PDA

Zobacz pełną wersję : Odcina paliwo do silnika (czasami)



Susdam
21-03-2017, 23:28
Witam, jest tu nowy, ale problem z którym się borykam jest chyba dość nietypowy i nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi, a więc:

Posiadam Bravo II 2.0 Multijet 165 KM - w tej chwili po chipie 205 KM. (problem pojawił się właśnie po chipie, program jest raczej dobry, bo chip był wykonywany, w jednym z najlepszych warsztatów - Dobra Nadzieja, pod Pleszewem jak coś :P )
Problem polega na tym że czasami podczas jazdy silnik się wyłącza, generalnie przyczyną jest brak odpowiedniej ilości paliwa w silniku.
Szukałem na wielu forach schematu układu paliwowego, (czyli skąd, przez co i jak na końcu paliwo wlatuje do silnika) ale nigdzie nie mogę doszukać się szczegółów.

Próbowałem już coś zaradzić: w pierwszej kolejności wymieniłem filtr paliwa, teraz wykręciłem pompe paliwa i wyczyściłem sitko (tzw. smok w baku - chyba) genera;nie sitko jak i pompa wyglądały na czyste
dalej nie wiem czy zająć się przewodami, czy przejść na wtryski, ale jak już wspominałem problem występuje czasami.
Generalnie za każdym razem, czy to wymieniłem filtr paliwa, czy wyczyściłem sitko przy pompie paliwowej i testowałem samochód tzn. wbijałem go na wysokie obroty, jazda po 200km/h itp i nie działo się kompletnie nic, ale jak np. jade sobie spokojnie przez jakiś czas i chce powiedzmy wyprzedzać, redukcja (obr koło 3 tyś) ja mu w gaz a on mi zgasł, na szczęscie wystarczy przekręcić stacyjkę góra dół i jedzie dalej, jakieś pomysły na rozwiązanie tego, czyżby wtryski? Mechanik oglądając silnik twierdzi że od strony mechanicznej silnika raczej to nie jest, bo jak już pisałem to występuje nieregularnie. Dodam jeszcze, że nie mam zasady czy wyłączy się przy 2,5 tyś obr czy 3,5 tyś. Może coś jeszcze wytłumaczyć?
Dodam jeszcze, że przy robieniu chipa ów mechanik (czy jak oni się nazywają) wymienił mi regulator ciśnienia powietrza (do turbiny - tak mi się wydaje, że to się tak nazywa xd) - dodam zdj jak to mniej więcej wygląda
https://0.allegroimg.com/s400/01ce2c/06500fee451e9993be9572afa440
a znajduje się (patrząc z lotu ptaka) w prawym dolnym kącie pod maską (zdjęcie w tej chwili znalezione w necie)
27161

vitos
22-03-2017, 01:31
Jeden z najlepszych warsztatów...powiadasz. Użytkownik ZakkmfWylde mi na priv pisał, że też miał jakieś problemy z paliwem przez źle napisany program. Skontaktuj się z nim może, to Ci napisze, co u niego się działo.
PS. W 2.0MJet masz pokrywę silnika z 1.6 :-)

Susdam
22-03-2017, 02:31
Taką ma opinie, podobno z całej polski się do niego zjeżdżają, co do programu to wcześniej twierdził że jest na bank dobry - siedział przy nim ok. 2-3h, ale jeszcze do niego zadzwonie
Co do pokrywy silnika, tak jak pisałem wyżej, zdjęcie znalazłem w necie na szybko, by tylko wnętrze było fiata bravo ;)

vitos
22-03-2017, 03:07
Taką ma opinie, podobno z całej polski się do niego zjeżdżają, co do programu to wcześniej twierdził że jest na bank dobry - siedział przy nim ok. 2-3h, ale jeszcze do niego zadzwonie

Jak mówiłem, sytuacja podobna do Twojej mi się skojarzyła u usera ZakkmfWylde z tutejszego forum, dlatego o tym wspomniałem. Nic Ci nie zaszkodzi, jak do niego napiszesz i zapytasz co się działo u niego.
Ja takich problemów z paliwem nigdy po programie nie miałem. Silnik pracuje równo, nie kopci, nie gaśnie. Jeżdżę już tak prawie czwarty prawie rok i dotychczas zero problemów.

Susdam
22-03-2017, 22:26
Tak, gość jest o tyle miły, że jak do niego zadzwoniłem i powiedziałem co i jak to sam zaproponował, żebym przyjechał.
Pojeździliśmy chwile z podłączonym komputerem i okazało się, że głównym problemem jest zbyt małe ciśnienie paliwa.
Patrząc na to że wymieniłem już filtr paliwa, i wyczyściłem smoka w baku, to zostaje tylko sprawdzenie czy któryś z wtrysków, nie oddaje za dużo paliwo z powrotem, na zamku przelewowym, jak okaże się, że wtryski są ok, to pozostaje tylko, regulator ciśnienia paliwa - jest ciężki dostęp do tej pierdółki, już chyba wole wtryski wymienić xd
Jak się wszystko wyjaśni to napiszę co i jak, niech zostanie dla potomnych :D