Zobacz pełną wersję : LPG lubrikacja
pelikan1
08-03-2017, 12:59
Interesuje mnie czy ktoś zakładał dodatkowe smarowanie (lubryfikacje ) do instalacji LPG.
pääkäyttäjä
08-03-2017, 13:14
IMHO to zbędny bajer, nawet jak jeździ się Toyotą czy Hondą.
Lähetetty minun Xperia XZ laitteesta Tapatalkilla ;-)
pelikan1
08-03-2017, 15:28
Z tym akurat się nie zgadzam.
pääkäyttäjä
08-03-2017, 16:31
Z tym akurat się nie zgadzam.
Jak wiesz lepiej, to po co pytasz...? Poprawnie wyregulowane instalacje pracują latami bez dodatkowej lubryfikacji i nic poważnego się nie dzieje.
Jeżeli ma to chronić przed wypalaniem gniazd zaworowych, to jak wyżej - sprawna instalacja gazowa, regularnie serwisowana/kontrolowana.
Że luzy zaworowe się robią przy instalacji LPG? To też powinno się kontrolować - bo rzekomo po to też jest lubryfikacja.
Słowem - czwarta i piąta generacja instalacji gazowych, poprawnie założona i serwisowana, może obejść się bez tego dodatku.
Jeżeli instalacja jest fabryczna bez dodatku, to widocznie producent przewidział, że wszystko będzie OK. Po co szukać dziury w całym?
Loczek30
08-03-2017, 16:48
Lubryfikacja nie poprawi źle dobranej lub niewyregulowanej instalacji. A tym bardziej nie wyreguluje zaworów. Za to pięknie oblepia cały kolektor dolotowy
cyrro512
08-03-2017, 17:56
Opatentowany nowoczesny sposób emulacji wtryskiwaczy benzynowych zastosowany w sterowniku STELLA POLARE pozwala również na jego zastosowanie w wąskiej grupie pojazdów, w których głowice silników są mniej odporne na działanie wysokich temperatur, bez konieczności zastosowania dodatkowych układów lubryfikacji gniazd zaworowych, czy też dodatkowej przeróbki głowicy silnika. Taka możliwość istnieje dzięki tzw. "dotryskowi benzyny", eliminującemu możliwość wystąpienia zbyt ubogiej mieszanki gazowo - powietrznej
Elpigaz - Stella Polare (http://www.elpigaz.com/pl/stella-polare/)
Taką adnotacje znalazłem w opisie swojego sterownika w drugim aucie, więc chyba nie warto.
Wszyscy odpowiadacie nie na temat. Kolega nie pytał o LUBRYFIKACJĘ tylko o LUBRYKACJĘ - kto nie wie co to, niech sobie sprawdzi w guglu :mrgreen:
tedybear
08-03-2017, 18:46
kolega pytał o lubryfikacje albo ja nie umiem czytać :)
kolega pytał o lubryfikacje albo ja nie umiem czytać :)
Przeczytaj po literce, z 1. posta: "LPG l u b r i k a c j a", tam nie ma " f i " :mrgreen:
pelikan1
08-03-2017, 20:05
lubrykacja ÂŤproces fizjologiczny polegający na zwilżaniu pochwy wydzielinamiÂť
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Heh :)...........
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Piszę z telefonu i czasami mi przekręca słowa...
Jak wiesz lepiej, to po co pytasz...?
Nie pytałem o sens tylko o to czy ktoś montował to cudo do Tipo.
tedybear
08-03-2017, 20:07
Czy nie można po ludzku napisać SMAROWANIE ??!! :)
pelikan1
08-03-2017, 20:22
Dwie literki i z pochwy robi się gniazdo zaworowe...
A że zwilżania - smarowanie. ;)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Tedybear, w pierwszym poście użyłem słowa smarowanie...
tedybear
08-03-2017, 22:22
Przeczytaj po literce, z 1. posta: "LPG l u b r i k a c j a", tam nie ma " f i " :mrgreen:
poniekąd mam rację ja i poniekąd TY - tytuł postu po Twojemu kjk ale w treści w nawiasie po mojemu :)
rajtkezjusz
08-03-2017, 22:45
Mam kolegę z fabrycznie założoną instalacją w aucie innego koncernu i rozmawialiśmy o tej lubry ..(dalej nie piszę ,bo znów będą śliskie skojarzenia ;) ) i u niego jest fabrycznie dotrysk benzyny i..od wielu lat zero problemów. Pytałem też gazownika ,gdy miałem Mazdę i także proponował instalację z funkcją dotrysku zamiast lubry... .
pelikan1
08-03-2017, 22:53
A te montowane w serwisach Fiata mają funkcję dotrysku? Rozumiem że chodzi tu o to o czym pisze wyżej kolega cyrro512.
pääkäyttäjä
08-03-2017, 23:37
AFAIK, dotrysk działa przy dużym zapotrzebowaniu na moc... u mnie w Fiacie tak to działa... tylko ja mam V6 pod maską i nie mam Tipo... Dotrysk benzyny ma sens przy większym silniku, większym obciązeniu. Przy normalnym użytkowaniu auta - nie ma to chyba sensu i nadal uważam, że jest to szukanie problemu tam, gdzie go nie ma. Lubrykacja nie pomoże w niczym - zawory nie potrzebują i nigdy nie potrzebowały smarowania. Gdyby to było wymagane to takie silniki wtryskiem bezpośrednim dawno wypalałby się zanim by jeszcze opuściły fabrykę, że nie wspomnę o klasycznych silnikach.
pelikan1
09-03-2017, 08:56
Powiem tak, jestem laikiem w tym temacie. Jak miałem Focusa instalator mówił tak:
- Fokus ma delikatne gniazda zaworowe
- Gaz nie smaruje tak dobrze jak benzyna
- chcesz pojeździć powyżej 30kkm - zakładaj dodatkowe smarowanie.
Pamiętam też, że sami producenci nie podchodzili ochoczo do LPG a nawet twierdzili, że lpg zniszczy silnik.
Co Ty na to pääkäyttäjä?
Obecnie bardziej instalacje LPG skłaniają się w kierunku dotrysku paliwa nie tylko w celu zwiększenia mocy ,ale po to aby schłodzić zawory i gniazda.
Taki dotrysk o wiele lepiej spisuje się np w Toyocie niż lubryfikator.
pääkäyttäjä
09-03-2017, 10:47
Powiem tak, jestem laikiem w tym temacie. Jak miałem Focusa instalator mówił tak:
- Fokus ma delikatne gniazda zaworowe
Widziałem niejedna zagazowaną Fokę. Wszystko da się ogarnąć, musi to być tylko łebski gazownik a nie "montownik".
- Gaz nie smaruje tak dobrze jak benzyna
O ile się nie mylę, to zawory (ich gniazda) nie są smarowane. Smarowane są jego prowadnice a za to odpowiada olej w silniku. Niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę co do konstrukcji silnika...
- chcesz pojeździć powyżej 30kkm - zakładaj dodatkowe smarowanie.
Bzdura - albo je smarujemy albo wcale. W Ulysse mam gaz, zamontowany w 2014. Od tamtej pory, zrobione na gazie jest 50 000 km. Wszystko jest OK.
Pamiętam też, że sami producenci nie podchodzili ochoczo do LPG a nawet twierdzili, że lpg zniszczy silnik.
Co Ty na to pääkäyttäjä?
Farmazony. Jak założysz gaz, byle co i jeździsz potem na zbyt ubogiej albo za bogatej mieszance, to nie ma dziwu że silnik się przegrzewa/niszczy.
Producenci, którzy montują fabrycznie instalacje to np. Fiat, VW (Skoda i Seat, z VW tylko chyba Caddy), Hyundai, Opel, Renault i Dacia, Kia i Peugeot.
Ford (GM) marudzi na gaz, bo tam skąd pochodzi, gazu w autach jako tako nie ma a jeżeli jest to CNG. Przy IV i V generacji LPG, gaz da się założyć do wszystkiego. Jeden warunek - musisz trafić na kogoś, kto się na tym zna, dobierze odpowiedni zestaw a nie wsadzi byle co, zrobi kilometry węża, wsadzi byle jakie wtryskiwacze albo kiepski reduktor.
Nieumiejętnie założona instalacja LPG wtedy faktycznie traktowana jest jak ciało obce i nie ma bata, żeby to działało poprawnie. Co do dodatkowego smarowania - zaprzyjaźniony gaziarz w Rybniku mówi, że wielu jego kolegów po fachu wciska smarowanie, bo chcą po prostu więcej na tym zarobić. Gdybym ja miał dodatkowy bajer pod maską, to zamiast 170 Zł (trzy filtry + diagnostyka i regulacja), płacę jakieś 250. Jak masz silnik w kiepskiej kondycji, to nawet smarowanie i litania zdrowasiek nie pomoże.
rafal_rx
09-03-2017, 11:09
Producenci, którzy montują fabrycznie instalacje to np. Fiat, VW (Skoda i Seat, z VW tylko chyba Caddy), Hyundai, Opel, Renault i Dacia, Kia i Peugeot.
Jeżeli chodzi o Skodę w Polsce, to aby sprzedać auto z instalacją LPG, ASO zamawia "zestaw" do montażu. Otrzymują przesyłkę od Landi, a w niej zestaw dedykowany dla danego auta. Owa dedykacja polega na tym, że absolutnie wszystko jest przygotowane tak, aby zminimalizować nakład pracy przy montażu. To znaczy kable i przewody przycięte na odpowiednią długość, właściwe uchwyty montażowe itp. itd. Sterownik zaprogramowany. Instrukcja dla analfabetów z obrazkami ;-) Jak ktoś nie wierzy, do sprawdzenia na gazeo.pl, film na jotubie.
pääkäyttäjä
09-03-2017, 11:11
Dokładnie, sam to kiedyś w Antoninku widziałem - gotowce pod producenta danej marki, zgodnie ze specyfikacją :-)
Lähetetty minun Xperia XZ laitteesta Tapatalkilla ;-)
pelikan1
09-03-2017, 14:01
To inne pytanie: skoro mają gotówce to czy Panowie zserwisu Fiata montujący gaz magą spieprzyć robotę? Lub jakie jest prawdopodobieństwo, że spindolą?
pääkäyttäjä
09-03-2017, 14:08
To inne pytanie: skoro mają gotówce to czy Panowie zserwisu Fiata montujący gaz magą spieprzyć robotę? Lub jakie jest prawdopodobieństwo, że spindolą?
Dają gwarancję na instalację? Odpowiem Ci inaczej: rower do sklepu rowerowego przyjeżdża w pudełku i nie jest do końca skręcony. W tymże sklepie, wyciągają rower z pudełka, skręcają resztę elementów i wystawiają na sprzedaż. Dlatego nie powinno winić się producenta rowerów, że sklep źle złożył rower do kupy.
Inna rzecz - w salonie/serwisie Fiata tego nie montują. One zdaje się przyjeżdżają do salonu już gotowe. Nieliczne salony montowały gaz na własną rękę tylko po to, by klient nie tracił gwarancji na samochód, gdy sam się na to zdecyduje a dana marka nie ma w ofercie aut z LPG.
pelikan1
09-03-2017, 16:51
A czy przez powiedzmy pierwsze 500-1000km. lub więcej nie powinienem samochodem jeździć wyłącznie na benzynie, unikając gazu? Jeśli dobrze zrozumiałem poprzednie wpisy nie ma znaczenia czy docieram silnik na gazie czy na benzynie?
Jeśli dobrze zrozumiałem poprzednie wpisy nie ma znaczenia czy docieram silnik na gazie czy na benzynie?
Prawdy nie dojdziesz. Jest w tej kwestii wiele teorii i jeszcze więcej urban legends.
ZAFFERANO
09-03-2017, 19:04
Ja od samego początku jeździłem na LPG. Wiadomo "kilka" kilometrów na Pb też zrobiłem i na 100% zawsze na zimnym silniku ;) Pożyjemy zobaczymy!
pääkäyttäjä
09-03-2017, 19:09
A czy przez powiedzmy pierwsze 500-1000km. lub więcej nie powinienem samochodem jeździć wyłącznie na benzynie, unikając gazu? Jeśli dobrze zrozumiałem poprzednie wpisy nie ma znaczenia czy docieram silnik na gazie czy na benzynie?
Paliwo to paliwo. Szukasz dziury w całym.
Lähetetty minun Xperia XZ laitteesta Tapatalkilla ;-)
pelikan1
09-03-2017, 19:11
Jest w tej kwestii wiele teorii i jeszcze więcej urban legends.
No właśnie. Już nawet nie chodzi o to czy zaczynać od benzyny tylko przy jakim przebiegu załączyć LPG? Ja jak Zafferano czekam aż się dobrze silnik nagrzeje i załączam ręcznie LPG. Pytanie czy dobrze? Lub czy nie jestem nadgorkiwy..
ZAFFERANO
09-03-2017, 19:52
Źle mnie zrozumiałeś :) Nie załączam ręcznie! Samo się przełącza jak osiągnie ustawioną w kompie temperaturę :) Gdybym miał tak robić jak Ty to chyba bym się nie zdecydował na LPG ;) Za dużo naczytałeś się paniki i histerii! Weź chłopie jeździj normalnie i nie cuduj :P
pelikan1
09-03-2017, 19:57
Mnie też źle zrozumiałeś. Docelowo nie mam zamiaru przelaczac ręcznie. Nie jestem szalony. Natomiast pierwsze 600 km. Rzeczywiście tak robię. :) Jak czytam to co piszę to sam się sobie dziwię co ja robię...
tedybear
09-03-2017, 22:21
Ale powiem Wam Panowie, że ja gazu nie mam i jak byłem z moimi buczącymi głośnikami zapytałem się mechanika (a facet wydawał się konkret) o docieranie/układanie silnika. Powiedział mi ogólnie aby nie przekraczać pewnych obrotów i nie mulić niskimi obrotami i jeśli miałbym gaz zalecane jest pierwsze 1000km jeździć tylko na benzynie.
pääkäyttäjä
10-03-2017, 09:56
Zawsze wydawało się mi, że takie informacje o tym, jak na początku używać auta, są w instrukcji obsługi...
Może się czepiam ale jak ktoś nie depta nowego auta, to chyba nie ma różnicy w paliwie?
pelikan1
10-03-2017, 22:13
W niedzielę będę miał czas... to poczytam :)
pelikan1
12-03-2017, 11:29
To chyba zamyka temat:
SELENIA MULTIPOWER GAS jest całkowicie syntetycznym olejem silnikowym zawierającym dodatki uszlachetniające najnowszej generacji i opracowanym specjalnie do samochodów z napędem na gaz (CNG i LPG). Wyjątkowa formulacja oleju polepsza ochronę zaworów przed zużyciem, neutralizuje kwaśny odczyn produktów spalania gazu i zapewnia stabilny poziom mocy silnika.
pääkäyttäjä
12-03-2017, 12:09
Ciągle zastanawiam się, jak skoro gniazda zaworowe nie są smarowane... ;-)
Lähetetty minun Xperia XZ laitteesta Tapatalkilla ;-)
pelikan1
12-03-2017, 21:18
Ja się nad tym nie zastanawiam. Skoro zalecają taki to LPG, będę Ci lał. Jaki bym nie kupił w podobnych pieniądzach wyjdzie.
pääkäyttäjä
12-03-2017, 22:02
Przecież to bez sensu.
Lähetetty minun Xperia XZ laitteesta Tapatalkilla ;-)
rafal_rx
13-03-2017, 14:09
neutralizuje kwaśny odczyn produktów spalania gazuMoże mieć wyższą liczbę zasadową. I wszystko.
pelikan1
13-03-2017, 17:46
Tak wynika z opisu
Może mieć wyższą liczbę zasadową
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.