Zobacz pełną wersję : 500L Instalacja gazowa
Witam.
Montował ktoś instalacje gazową do Fiata 500L 1,4 ?Jaką polecacie? Czy ten silnik będzie dobrze współpracował z LPG?
krowka1978
24-03-2017, 20:37
Witam.
Montował ktoś instalacje gazową do Fiata 500L 1,4 ?Jaką polecacie? Czy ten silnik będzie dobrze współpracował z LPG?
Jaki 1.4? Jest kilka. Inną sprawą jest to, że wszystkie benzyny Fiata dobrze się gazują, o czym tu na forum jest multum informacji.
obie wersje 1.4 16v czy też 1.4 tjet, znoszą bardzo dobrze gaz bo oba mają hydraulikę zaworową, jak masz jakieś pytania to pisz, przegoniłem już 18tys w 7 miesięcy, ważne liczy się dobry montaż
Ja założyłem tartarini na gwarancji w 1.4. 8000 km bez problemów
Silnik 1,4 gość który robił mi instalacje w 2 innych samochodach (super chodziły) mówił że wszystko powinno być dobrze, chyba że trafi się jakaś "zła wersja sterownika" bo taka mu się trafiła już jednym egzemplarzu i problem jest z przełanczaniem, szarpnięcie jest, później chodzi ok.Więc jestem ciekaw jak to jest u Was w 1,4.
Koszt Staga QBOX 2700zł.
Dzięki za informacje.
jakie wtryski i sterownik i jaka butla? bo sam sterownik nie za wiele mówi i gdzie będziesz montował?
moje spalanie http://www.motostat.pl/vehicle-stats/57017
moja instalacja http://lpg-forum.pl/fiat-500l-1-4l-95km-2013-t56255.html
Sterownik Stag 4 QBOX Plus planuje w Bochni butla w koło, a wtryski to nie wiem jakie planują. Gdzie zakładana była instalacja u Ciebie?
W Tarnowie na ulicy wiadukt 3, w Bochni masz też dobrego instalatora gość nazywa się Migdał,
U niego właśnie mam zamiar robić. ok dzięki za informacje. Mam nadzieje że czarne wizje się nie sprawdzą i ten silnik będzie śmigał bez problemów na gazie.
Nie ma się czym martwić zanadto, nasze 1,4 są na hydrauliczne zaworowej, a trzeba pamiętać tylko o oleju, bo nasze silniki troszkę go piją u mnie średnia to 1l na 15tys km. Pokaż potem zdjęcia jak zamontował gościu instalacje.
tomek500l
09-04-2017, 11:23
Ja założyłem Lovato Smart ( grupa Landi Renzo ) bo miałem w Fiacie Albea i była bezawaryjna, prosta , a zarazem inteligentna, tania w serwisowaniu ( cen części poza filtrami nie odczułem bo nic się nie sypało, ale po sprawdzeniu cen o 50% taniej niż np Tartarini ( dziesięciu moich znajomych za namową założyła w ciagu 7 lat i nikt nie ma problemów). Na Tartarini się nie zdecydowałem bo miałem w Punto 2012 i powiem tyle instalacja dobra ale osprzęt ( wtryski i reduktor ) to dno w dodatku drogie jak cholera... Reduktor 800zł listwa 600zł zestaw naprawczy reduktora 150zł z robotą 400zł. Listwę jak i regenerację reduktora musiałem robić dwa razy w ciągu 100tyś km, a za każdym razem nim gazownicy wzięli się do konkretnej roboty to jeździłem po 5 razy i twierdzili że wszystko jest ok i spychali na np ustawienie zaworów, świece, kable,... ja jestem mechanikiem ale jeśli ktoś się nie zna to straci majątek na przepychanki między gazownikami a serwisem ( można serwisować Tartarini w serwisie Fiata tam gdzie zakładają instalację ale jest jeszcze drożej, a i panowie z fiata znają się tylko na podstawowych sprawach, więc ja jeździłem do Auto gaz Śląsk- importer instalacji na Polskę, a i tak było jak było . Jeśli instalacja jest sprawna to super pracuje ale wystarczy że listwa zaczyna szwankować i zaczynają się cuda. Podobno jeśli jeszcze w aucie nie ma S&S to jakoś ogarnia ale ogólnie ja nie polecam!!!
Artur G.
12-04-2017, 10:17
Szanowni koledzy, mam od półtora roku instalacje Stag w Lancii Delta 1.4 T-Jet 150 KM. Instalacja kosztowała 2600 złotych z ukrytym gniazdem tankowania pod klapką wlewu paliwa. Wszystko działa idealnie z tym, że po przebiegu kilka tysięcy kilometrów zaczynają się nasilające minimalnie problemy z rozruchem. Opinia dobrego elektromechanika była taka,żeby co kilka tysięcy km przejechał kilkadziesiąt km tylko na benzynie wówczas problem z rozruchem zanika. Tak też zrobiłem za pierwszym razem i robię tak regularnie. Problemy wszelkie zanikają. Chodzi o to, że jak dużo pracuje na gazie to komputer się uczy innych ustawień itp. Nie znam szczegółów ale zwróćcie na to uwagę. Silniki 1.4 T-Jet doskonale współpracują z lpg.
tomek500l
15-04-2017, 15:44
Szanowni koledzy, mam od półtora roku instalacje Stag w Lancii Delta 1.4 T-Jet 150 KM. Instalacja kosztowała 2600 złotych z ukrytym gniazdem tankowania pod klapką wlewu paliwa. Wszystko działa idealnie z tym, że po przebiegu kilka tysięcy kilometrów zaczynają się nasilające minimalnie problemy z rozruchem. Opinia dobrego elektromechanika była taka,żeby co kilka tysięcy km przejechał kilkadziesiąt km tylko na benzynie wówczas problem z rozruchem zanika. Tak też zrobiłem za pierwszym razem i robię tak regularnie. Problemy wszelkie zanikają. Chodzi o to, że jak dużo pracuje na gazie to komputer się uczy innych ustawień itp. Nie znam szczegółów ale zwróćcie na to uwagę. Silniki 1.4 T-Jet doskonale współpracują z lpg.
Miałem to samo z instalacją Tartarini i zalecam pofatygować się do innego gazownika bo ewidentnie widać że mapa gazowa nie pokrywa się z benzynową... lub nie ma podłączenia do obd i nie ściąga potrzebnych do dynamicznej korekcji mapy korektorów benzynowych. U mnie wystarczyło ustawić lpg i wyłączyć pobieranie korektorów, ponieważ nie w każdym silniku ( Magneti mareli w silnikacz 1.4, 1.2, z Boschem można włączyć ) wolnossącym fiata można włączyć tą funkcje z uwagi na ograniczone możliwości jednostki sterującej. W silnikach turbo pobieranie korektorów jeśli komuś zależy na trwałości jednostki jest koniecznością;)
mariuszsc
07-07-2017, 11:16
Witam forumowiczów.
Jestem posiadaczem fiata 500L trekking 1.4 T-jet. Kilka tygodni temu zalozylem do niego lpg - STAG QNEXT Plus, reduktor R01 AC150 ( do 150 km), wtrysk ACW-02. Cena 2800pln. montowane u gazownika u którego montowalem i serwisowalem gaz w poprzednim aucie ( blisko 10 lat do nich jezdze). Gazownicy montowali juz instalacje w t-jetach. jak na razie za malo przejechalem km by cos wiecej powiedziec. chodzi bez problemu, nie szarpie i nawet nie wiadomo kiedy sie przelacza. nie odnotowalem jeszcze problemów przy odpaleniu jakie kiedys byly opisywane. wg gazownika nie wystapia, gdyz oni ten problem znaja i juz przerabiali. spalanie ok 10-12 litrów LPG w miescie ( zona ma bardzo ciezka noge). na pewno napisze cos wiecej w miare pokonywania km.
Pozdrawiam
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Pytanie mam takie. samochód ma kompensacje luzu zaworowego. czy nalezy co 40-50 tys km go sprawdzac czy ufac ze automatycznie sie kasuje ( to mój pierwszy samochód z takim wynalazkiem - poprzednie 3 z lpg luzy sprawdzalem co max 50 tys)
tomek500l
17-09-2017, 22:29
Szanowni koledzy, mam od półtora roku instalacje Stag w Lancii Delta 1.4 T-Jet 150 KM. Instalacja kosztowała 2600 złotych z ukrytym gniazdem tankowania pod klapką wlewu paliwa. Wszystko działa idealnie z tym, że po przebiegu kilka tysięcy kilometrów zaczynają się nasilające minimalnie problemy z rozruchem. Opinia dobrego elektromechanika była taka,żeby co kilka tysięcy km przejechał kilkadziesiąt km tylko na benzynie wówczas problem z rozruchem zanika. Tak też zrobiłem za pierwszym razem i robię tak regularnie. Problemy wszelkie zanikają. Chodzi o to, że jak dużo pracuje na gazie to komputer się uczy innych ustawień itp. Nie znam szczegółów ale zwróćcie na to uwagę. Silniki 1.4 T-Jet doskonale współpracują z lpg.
Sterownik gazowy przez podłączenie do obd miesza w oryginalnym sterowniku... niech ci to odłączą i ustawią instalacje klasycznie i problem zniknie. W sterownikach magneti po podłączeniu lpg pod obd i pobieraniu korektorów tak się dzieje ( w starszych bosch też "podobno" ) dopiero sterowniki po 2013r są na to odporne. Przerabiałem ten temat u siebie.
pozdrawiam
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.