc pod uwagę znaczące wydłużenie odległości pomiędzy wypaleniami to raczej oczywiste.
29365
desmo999
18-09-2017, 20:52
No i git.
Co do degradacji to jest to czysto teoretyczny parametr ktory na moje nie ma nic wspolnego z faktycznym zurzyciem oleju.
Ja w sumie nie wiem jak jest u mnie bo tego nie kasuje jak i inspekcji;) po olaniu kasowania sama znika;)
Tak jakos mam ze lapka podlanczam jak cos sie dzieje - za duzo w pracy sie nagrzebie i w domu nie mam ochoty jak nie idzie to z finsnsami w parze.
Pozdrawiam
Hej, byłem pewien, że to kwestia czasu, kiedy zaczną się brać za auta z wyciętym DPF. No i mamy pierwsze jaskółki w Warszawie:
Dymomierze i spalinomierze dla stołecznej drogówki - SE.pl (http://superauto24.se.pl/moto-news/dymomierze-i-spalinomierze-dla-stolecznej-drogowki_1019781.html)
Hej, byłem pewien, że to kwestia czasu, kiedy zaczną się brać za auta z wyciętym DPF. No i mamy pierwsze jaskółki w Warszawie:
Dymomierze i spalinomierze dla stołecznej drogówki - SE.pl (http://superauto24.se.pl/moto-news/dymomierze-i-spalinomierze-dla-stolecznej-drogowki_1019781.html)
Napiszę to jeszcze raz....
Croma z DPF i bez DPF spełnia normę Euro4, jeśli silnik/osprzęt jest sprawny to bez filtra też nie będzie problemu na dymomierzu.
Raczej wyłapią 20-letnie zużyte TDI...
A i nie są to pierwsze jaskółki, 14 września gliwicka drogówka zrobiła taką akcję :cool:
http://www.24gliwice.pl/wiadomosci/to-bedzie-w-gliwicach-trudny-dzien-dla-wlascicieli-kopcacych-samochodow-eliminacja-z-ruchu/
Nie rozumiem tylko, dlaczego za smog obwinia się samochody, a nie kominy?
Dlaczego samochody? Bo najłatwiej jest udupić i zmusić do wydania kasy kierowców.
Abramsik
28-09-2017, 10:42
Croma z DPF i bez DPF spełnia normę Euro4, jeśli silnik/osprzęt jest sprawny to bez filtra też nie będzie problemu na dymomierzu.
Pełna zgoda.Co do ekologii (dyskusyjna sprawa) się nie wypowiadam ale mogli by się zdecydowanie wziąć za stan techniczny rydwanów. Stan techniczny niektórych egz. widocznych na naszych drogach to jakaś czarna komedia. Może się narażę wielu z Was ale uważam, że wymagania do spełnienia na badaniach technicznych powinny być surowo przestrzegane. Wraki na kołach zagrażają nie tylko właścicielowi ale i innym użytkownikom dróg.
czapelka21
28-09-2017, 11:34
W moim bravolocie nauczyłem się rozpoznawać kiedy załącza się wypalanie. Podczas załączenia jest uczucie jakby zwiększonego obciążenia dla silnika. Obroty są te same, chwilowe spalanie dość sporo rośnie jak już ktoś wyżej pisał. Ponadto spaliny są bardziej intensywne w zapachu a spod samochodu wydobywa się cieplejsze powietrze. Kultura pracy silnika delikatnie się zmienia, jakby głośniejszy. Dla mnie jest to odczuwalne. Poza tym gdybym zgasił samochód w czasie wypalania to słychać jakby zjeżdżanie z obrotami, coś jakby dźwięk schodził na niższe częstotliwości, aż w końcu po chwili ustanie. Każdy może inaczej odbierać te sygnały.
DPFy nie są wycinane bez powodu, przecież to też jest spory koszt. wycinane są jak się zepsują. w naszych autach sam z siebie się nie psują. nawet przez przerywanie wypalania nie jest łatwo go uszkodzić. zazwyczaj przyczyną zapchania jest problem z osprzętem silnika, lejące wtryski. po wycięciu DPF częściowo problem się rozwiązuje, auto może znowu jeździć, jest to tańsze rozwiązanie od zakupu nowego filtra i naprawy przyczyny, np. nowe wtryski lub regeneracja.
jeśli naprawa nastąpiła tylko przez wycięcie DPFa, to takie auta nie przejdą kontroli.
Panowie, mam usunięty DPF od pół roku, zaślepiony EGR od 6 lat. Przedwczoraj na długiej trasie zapaliła mi się kontrolka oleju i komunikat "chcek oil level". Na postoju okazało się że mam ok 5mm powyżej maxa.
Odsysać nadwyżkę???
Gdzie zazwyczaj leży przyczyna?
masz rope wymieszaną z olejem silnikowym, nie odessać tylko wymienić olej na nowy. przyczyna leży w tym ze podczas wypalania DPF ecu podaje dużą dawkę paliwa która nie zostaje do konca spalona, nadmiar spływa poprzez nieszczelności tłoka do układu smarowania. czeste niezakończone precedury wypalania dpf są tego przyczyną
Pisze ze ma usunięty i wyprogramowany.
Kolego sprawdź poziom płynu chłodniczego, oraz korek od wlewu oleju. Jeżeli dostał się płyn chłodniczy do oleju to na korku będzie "maź" kawa z mlekiem.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Ale maź będzie też jak jeździ krótkie odcinki i silnik w niedogrzaniu pracuje kilka dni z rzedu.
Najprościej zmienić olej i wlać pod maks a nie maks, ale nie rozwiąże to problemu bo skądś tego oleju się więcej zrobiło.
Uważam że mierzenie oleju w tym silniku bagnetem jest średnio miarodajne. U mnie świeży olej też potrafiło wyświetlić żeby sprawdzić poziom, niby wszystko ok według bagnetu bo było pod maks, a dolanie sety rozwiązało problem i jeżdżę z maksymalną bagnetowa iloscia.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
adamadamadam
26-03-2018, 21:14
Witam jestem pierwszy raz na tym wątku. Chciałem poinformować, że właściciel firmy EcuLab opracował oprogramowanie na OBD II które na wyświetlaczu samochodu informuje o stopniu zapełnienia filtra DPF oraz kiedy zachodzi regeneracja filtra. Produkt jest dostępny dla Alfy 159 https://www.youtube.com/watch?v=Lfkism1g51k oraz dla Fiata Bravo. Dla Fiata Cromy produkt jest opracowany w 75 % ale potrzebuje samochody do testów. Właściciel firmy ( z pod Warszawy-tel 887 788 780) twierdzi że jest małe zainteresowanie i nie ma motywacji do dokończenia urządzenia.
Voyager1
26-03-2018, 21:17
Uważam że mierzenie oleju w tym silniku bagnetem jest średnio miarodajne.
Szczególnie, że ten bagnet jest taki jaki jest. Jeszcze nie miałem takiego samochodu w którym kontrola oleju jest wyzwaniem.
W tym silniku "You never know..."
Wyskoczy sprawdzenie stanu, olewasz bo jest ok na bagnecie, wyskoczy znowu, dolewasz 50ml , dalej jest ok. Nic się nie zmieniło, a jednak coś się zmieniło :)
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
placuszek
18-10-2019, 11:19
Siemka.
Postanowiłem podłączyć się pod jeden z tematów dotyczących DPF.
Jakiś czas temu DPF wypalał się co 600-800 km ( jazda głównie w mieście ) więc wychodziło średnio raz na bak paliwa.
Jadąc tylko trasę przy prędkości średniej ok 110 km/h, a jak można było to 150 km/h udało mi się dojść do wypalenia po 1200 km.
DPF zapychał się do 105-108% i wypalał do 17%.
Ostatnio zauważyłem że wypala się częściej, mniej więcej co 400 - 600 km, 50/50 trasa miasto.
Proces zaczyna się przy ok 85% zapchania i wypala do 15-17% ( chociaż jak wypalanie włączyło się na autostradzie przy prędkości 150km/h to pokazał że wypalił się do 5%). Wydaje mi się też że auto trochę więcej pali.
Zaczynam się zastanawiać czy coś sie dzieje, czy olać temat na razie?
Ewentualnie gdzie zacząć szukać? - wtryski, nieszczelność w dolocie?
Dodam, że auto jedzie bardzo ładnie, nie wywala błędów, proces wypalania staram się monitorować - korzystam apki dpf monitor.
P.S. dodam tylko że wydaje mi się, że poziom oleju mam zbyt wysoki, ale nie wiem czy nie dolałem go za dużo - moja croma domaga się dolewki ok 0,5 L oleju co ok 8 tys km
nowszy_00
19-10-2019, 11:12
A o jakim spalaniu mówisz? Oczywiście chodzi mi o rzeczywiste a nie z komputera.
W moim przypadku ( silnik 120km) przy jeździe wyłącznie po Wrocławiu, czyli wolno:) DPF wypala się co 300km od105% do 17%. Jest tak samo od 3 lat. W trasie do Chorwacji wg DPF monitora było to 1200km. Silnik pracuje równo, nie mam z nim problemów, spalanie wg komputera w mieście 7,3, według mnie ok 8,5.
Wysłane z mojego LG-H900 przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.