Susdam
21-03-2017, 23:28
Witam, jest tu nowy, ale problem z którym się borykam jest chyba dość nietypowy i nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi, a więc:
Posiadam Bravo II 2.0 Multijet 165 KM - w tej chwili po chipie 205 KM. (problem pojawił się właśnie po chipie, program jest raczej dobry, bo chip był wykonywany, w jednym z najlepszych warsztatów - Dobra Nadzieja, pod Pleszewem jak coś :P )
Problem polega na tym że czasami podczas jazdy silnik się wyłącza, generalnie przyczyną jest brak odpowiedniej ilości paliwa w silniku.
Szukałem na wielu forach schematu układu paliwowego, (czyli skąd, przez co i jak na końcu paliwo wlatuje do silnika) ale nigdzie nie mogę doszukać się szczegółów.
Próbowałem już coś zaradzić: w pierwszej kolejności wymieniłem filtr paliwa, teraz wykręciłem pompe paliwa i wyczyściłem sitko (tzw. smok w baku - chyba) genera;nie sitko jak i pompa wyglądały na czyste
dalej nie wiem czy zająć się przewodami, czy przejść na wtryski, ale jak już wspominałem problem występuje czasami.
Generalnie za każdym razem, czy to wymieniłem filtr paliwa, czy wyczyściłem sitko przy pompie paliwowej i testowałem samochód tzn. wbijałem go na wysokie obroty, jazda po 200km/h itp i nie działo się kompletnie nic, ale jak np. jade sobie spokojnie przez jakiś czas i chce powiedzmy wyprzedzać, redukcja (obr koło 3 tyś) ja mu w gaz a on mi zgasł, na szczęscie wystarczy przekręcić stacyjkę góra dół i jedzie dalej, jakieś pomysły na rozwiązanie tego, czyżby wtryski? Mechanik oglądając silnik twierdzi że od strony mechanicznej silnika raczej to nie jest, bo jak już pisałem to występuje nieregularnie. Dodam jeszcze, że nie mam zasady czy wyłączy się przy 2,5 tyś obr czy 3,5 tyś. Może coś jeszcze wytłumaczyć?
Dodam jeszcze, że przy robieniu chipa ów mechanik (czy jak oni się nazywają) wymienił mi regulator ciśnienia powietrza (do turbiny - tak mi się wydaje, że to się tak nazywa xd) - dodam zdj jak to mniej więcej wygląda
https://0.allegroimg.com/s400/01ce2c/06500fee451e9993be9572afa440
a znajduje się (patrząc z lotu ptaka) w prawym dolnym kącie pod maską (zdjęcie w tej chwili znalezione w necie)
27161
Posiadam Bravo II 2.0 Multijet 165 KM - w tej chwili po chipie 205 KM. (problem pojawił się właśnie po chipie, program jest raczej dobry, bo chip był wykonywany, w jednym z najlepszych warsztatów - Dobra Nadzieja, pod Pleszewem jak coś :P )
Problem polega na tym że czasami podczas jazdy silnik się wyłącza, generalnie przyczyną jest brak odpowiedniej ilości paliwa w silniku.
Szukałem na wielu forach schematu układu paliwowego, (czyli skąd, przez co i jak na końcu paliwo wlatuje do silnika) ale nigdzie nie mogę doszukać się szczegółów.
Próbowałem już coś zaradzić: w pierwszej kolejności wymieniłem filtr paliwa, teraz wykręciłem pompe paliwa i wyczyściłem sitko (tzw. smok w baku - chyba) genera;nie sitko jak i pompa wyglądały na czyste
dalej nie wiem czy zająć się przewodami, czy przejść na wtryski, ale jak już wspominałem problem występuje czasami.
Generalnie za każdym razem, czy to wymieniłem filtr paliwa, czy wyczyściłem sitko przy pompie paliwowej i testowałem samochód tzn. wbijałem go na wysokie obroty, jazda po 200km/h itp i nie działo się kompletnie nic, ale jak np. jade sobie spokojnie przez jakiś czas i chce powiedzmy wyprzedzać, redukcja (obr koło 3 tyś) ja mu w gaz a on mi zgasł, na szczęscie wystarczy przekręcić stacyjkę góra dół i jedzie dalej, jakieś pomysły na rozwiązanie tego, czyżby wtryski? Mechanik oglądając silnik twierdzi że od strony mechanicznej silnika raczej to nie jest, bo jak już pisałem to występuje nieregularnie. Dodam jeszcze, że nie mam zasady czy wyłączy się przy 2,5 tyś obr czy 3,5 tyś. Może coś jeszcze wytłumaczyć?
Dodam jeszcze, że przy robieniu chipa ów mechanik (czy jak oni się nazywają) wymienił mi regulator ciśnienia powietrza (do turbiny - tak mi się wydaje, że to się tak nazywa xd) - dodam zdj jak to mniej więcej wygląda
https://0.allegroimg.com/s400/01ce2c/06500fee451e9993be9572afa440
a znajduje się (patrząc z lotu ptaka) w prawym dolnym kącie pod maską (zdjęcie w tej chwili znalezione w necie)
27161