Zobacz pełną wersję : Wysokie spalanie - Fiat Croma 1.9 JTD 150 - automat.
Witam,
Na wstępie chciałbym się przywitać, forum przeglądam od dłuższego czasu, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, w związku z czym postanowiłem napisać swojego pierwszego posta.
Samochód z jakim mam problem to Fiat Croma 1.9 jtd 150 KM z 2005 roku o przebiegu 240 tyś i automatyczną skrzynią biegów.
Auto dobrze przyśpiesza, nie puszcza czarnego dymka przy mocnym wciskaniu gazu, generalnie wszystko jest z nim ok, jedyne co to spalanie...
W mieście średnie spalanie wynosi w granicach 13-14 litrów, a w trasie nie udało mi się zejść poniżej 8 nawet podczas kapeluszowej jazdy do 100 kilometrów na godzinę.
Pamiętam, że parę lat temu w trasie nawet podczas dość dynamicznej auto nie paliło mi więcej niż 7.5 litra.
Przez ten czas auto było używane przez mojego ojca i on nie może skojarzyć kiedy auto zaczęło więcej palić. W sumie to nigdy go spalanie nie interesowało :).
W związku z tym, że teraz ja używam auta na co dzień chciałbym coś zrobić z tym tematem.
Auto miało ostatnio regenerowaną turbiną ponieważ pojawił się luz na wirniku oraz wymiany kolektor wydechowy.
Załączam pomiary z korekcji wtrysków na postoju oraz podczas jazdy (wtrysk nr 1 ciągle pokazywał 0) oraz parametry z przepływomierza podczas jazdy. Wszystko wydaje się być w porządku.
Prosiłbym o pomoc, co mam dalej sprawdzać, aby auto zaczęło zużywać normalne ilości paliwa.
Pozdrawiam!
Zajrzyj z w kolektor dolotowy przez dziurę po odkreconym egr.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Logujesz na rozgrzanym silniku ogólna dawka paliwa przez 2 min, na biegu jałowym, nie dotykając i włączając nic.
Normalny log z jazdy daj.
@kamilf
Zobaczę na weekend, bo pod blokiem mam średnią możliwość odkręcenia EGR.
@bronx
Proszę bardzo, logi w załączniku.
Dzisiaj gdy dojeżdżałem do świateł auto nagle osłabło i podczas ruszania zaczęło zbierać się powyżej 2800 obr, poniżej tego jakby turbina nie łapała.
Otwieram maskę i widzę zsunięty wąż od Intercoolera. Wąż nałożyłem, opaski wymieniłem. Przy okazji zauważyłem pęknięcie tej rury, zakleiłem ją "Duck tape", auto znowu odzyskało moc, ale niestety spalanie wciąż nie spadło..
Wrzucam przy okazji zrzut z ECUScana, auto ma wycięty DPF, czy odczyty z programu wyglądają prawidłowo?
Nie podoba mi się dystans od ostatniej regeneracji i temperatura wypalen. Czy to aby nie będzie tak że dpf próbuje się wypalac pomimo jego braku?
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Logi z jazdy normalny plik do otwarcie w mes. NAs interesują wykresy a nie liczby w słupkach.
Wtryski wyglądają na ok.
Wywalenie DPF-a nie wygląda na ok.
Tak jeszcze z ciekawości spytam - czy aby nie przybywa oleju na bagnecie?
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
@kamilf
Oleju na bagnecie nie przybywa. Czasami nawet trzeba go trochę dolać :).
Może jest tak jak piszesz, że próbuje się wypalać. Jeśli logi są ok, to może znaleźliśmy przyczynę.
@bronx
Wrzucam jeszcze raz. Wcześniej nie mogłem wrzucić pliku csv, teraz widzę, że wystarczyło go spakować.
Oleju na bagnecie nie przybywa. zajrzyj pod samochód na miske olejową, a dokładnie czujnik poziomu oleju co jest w misce. Mi uciekał olej włąśnie przez niego. trochę zabawy zdejmujesz zawleczkę czyścisz ładnie i zaklejasz uszczelniaczem np takim jak do mis olejowych i wciskach zawleczkę. U mnie pomogło i mam spokój z dolewkami. Bo żeby wymienić uszczelkę co w nim jest od środka to niestety trzeba targać cała misę.
Drogi kolego kawis :)
Ty rzesz posiadaczem dwu pedałowca jesteś, szczęśliwym autofiatowymiataczem,
i gdy Pan Waść logujesz swego rydwana, łaskawyś bądź ciepnąć wajcha na triptronika i zlogować go jak proboszcz łaskę z koszyczka ;)
Daj go na 3, logujesz od 1500-2000rpm z gazem w podłodze do ok 3,5tys i koniec.
dodatkowo zrób korektę wtrysku 1,2,3,4 tak jak ogólna dawka paliwa, 2 min.
@irqus
Dzięki za poradę, jak będę pod autem to to skontroluje. Chociaż plamy pod autem nigdy nie widziałem.
@bronx
Zlogowałem według Twojego opisu :).
Myślałem żeby zrobić to samo na 4 biegu, ale boje się nagrody o nazwie: 500 + 3 miesiące :)
Na logu nie widać niczego złego.
Twoim problemem może być zle wyłączony dpf. Proponowałbym to ogarnąć w miarę szybko.
To ostatnio jakaś strasznie popularna przypadlosc :) Czyżby zwiększył się dostęp do tanich chińskich interfejsów do zrzucania wsadu z ECU a co za tym idzie dostęp "tunerow" którzy uczą się na autach klientów?
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Raczej, więcej osób wywala dpf, a większość robi to programem. Istnieje przekonanie że robione jest to poprawnie.
Program zmienia ok 2/3 map a resztę wywala w cholere kodów błędów tablicy dtc.
Ręcznie nie ruszamy prawie w ogóle tablic, tylko mapy.
Poczytaj sobie fora zagraniczne nt tuningu, ciagle sa problemy ppo wywaleniu dpf programowo.
Najlepsze jest to, że auto jeździ już tak 3-4 lata...
Jestem umówiony na środę i mają to ogarnąć. Przy okazji myślę o programie, tylko zastanawiam się co na zwiększone niuty powie skrzynia biegów.
skrzynia jest taka sama jak w 2.4 mjtd a tam jest 400Nm, ale puki nie rozwiążesz problemów z silnikiem to bym odpuścił dokładanie mocy
Tak, tak, oczywiście. Najpierw zlikwiduję problem, a później chip.
Tak czy siak mam nadzieję, że to DPF jest problemem i teraz to już tylko z górki.
Odezwę się po środzie i dam znać czy to było to.
Odebrałem auto od mechanika, który to robił i... problem dalej nie ustąpił.
Według niego wszystko jest ok, tylko wtryski leją i to przez to. Coś mi tłumaczył, że mają bardzo duże korekty itd. itp. Coś mi się w to nie chcę wierzyć, bo przecież mam wykresy, z których wynika, że wszystko jest ok. Fakt, faktem, jak go z rana odpalam to przez chwilę nierówno chodzi. Sam nie wiem...
Myślę, żeby podjechać jeszcze do kogoś innego i niech on postawi diagnozę.
Czy ktoś z forumowiczów może polecić mi jakiś sprawdzony warsztat ze Szczecina i okolic?
Wszystkie "znachory" twierdza że w dieslu, każdym który pali więcej niż powinien leją wtryski. Pytanie brzmi na jakiej podstawie to stwierdził bo jak po samych korektach to gratuluję i nie mam pytań.
U mnie korekty się rozjezdzaly a wtryski są "jak nowe" - sprawdzone w boschu przez znajomego.
Zrób próbę przelewową to 15 minut roboty i będzie widać czy gość faktycznie coś wypatrzyl czy tak se o stwierdził że zregenerujesz sobie wtryski.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
desmo999
10-04-2017, 14:22
Próba przelewowa bardziej Ci powie jakie wtryski mają przecieki wewnętrzne.
Lejące wtryski to korekty mocno ujemne i dymówa za autem.
Jak były na stole sprawdzane to raczej nie ich wina
U mnie korekty się rozjezdzaly a wtryski są "jak nowe" - sprawdzone w boschu przez znajomego.
Czyli co było winą wysokich korekt? Kompresja? Dwumas?
Myślę że kiepskie paliwo albo nieszczelny kolektor. Ostatnio jak sprawdzałem było zdecydowanie lepiej po przejechaniu kilku zbiorników na porządnym paliwie i po zaspawaniu klap.
Ciężko jednoznacznie określić ponieważ sporo rzeczy zrobiłem w aucie od momentu w którym sprawdzałem wtryski i logowalem korekty.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Ja się powoli szykuję na wizytę w serwisie diesla. Będę chciał sprawdzić wszystkie wtryski na maszynie. Mam rozjazd na 4 wtrysku pod obciążeniem. Pewnie leje, tylko nie wiadomo czy to faktycznie ten 4, czy sąsiedni.
Zajęło mi to z frezowaniem gniazd cały dzień. Ale tylko dlatego że podkładki wylazc nie chciały, wtryski musiałem zawieźć 50km do kumpla do serwisu i musiałem skombinowac frezy.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
GrzesiekKrk
19-05-2017, 12:55
Jakby to był faktycznie lejący wtrysk to przy nieco mocniejszym wciśnięciu gazu miałbyś czarny dym za autem (szczególnie że nie masz DPF)
Co do spalania to też przez jakiś czas miałem podobną sytuację tylko w manualu, kwestia wymiany filtrów (Z filtrem paliwa oczywiście) i problem się skończył. Standardowo 7l-8l po mieście.
To czy dopala DPF z tego co wiem "domowymi sposobami" można sprawdzić po obrotach na luzie na rozgrzanym silniku. Jak idą koło 1000-1100 to znaczy że rozpoczął dopalanie.
Nierówną pracę na zimnym też znam ale to chyba nie problem.
Witam,
Dopiero dzisiaj się odzywam, bo dopiero teraz odebrałem auto.
W aucie zostały zregenerowane wtryskiwacze, ponieważ trzy z nich lały. Jeden nie wymagał regeneracji jedynie został wyczyszczony.
Przy okazji auto trafiło na hamownie i został zrobiony delikatny program 168KM/380nm, przy czym 360nm już od 2200 obr. zamiast ukazanych 240nm.
W trasie zauważyłem, że spalanie poszło w dół, dam znać po wyjeżdżeniu całego zbiornika jaka jest różnica.
@GrzesiekKrk
Też mi się wydawało, że to nie wtryski, bo auto nie kopciło i według Ecuscana wszystko było ok...
Dziękuje za pomoc!
Ile Cię kosztowała regeneracja?
Za komplet zapłaciłem 1200 brutto.
Jeśli zacznie mi palić tyle ile pokazuje komputer to myślę, że było warto :)
Robiłeś w serwisie Bosch Diesel Service czy gdzieś indziej? Też się przymierzam, ale koszty w Boschu lekko przerażają.
Pandemic88
23-05-2017, 23:18
Kolego boch w mojej cromce wtryskiwacze były zawiezione przez Cinka do serwisu boscha w Woźnikach cena za naprawę 1 szt. 280zł brutto
Panowie pomoże ktoś w diagnozie mojej Cromy 1.9 150km automat jak u kolegi zaczęła palić 10l czy to trasa czy miasto niemam pomysłu błędów zero egr off dpf off jeśli to pomoże wtryski wymienione na nowe razem z turbo Rok temu moge zrobić na fesie logi tylko niech ktoś napisze co i jak będę wdzięczny za pomoc
Panowie pomoże ktoś w diagnozie mojej Cromy 1.9 150km automat jak u kolegi zaczęła palić 10l czy to trasa czy miasto niemam pomysłu błędów zero egr off dpf off jeśli to pomoże wtryski wymienione na nowe razem z turbo Rok temu moge zrobić na fesie logi tylko niech ktoś napisze co i jak będę wdzięczny za pomoc
Zestaw strtowych pytań :lol:
A na rozgrzanym silniku jakie masz spalanie przy 90 km/h? ( co wskazuje komputer )
Czy wskazanie komputera z całego zbiornika pokrywa się z rzeczywistym spalaniem?
Któreś z kół/hamulców nie grzeje się przypadkiem mocniej ?
Ciśnienie w oponach jakie masz?
Akumulator po postoju 24/48h jakie ma napięcie? Ile ma lat?
Skrzynia pracuje poprawnie / przerzuca biegi / redukuje ?
Zlogować wartości oczekiwane i zmierzone przepływomierza.
Ok wieczorem jak z roboty wróce zrobie przejazd i zloguje przepływkę a co do wcześniejszych pytań to komp pokazuje ok czyli tyle ile palił ostatnie spalanie średnie 6.5l i tak mi palił przy rozgrzanym silniku pokazuje chwilowe między 5.5-7 zależy jaka droga na prostej 5.5-6 z dystrybutora wychodzi równe 10l hamulce sprawdzone skrzynia pracuje poprawnie
zrobiłem logi przepływki dodatkowo miałem drugi przepływomierz i zrobiłem drugi log z nim ta sama trasa ta sama prędkość silnik rozgrzany około86 stopni
https://megawrzuta.pl/download/94f761b5a0d4c3ec0a55cced8e86af49.html
https://megawrzuta.pl/download/efa79933c33dc9274146c82388c09982.html
morcmarc
22-09-2018, 10:58
Witam.
Przepraszam, że odgrzewam kotleta ale czy u ciebie, skoro już masz naprawione wtryski - czy spalanie na komputerze w aucie też miałeś takie wysokie i mniej/więcej pokrywało się z tym co dystrybutor pokazał?
morcmarc
22-09-2018, 21:53
Moją Cromę to samo trapi. Spalanie w mieście przy automacie ok 13l a na trasie przy lajtowym trybie ok 8 litrów a przy 120-140 prawie 10l.
Spalanie średnie takie mi pokazuje na komputerze w aucie. Po wskaźniku widzę że też jest wir.
Nie kopci.
Klapy mam do roboty (kolektor tworzywowo-aluminiowy). Zaślepki kupiłem. W tygodniu biorę się za kolektor, rozrząd i oleje.
EGR sprawdziłem - jest czysty, ma zaślepkę z dziurkami i pracuje elegancko i nie zacina się.
Auto ma muła na 1-ce do ok 2600 - potem wbija w fotel
Na dwójce do ok 2400 - potem wbija w fotel
Na trójce do ok 2200
Na wyższych biegach idzie Ok i bierze jeszcze niżej.
W MES błąd jest jeden P2009 - z parametrem no signal
Trubo działa, overboost sprawny.
Gdzieś obiło mi się o uszy że klapy wirowe, które utkną w pozycji zamkniętej coś takiego mogę powodować.
Czy walnięte klapy mogę powodować takie spalanie?
Czy ten muł wynikać może z uwalonych klap?
michalpodroznik
22-09-2018, 21:59
Muł na pewno tak. Przerabialem uwalone klapy w kolektorze i wtedy moja croma zbierala sie kiepsko. Po wymianie kolektora auto odzylo.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
morcmarc
22-09-2018, 22:15
Czy spalanie kolega tez miał takie duże?
michalpodroznik
22-09-2018, 22:21
Nie sprawdzałem, więc nie odpowiem. Jeździłem tylko chwilę na uwalonym kolektorze i szybko wymieniłem go na nowy.
Czy spalanie kolega tez miał takie duże?
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Czy dobrze rozumiem? W mieście 13, w trasie 8? 1.9, automat, w cromie?
To dużo?
Miałem mauala. Palił 6 w trasie do 100km/h, z klimą. Na tempomacie 6.5 - to średnie z 1200km "na raz". Automat dorzuci litra może nawet więcej do spalania na.
Nie spodziewasz się chyba, że zejdziesz tym autem z automatem poniżej 7l na setkę? :)
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
U mnie automat na trasie przy ok 130 km/h, średnie nawet poniżej 6,5 zejdzie. Mówię o średnim gdzie przelotu miasto/trasa jest z 500 km, z czego trasy ok 300.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Marcin_Croma
16-10-2018, 08:51
6,7 to nie problem
mrlukasz
22-10-2018, 20:59
i jak opanował ktoś to spalanie bo moja croma pali jak smok i nie wiem co mam zrobić
Marcin_Croma
23-10-2018, 03:32
i jak opanował ktoś to spalanie bo moja croma pali jak smok i nie wiem co mam zrobić
tzn.ile pali?
mrlukasz
24-10-2018, 16:09
tak ok 10 - 11 l
placuszek
24-10-2018, 17:22
Ale w mieście czy trasa, mi manual ok 10 pali teraz po mieście na krótkich odcinkach, ale w trasie jak nagrzany przy spokojnej jeździe 130 km/h pali trochę ponad 6
mrlukasz
28-10-2018, 13:41
ktoś może sprawdzić mi paramatry z alfaobd które są w załączniku
Coś Ci nie wyszło z tym plikiem. Weź go zapisz z poziomu MES/FES i nie dotykaj żadnym innym softem.
Witam jestem nowa może ktoś mi odpowie. Mam problem przy zapalaniu fiata croma, muszę poruszyć kilkakrotnie drążkiem od biegów żeby auto zapaliło. Czy ktoś miał coś takiego i co to może być. Wacława
Witam jestem nowa może ktoś mi odpowie. Mam problem przy zapalaniu fiata croma, muszę poruszyć kilkakrotnie drążkiem od biegów żeby auto zapaliło. Czy ktoś miał coś takiego i co to może być. Wacława
Za mało napisałaś o samym aucie. Nawet nie wiadomo co to za wersja silnikowa, czy manualna skrzynia czy automatyczna. Ktoś kiedyś przerabiał temat, że wiązka elektryczna silnika szła w pobliżu wybieraka na skrzyni i poruszanie lewarkiem powodowało właśnie podobne efekty. Ale to tylko taka moja dygresja, bo bez bliższych szczegółów można jedynie spekulować.
Fiat croma z 2006 r, silnik 1,8, skrzynia manualna, proszę o pomoc z tym zapalaniem
Nikt Ci auta na forum nie naprawi. Uruchamiaj kontakty, znajomych niech polecą dobrego mechanika który auto naprawi.
Fiat croma z 2006 r, silnik 1,8, skrzynia manualna, proszę o pomoc z tym zapalaniem
Jest to silnik Opla ale nie wiem co niby manualna skrzynia i poruszanie drążkiem miała by wspólnego z zapalaniem tego silnika. :confused:
Rozrusznik zakręci jeśli masz wciśnięty pedał sprzęgła lub hamulca... Może czujnik padł na pedale lub za słabo wciskasz sprzęgło lub hamulec przy odpalaniu...? Już ktoś tak miał ( to znaczy żona zapominała jemu nacisnąć pedał i..... ;-)
Naciskaj więc oba jeżeli zapalać będzie zawsze to masz tam problem.. Jeżeli nie to może coś z stacyjką lub rozrusznikiem..
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.