Zobacz pełną wersję : Stuki z silnika (4ty cylinder) 1.9 mJTD 150 KM
lukaszr89
27-03-2017, 14:33
Witam,
problem zauważyłem niedawno, ewidentnie stuka mi cos na 4tym cylindrze (badalem stetoskopem, najmocniej sluchac na obudowie wtrysku, troche mniej na pokrywie zaworow).
Czy miał ktoś podobny problem, nie chce odrazu zrzucac glowicy...
Dawki korekcyjne ok (MES)
Klapy jeszcze sa (zamierzam w tym tyg zrobić rozrzad i kolektor, jednak stuki joe daja mi spokoju).
Stuka mocniej na cieplym silniku.
Nie ma problemow z zapalaniem, silnik pracuje glosno ale rowno.
Postaram sie dorzucic filmik.
lukaszr89
27-03-2017, 14:42
No ja sobie wymyslilem 2 sprawy...
mocowanie wtrysku (czyli ta uszczelka miedziana)
lub urwana klapa o ktorej sie moge przekonac zdejmujac glowice... z gory jest ok (fakt lekkie zabrudzenie przy 4tej klapie wystepuje).
Jak z trwałościa popychaczy i kondensatorów? mozliwe ze glowica juz do remontu? 238tys...
Aha ... zapomnialem dodac ze tak zwyczajnie chamsko odlaczylem 4ty wtrysk i odpalilem na trzech, ale stuk byl nadal, stad wydaje mi sie ze zla prace samego wtrysku moge wykluczyc.
lukaszr89
27-03-2017, 17:58
Podjechałem na chwile na tzw "Bosch serwis", mówią, że uszczelnienie daje efekty nierównej pracy z rana a pozniej sie poprawia (rozszerzalność), więc, że raczej nie to.
W przyszłym tygodniu wymiana kolektora na zaślepiony + rozrząd .... okaże się czy jest klapa.
Jakby tego było mało... pojawił się jakiś nowy dźwięk, takie rzężenie :/
dołączam filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=Ek-Wx-He2Gc
Uszczelnienie wtrysku nie ma nic do rzeczy. Gdyby wtrysk był poluzowany tak zeby podkladka pukala to gwarantuje Ci że uslyszalbys taki gwizd z cylindra że nie dałoby się to pomylić z niczym innym, poczytaj jakie tam jest ciśnienie robocze. Rozbieralem to żeby sprawdzić wtryski u siebie, przy okazji frezowalem też gniazda wtryskow. Może pukać sam wtrysk ale nie wydaje mi się żeby było to jakoś bardzo slyszalne.
Co do uszczelnienia klap to u mnie np ich pełne uszczelnienie - wyjęcie i zaspawanie tigiem otworów nie poprawiło porannej nierównej pracy po odpaleniu. Klapy miałem wszystkie. Podobno nie urywaja się tak łatwo w tym silniku, mój ma niemal 3ook km. W moim przypadku daleko by w sumie nie poleciały, kolektor miał tak małe przeswity gardzieli że zatrzymały by się w sadzy zaraz po zerwaniu:)
Po obejrzeniu filmiku w słuchawkach nie słyszę tam jakiegos dziwnego stukania. Mój też tak pracuje. A co do rzezenia faktycznie coś tam szumi i pohukuje.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
lukaszr89
27-03-2017, 21:20
Liczę na to, że klapy jeszcze są.
Owszem nie wali jakoś mocno słuchając przez zamkniętą maskę, w środku w ogóle nie wiadomo, że coś jest nie tak.
Wiem o jakich ciśnieniach rozmawiamy, jednak to rozwiązanie mi się podoba i może dlatego chciałem w nie wierzyć.
Coś z pompą podciśnienia?
Używałem stetoskopu do lokalizacji i na nim wyraźnie puka, niestety nie mam jak nagrać.
To buczenie to może być coś z podciśnieniem. Brzmi trochę jak jakiś zasysajacy zasysacz. Albo w słuchawkach tak to slysze :)
Poproś kogoś żeby naciskał na hamulec i słuchaj czy to buczenie / rzezenie się zmieni.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
lukaszr89
27-03-2017, 21:31
Niedawno robiłem wężyki podciśnienia do turbo, może teraz pompa nie daje rady i coś się dzieje (robota przy okazji EGRa, który i tak trzeba było wywalić).
Turbo też mi świszcze.... miałem myśli, żeby sprzedać, ale na co zmienię :/ ...jednak tutaj znam to auto.
Każde turbo w tym silniku głośniej lub ciszej swiszczy i nie jest to objaw awarii dopóki dźwięk wyraźnie nie zagłusza silnika :-) Znam doblo 1.6 multijet w którym od nowości wyraźnie słychać turbo i po 130 000 słychać je tak samo...
Druga sprawa na stetoskopie napewno usłyszysz klepanie wtrysku, ale to nic nie musi znaczyć. Wtrysk benzynowy czy gazowy na stetoskopie brzmi jakby ktoś młotkiem walił w silnik i mówię to z autopsji. Jeżeli słyszysz to tylko z jednego garka to dziwne, ale jak koledzy zauważyli na filmie słychać tylko coś z osprzętu, a klekot jak klekot nic nadzwyczajnego nie słychać. Miałeś wcześniej innego diesla? Jakiś mechanik też słyszy te stukanie czy to Twoje odczucie?
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
lukaszr89
28-03-2017, 08:02
Tak byłem u trzech...
jeden uważał, że jest ok i słychać coś ze sprzęgła...
drugi właśnie stetoskopem, że czwarty wtrysk napierdziela i zrzucać głowice
trzeci czyli bosch serwis, że jeszcze by z tym nic nie robili ale jest
No i racja słychać osprzęt, mam nadzieję, że załatwię to przy rozrządzie. A ten 4ty cylinder jednak mnie martwi bo odłączyłem poprostu kostke i dalej to było.
Dolej do paliwa oleju 2T, proporcja ok 1/200 i wyjeździj ze 2 baki. Jesli to wtryskiwacze to zapewne zmniejszy się pukanie.
Jaki olej lejesz do silnika? Czy przed wymiana stosujesz jakąś chemie do czyszczenia?
Jestem ciekaw w jakim stanie masz popychacze zaworów.
Jakie paliwo tankujesz?
Na ciężki rozruch to ja bym zapodał jakies paliwo Premium i do tego dokoksowa jeszcze jakiegoś środka co poprawia liczbę cetanów. Albo odłącz czujnik temperatury, ten w termostacie i odpal na zimnym. Zobaczysz czy cos się poprawi. Jesli tak to jest kilka sposobów na wyrównanie obrotów przy rozruchu.
lukaszr89
28-03-2017, 09:08
No wlasnie tez jestem tego ciekawy...
leje Edge 5w-40, nie stosowalem plukanki, wymiana co 12-15
paliwo zwykle lotos/orlen zima premium
Faktycznie moze zaleje dodatek do paliwa LM
Jeśli idzie o paliwo to z autopsji po prawie 100k przejechanych tym autem - mój silnik poprawę kultury pracy pokazuje tylko na diesel Gold z statoila. Wyglada to jak reklama, ale nie jest. Próbowałem różnych paliw, w Polsce chyba wszystkich z markowych stacji a w Niemczech z conajmniej kilku. Na każdym pracuje identycznie, do paliwa nie dolewam nic oprócz skyyda zimą i jedyna poprawa tak kultury pracy jak i odpalania rano daje się zauważyć na wymienionym wyzej.
Wiem że każdy silnik jest inny ale może warto by spróbować zalać tym - co Ci szkodzi?:)
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
U siebie leję verve - niby dynamika ok ale kultura pracy pozostawia trochę do życzenia. I chyba stuka mi jakiś wtryskiwacz. Znajomy, który specjalizuje się w układach wtryskowych i naprawach wtryskiwaczy przestrzegał mnie przed wszelkimi dodatkami do paliwa. Jeśli było lane od nowego to i owszem, a teraz może tylko nabałaganić bo zacznie odrywać zanieczyszczenia i dopiero zaczną się cyrki z zapychaniem wtrysków. Takie jest Jego zdanie. Do mnie to nawet przemawia.
lukaszr89
28-03-2017, 09:48
Do mnie podobnie trafia argument o naglym odrywaniu osadow...
ja od jakiegoś czasu leje olej 2T ale to bardziej dla ochrony pompy, aczkolwiek lekka poprawę zauważyłem. musiał i wtryskiwacze lekko posmarować.
jak chcesz sprawdzić kondycję wtryskiwaczy to śmiało sam je wyciągniesz. ja dzień przed robotą podlałem je lekko penetratorem i w miarę lekko wychodziły. jak nie są końcówki poupalane to ich przeczyszczenie nie musi być wcale kosztowne. dokupisz nowe podkładki za kilka zł i będziesz miał pewność, że to na pewno nie jest to. żeby je wyjąć wcale nie trzeba ściągać głowicy.
jeśli chciałbyś cię dobrać do popychaczy to już trochę więcej zabawy, trzeba ściągnąć pasek rozrządu i zakupić nową uszczelkę pod pokrywę zaworów, kosz ok 100 zł.
u mnie przy nalocie lekko powyżej 200 kkm kilka popychaczy trochę ciężko pracowało. po ich wypłukaniu w benzynie ekstrakcyjnej i ponownym włożeniu do oleju zaczęły pracować bardzo płynnie. po złożeniu wszystkiego do kupy silnik dużo mniej klepie.
niestety Twojego nagrania nie odsłuchiwałem. wypowiadam się tylko na podstawie opisów.
lukaszr89
28-03-2017, 09:59
Temat jest taki, ze wlasnie bede robil rozrzad i sciagal kolektor wiec chyba odzaluje ta uszczelke pod pokrywe i poprosze o sprawdzenie i wyczyszczenie popychaczy oraz wymiane uszczelnien wtryskow.
a to już musisz popytać mądrzejszych ode mnie, jakie to może przynieść efekty.
ja opisuje moje doświadczenia, amatora, hobbisty.
Jasnowidzem nie jestem ale stawiam na dźwigienkę zaworową... ( może coś podeszło pod zawór i pękła )
polecam zdjąć górną osłonę głowicy i ocenić co się tam dzieje..... Jeśli wtryskiwacze to test na przelew i ewentualnie odpięcie wtyczek wtryskiwacza po kolei i nasłuchiwanie co się dzieje ...
lukaszr89
28-03-2017, 16:10
Cholera mechanik mowi ze jakby cos peklo to by nie dzwonilo a niepier...o no ale nie wiem zobaczymy co jest mam nadzieję.
Myślę ewentualnie ze jakis kawalek sadzy mogl sie tez podlepic pod zawor bo jednak grzebalem przy EGR i czujniku cisnienia, wszystko bylo zarosniete.
Liczę na to ze to nie klapka 4tego cylindra.
Jest jeszcze ta vacum pompa blisko...
lukaszr89
04-04-2017, 09:46
Klapka byla ... ale robila sie juz lekka nieszczelnosc na 4tym cylindrze, rozrzad i kolektor wymieniony, paski i alternator ok.
Chyba musze sprawdzic wtryski i pompe common rail.
Pojawia sie rowniez ten dziwny dzwiek przycierania... na zimnym silniku właściwie nie ma.
Korekty na MES bardzo dobre, spalanie spadlo (5.6l).
Witam,
Udało się zdiagnozować co było przyczyną metalicznych odgłosów ? Wczoraj przy dolewaniu płynu od spryskiwaczy usłyszałem takie samo metaliczne brzmienie jak na filmie. Byłem u mechanika i powiedział że słabe paliwo zatankowałem i mam dolać oleju 2T następnym razem.
lukaszr89
26-06-2017, 10:21
Niestety nadal mam ten stuk, ale przejechalem juz 10tys od jego zauwazenia....
A próbowałeś czyścić wtryski ? Zamówiłem stetoskop diagnostyczny muszę wybadać w którym punkcie najbardziej nawala.
lukaszr89
27-06-2017, 07:22
Jeszcze nie probowalem, nie mam czasu :/
W drugim temacie kolega pisze ze wyczyscil i nic :/
Może te drgania się przenoszą jakoś np z dwumasa ? Ja podobno mam do wymiany 170k km zrobione i mechanik tak twierdzi. Jeszcze obok jest pompa vacum da się ją na chwilę odłączyć ?
lukaszr89
27-06-2017, 09:35
No jest to niewykluczone, u mnie 250 tys i tez dwumasa sie kwalifikuje ale tragedii nie ma, ale z drugiej jednak strony powinno chociaz trochę zmieniac dzwiek po wciśnięciu sprzegla a tak sie nie dzieje.
Pompe vacuum zamierzam podmienic, kupilem jakies 2 na allegro, wlasnie do mnie idą.
Ja już mam stetoskop i po przebadaniu najbardziej słyszalny jest dźwięk przy pompie vacum. Punkt zaznaczyłem na zdjęciu
28547
lukaszr89
29-06-2017, 23:27
U mnie chyba najgorzej jest tutaj: 28550
bartas19
08-08-2017, 00:02
U mnie chyba najgorzej jest tutaj: 28550
I co kolega doszedł co to za halas ? Bo ja się zastanawiam nad vacum
lukaszr89
08-08-2017, 07:26
Przejechałem już 15 tys z tym hałasem... zakupiłem nawet okazyjnie 2 pompy ale nie ma czasu wymienić.
Mi ciągle jest samochód potrzebny i nie mam jak oddać samochodu do warsztatu.
Moim zdaniem przyciera Ci się wtryskiwacz. Jak masz MES i laptopa to zrób test korekt wtryskiwaczy pod obciążeniem.
lukaszr89
08-08-2017, 22:26
Ok, pomysł dobry :) dlugi weekend sie zbliża...
Proba przelewowa też może coś pokazac.
A jak by się faktycznie przycieral można próbować wyjąć i umyć ultradzwiekami, możliwe że się go odratuje.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Czy coś udało się ustalić?
lukaszr89
20-05-2021, 20:22
Hmm przejechalem od tamtego czasu 150 tys, dzis ma 391tys przebiegu. Nie wiem czy nadal halasuje, poprostu nie sprawdzam.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.