Zobacz pełną wersję : Komunikaty "low oil press" oraz "alternator fail" co sie dzieje pomocy
Cześć wszystkim mam problem w swoim Stilo 1.8 16 ben plus gaz, mam falowanie obrotów na jałowym i przy ruszaniu albo przy jakich kol wiek manewrach miejskich silnik gaśnie i takie błędy wyskakują jeszcze engine fault i potem low oil press i na koniec alternator fail. Co jest przyczyną ? słaby aku przepustnica czy co ? Dopowiem dwa dni temu byłem na serwisie gazu bo myślałem ze coś jest nie tak, ale mechanik powiedział ze nic od gazu tylko ze jest przepustnica do czyszczenia wraz z adaptacją jej.
Oraz kolejne moje pytanie Na bagnecie nie pokazuje mi poziomu oleju żaden komunikat nie wyskakuje ze jest mało oleju czy coś. dolałem dziś litr oleju i będę sprawdzać . jak by uciekał olej t bym miał plamę pod silnikiem ale nic pod osłoną nie ma oleju jakiś delikatny osad z piaskiem brudne ale nie ma oleju nawet jak się przejedzie ręką.
Z góry dzięki za szybką pomoc bo już ręce mi opadają i nie mam sił ani pomysłów do tego już :(
1.8 lubi akurat olej pić. Kiedy ostatnio sprawdzałeś? Może to normalne.
Co do kontrolek to powiedziałbym że to zepsute ECU gdyby to było 1.6, ale w 1.8 chyba tak nie padały. Podłącz go pod komputer to wszystkiego się dowiesz.
zrobiłem coś ponad tysiąc kilometrów i czas był aby porozbierać i posprawdzać. jutro jadę na komp i wszystko się wyjaśni może to być przyczyna przepustnicy?
W 1,8 masz wariator, a że lubi pić to swoją drogą. Co do alternator fail jakie masz łądowanie? Bo może aku już słaby i ma za duży spadek napięcia podczas rozruchu. Nie może spaść poniżej 10V.
Nie wiem jakie napięcie jade dziś i zaraz będę robić test aku aby wiedzieć jakie jest napięcię. A błąd low oil press ? czemu wina brudnej przepustnicy
A błąd low oil press ? czemu wina brudnej przepustnicy
Bardzo ciekawe podejście mechanika,który za brak ciśnienia obwinia przepustnicę.
Plecie bzdety.
czyli szukać przyczyny w czujniku ciśnienia oleju ?
https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/439554-ci%C5%9Bnienie-oleju/
Byłem w serwisie Fiata , miałem przestawioną konfiguracje przepustnicy złe parametry miała, ustawili na nowo pełną diagnostykę zrobili żadnych błędów czujnik oleju wszystko w porządku :)
Bardzo ciekawe podejście mechanika,który za brak ciśnienia obwinia przepustnicę.
Plecie bzdety.
Jak dla mnie podejście bardzo dobre gdyż występują 2 błędy związaneâ z niskimi obrotami. Czyli np brudna przepustnica. Nie zmienia to faktu, ze o prawidłowy stan oleju trzeba zadbać.
po ustawieniu elektronicznym przepustnicy po tygodniu plus minus pojawiło się ponownie. Ponownie odwiedziłem serwis tym razem wyczyścili i sprawdzam od kilku dni i jest ok, również kontroluje stan oleju co dziennie jak jest możliwość to dwa razy jak pozwoli aby auto odpowiednio ostygło,
Po przejechaniu 600 kilometrow znow pojawilo sie falowanie na wolnych obrotach
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.