Zobacz pełną wersję : Punto 2 1.2 16V w czasie spokojnej jazdy stracił moc
blazej25
31-03-2017, 22:34
Witam, wracałem jak co dzień po pracy do domu i w pewnym momencie auto osłabło, delikatnie jadąc udało mi się dotrzeć do domu. Zauważyłem, że przy mocniejszym duszeniu gazu słychać jakieś klekotanie.
Na postoju auto pracuje nie równo, trzęsie budą. Jak wkręce go na 2tyś obrotów to jakby pracował normalnie.
Podłączyłem Punciaka pod kompa i nie wykazało żadnych błędów co bardzo mnie dziwi.
Przypuszczam, że mógł przeskoczyć rozrząd który miałem w poniedziałek wymieniać...
Auto posiada LPG, sytuacja jest na obu paliwach ale na lpg jest w stanie zgasnąć.
Fiacik zaczął gorzej odpalać, musi ze 3-4 razy zakręcić żeby się ta sztuka udała.
W poniedziałek będzie głębsza diagnostyka problemu.
Czy któryś z forumowiczów może miał podobny problem lub jest w stanie coś doradzić?
Pablo1965
31-03-2017, 23:29
Może dwumas ?
blazej25
31-03-2017, 23:38
To w tym aucie jest dwumas? :D
Pablo1965: Za takie rady powinny być bany na pisanie, nie ma żadnej dwumasy
W moim Punto 1.2 16v kiedyś jak padła uszczelka pod głowicą były podobne objawy, klekotanie, ciężko odpalał, trzęsło budą, słaby silnik pamiętam że wypaliło uszczelkę pomiędzy cylindrami, stało się to nagle w czasie jazdy.
Świece i przewody kiedy wymieniane ostatnio ??
Nieszczelność w układzie dolotowym też może takie coś powodowac
blazej25
02-04-2017, 19:43
Nie mam pojęcia, auto mam od 4 miesięcy więc to co do tej pory robiłem to przegląd olejowy, wymiana płynu chłodniczego, rozrusznika.
Teraz będę robić rozrząd i parę innych rzeczy lecz najpierw trzeba ten silnik przywrócić do normalnej pracy.
Wymień świece , koszt nie duży i sprawdź szczelność układu dolotowego powietrza
Pablo1965
02-04-2017, 22:26
Sorry nie doczytałem postu i pochopnie odpowiedziałem,jak masz taką moc to banuj ,,Alton88" (nie mylą się ci ,którzy nic nie robią)
blazej25
02-04-2017, 22:47
Dziękuję za porady, od jutra auto trafia na stół do kolegi, jak coś będę wiedzieć to niezwłocznie dam znać.
Pablo1965 :
To następnym razem zanim nie doczytasz to się nie udzielaj, tym bardziej że nie masz pojęcia jak widać.
Witam,
1. Sprawdź kable
2. Jeżeli na zimnym jak wdusisz gaz i jedzie jak powinien a na ciepłym już słabiej i klekota to uszczelka pod głowicą
Miałem kiedyś bravo I 1.2 16v 99r. i tak samo miałem, niestety okazało się, że głowica do planowania i wymiana uszczelki.
sprawdź czy jest iskra na wszystkich świecach. Jak miałem punto z tym silnikiem to nagminnie padała cewka i chodził na 2-3 tłoki.
blazej25
03-04-2017, 17:49
Gdyby poszła uszczelka pod głowicą to powinien chyba nagminnie kopcić na biało a u mnie nie ma tego, zobaczę jeszcze czy coś się zmieniło ale nie wydaje mi się. Słyszałem, że możliwa jest jeszcze awaria popychaczy.
Czy awaria świec, kabli lub cewek nie powinna się zapisać w błędach ecu?
Objawy UPG :
Spalanie płynu chłodniczego - kopcenie na biało
Płyn w oleju - wzrost ilości oleju
Olej w układzie chłodzenia - kawa z mlekiem
spaliny w układzie chłodzenia - wyrzucanie płynu przez korek
wyciek płynu na łączeniu głowicy z blokiem silnika
Ja miałem wypaloną uszczelkę pomiędzy pierwszy a drugim cylindrem, nie było żadnych objawów jak napisał wyżej Fred.X, za to brak mocy, stukanie, gaśniecie.
Pablo1965
03-04-2017, 22:02
Sam też za bardzo nie masz pojęcia-Alton88- bo gdybanie to domena pozorantów !!!
blazej25
03-04-2017, 22:24
Na pierwszy odsłuch znajomy mówi, że to może być coś poważniejszego... więcej info jak zlokalizuje przyczynę.
blazej25
05-04-2017, 22:01
Zmierzona kompresja wykazała spadki na 2 cylindrach i wygląda na uszczelkę pod głowicą.
Jakie szacunkowe koszta takiego zabiegu do 16V?
w tym momencie to raczej UPG , koszt 600-2000 ?? jakoś tak
Czy awaria świec, kabli lub cewek nie powinna się zapisać w błędach ecu?
W moim nie wywalało żadnych błędów, trzęsło go i koniki uciekły.
odłączaj kable WN po kolei i zobaczysz czy chodzi gorzej czy tak samo, jak tak samo to wiadomo który cylinder nie pali.
nie zauważyłem dalszego ciągu rozmowy.... :)
blazej25
25-04-2017, 23:41
Witam ponownie, a więc winna była tak jak koledzy pisali awaria UPG. Temat został już załatwiony, dodatkowo porobiłem kilka innych istotnych spraw.
27699277002770127702277032770427705
Sam też za bardzo nie masz pojęcia-Alton88- bo gdybanie to domena pozorantów !!!
Następnym razem, bardzo proszę o nie udzielanie się bo tylko zaśmiecasz forum, jak widać moja diagnoza okazała się 100% trafna, pozdrawiam.
blazej25
26-04-2017, 20:27
Dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam
paczek189
08-05-2017, 14:54
mam podobnie w 1.2 8v
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.