Zobacz pełną wersję : Siena 1.2 problemy z temperaturą
Witam
Mam Sienę 99r. 1.2. Jakiś czas temu usłyszałem bulgotanie płynu od strony pasażera. Wyczytałem, że może być zapowietrzony układ. Trochę płynu chłodniczego wyciekło na dywanik u pasażera około 10-20 ml. Odkręciłem korek od chłodnicy i włączyłem silnik otrzymałem tak aż silnik miał odpowiednią temperaturę. Zostało niewiele płynu w zbiorniku wyrównawczym. Ostatnio po przejechaniu 80 km jakieś 20km w mieście na końcu trasy temperatura wzrosła do 4/5 wskaźnika blisko czerwonego, akurat jak parkowałem auto. Zgasiłem i czekałem aż ostygnie. Dzisiaj przejechałem około 5 km w mieście a temeperatura nie przekroczyła połowy. Ogrzewanie działa, zimne powietrze też działa.
Mam kilka pytań bo sam mało się znam na mechanice:
1. Jakie jest zakres temperatury mianowicie połowa wskaźnika ile to stopni, czerwone pole ile to stopni ?
2. Czy wzrost temperatury pod czerwone po takiej trasie jest normalne ?
3. Płyn chłodniczy między min a max powinien być sprawdzany na zimnym silniku ? Bo wiadomo, że jego stan jest inny na zimnym i ciepłym silniku.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Damiano.Italiano
13-03-2017, 19:07
3. Tylko na zimnym.
2. Nie jest normalne.
1. Odkąd sieną jeżdżę a jeżdżę nią prawie 3 lata to wskazówka temperatury zachowuje się inaczej niż w pozostałych samochodach tzn do połowy dochodzi tylko w korku i wtedy włącza się wiatrak. W czasie jazdy pokazuje mniej więcej 1/4 wskaźnika. Podchodzi bliżej połowy ale zaraz opada znowu na 1/4.
U Ciebie i u siebie obstawiam termostat bo lubią siadać.
kamil_ess
13-03-2017, 19:22
Połowa to 90, max to jakieś 110/120 stopni.
Jeśli włączył się wentylator i Ci schlodzilo silnik to nic się nie dzieje.
Na zimnym silniku
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Teraz przy jeździe tylko w mieście temperatura dochodzi do połowy (około 1mm pod połową). Nic wyżej nie rośnie. Stan płynu chłodniczego jest ok. Sienę mam od początku marca i temperatura rośnie do połowy i tak zostaje oprócz tego jednego przypadku co opisałem w 1 poście. Też słyszałem o tym termostacie. Jak to można jeszcze sprawdzić czy termostat jest walnięty ?
Damiano.Italiano
14-03-2017, 10:19
Pytanie do wszystkich użytkowników sieny i palio, czy u was wskaźnik podczas jazdy pokazuje połowę skali?
Popuri u Ciebie wygląda, że wszystko jest w porządku.
Ja swoją SIENĘ dostałem z walniętym termostatem, wymieniłem samodzielnie
i od tego czasu wskazówka pokazuje tyćko poniżej połowy skali, czyli tak, jak
powinna. Ale na postoju idzie wyżej, włącza się wentylator, spada, potem znowu
do góry, wentylator i tak w kółko. Bez różnicy zima-lato. Nie powinna tak robić,
ale mi to nie przeszkadza, więc nie grzebię przy tym.
U mnie jest tak troszke powyzej 1/4. Termostat ok, czujnik ok, temperatura sprawdzana na kompie to ok 88-89:)
Damiano.Italiano
14-03-2017, 22:34
U mnie też nieco ponad 1/4 podczas jazdy, jak chwilę postoi odpalony to zaraz dojdzie do połowy i wentylator. Tak chyba jest ok bo tato mówi, że tak było od nowości.
No u mnie tez tak od nowosci ;p One chyba tak mają
U mnie temperatura dochodzi do 1 mm przed połową i tak stoi nie ważne czy miasto czy trasa. Oczywiście jak się rozgrzeje. Nie wiem czy tak jest dobrze czy nie.
mixturiusz
15-03-2017, 16:10
@Damiano.Italiano W Puntach I jest dokładnie tak samo, też 1/4 w normalnym ruchu przy sprawnym termostacie ;)
Dzisiaj zauważyłem taki problem. Mianowicie jazda w mieście temperatura waha się od 1mm nad połową do 1mm pod połową tutaj wysiadłem z auta aby sprawdzić co się dzieje pod maską i wentylator nie działał a płyn chłodniczy jak by się gotował. Nie wiem czy może wentylator padł czy termostat.
Logicznie myśląc gdyby wentylator nie działał to by mi temperatura rosła wyżej połowy.
Nie wiem czy wszystko jest ok czy termostat padł.
Macie pomysł jakie testy zrobić aby być pewnym o o chodzi ?
jaroslawrak
17-03-2017, 13:25
Przede wszystkim trzeba usunąć wyciek płynu.....jeśli płyn jest na dywaniku po stronie pasażera to kapie z zaworu lub nagrzewnicy.
Jeśli górny przewód chłodnicy jest gorący to termostat się otwiera....jest sprawny.
Żeby sprawdzić wentylator trzeba pozostawić silnik na wolnych obrotach na postoju i czekać,aż się załączy...jeśli się zacznie gotować płyn,a wentylator się nie załączy to jest uszkodzony wentylator lub włącznik wentylatora. Krótkotrwałe zagotowanie płynu nie zaszkodzi silnikowi.
Przy obecnych niskich temp. otoczenia wentylator nie włącza się w czasie jazdy po mieście....dopiero postój w kroku przez kilka,kilkanaście minut może spowodować jego włączenie.
Górny przewód gorący czyli termostat działa. Wczoraj sprawdziłem stan płynu i stwierdzam, że gdzieś ucieka. Sprawdzam ten zawór koło pasażera ale tam dojście ciężkie i nic nie widać. Jak sprawdzić czy nie cieknie z nagrzewnicy ?
Sprawdź wykładzinę pod nogami pasażera, pod dywanikiem, jeśli mokro, to cieknie.
Albo, czy wyczuwalny jest zapach płynu z nawiewów, może go wycieka malutko
i zdąży odparować, ale wtedy szyby by parowały.
Niby pierdoła ale wolałem oddać auto do mechanika. Stwierdzić, że to problem z termostatem (raz się otwierał raz nie) jak się otwierał to nie do końca. Mam pytanie czy to termostat po otwarciu załącza wentylator ?
Bo w moim przypadku nie ważne czy temperatura była w połowie czy pod czerwone to wentylator nie działał. Jak byłem u mechanika wczoraj to sprawdził sam wentylator i działa. Dzisiaj jak będę wiedział co dokładnie to napiszę może się przyda komuś jeszcze.
Nie, termostat nie ma nic wspólnego z wentylatorem. Wentylatorem steruje termowłącznik. Albo on albo zwyczajnie silnik już ze starości siada i się zaraz zatnie
Wczoraj odebrałem auto od mechanika został wymieniony termostat. Zrobiłem kilka kółek po parkingach i temperatura nadal rośnie powyżej połowy podchodzi pod czerwone pole. Wczoraj odwiozłem samochód ponownie i dzisiaj mają robić dalej. Albo mnie naciągnęli na termostat albo sami nie widzą co jest. Ciekawe co dzisiaj powiedzą.
Moje obserwacje:
- termostat wymieniony
- płyn jest
- wentylator działa sprawdzał przy mnie
- przecieków płynu nie ma
Gdy silnik się nagrzeje powyżej połowy to nie włącza się wentylator (niby u mechanika działało).
Ale wentylator zadziałał tak, że podpiął go na krótko czy zadziałał po rozgrzaniu silnika? Jeśli działa tylko przy spięciu na krótko to obstawiałbym skopany termowłącznik. Chyba, że po otwarciu termostatu (powiedzmy przy rozgrzaniu do połowy) pędziłeś tak pryznajmniej z 50 km/h, to sam pęd powietrza powinien schłodzić płyn.
Wentylator działał tylko na krótko to co widziałem. Gdy mi temperatura rosła do 3/4 to jak sprawdziłem to wentylator nie działał. Wiadomo na trasie jadąc tak około 80-90 km/h sam pęd chłodził silnik. Najgorzej było w mieście w korkach. Zobaczymy co jutro powie mechanik bo dzisiaj nie miał czasu tego zobaczyć (centrum motoryzacyjne) mam pecha do tych mechaników.
Opisuje problem na forum i oddałem auto mechanika aby sprawdzić czy mnie nie naciągają bo sam nie za bardzo się znam.
Dzwonił mechanik niestety ale stwierdza UPG
Mam pytanie jak kupiłem ten samochód 02.03.2017 zrobiłem nim 320 km to mogę śmiało uderzać do poprzedniego właściciela o zlikwidowaniu uszkodzenia lub obniżenia ceny za samochód ?
Damiano.Italiano
23-03-2017, 23:50
Pewnie nie ma szans, mogę tylko pocieszyć, że wymiana UPG w tym silniku nie powinna należeć do najdroższych. Np ja ostatnio wymieniałem UPG z planowaniem + kompletny rozrząd z pompą wody + kable + świece + olej i filtry + nowy płyn chłodniczy i wszelkie uszczelniacze z uszczelką pokrywy zaworów z uszczelniaczami zaworowymi i od kolektora za 900 zł. czyli sama uszczelka wyszłaby tanio.
Więc tak UPG było robione około 36 tyś km temu. (Gwarancja była na 1 rok)
Mechanik powiedział, że gdy zatarł się termostat a samochód dalej był eksploatowany i temp. urosła pod czerwone pole to ciśnienie jakie było w silniku poszło przez uszczelkę.
U mnie wygląda tak:
- komplet uszczelek (głowicy, zaworów, kolektora)
- olej i filtr
- płyn chłodniczy
- planowanie głowicy
- pasek rozrządu i rolki
- robocizna
800 zł
Dzięki wszystkim za podpowiedzi i pomoc. Temat uważam za zamknięty
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.