PDA

Zobacz pełną wersję : System AEB Autonomous Emergency Braking (Fiat Brake Control)



brylancik13
26-03-2017, 18:04
System za który Fiat Tipo dostał dodatkową gwiazdkę w testach NCAP. Początkowo dostał marne 3 gwiazdki. Jest on w ogóle w naszych Fiatach?
Wzmianka w katalogu o tym jest ale w wyposażeniu ani w opcjach zakupu już nie. W instrukcji również nie moge nic znaleźć.

Celnik
26-03-2017, 18:50
Witam wszystkich.
Jestem Marcin, jestem nowy [emoji1] . Akurat chyba znam odpowiedz na to pytanie... Full Brake Control to system który bedzie dostępny podobno dopiero od sierpnia 2017. Mam Tipo Sedan 1.4 95KM r 2017 w wersji Lounge z pakietem Business Lounge i tego nie mam. Sprzedawca powiedział że po wakacjach sedana czeka lifting ma dostać : gaz, xenony, 7 calowy wyświetlacz, ledowe świata do jazdy dziennej i właśnie ten system . Chociaż w konfiguratorze na stronie Fiata jest on juz obowiazkowy w moim wyposażeniu ale jeśli się czeka 4 miesiące na samochód no to tak by wychodziło... Ja swój kupiłem ze "stanowego" zamówienia. Ten system to radar montowany w przednim zderzaku , wyłapuje odległości od pojazdów przed nami i zwalnia auto lub hamuje awaryjnie, z tego co zrozumiałem to jest to powiązane z tempomatem i dokłada 3 nowe przyciski na kierownicy z prawej strony pod przyciskami tempomatu można je zobaczyc na 32 stronie katalogu Tipo. W instrukcji jest jeszcze opisany system odpowiadający za przekroczenie linni bocznych... za rok to bedzie limuzyna full wypas![emoji1]

Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

brylancik13
26-03-2017, 19:22
No szkoda. Mam taką samą wersje. No cóż sedan przecierał scieżki, HB i SW już mają na przykład wiecej silników do wyboru i gaz z fabryki, podobnie lepszy system Uconnect.
No cóż, chciało się mieć autko już, choć i tak o liftingu sedana nie słyszałem.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Tych przycisków w katalogu nie zauważyłem, rzeczywiście w aktualnych wersjach sedana są zaślepki.

Robs
26-03-2017, 20:36
To wtedy już nawet sedan nie będzie tanim autem.

brylancik13
26-03-2017, 22:29
Ale Fiat już tym sedanem sporo ugrał, zrobił bardzo dobre podłoże pod dwie kolejne wersje nadwozia a teraz spełni oczekiwania klientów oczekujących więcej od nadwozia sedan

tedybear
26-03-2017, 23:35
Nie wiem Panowie co czytacie i gdzie czytacie ale mój TIPEK już to ma. System Full Brake Control od sierpnia 2016 roku w odpowiednim pakiecie jest on dostępny i standartowy. Nawet na forum opisałem przypadek kiedy się niespodziewanie i niepotrzebnie załączył. Instrukcja obsługi (ta lepsza bo są dwie - strona 105). W konfiguratorze nazwane to jest System Brake Control ale w instrukcji System Full Brake Control. Nie mylić z City Brake Control bo to to innego - inaczej działa w innym zakresie prędkości.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

A jak nie wierzycie wejdźcie sobie w mój post opisujący moje autko i jak przyjrzycie się dokładnie zobaczycie po lewej stronie pod tablicą rejestracyjną czarną zaślepkę. To jest radar. Dodatkowo można rozpoznać TIPKA czy to ma czy nie ma po halogenach. TIPKI - sedan - bez tego systemu mają prostokątne halogeny, moje i reszty z tym systemem są okrągłe jak widać na załączonych obrazkach - niby zderzak inny i dlatego okrągłe.

27268

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

AEB - zostało wprowadzone w 2013 roku jako system City Brake Control
Artykuł poniżej

Nagrodzony aktywny system bezpieczeństwa €žCity Brake Control, który automatycznie uruchamia układ hamulcowy, zapobiegając kolizjom.
Przydatna pomoc w ruchu miejskim - system aktywnego hamowania aktywny przy prędkości poniżej 30 km/h.
Dostępny w modelach Fiat Panda i rodzinie 500L.

Od 2010 roku organizacja Euro NCAP nagradza producentów, którzy wyposażają swoje samochody w nowoczesne systemy bezpieczeństwa, które gwarantują realne korzyści dla uczestników ruchu drogowego. Wśród takich nowinek znajduje się nowy system aktywnego hamowania City Brake Control, który otrzymał prestiżowe wyróżnienie €žEuro NCAP Advanced 2013.

Oferowany jako opcja w modelach Fiat Panda i rodzinie 500L, innowacyjny system bezpieczeństwa wykrywa obecność innych pojazdów, czy przeszkód umieszczonych przed samochodem i automatycznie uruchamia układ hamulcowy, jeśli kierowca nie podejmuje działań zapobiegających kolizji.

System „City Brake Control" został zaprojektowany, aby ułatwić jazdę w ruchu miejskim i działa zawsze, kiedy prędkość jazdy samochodu mieści się w zakresie od 5 do 30 km/h. Aktywny już w momencie uruchomienia samochodu, system może zostać dezaktywowany i ponownie włączony w zależności od woli kierowcy.

System aktywnego hamowania wykorzystuje czujnik laserowy LIDAR (Light Detection And Ranging), umieszczony w górnej części przedniej szyby, który współdziała z systemem kontroli trakcji ESC (Electronic Stability Control). W zależności od pewnych parametrów takich jak: stan nawierzchni drogowej, dynamika i tor jazdy pojazdów, położenie przeszkód, system potrafi zapobiegać sytuacjom kolizyjnym w pełni (Collision Avoidance) lub też ograniczać ich skutki do możliwego minimum (Collision Mitigation).

To zaawansowane urządzenie integruje działanie trzech układów: automatycznego hamowania awaryjnego (AEB), Prefill i systemu wspomagającego hamowanie awaryjne (Brake Assist). Pozostawiając kierowcy pełną kontrolę nad pojazdem, układ AEB reaguje na hamowanie awaryjne w obliczu nieuchronnej kolizji, gdy kierowca pozostaje bierny. Funkcja Prefill natomiast, błyskawicznie „dopełnia" ciśnienie w układzie hamulcowym, przyspieszając jego działanie zarówno na sygnał AEB, jak i w wyniku rozpoczęcia hamowania przez kierowcę.
Układ Brake Assist z kolei rozpoznaje sytuację awaryjnego hamowania i maksymalnie podnosi ciśnienie, aby maksymalnie zwiększyć skuteczność układu hamulcowego.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

w konfiguratorze TIPO sedan owy system jest dostępny w pakiecie Bezpieczeństwo.

brylancik13
26-03-2017, 23:35
No to mamy doczynienia z dwiema wersjami Tipo sedan :)

tedybear
26-03-2017, 23:39
no jak z dwiema?
jedna i ta sama tylko doposażenie inne

brylancik13
26-03-2017, 23:41
To ile za to płaciłeś?

tedybear
26-03-2017, 23:45
Pakiet Bezpieczeństwo jest za 1700pln. jest to System Brake Control i ogranicznik prędkości. Ogranicznik prędkości to właśnie ten przycisk pod tempomatem. Taki jeden przycisk a'la zegarek

brylancik13
26-03-2017, 23:48
A to już wiem dlaczego miałem odjętą kwotę 1700 od ceny auta, bo moj Tipo tego nie ma. Trudno trzeba samemu hamować :) hehe

tedybear
26-03-2017, 23:50
Powiem Ci, że powinieneś się cieszyć z tego że nie masz owego systemu. Najadłem się strachu przez niego z 4 osobami na pace plus ja. SZOK. pisałem to w osobnym poście. Nawet fory z wideorejestratora są

bibi
27-03-2017, 15:43
Też mam ten system i jeszcze psikusa mi nie zrobił ;)

tedybear
27-03-2017, 18:14
Noni bibi prośba. Zobacz jak wygląda mocowanie tego radaru. Atrapa nie jest w całości tylko składa się z dwóch części. Dzielenie jest dokładnie przy radarze. Zobaczysz a będziesz wiedział o czym mówię. Zobacz czy u Ciebie jak to jest spasowane?

bibi
27-03-2017, 21:15
Ok jutro rano pstryknę

bibi
28-03-2017, 08:45
Foto

27275

tedybear
28-03-2017, 11:00
Tak samo jak u mnie

brylancik13
28-03-2017, 22:01
Świetnie spasowane, brak słów

tedybear
29-03-2017, 00:03
a co byś chciał - ideałów nie ma :)

BAJER
17-08-2018, 21:45
Kotlet odgrzebany. Też mam Tipka w sedanie z grudnia 2016 roku i zamówione miałem wszystko co było możliwe w automacie oprócz podgrzewanych foteli bo nie podobały mi się przyciski do ich włączania/wyłączania. Po za tym nie zmieścił by mis się przełącznik od GAZU :) a tak to mi pasuje idealnie. Co do Systemu Brake Control to dla mnie petarda działa bez zastrzeżeń mam czułość ustawioną na daleki + sygnalizacja komunikat z dźwiękiem i powyżej 10 razy już mi sygnalizował i sam hamował bo byłem zapatrzony... Zauważyłem jedną bardzo ważną rzecz, jak zbliżasz się do samochodu poprzedzającego i włączysz kierunkowskaz to system nie reaguje, czyli pozwala ominąć, wyprzedzić be sygnalizacji i interwencji z hamowaniem. (nawet wykrywa rowerzystów i skuterki) Jak masz zapodany tempomat to przeszkody nie wykrywa trzeba interweniować albo ja mam za mało ikry... żeby to sprawdzić :) A jak chcę jeździć zygzakiem między samochodami to go dezaktywuje i w tedy mam pewność, że jak nie kliknę kierunkowskazem to nie zacznie mi sam hamować. Jakieś macie swoje jeszcze spostrzeżenia?

krowka1978
18-08-2018, 00:26
Co do Systemu Brake Control to dla mnie petarda działa bez zastrzeżeń mam czułość ustawioną na daleki + sygnalizacja komunikat z dźwiękiem i powyżej 10 razy już mi sygnalizował i sam hamował bo byłem zapatrzony...
Do czasu tego typu manewry. Kiedyś się zdziwisz.



Jak masz zapodany tempomat to przeszkody nie wykrywa trzeba interweniować albo ja mam za mało ikry... żeby to sprawdzić
Zbyt daleko idące wnioski.



Jakieś macie swoje jeszcze spostrzeżenia?

Proponuję spojrzeć do instrukcji i poczytać kiedy może źle działać.



Zauważyłem jedną bardzo ważną rzecz, jak zbliżasz się do samochodu poprzedzającego i włączysz kierunkowskaz to system nie reaguje, czyli pozwala ominąć, wyprzedzić be sygnalizacji i interwencji z hamowaniem

Yhy, na pewno. Branych jest wiele czynników, między innym kąt skrętu kierownicy... Do tego system liczy prawdopodobieństwo zderzenia. Jeśli ostrzega przed zderzeniem, to znaczy, że dobijasz się do tylnego zderzaka auta z przodu. Mi nigdy coś takiego się nie zdarzyło, żeby było ostrzeżenie przy normalnym dojezdzaniu do auta z przodu


A jak chcę jeździć zygzakiem między samochodami to go dezaktywuje i w tedy mam pewność, że jak nie kliknę kierunkowskazem to nie zacznie mi sam hamować.
Pozostawę bez komentarza. Napiszę tylko, że skoczek to jeden z moich ulubionych typów kierowców :smile:

Jeszcze jedno. Żebyś nie zdziwił się na sliskim, gdy ponownie nie będziesz patrzył gdzie trzeba...

tedybear
18-08-2018, 00:37
Ja miałem przyjemność w sumie nie bardzo sprawdzenia jak owy system działa i powiem Wam szczerze że mało co w gacie nie popuściłem.
Wielkanoc, samochód pełny. Ja, żona, dzieci i babcia. Komplet. Jadę 50km/h w mieście. Droga prosta i na końcu prostej łuk w prawo. Na końcu tej samej prostej na wysokości rozpoczęcia łuku w prawo lewoskret z wydzielonym kilometrowym pasem do skrętu w lewo. Nieświadomy niczego bo nowe auto jadę i jestem świadomy że na krótkim wydzielonym pasie stoi auto i czeka na skręt w lewo, ja mam swój pas który zakreca w prawo. I nagle jedno pikniecie i auto Max hamuje. Ja przerażony, wszyscy w aucie też. Samochód myślał że będę jechał prosto na auto na lewoskrecie i zaczął hamować w momencie kiedy zaczynał się skręt w prawo.
Masakra

bibi
18-08-2018, 01:12
Mnie ostrzegało samo pikanie jeszcze sam nie hamował ;)

BAJER
18-08-2018, 02:05
Do czasu tego typu manewry. Kiedyś się zdziwisz.

Sama za daleko idziesz chcesz pozostawić za sobą pewną ideologię, że coś nie działa...


Proponuję spojrzeć do instrukcji i poczytać kiedy może źle działać.


Jak wiesz instrukcja zawiera dużo błędów, a nie którzy po przeczytaniu jej nie są w stanie wymienić żarówki w samochodzie... (nie obrażam nikogo)
Instrukcja ma ich na tyle zabezpieczyć, że piszą o wszystkim i no niczym tak jak dla idiotów i wtedy mają pewność, że nikt im nie wytoczy procesu sądowego. Tak to robią w USA



Yhy, na pewno. Branych jest wiele czynników, między innym kąt skrętu kierownicy... Do tego system liczy prawdopodobieństwo zderzenia. Jeśli ostrzega przed zderzeniem, to znaczy, że dobijasz się do tylnego zderzaka auta z przodu. Mi nigdy coś takiego się nie zdarzyło, żeby było ostrzeżenie przy normalnym dojezdzaniu do auta z przodu

Ty tylko czytasz na forum i zastanawiasz się co komu odpisać??? Liczysz ilość postów?

Yhy yhy mi też się nie zdarzyło przy spokojnym dojeżdżaniu żeby system zadziałał...(to twój bełkot, bełkot) bo sam wówczas robię korektę, a to minimalny ruch kierownicą "zmieniają się wówczas kąty" a to na hamulec, a czasami też zdejmują nogę z gazu i to wystarczy (tam jest potencjometr działa na za sadzie wychylenia). Biegów nie zmieniam bo mam automat, ale też mam możliwość zmiany biegów ręcznie. Wtedy system czuwa "mniej" bo wie że mam w jakimś stopniu"kontrolę" nad autem.
Nikomu na drodze nie ufam, bo widzę co się dzieje ale ten system ma nas wspomagać a nie w 100% chronić. Po prostu działa w nagłych przypadkach... kiedy faktycznie trzeba hamować do tzw. "zera"


Pozostawę bez komentarza. Napiszę tylko, że skoczek to jeden z moich ulubionych typów kierowców

Miałeś czasami sytuacje zagrożenia życia, czy narodzin dziecka? Taki stan rzeczy wymaga czasami nadzwyczajnych sytuacji o ile znasz takie? Jak wiesz Tipo nie osiąga astronomicznych prędkości mimo że, prędkościomierz ma duże możliwości...

Jeszcze jedno. Żebyś nie zdziwił się na sliskim, gdy ponownie nie będziesz patrzył gdzie trzeba...

I dalej taki bełkot... ja opisuję jak zauważyłem w moim użytkowaniu samochodu a nie straszę innych systemami, które może nie zadziałają a może zadziałają...
Jak sam powinieneś wiedzieć/orientować się: "na śliskiej nierównej drodze" sam system ABS jest na tyle nie doskonały, że podczas hamowania zamiast skrócić drogę hamowania to ją wydłuża Więc po co piszesz o zdziwieniu?

krowka1978
18-08-2018, 02:54
Sama za daleko idziesz chcesz pozostawić za sobą pewną ideologię, że coś nie działa...


I dalej taki bełkot... ja opisuję jak zauważyłem w moim użytkowaniu samochodu a nie straszę innych systemami, które może nie zadziałają a może zadziałają...
Jak sam powinieneś wiedzieć/orientować się: "na śliskiej nierównej drodze" sam system ABS jest na tyle nie doskonały, że podczas hamowania zamiast skrócić drogę hamowania to ją wydłuża Więc po co piszesz o zdziwieniu?
Powtórzę, żebyś się nie zdziwił. Będzie padał śnieg, mocny deszcz, gęsta mgła - i w każdej chwili może nie być dostępny FBC - dostaniesz komunikat "Radar oślepiony", a jeśli to nastąpi w odpowiedniej sytuacji, to wiadomo. Na jednym z for ktoś opisał sytuację jazdy na tempomacie aktywnym w czasie deszczu (co już jest kretynizmem), akurat w momencie ostrego hamowania auta z przodu głowica radarowa została oślepiona, więc wyłączyło system. Fart był taki, że gość w ostatniej chwili zareagował i nie wjechał w dupkę...
Osobiście przejechałem zimą 120km z wyłączonym FBC, bo radar był zawalony śniegiem, w czasie mgły i deszczu też się zdarzyło.
W moim przypadku FBC działa bardzo rzadko, jest spięty jeszcze z kamerką od Lane Assist, więc ma dostępne oko - czasem ostrzeże, gdy światła stop zapalą się w aucie z przodu, które jedzie 30km/h, a ja jestem za nim 30-50m..., ale żeby hamował z automatu, to muszę się postarać - ustawiony również na reakcję "daleko".

ABS nie służy do skrócenia drogi hamowania, do tego piszemy o FBC ;-)



Miałeś czasami sytuacje zagrożenia życia, czy narodzin dziecka? Taki stan rzeczy wymaga czasami nadzwyczajnych sytuacji o ile znasz takie? Jak wiesz Tipo nie osiąga astronomicznych prędkości mimo że, prędkościomierz ma duże możliwości...

Nie znam nadzwyczajnych sytuacji :mad: Zapewniam Cię, że takich jak miałem byś nie chciał :mad: GP 1.4 8V 77KM dużo wtedy potrafi...


Ty tylko czytasz na forum i zastanawiasz się co komu odpisać??? Liczysz ilość postów?
Całe 6 postów w tym momencie masz - zabłyśnij czymś, bo do tej pory słabo. Co jak co, ale tak, zastanawiam się czasem co technicznie odpowiedzieć, czasem na okrętkę.

Mam nadzieję, że pochwalisz się wdupieniem (czego oczywiście nie życzę), gdy perfekcyjnie działający FBC jednak nie zadziała. Wiara ludzi w te systemy jest przerażająca. Podstawowa zasada jest taka, że jeździ się tak, jakby tych systemów nie było - ale piękny bełkot mi wyszedł przy 2 440 poście :lol: Zaczynam patrzeć na licznik, wcześniej na ten pomysł nie wpadłem :tongue

Podsumowując. Mniej zapatrzenia, a więcej kontrolowania sytuacji na drodze ;-)

BAJER
18-08-2018, 11:04
Panie modraliński krowka1978, który to się na forum udziela jak nikt inny i który ma tak wiele postów... W którym miejscu wyczytałeś, że ja nie używam hamulca podczas jazdy??? W którym miejscu wyczytałeś, że nie jeżdżę ostrożnie, że nie zwracam uwagi na to co dzieje się do okola? W którym z moich 6 postów wyczytałeś, że jeżdżę w złych warunkach pogodowych na tempomacie??? Ty tworzysz cały czas jakąś swoją ideologię... coś chcesz ludziom udowodnić i wmawiać...
Dodatkowo jeżdżę na motocyklu i tu dopiero trzeba jeździć skupionym i zwracać uwagę na wszystko. Wiem co kierowcy wyprawiają na drodze.
Mam przejechane 45kkm w sowim Tipo i wiem jak działa system FBC. To że zakłóca radar, śnieg deszcz, i wiele innych czynników (to ja doskonale wiem i instrukcję czytałem, a nawet na tak miałem w realu) i wówczas nie ma informacji, że "radar jest oślepiony" jak to napisałeś tylko że radar jest niedostępny. Po za komunikatem masz kontrolkę z informacją o dezaktywacji radaru, a żeby zadziała od nowa to w ustawieniach od nowa musisz aktywować jego funkcję. (po wyczyszczeniu np. radaru ze śniegu itd...)
I na razie to mi wjechał jakiś gamoń w tył samochodu dojeżdżając do skrzyżowania bo nie zauważył, że hamuje (na szczęście delikatnie tylko zderzak dostał bo jak to stwierdził hamował, ale za późno i nie wyhamował)
Na forum mają padać konkrety a nie takie biadolenie jak nasze.... jak chcesz to pisz do mnie na PW a nie zaśmiecasz forum.
Jak coś mnie zainteresuje u kogoś w poście to wystarczy że zapytam daną osobę w PW i wówczas spokojnie możemy po biadolić w ten czy inny sposób...
Tyle na ten temat. Pozdrawiam Cię serdecznie. Szerokości

tedybear
18-08-2018, 11:21
Reasumując Wasze wypowiedzi, które miło się czyta. Ja nie jestem zwolennikiem FBC. W moim przypadku pika on bardzo często pomimo że czułość ustawiona na minimum, a nie uważam się za złego kierowcę. Mam filmik z videorejestratora z sytuacji jaka opisałem wyżej i mnie było to przyjemne doświadczenie.
Jednakże muszę przyznać że uratował też mi życie kiedy w nocy jechałem z Wawy i przysnęło mi się I obudziło mnie owe pikanie. Otwieram oczy A to dupa auta przed oczami.
Zatem ma to swoje plusy i minusy ale szczerze na odcinku gdzie ostro zahamował sam z siebie z piątka na pokładzie to mam lęki i dłonie mocniej zaciskaja mi się na kierownicy.

jacek2
27-08-2018, 13:42
Zapytam inaczej: jak sprawdzić bezpiecznie działanie tego systemu? Ja sprawdzałem w śmieszny sposób, ale nie zadziałał. nie mówię tu o wjechaniu w przeszkodę z kartonami, (jak na filmie z Hanną Mostowiak- która przez to nie przeżyła wypadku:rolleyes:;-):lol:), tylko trochę w inny -śmieszny sposób. A mianowicie. Sznurek w poprzek jezdni z nawiniętymi kawałkami szmatek kolorowych, które to mają imitować ruch- próba przy prędkości ok 40-50km/h- wjeżdżając w te szmaty, system nie zadziałał. Inna próba -powierzchnia kartonu ok 1m2, oblepiona taśmą srebrną błyszczącą, którą odważny delikwent macha na jezdni przed dojeżdżającym autem- zero reakcji ze strony systemu. Czy ktoś ma inne pomysły na sprawdzenie tego w bezpiecznych warunkach? poddajcie pomysł, a ja się poświęcę i go sprawdzę.....
Może ktoś inaczej go wypróbował? nie myśle tu o najeżdżaniu na tył innego samochodu, bo nie oto chodzi......

ata
27-08-2018, 14:38
Czy ktoś ma inne pomysły na sprawdzenie tego w bezpiecznych warunkach?
Karton o powierzchni boku co najmniej 2 m2 oklejony folią aluminiową albo pomalowany farbą z dużą zawartością aluminium / cynku. Pokrycie kartonu musi odbijać promieniowanie radiowe.

Nie znalazłem dokładnej specyfikacja systemu używanego przez Fiata, możliwe że ma mniejszą czułość niż "typowy system z głowiącą radarową" albo oprogramowanie systemu działa "nietypowo".



Sznurek w poprzek jezdni z nawiniętymi kawałkami szmatek kolorowych, które to mają imitować ruch- próba przy prędkości ok 40-50km/h- wjeżdżając w te szmaty, system nie zadziałał.
Na sznurek z praniem nie reagują nawet systemy używające kamer i lasera. Znaczy "reagują", ale coś jakby losowo ... są filmiki w internetach.



Inna próba -powierzchnia kartonu ok 1m2, oblepiona taśmą srebrną błyszczącą, którą odważny delikwent macha na jezdni przed dojeżdżającym autem- zero reakcji ze strony systemu.
Na to zareaguje system z kamerami i laserem, ale nie system z głowicą radarową (radar "nie zauważy" przeszkody nie dającej odbicia wiązki).

krowka1978
27-08-2018, 15:04
Nie znalazłem dokładnej specyfikacja systemu używanego przez Fiata, możliwe że ma mniejszą czułość niż "typowy system z głowiącą radarową" albo oprogramowanie systemu działa "nietypowo".


FIAT ma dwa systemy.
1. Sam radar.
2. Radar i kamerka - to jest znacznie lepsze i pewniejsze rozwiązanie.

W moim jest rozwiązanie nr 2 - za bardzo starać się nie muszę, aby ostrzeżenie i awaryjne hamowanie włączył. Wystarczy, że zacznę przyspieszać za samochodem, które na skrzyżowaniu skręca w prawo, a ja jadę na wprost - wiem, że nie uderzę, ale elektronika krzyczy, gdy z przodu auta na pasie praktycznie już nie ma (ewentualnie narożnik wystaje) ;-)

W historii wyłapał pieszych biegnących do przejścia, rowerzystów, motorowerzystów.

ata
27-08-2018, 19:51
2. Radar i kamerka - to jest znacznie lepsze i pewniejsze rozwiązanie.
[...]
W historii wyłapał pieszych biegnących do przejścia, rowerzystów, motorowerzystów.
Muszę się przejechać Fiatem z takim wyposażeniem. Bo powiem że po jeździe próbnej nowym Subaru Outback mam mieszane uczucia, na pewno system działa (dawał znaki życia wielokrotnie) ale ... w mieście nadal powoduje problemy. Na trasie bez zastrzeżeń! cała ta komputerowa automatyzacja działa prawidłowo, jedyny problem jest taki że można zasnąć (auto jednak mimo wszystko nie jedzie "samo").

Generalnie producenci odchodzą od rozwiązań z samym radarem ze względu na ograniczenia tego systemu. Z tym że w gęstym śniegu czy ulewnym deszczu w pewnym momencie wymięka nawet automat oparty na kamerkach i radarze (.. albo laserze -> które służą do pomiaru odległości, chociaż laser ma potencjalnie jeszcze kilka zastosowań w tych systemach). Co gorsza dzieje się to stosunkowo późno (przy naprawdę dużych zakłóceniach), co powoduje że kierowca na pewno będzie zaskoczony (bo: wcześniej też padało, a nie wyłączało się!).

krowka1978
27-08-2018, 20:30
Z tym że w gęstym śniegu czy ulewnym deszczu w pewnym momencie wymięka nawet automat oparty na kamerkach i radarze (.. albo laserze -> które służą do pomiaru odległości, chociaż laser ma potencjalnie jeszcze kilka zastosowań w tych systemach). Co gorsza dzieje się to stosunkowo późno (przy naprawdę dużych zakłóceniach), co powoduje że kierowca na pewno będzie zaskoczony (bo: wcześniej też padało, a nie wyłączało się!).
Trzeba mieć tego świadomość, jak i świadomość tego, że tempomatu można używać tylko w dobrych warunkach - zwykły jak i adaptacyjny (korzysta i z kamerki, i z radaru).

tipomirek
27-08-2018, 21:03
Trzeba mieć tego świadomość, jak i świadomość tego, że tempomatu można używać tylko w dobrych warunkach - zwykły jak i adaptacyjny (korzysta i z kamerki, i z radaru).

Witam a piszesz o Tipo z radarem i kamerką czy innym aucie ,mam z września 2017 ,jak zamawiałem to brałem właściwie najbogatszą wersję i mam sam radar ,ustawiony na daleko ,wiadomo że samemu zawsze przed przeszkodą nie zahamuje ,zadziała zawsze gdy pojazd przed nami dość mocno przyhamuję i masz sygnał dzwiękowy i jak samemu nie zahamujesz to automatycznie zahamuje ale i tak uderzysz w przeszkodę, jedynie z mniejszym impetem ,takie mam spostrzeżenia

krowka1978
27-08-2018, 21:57
Witam a piszesz o Tipo z radarem i kamerką czy innym aucie
Piszę o 500X.


ustawiony na daleko
Też mam ustawiony na daleko.


zadziała zawsze gdy pojazd przed nami dość mocno przyhamuję
Z kamerką zdarza się, że reaguje na światła stop, nie musi być mocnego hamowania, dużej prędkości i bliskiej odległości. Kilka razy zdarzyło się, że popikał w takiej sytuacji. Ogólnie jest wbudowana funkcja rozpoznawania świateł, wykorzystywana do automatycznych świateł drogowych.

harry.wesoly
28-04-2019, 13:30
Od 29 marca ten system włączył mi się sam z 2 razy. Ustawiłem aktualnie na odległość daleką i próbowałem nawet zbliżać się do auta poprzedzającego ale system nawet nie zapiszczał a tym bardziej nie hamował sam. Coś przestało działać? Próbowałem jego reakcji z i bez tempomatu zwykłego i nic nie hamował. Co robię źle? W momencie dojeżdżania do auta poprzedzającego nie dusiłem nawet na gaz tak jakby zasugerować systemowi że jestem zajety itp ale nic.
Ps. Żeby auto samo hamowało musi być włączony temp aktywny czy samo dohamowywanie działa samo z siebie bo już nie jestem pewny kiedy mi to i w jakich warunkach zadziałało?

harry.wesoly
28-04-2019, 17:00
Dobra, wygłupiłem się. To hamowanie działa tylko przy włączeniu aktywnego tempomatu i faktycznie działa. Przejechałem na nim dziś ok 40km po drodze dwukierunkowej, jednopasowej na drodze z 3 miejsca z robotami i nie mam uwag. Szkoda że nie mam tipo z automatem.

tedybear
29-04-2019, 00:04
no mi system uratował życie na autostradzie i o mało nie zabił na mieście :)

krowka1978
29-04-2019, 00:55
To hamowanie działa tylko przy włączeniu aktywnego tempomatu i faktycznie działa.
Doucz się najpierw w temacie działania, bo bredzisz. Uruchomienie ACC na automatyczne awaryjne hamowanie nie ma wpływu. Jakim zatem cudem u mnie działa bez ACC?


Dobra, wygłupiłem się.
Zgadza się, nadal się wygłupiasz :P

harry.wesoly
29-04-2019, 21:40
To już nie czaje, mam w ustawieniach włączoną tą opcje na sygnał dzwiękowy i hamowanie i na odpowiednią odległość a samochód nie hamował sam w sytuacjach w których hamował przy włączonym aktywnym tempomacie. Jeśli Cię dobrze rozumiem to hamować powinien zawsze i po odpaleniu nie muszę już nic włączać tak? Jeśli tak to zrobię jutro przywracanie ustawień fabrycznych i zobaczę czy pomoże bo możliwe, że coś wyłączyłem grzebiąc w kompie bo na początku jak mi się pierwszy raz to włączyło i jak dojechałem do auta przede mną to auto zwolniło i na zegarze przy kierwonicy pokazał animacje że wykrył auto jak dobrze pamiętam a teraz na włączonym ACC hamuje, piszczy ale animacji nie wyświetla. Musiałem coś namotać. Czytałem instrukcję i w sumie nie ma tam mowy że działa to przy włączonym acc tylko. Mam teraz wolne to obczaję.

krowka1978
30-04-2019, 13:34
Jeżeli nie masz na blacie kontrolki wyłączenia to działa. Tempomat aktywny utrzymuje odległość, awaryjne hamowanie w sytuacji podbramkowej. Możesz zrobić test. Gdy zdarzy Ci się sytuacja, że z przodu będzie auto skręcało w prawo, za Tobą nie będzie nikogo, to możesz lekko dodać gazu, ale tylko w sytuacji, gdy wiesz, że już w to auto nie wjedziesz! Wtedy powinien piszczeć, nawet zahamować.

nightingale79
30-04-2019, 13:47
Ja co prawda nie mam aktywnego tempomatu, ale czujnik zbliżeniowy mam i jak za szybko dojeżdżam do poprzedzającego pojazdu to zawsze piszczy. Nie grzebałem w żadnych ustawieniach więc fabrycznie już tak to zostało skonfigurowane.

harry.wesoly
30-04-2019, 17:02
Reset ustawień nic nie dał. Auto nie piszczy, nie hamuje. Hamuje tylko na aktywnym tempomacie. Jakieś pomysły bo dziś specjalnie czekałem do końca z hamowaniem przy skrzyżowaniu gdzie przede mną było inne auto i nic pomimo ustawionej odległej odległości.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ps. Zapiąłem pas pasażera z przodu i zapiszczał i kumunikat hamuj na zegarach za kierownicą. To jak to? To działa tylko przy zapiętych pasach z przodu obu?

krowka1978
30-04-2019, 17:20
Pasy na działanie nie mają wpływu.

harry.wesoly
30-04-2019, 18:00
35811
Czy oby napewno zapięcie pasów nie ma wpływu?

krowka1978
30-04-2019, 18:04
No to ładnie to zrobili? w Tipo, system nie działa, gdy nie są zapięte pasy z przodu, gdy na fotelu pasażera nikogo nie ma? Bubel, albo usterka maty/czujnika zapięcia pasa.
Być może jest nowa wersja softu, która tą mądrość poprawia.

Z ciekawości sprawdziłem instrukcję 500X, też piszą o zapiętych pasach z przodu, a system działa bez pasażera i bez zapiętego pasa pasażera w tym czasie. Bez zapiętego pasa kierowcy nie sprawdzałem i nie zamierzam sprawdzać.
Bo dlaczego automatyczne awaryjne hamowanie ma działać tylko wtedy, gdy zapięty jest pas pasażera z pasażerem/bez na fotelu?
Myślę, że jeżeli jest gwarancja, to ASO niech męczy temat, bo na pewno tak być nie może.

Qvadrat
01-05-2019, 17:17
Tez tak uważam. Zapis w instrukcji tyczy się sytuacji, gdy są zajęte miejsca, wtedy musza być zapięte pasy. Jak sam kierowca jedzie tez powinno dzialac...

jacek2
02-05-2019, 08:02
U mnie działa gdy pasażera brak. Czyli nie muszą być zapięte pasy pasażera...

harry.wesoly
02-05-2019, 22:39
Pewnie macie rację. Swoją drogą w ciągu tych kilku dni jak napisałem w tym temacie to włączyło mi się to hamowanie a w zasadzie piszczenie w chyba dwóch sytuacjach i za każdym razem poprzedzający skręcił nagle w prawo.