Zobacz pełną wersję : Drgania-sprzęgło?
Od pewnego czasu ( może 3 miesiące) zauważyłem, że przy pierwszym ruszaniu z 1 biegu lub bieg wsteczny tj. puszczaniu sprzęgła wyczuwalne są niewielkie drgania silnika - najbardziej wyczuwa się się to gdy ruszam bez gazu. Po kilku ruszenia z 1 biegu objaw ten zanika. Problemu z innymi biegami nie ma. Z doświadczenia to objaw pasuje mi do problemu ze sprzęgłem - tak jakby był problem albo z dociskiem lub samą tarczą sprzęgła. Zgłaszałem do ASO - oczywiście standardowa odpowiedz, że oni nic nie widzą złego. Ale gdy miałem na kilka użyczone ich serwisową 500L to ruszała bez jęknięcia i zero drgań. Spotkaliście się z takim objawem w swoich 500L lub Tipo?
Dam dla ASO jeszcze z miesiąc lub dwa i jak się nic nie zmieni to ich atakuje o wymianę sprzęgła.
krowka1978
15-03-2017, 17:43
Do sprawdzenia poduszki silnika i skrzyni, o czym wcześniej już Ci pisałem.
Tylko wydaje mi sie,że gdyby to poduszki to objaw byłby bardziej stały a u mnie występuje tylko do kilku pierwszych ruszeń z 1 biegu później sie uspokaja.
krowka1978
15-03-2017, 21:06
Tylko wydaje mi sie,że gdyby to poduszki to objaw byłby bardziej stały a u mnie występuje tylko do kilku pierwszych ruszeń z 1 biegu później sie uspokaja.
Uszkodzone poduszki mogą jak najbardziej dawać tego typu objawy. W 500X wadliwa jest prawa silnika, ktorą już miałem wymienioną na gwarancji - na zimno cała buda drżała, gdy się ciut nagrzało, to się uspokajało. Warto sprawdzić poduchy :wink:
Prawa poduszka patrząc od przodu? sprawdzę
Ja drgań na nadwoziu nie czuje....fakt silnik na luzie widać że drga ale czy to norma czy defekt tego nie ocenie.
krowka1978
15-03-2017, 22:43
Prawa poduszka patrząc od przodu? sprawdzę
Ja drgań na nadwoziu nie czuje....fakt silnik na luzie widać że drga ale czy to norma czy defekt tego nie ocenie.
Prawa, czyli po stronie pasażera. Jednak w Twoim przypadku chodzi o sprawdzenie poduszek skrzyni, czyli po stronie kierownicy. Tego typu silnik będzie miał wibracje, jednak przy sprawnych poduszkach praktycznie na nadwoziu nic nie czuć.
Zauważyłem jedną rzecz, która może wskazywać na sprzęgło.
Gdy wrzuciłem dzisiaj 4 bieg i na hamulcu ręcznym delikatnie próbowałem ruszyć- tj przypalić sprzęgło.....to później normalne ruszenie z 1 biegu odbyło sie bez żadnych drgawek .
Ps. Zauważyłem pewną zależność ...mianowicie po przejechaniu odcinku drogi po kostce brukowej coś się układa lub rozluźnia, że sprzęgło zaczyna pracować płynnie i miękko....zauważalnie czuć że silnik płynniej i ciszej jedzie. Na to wygląda że drgania powodują że coś puszcza i wszystko zaczyna pięknie chodzić....ale pożniej znowu dziwne usterki sprzęgła wracają
krowka1978
23-04-2017, 13:38
Podejrzewam zawieszenie silnika/ skrzyni.
Podejrzewam zawieszenie silnika/ skrzyni - jest to też słuszna koncepcja ale....oglądałem poduszki nic nie widać aby coś uszkodzone itp.z kolei jeśli po przejechaniu po kostce zaczął lepiej jechać tj. płynniej i bardziej miękko to powinno się tak utrzymać na stałe a nie do następnego dnia. Jednakże spokoju nie daje mi te poranne ruszanie i występujące drgania. Przy załączonym silniku gdy wciskam sprzęgło czuje delikatne szuranie pod stopą od sprzęgła a gdy silnik wyłączony gdy wciskam sprzęgło nic nie czuć.
Może po prostu silnik na zimno bardziej szarpie i dlatego wyczuwasz drgania na pedale. Zazwyczaj zanim dojdzie do temperatury pracy to silnik bardziej się telepie (przynajmniej tak było w prawie wszystkich autach jakimi dotąd jeździłem, nie wykluczając BMW).
Może po prostu silnik na zimno bardziej szarpie i dlatego wyczuwasz drgania na pedale - to nie takie drgania. Jak bym uruchomił silnik i pozostawił na luzie aby sie nagrzał to pierwsze ruszanie będzie też drgało - wg mnie jest to coś od sprzęgła, docisk ....a może zapowietrzone. Jest pewna zależność w dni ciepłe i mała wilgotnością objaw prawie nie wystepuje.
Taka teoria...problemem może być nierówne doleganie tarczy sprzęgła do powierzchni ciernej koła zamachowego. Tarcza sprzęgła zamocowana jest osiowo przesuwnie na wielowypuście wałka wejściowego skrzyni biegów. Jeżeli tarcza nie może się swobodnie przesuwać podczas załączania sprzęgła docisk będzie ją delikatnie wyginał i wówczas okładziny nie będą równomiernie dociskane co może być odczuwalne w postaci drgań (moment jest nierównomiernie przenoszony dochodzi do uślizgów). Ten ruch osiowy tarczy na wałku jest minimalny jednak niezbędny do prawidłowego działania sprzęgła. Po kilku załączeniach sprzęgła tarcza się nagrzewa i odpuszcza i dalej sprzęgło pracuje prawidłowo aż do ostygnięcia i kolejnego zaciśnięcia korpusu tarczy na wałku. Jak przekonasz ASO do tego żeby zdjęli skrzynie niech przyjrzą się dokładnie czy tarcza nie jest czasem nierówno zużyta, czy nie ma przypaleń na docisku/kole zamachowym i czy tarcza może swobodnie przesuwać się na wałku wejściowym skrzyni biegów, czy wielowypust/wałek nie jest skorodowany, nie ma jakiś zadziorów odgniotków itp.
Dzięki za podpowiedz.....muszę na tą koncepcją pomyśleć. Najgorzej że ASO twierdzi że dla nich sprzęgło chodzi ok i nic nie chcą dalej robić.
sympatyk
24-06-2017, 23:26
cyt; Gdy wrzuciłem dzisiaj 4 bieg i na hamulcu ręcznym delikatnie próbowałem ruszyć- tj przypalić sprzęgło.....to później normalne ruszenie z 1 biegu odbyło sie bez żadnych drgawek .
ano właśnie -tu sedno -niestety nawet po zamontowaniu nowego zestawu sprzęgła markowego, zdarza się że ono " szarpie" przy manewrowaniu na niskich obrotach silnika - cóż błędy produkcji masowej i zlecania produkcji w ...dalekich krajach- bo taniej
czasem przechodzi wcześniej, czasem póżniej - ale zazwyczaj pomaga/ przynajmniej na jakiś czas/ - dotarcie na obrotach i na ciepło
Jaki wniosek??.....nowe sprzęgło? A moze stare sie dotrze?....jeżdżę juz 6 miesięcy tak i nie ma zmian na plus or minus
krowka1978
25-06-2017, 21:26
Ja bym sprawdził drążek reakcyjny zawieszenia silnika/skrzyni - tylne zawieszenie silnika/skrzyni połączone do sanek.
Będę miał na dniach wymieniane w Kropku. Objawem są silne drgania przenoszone na nadwozie podczas jazdy na wstecznym, na 1-ce jeszcze nic nie czuć. Przy zaciągniętym ręcznym i puszczaniu sprzęgła przy włączonym R słychać uderzenia. Zużyta guma przy mocowaniu do sanek zawieszenia przedniego.
sympatyk
25-06-2017, 23:47
Są eksperci którzy twierdzą że auta na f są... be ,
ale nie uwierzę żeby w aucie 6 miesięcznym był wypracowany drążek reakcyjny ukł napędowego -tzw lizak
a kolega Rafał pisze przecież, że po próbie dotarcia ustąpiło szarpanie, nie widzę powodu aby " zabieg" usprawniał działanie lizaka
jak wróci to znów trzeba go przyslizgać - jak nie pomoże to jest /chyba ?/ gwarancja
można zgłosić w ASo - ale założe się że wjeżdżając na warsztat zrobią to samo - i zaraz wyjadą autem bez nieprawidłowości
a jak się znów pojawi choć nie musi - to reklamować -jest czas i żadać weryfikacji z demontażem -jak nie będą chcieli to sa rzeczoznawcy PZM -tu
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
pare lat temu w jesieni kupiłem używana Ideę z Niemiec z niedużym przebiegiem -używana jako winter auto.
Po uruchomieniu sprzegło szarpało przy ruszaniu na niewielkich obrotach , nie pomogła wymiana poduszki silnika , naderwanej poduszki skrzyni , wymiana lizaka
jak szarpało tak szarpało - przypalania nie pomagało na długo - w końcu postanowiłem o wymianie kupiłem komplet LUka , wymiana i po temacie
ale ale :
ostatniej jesieni w Picassie auto tez z małym przebiegiem niepokoiło mnie łożysko sprzegła , jak po 2 tyg. postoju zaczęło rzęzić, że strach było jechać
kupiłem znów komplet Luka i po wyjeździe z warsztatu okazało się, że mam ciszę, ale i całkiem niemałe szarpanie , miałem nadzieję że wkrótce ustąpi -
ale ustąpiło wkrótce ... po przygrzaniu
krowka1978
26-06-2017, 00:05
Są eksperci którzy twierdzą że auta na f są... be ,
ale nie uwierzę żeby w aucie 6 miesięcznym był wypracowany drążek reakcyjny ukł napędowego -tzw lizak
A ja jak najbardziej uwierzę. W moim 500X, i nie tylko, trzeba dołączyć jeszcze Renegade'y, padały (u kilku użytkowników kilkukrotnie) prawe poduszki silnika przy przebiegu około 7tyś. km - w moim przypadku około 5 miesięcy użytkowania. Na nowej wymienionej na gwarancji mam na razie przejechane 10tyś. km i na razie jest ok. Więc widzisz, taki pewien bym nie był. W GP z 2007 roku owa prawa poduszka silnika ma się bardzo dobrze, przejechała prawie 187tyś. km.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
a kolega Rafał pisze przecież, że po próbie dotarcia ustąpiło szarpanie, nie widzę powodu aby " zabieg" usprawniał działanie lizaka
jak wróci to znów trzeba go przyslizgać - jak nie pomoże to jest /chyba ?/ gwarancja
Kolega Rafał pisze, że nadal ma ten sam problem :!:
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Są eksperci którzy twierdzą że auta na f są... be ,
Zachowanie FCA jest be (Uconnect 6,5"), o czym się przekonuję razem z Rzecznikiem Praw Konsumenta, więc coś w tym jest.
sympatyk
26-06-2017, 00:15
kolego lizak we Gr.punto pewnie jest taki sam jak w punto i w Idei - ale w 500X czy Renegade będzie lub powinien być inny wzmocniony do większego momentu silnika i cięższej budy i napędu na 4 koła- ale nie widziałem z bliska
ale ten lizak do silnika o którym piszę do silnika 1,4 16v ma niesymetryczny układ gum - masywniejszy przy napedzie do przodu , a przy reakcji / jazda w tył/ zdecydowanie delikatniejszy/słabszy układ/
lizak można wyświeltić na alledro i zobaczyć
krowka1978
26-06-2017, 00:33
kolego lizak we Gr.punto pewnie jest taki sam jak w punto i w Idei - ale w 500X czy Renegade będzie lub powinien być inny wzmocniony do większego momentu silnika i cięższej budy i napędu na 4 koła- ale nie widziałem z bliska
Nie porównywałem lizaka z GP do tego w Renegade i 500X. Podałem przykład, że w 500X i Renegade padają prawe poduszki silnika przy niskich przebiegach i po krótkim czasie. Dlaczego więc nie może paść lizak po krótkim czasie w 500L z powodu np. wady produkcyjnej? Wszystko warto sprawdzić, zanim zacznie się wyciągać sprzęgło.
Panowie jestem pewien że to sprzęgło....tylko panowie z ASO nie widzą problemu.... wg mnie powinni co najwyższej serwować kawę w poczekalni a nie wciskać kit klientowi, który co nie co sie zna na autach. Na przykład wczoraj było ciepło słoneczko i ruszyłem tylko z minimalnym prawie nie wyczuwalnym drganiem ale dzisiaj jest deszczowo i zimniej i auto przy ruszaniu z 1 biegu już drgało-ślizgało się. Oczywiście mija to w miarę jak nagrzewa się sprzęgło tj. je używam.
Wkurza mnie niemiłosiernie że ASO robi ze mnie durnia....pewnie tak ich uczą aby zbyć klienta bo może się uda....techniki szkoleniowe serwisantów fiata:smile:
Oczywiście ASO nie znajdzie usterki bo jak oni ruszają prawie z piskiem to nic dziwnego. Dotychczasowe usterki, które zgłaszałem musiałem się prawie wykłócić aby naprawili....ale zawsze miałem racje!!! Irytuje mnie bardziej podejście ASO do problemu niż samo auto - wiadomo nie ma idealnych aut, nawet niemieckie czy francuskie oraz japońce się psują na gwarancji.
Będę atakował ASO dalej z tym sprzęgłem bo to się samo nie naprawi a będzie gorzej....skończy się gwarancja i sruuuuu okaże się że sprzęgło do wymiany. A wystarczyło by tylko zdjąć skrzynie i zerknąć czy sprzęgło nie ma wad itp. Jak to nie pomoże złoże reklamacje do FCA ( tam też mnie znają :smile:...męczę ich nie miłosiernie pismami)....ostateczność to zaproponuje partycypowanie w kosztach demontażu sprzęgła.
Do jasnej cholery, czy Ty jeździsz tylko do jednego i tego samego ASO?
Do jasnej cholery, czy Ty jeździsz tylko do jednego i tego samego ASO? dokladnie tak.
Do drugiego najbliższego mam 100km.
krowka1978
26-06-2017, 18:19
Proponuję pojechać do tego oddalonego o 100km. Pisanie do FCA nic nie daje. Szkoda Twojego czasu.
Tylko upewnij się czy drugie ASO nie jest czasem tego samego właściciela. Często jeden dealer ma kilka salonów i serwisów w jednej okolicy, choć to nie jest regułą.
Co ASO to inni ludzie i inne ceny. To tak jak z zakupem, trzeba przejechać choćby ze 200km do ASO, żeby wybrać najlepszego dealera.
sympatyk
26-06-2017, 22:49
jedna sprawa to inne ASo może tam pracują mechanicy i majstry co umieją i nie boja się rozpisać zlecenia naprawy i wymiany sprzęgła na gwarancji tak żeby FCA nie obciążył kosztami stacji
jak mają wątpliwości to uprzedź, że jazda z takim szarpaniem może negatywnie wpłynąć na przeguby półosi, rurę wydechową z katalizatorem, poduszki układu napędowego itd. jak do tego dojdzie jeszcze koszt opinii rzeczoznawcy PZM-otu , koszt porady prawnika
to mądry kierownik czy menadżer /jak go tam teraz zwą? / każe natychmiast umawiać wymianę
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
kolejny zespół który ucierpi na takim szarpaniu to skrzynia biegów - która jako nowa nie jest mocnym punktem większości Fiatów - a koszt naprawy np. pod koniec gwarancji auta - może nie jednemu serwisowi ...podnieść ciśnienie
Jeśli jednak serwis nie będzie chciał podjąć tematu każ sobie napisać oświadczenie , ambitnych prawników w Polsce już nie brakuje
krowka1978
27-06-2017, 01:09
to skrzynia biegów - która jako nowa nie jest mocnym punktem większości Fiatów - a
Bez przesady :) Nie mów, że moje GP jest w mniejszości :P Były jaja z M32 od GM, ale od lipca 2010 zastąpiła ją FPT C635 ;)
Pytanie....Jeżeli podjadę do innego ASO na weryfikację to czy mam ich iz góry poinformować że już zgłaszałem problem w innym ASO?
krowka1978
30-06-2017, 12:00
O niczym ich nie informuj.
No tak...tylko żeby nie wyjść na głupka....może mają podgląd w bazie
krowka1978
30-06-2017, 13:45
Niczym się nie przejmuj. Nic nie mów.
naprawa gwarancyjna - nowe sprzęgło poszło od ASO ....jak na razie ok:lol:
Ps!...
jak na razie ok....ale dodam tylko, że jak wyjeżdżałem z ASO z nowym sprzęgłem to włączanie go było czystą przyjemnością - leciutko chodziło, miękko jak masełko, ruszał płynnie....teraz po przejechaniu około 200km jest już inaczej...chodzi juz ciężej bez tej lekkości przy wciskaniu...ciekawe czemu tak czy to normalne??? tylko co się mogło stać, że po tych 200km wciskanie i puszczanie sprzęgła tak się zmieniło...może się zapowietrzyło?szkoda
rafal.benitez
22-07-2017, 23:30
Mi w obecnym aucie też ciężko się wciska. Mechanik powiedział że to może być wysprzęglik. Ale ja już mam na latane i sugestia bym wymieniał cały komplet. Ciekawe czy ASO wymieniło ci dwu mas tez i wysprzeglik.
Sent from my iPhone using Tapatalk
W moim dwumasy nie ma. Wysprzeglik chyba nie wymieniali....
krowka1978
23-07-2017, 15:23
Wymieniałeś w innym ASO?
Tak inne ASO...bez problemu wymiana. Ale cos poszło chyba nie tak....
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.