Zobacz pełną wersję : DUCATO Hill Holder i ESC nie do użycia- sprawdź silnik, problem z dpfem?
Mam problem z jednym z samochodów, Ducato 2014r. ( nowy model) 2,3 -130km 150 000 przebiegu, od nowości u mnie ,a wiec bez żadnych uszkodzeń po wypadku , nieznanych napraw itd.
W aucie po przejechaniu ok 50km zapala się kontrolka silnika, wyskakuje komunikat Hill Holder nie do użycia sprawdz instrukcję, Esc nie do użycia, sprawdź silnik, samochód traci moc i z wydechu leci niebieski , śmierdzący dym od dpf-a.
Po wyłączeniu silnika i odpaleniu po chwili, odzyskuje moc natomiast kontrolka się nadal Pani a po paru kilometrach problem wraca, często jest odczuwalne uderzenie w pedał i auto traci moc , leci syf z wydechu. Dopiero gdy auto postoi dłużej problem znika na kolejne kilkadziesiąt km. Czytałem kilka postów o podobnej tematyce jednak nie znalazłem podobnego problemu z ducato. Auto miało wypalany komputerowo dpf, był on również czyszczony mechanicznie. Nie korzystałem z serwisu i nie chciałbym tego robić, tym bardziej ,że auto nie ma już gwarancji. Sprawdzałem akumulator i jest ok . Czy ktoś miał podobny problem? Czy macie jakieś rady? Bo mój mechanik wysiada, a do tej pory nie było problemu z naprawą żadnego z aut.
damianio
26-03-2017, 14:56
Wtryski leja i zapychaja DPFa - zrob test przelewowy. Mialem to samo, 5 razy auto zjezdzalo na lawecie i serwis czyscil DPFa i kazali jechac.
Mirekm71
04-04-2017, 17:52
Ok, dzieki za info.
Wtryski już wymienione , auto dopiero odebrałem, zobaczymy jak się będzie sprawdzać, 4 wtryski x 800zł nowe oczywiście ( z tego co wiem nie ma jeszcze regenerowanych)
Niestety w kolejnym aucie ze zbliżonym przebiegiem , mniejszym o około 10 000, zaczyna się podobna sytuacja, akurat mnie dwukrotnie się to przytrafiło jak jechałem po ekspresówce i autostradzie przy prędkościach 130-140km/h , dwa razy stało się to przy podobnej ilości przejechanych kilometrów, tyle że nie dymiło nic z rury, ale auto niestety traciło totalnie moc, na co dzień jeżdżący kierowca nie miał do tej pory takich problemów, nie jeździ autostradą ani ekspresówką, robi około 100km , sugerujecie ,że to też będzie problem z wtryskami ?
damianio
12-04-2017, 10:07
ja placilem po 750zl brutto ale musialem stare oddac
najlepiej zrobic test przelewowy i kompem podpatrzec jaki stan zapchania filtra i co ile sie wypala
Rekin
Mam dokładnie taki sam problem
Wymieniony regulator ciśnienia paliwa, dwa dni spokój i dzisiaj coś znowu zaczęło.
U Ciebie się wyjaśniło?
Arek1986
14-07-2018, 05:54
Witam (Rekin ) naprawiles swojego ducato mam dokładnie ten sam problem co opisujesz co robić?
Witam (Rekin ) naprawiles swojego ducato mam dokładnie ten sam problem co opisujesz co robić?
Tak jak wyżej kolega pisał , zrób test przelewowy, u mnie problemem były wtryski.
W 3 autach problem pojawił się w przebiegach między 140k-160k
Wymiany wtrysków załatwiły sprawę
Kolego mam ten sam problem . Czy po wymianie wtryskiwaczy jest ok? Pozdrawiam Artur
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Wtryski już wymienione , auto dopiero odebrałem, zobaczymy jak się będzie sprawdzać, 4 wtryski x 800zł nowe oczywiście ( z tego co wiem nie ma jeszcze regenerowanych)
Niestety w kolejnym aucie ze zbliżonym przebiegiem , mniejszym o około 10 000, zaczyna się podobna sytuacja, akurat mnie dwukrotnie się to przytrafiło jak jechałem po ekspresówce i autostradzie przy prędkościach 130-140km/h , dwa razy stało się to przy podobnej ilości przejechanych kilometrów, tyle że nie dymiło nic z rury, ale auto niestety traciło totalnie moc, na co dzień jeżdżący kierowca nie miał do tej pory takich problemów, nie jeździ autostradą ani ekspresówką, robi około 100km , sugerujecie ,że to też będzie problem z wtryskami ?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Kolego mam ten sam problem. Czy po wymianie wtryskiwaczy jest ok? Pozdrawiam Artur
Kolego mam chyba ten sam problem. Zapala się hold hilter i po chwili zapala się kontrolka silnik. Na kompie pokazał się błąd zaworu pompy nr 1.
Zawór wymieniony i po przejechaniu ok 600km ponownie to samo. Co robić. Czy to wtryski ?
Mam podobny objaw. Caly uklad wtryskowy po czyszczeniu i regeneracji na gwarancji. Dymienie na bialo bez zmian.. brak pomysłow. Teraz wymieniam turbo.
Majorone
06-11-2025, 16:24
Panowie czy ktoś rozwiązał problem ? Ja u siebie wymieniłem jeden wtrysk bo tylko jeden był do wymiany i dalej to samo.
Luxurious7286
21-11-2025, 08:43
Tak, tak ciekawe, przjrżę i dam potem znać.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.