PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana dwumasy



Greg11
06-03-2017, 17:23
Bylem.u.mechanika twierdzi ze mam do.wymiany dwumase bo sie.konczy koszt 2300 z robocizną Nie mam pojecia Testy na 4 biegu robilem.ale.auto.plynnie jezdzi
Wymieniiscie juz dwumase? Skad miec pewnosc ze to wlasnie to ?moze skonsultować z innym mechanikiem ?

Abramsik
06-03-2017, 18:00
O samodzielnym wstępnym zdiagnozowaniu awarii dwumasy jest wiele info więc nie będę się rozpisywał. Ja osobiście skonsultował bym się z innym mechanikiem. Pieniądze zawsze zdążysz wydać.

zino
06-03-2017, 19:23
Jako że to mój pierwszy diesel to nie będę się wymądrzał ale ostatnio rozmawiałem na temat dwumasy (jako kompletny żółtodziób) z kolegą który od zawsze śmiga ropniakami i mówił, że on wymienia dwumas jak już tak nap....a że się słuchać nie chce. Lekkie stuki czy tam puki przy odpalaniu i gaszeniu go nie ruszają. Oczywiście wszystko zależy jakie trasy śmigasz. On jeździ w koło komina więc w razie jak by autko stanęło wtedy hol do mechaniora. Jego rekord to DWA lata jazdy z hałasującą dwumasą. Nie jestem w stanie tego zweryfikować a ciekawi mnie czym grozi jazda z rozlatującą się dwumasą. Jeżeli mamy zamiar i tak wymieniać komplet ze sprzęgłem i dociskiem to taki wadliwy dwumas "rzutuje" na inne podzespoły czy nie? Bo jeżeli nie to przy braku gotówki można moment wymiany odwlec. Jeżeli natomiast dodatkowo można uszkodzić np. skrzynię czy półośki to lepiej nie czekać bo po co podnosić koszty.
Jeżeli chodzi o mechanika - wszystko zależy jak bardzo go znasz i mu ufasz. Jeżeli to po prostu pierwszy z brzegu do którego zajrzałeś to lepiej popytaj na forum może masz w okolicy jakiegoś fachmana od dwumas - kasę zawsze zdążysz wydać jak słusznie zauważył Abramsik.

Greg11
06-03-2017, 19:29
No wlasnie szukam kogos od doesla od dwumas moze jestvtu ktos z.okolic Częstochowy lub moze ktos mi.kogos polecic

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Jak moge wstawic tu odglos silnika tzn nagranie?

CzarnyGD
06-03-2017, 22:22
Pamiętaj też o tym, że jak już zrzucasz skrzynie żeby wymienić dwumas to warto od razu sypnąc kasę i zrobić sprzęgło, wysprzęglik, oringi itd. Ta sama robocizna a przynajmniej masz spokój na zawsze.

Stoszek
06-03-2017, 22:49
Robocizna za co ta sama? Fakt że dostać się do dwunastu to zwykle dużo lub masa roboty ale wymiana poszczególnych elementów to dodatkowa robota nie.

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

andy5
06-03-2017, 22:49
U mnie stuki dochodzące z lewej strony silnika umilkły po wymianie dwumasy wraz z kpl. sprzęgłem przy 185 kkm. Po wymianie jest cisza i sprzęgło mięciutko pracuje.


Bylem.u.mechanika twierdzi ze mam do.wymiany dwumase bo sie.konczy koszt 2300 z robocizną

Ta cena to za samą dwumasę czy razem ze sprzegłem? Bo jak bez sprzęgła to cena z kosmosu.

Stoszek
06-03-2017, 22:53
Mi zaczyna ślizgać sprzęgło. Czekam aż całkiem nie będzie lipy bo rozbiórki masa i nie warto chyba samego sprzęgła robić więc liczę że padnie dwunastu ale jak dwunastu jest w,glebie spoko to po co płacić? Dylematy jak kto daleko jeździ jak auto będzie użytkować do czego auto służy i jak długo ma służyć każdy ma inne i rozstrzyga sam.

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

martinez
06-03-2017, 23:15
U mnie oryginalny dwumas wymieniono profilaktycznie na Valeo (przy okazji remontu skrzyni), po 30 000 km ten element padł, więc założyłem sprawny oryginał o przebiegu 200 tys. :lol:

Leszek_70
06-03-2017, 23:21
Jak kolega wyżej napisał zawsze wymienia się cały komplet i nie idzie na łatwiznę ! Tu nie ma co oszczędzać żeby mieć dobry sen i spokój. Przy wymianie dwu-masy wymieniasz komplet sprzęgła czyli tarcza,docisk wysprzęglik i oczywiście sama dwumasa, do tego wszystkie uszczelki, płyny i reszta na nowe z wyższej półki nie oszczędzać bo to się mści w późniejszej eksploatacji. Uszczelki firmy victor reinz, sprzęgło i reszta polecam założyć firmy Lukas są robią całe zestawy w pudełkach, trzeba dobrze poszukać (tarcza, docisk,koło dwumasowe,zestaw śrub). Firma Luk jest najczęściej stosowana przy wymianie, także robią na pierwszy montaż. Co do wypowiedzi kolegi zino to co widział u swojego znajomego to ekstremalne zachowanie niestety ja to tak oceniam i to jest moje prywatne zdanie. Nie należy odwlekać wymiany dwu-masy, dlaczego? Ponieważ im szybciej to zrobimy unikniemy późniejszych kosztownych niespodzianek typu niszczenie skrzyni biegów, i jej podzespołów, ponieważ koło ma za zadanie także niwelować przenoszenie drgań na skrzynię oraz całe nadwozie. Co do samego mechanika to moim zdaniem trzeba mieć dobrego do wymiany dwu-masy, musi wiedzieć co jak i z czym się je,( można zasugerować aby zamówił wszystko takich firm jakie chcesz mieć), nie może to być pierwszy lepszy mechanior który ne ma doświadczenia i pojęcia w tego typu naprawach. Także podsumowując wszystko do kupy : kupić wszystko dobrych firm nie oszczędzać, dobry doświadczony mechanik i wszystko będzie śmigać jak ta lala jeszcze wiele lat jak będzie dobrze zrobione.

Greg11
06-03-2017, 23:39
2300 to cena ze.sprzęgłem .

ROBIŁEM TEST NA.5 biegu i na 3 biegu ale nie mam zadnych oznak typu szarpanie,zgrzyty czy jakis hałas auto jezdzi płynnie
Szukam dobrego.mechanika od.tego.typu spraw moze.jak.nie.kolo.Częstochowy to.ogolnie.na.Śląsku ktos.moze mi.polecic

CzarnyGD
07-03-2017, 10:09
Robocizna za co ta sama? Fakt że dostać się do dwunastu to zwykle dużo lub masa roboty ale wymiana poszczególnych elementów to dodatkowa robota nie.

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

Do wymiany dwumasy i tak musi zdemontować sprzęgło, więc założy nowe. Wyszprzęglik to kwestia odkręcania dwóch śrubek, a z uszczelniaczami nie ma znowy tyle zabawy żeby skasować za to więcej niż 100 zł.

Decyzja należy do Ciebie:)

Stomil
07-03-2017, 13:24
Wysprzęglik to 3 śruby. Dodatkowe 100 zł to chyba razem z uszczelniaczami (2x półoś, wałek sprzęgłowy, oring na dekielku półosi lewej). Wtedy wyjdzie ok. 50 zł za materiały i 50 za robotę.
Dodatkowo sugeruję wymianę uszczelniacza wału korbowego, który po zdjęciu dwumasy jest na wierzchu. - tutaj cen już nie znam.
700 zł za robociznę to raczej normalna cena. Ściągnięcie sanek, skrzyni a później zbieżność to kawał roboty.

mietus555
07-03-2017, 13:29
No wlasnie szukam kogos od doesla od dwumas moze jestvtu ktos z.okolic Częstochowy lub moze ktos mi.kogos polecic

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Jak moge wstawic tu odglos silnika tzn nagranie?

Jeżeli masz blisko do Częstochowy do możesz podjechać na ul. Bugajską 55 tam jest mechanik, który powinien dać Ci odpowiedź.

martinez
07-03-2017, 15:10
Generalnie jak ja miałem padniętą dwumasę, to:
1. wydawała dźwięki podczas odpalania i gaszenia auta.
a) Spróbuj zgasić auto (z otwartą szybą), posłuchaj czy w ostatniej fazie gaszenia słychać taki klekot metaliczny.
b)Spróbuj zgasić auto (z otwartą szybą I WCIŚNIĘTYM pedałem sprzęgła), posłuchaj czy w ostatniej fazie gaszenia jest ciszej.
2. Drgania przenosiły się na kierownicę.
3. Drgania przenosiły się na pedał sprzęgła (wciśnij lekko i jeżeli czuć silne mrowienie to wszystko jasne).

żadnych innych objawów nie było typu telepanie budą przy przyspieszaniu od 1500 obr/min wzwyż.

luk202
08-03-2017, 10:30
2. Drgania przenosiły się na kierownicę.
3. Drgania przenosiły się na pedał sprzęgła (wciśnij lekko i jeżeli czuć silne mrowienie to wszystko jasne).

czy te objawy po wciśnięciu sprzęgła powinny ustąpić? Ja u siebie wyczuwam mrowienie ale bez względu czy sprzęgło wciśnięte czy nie i podejrzewam albo DM albo zawieszenie silnika\skrzyni.

martinez
08-03-2017, 10:53
czy te objawy po wciśnięciu sprzęgła powinny ustąpić? Ja u siebie wyczuwam mrowienie ale bez względu czy sprzęgło wciśnięte czy nie i podejrzewam albo DM albo zawieszenie silnika\skrzyni.

Powiem tak - jeżeli dość mocno nie trzęsie się kierownica i mocno nie drga na pedale to nie ruszaj tematu.

Greg11
10-03-2017, 16:37
Jeżeli masz blisko do Częstochowy do możesz podjechać na ul. Bugajską 55 tam jest mechanik, który powinien dać Ci odpowiedź.

Tak.Dzięki.
Do Częstochowy mam blisko

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Generalnie jak ja miałem padniętą dwumasę, to:
1. wydawała dźwięki podczas odpalania i gaszenia auta.
a) Spróbuj zgasić auto (z otwartą szybą), posłuchaj czy w ostatniej fazie gaszenia słychać taki klekot metaliczny.
b)Spróbuj zgasić auto (z otwartą szybą I WCIŚNIĘTYM pedałem sprzęgła), posłuchaj czy w ostatniej fazie gaszenia jest ciszej.
2. Drgania przenosiły się na kierownicę.
3. Drgania przenosiły się na pedał sprzęgła (wciśnij lekko i jeżeli czuć silne mrowienie to wszystko jasne).

żadnych innych objawów nie było typu telepanie budą przy przyspieszaniu od 1500 obr/min wzwyż.

Dzikęki Sprawdze sobie.

lukaszr89
22-03-2017, 09:26
Witam,

czy jest ktos w stanie polecic fajny zestaw dwumasa, sprzeglo +wysprzeglik?

Na allegro zestaw Valeo kosztuje ok. 1800 zl

Regenerowane kolo w ASO 1500
Sprzeglo ori 900
wysprzeglik ok 1000

Ma ktoś jakies doswiadczenia z zamiennikami VALEO lub LUK, sachsa generalnie widzialem ze odradzaja...

michalpodroznik
22-03-2017, 09:36
W regenerowane w zyciu sie nie baw. Znam przypadek, gdzie takie koło padlo po 5 tys. km.

W ASO zawsze cie skasuja. Najlepiej znajdz mechanika, ktory ma przecwiczony temat dwumas i sprzegla. Najpierw zdejmie ori i na tej podstawie dobierze czesci.
Jezdzenie z padajaca dwumasa powoduje zniszczenie lozyska skrzyni biegow. To jest dodatkowa robota i koszty circa 500-700zl. Samo lozysko komplet to koszty ok. 550zl.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

andy5
22-03-2017, 10:25
Ma ktoś jakies doswiadczenia z zamiennikami VALEO

Valeo nie jest zamiennikiem, to jest oryginał. Na oryginalnych sprzęgłach i kołach jest napis: FIAT by Valeo. Regenerowana dwumasa w ASO jest identyczna jak nowa, niczym się nie różni poza ceną. Z Sachs-em są jakieś problemy, dokładnie nie wiem czy montażowe czy w czasie eksploatacji.

martinez
22-03-2017, 10:41
Ja obecnie mam założony zestaw: fabryczna dwumasa valeo, reszta nowa tj. Sachs. Co ciekawe na tarczy sprzeglowej sachs widniały napisy valeo. Z montażem 0 problemów. Wcześniej kupilem caly zestaw firmy valeo (razem z dwumasą) i po 35 tys. Km sprawny był jedynie docisk i tarcza, dwumas się rozklekotał, wysprzeglik rozwalił się na 3 części. Towar kupowałem wtedy przez allegro, aczkolwiek dwumas był w oryginalnym pudle fiata a reszta w pudełkach valeo. Szczerze? Loteria. Słyszałem o wielu przypadkach rozpadających się części i to już nawet po 10 tys. Km. Masakra jakaś teraz z jakością. Na gwarancję nie ma co liczyć bo osobiście nie znam osoby której powiodła się reklamacja. Producent ma gotowe odpowiedzi, które wykorzystuje aby nie uznać reklamacji. "Błędny montaż", "nieprawidłowe użytkowanie" itp.

michalpodroznik
22-03-2017, 10:50
@martinez

Zgadzam się. Przeglądałem różne fora motoryzacyjne i zdania odnośnie ww. producentów są bardzo podzielone. Obecnie z częściami zamiennymi (niby markowymi) to loteria.

Wymiana w nieautoryzowanym serwisie to 100% pewności na nieuznanie ewentualnej reklamacji i odpowiedź "niewłaściwy montaż".

lukaszr89
22-03-2017, 11:34
Znaczy ze nie ma co kupic?
Powinienem szukac uzywki oryginala?

Valeo zaczynajacy sie od 8xxxx to zamiennik
Oryginał ma 5xxxx i jest znacznie drozszy

Co z zestawami LUK?

Moze dwumas LUK, sprzeglo Valeo bo taniej, a wysprzeglik?

Przerabial ktos ostatnio temat?

michalpodroznik
22-03-2017, 11:41
Z sachsem są jakies problemy. Na forum forda i opla tez o tym piszą. Więc zostaje valeo lub luk.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

lukaszr89
22-03-2017, 11:50
No cóż, LUK jest znacznie drozszy od VALEO z tego co widze.

Ciekawe jak roznica jakości

michalpodroznik
22-03-2017, 11:58
Mój mechanik tez sklania się ku luk, ale twierdzi ze valeo tez jest dobre... Loteria.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

lukaszr89
22-03-2017, 12:51
Rozumiem, ze zadnej reguly nie ma i LUK brac tylko jesli dopłata jest nieduza.

A czy jest roznica miedzy towarem np z intercarsu a sprzedawanym na allegro... widze ze te zestawy valeo dobrze sie sprzedaja (alfa 159/croma)

michalpodroznik
22-03-2017, 13:02
Ja osobiscie nie bralbym z allegro. Moj mechanior mówił, ze elementy sprzegla w cromach potrafia roznic sie detalami, a on wie co mowi-'specjalista od fiatow.
Gdy cos w zestawie z allegro nie bedzie pasowalo to zostaniesz z ręką w nocniku i z rozdlubanym autem. Lepiej kupic cos na miejscu (inter cars lub inny duży motoryzacyjny). Te dwie stowki wiecej, ale zaoszczedzisz czasu i nerwow...
Jesli mechanior ma rabaty w inter carsie, to zestaw sprzedadza mu kilka stowek taniej.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

lukaszr89
22-03-2017, 16:47
no też tak myślałem, zestawy jednak są te same...

a co powiecie o zestawach używanych ori, wybrać sobie cos w dobrym stanie?
ewentualnie tylko dwumasa używka a reszta nowa?

michalpodroznik
22-03-2017, 20:31
Jest sens? Chyba leiej zainwestowac w nowe czesci. Robocizna ta sama...

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

lukaszr89
22-03-2017, 21:35
To nie o to chodzi, tylko jak słyszę, że te nowe to kaszana to zastanawiam się nad używanym w dobrym stanie (samemu sobie ocenić, pomacać), dwumasa bo sprzeglo to nie ma sensu raczej.

Robocizna 300 zł więc ryzyko akceptowalne, powiedział bym, że mniejsze niż część regenerowana, która może być zwyczajnie spartolona.

Stomil
22-03-2017, 21:54
Ściąganie sanek, demontaż i montaż koła i sprzęgła, geometria. To wszystko za 300?

Stoszek
22-03-2017, 22:04
Słyszałem że 700 to dobra cena tylko nie wiem czy z geometrią.

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

lukaszr89
22-03-2017, 22:07
tak, geometri nie jestem pewny moze dodatkowe 50 zł :)

martinez
23-03-2017, 10:19
Ja po znajomości płaciłem 400 zł za wymianę + 70 geometria. Podjąłem wtedy decyzję o pozostawieniu tej wadliwej dwumasy bo nie wierzyłem mechanikowi że mogła się rozpaść po 35 tys. km. Stanęło na tym, że mój bardzo dobry znajomy + ja + piwo po robocie = założenie dwumasy fabrycznej którą całe szczęście zostawiłem kiedyś. Miała to być wymiana profilaktyczna (ta wcześniejsza) aby tam nie zaglądać, a wyszło że robota 2 razy.

michalpodroznik
23-03-2017, 12:37
Robota na Podkarpaciu to min. 450-500zl netto.
Mechanior na spokojnie na dwumase i sprzeglo musi miec 3 dniowki robocze.

@lukaszr89
Nie wiem, czy jestes w stanie ocenic jakosc uzywanej dwumasy-'czy poprawnie dziala czy jest do kitu. W tym elemencie ladny wyglad na oko to nie wszystko.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

lukaszr89
23-03-2017, 14:11
Nie na oko...
Luzy lewo prawo, kolibanie poprzeczne
czy nie przypalona itp...

Dodatkowo przebieg auta jesli sie da + oczywiscie musi byc orginal czyli valeo 5xxxx.

michalpodroznik
23-03-2017, 14:58
Twoja kasa i wozek, Twój wybór.
Na forum punto lub stilona faktycznie był wątek o wymianie dwumasy na nową. Nowa po chwili padła, i kolega zakupil uzywke w dobrym stanie. Jest zadowolony.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

lukaszr89
23-03-2017, 15:23
Chce nowa tylko ze ori kosztuje kolo 2.5k za sam dwumas, gdzie zamiennik valeo 1100...

Cos gdzies ktos musial chyba zaoszczędzić.

Pytam właśnie o takie doswiadczenia, ze ktos wymienil na nowke np z Valeo a moze drozsza z LUK i nie pojezdzil.

W ASO proponuja regenerowane na ori częściach po 1500 i zwrot starego, co by nie mówić to drogo.

michalpodroznik
23-03-2017, 15:25
Poszukaj na forum. Jest taki watek.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

CAMEL1
01-04-2017, 22:58
Witam !
Mam pytanie do potencjalnej osoby która sama wymieniała sprzęgło kpl z dwu masą.Wyjmowałem turbinę ,mam więc wymontowany zderzak i wszystkie chłodnice.Pomyślałem że w tej sytuacji mam większe pole manewru przy ewentualnej wymianie sprzęgła.Moja dwu masa co nieco hałasuje głównie przy odpalaniu i gaszeniu silnika.Samo sprzęgło nie ślizga się nie ma żadnych wibracji ani szarpań.Pedał sprzęgła obecnie nie wymaga dużej siły ale był czas że chodził ciężko i dwa razy został w podłodze.Co sprawia największą trudność przy wymontowaniu skrzyni i ogólnie co trzeba usunąć żeby ją wyjąć.Przypominam że nie ma zderzaka i chłodnic.Silnik 1,9 150 KM .
Pozdrawiam !

Stoszek
02-04-2017, 04:15
2 części filmowe powinny ci pomóc
https://youtu.be/SM4ZpVtYGbU
https://youtu.be/5BixZnoknoo

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

CAMEL1
02-04-2017, 22:18
Witam !
Dzięki za te linki.Filmiki są ekstra a kolega mechanik super.Przy wyciąganiu i montowaniu kolektora ssącego trzy lata temu, korzystałem z filmu angielskiego (kolektor przy Vectrze).Teraz tylko moja decyzja czy robić już to sprzęgło czy poczekać.Martwią mnie trochę koszty nowego sprzęgła i niektóre wypowiedzi że nowe dwu masy są nietrwałe.
Pozdrawiam !

Stoszek
03-04-2017, 11:10
Mam ten sam dylemat i szczerze zastanawiam się nad poszukiwaniem używanych w okolicy coby ocenić.
https://youtu.be/cNMIi8UvPTA

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

CAMEL1
09-04-2017, 14:42
Witam !
Na razie daję spokój z dwu masą ,wiem jednak że jak będzie trzeba to zrobię to sam.Nie mogę sobie pozwolić teraz na taki wydatek a tragedii nie ma.Turbina zamontowana, jest nowy intercoler.
Pozdrawiam !

luk202
10-04-2017, 01:24
Dobrze rozumiem, że chcesz robić sam bez kanału?

CAMEL1
10-04-2017, 10:04
Witam w poniedziałkowy poranek
Mam garaż,kanał,sporo kluczy i pewne doświadczenie w mechanice samochodowej.Sprzęgła w swoim życiu(63 rocznik) też już wymieniałem a filmik z YouTube jest dużą pomocą.
Pozdrawiam i życzę wszystkim Wesołych Świąt Wielkiej Nocy.

krzysztofd
10-04-2017, 10:28
Powodzenia CAMEL, oprócz szczerych chęci musisz mieć jeszcz kogoś do pomocy:wink:

karluum
11-04-2017, 12:47
Camel - pamiętaj, że w Cromie jest tarcza sprzęgła z regulacją docisku - trzeba mieć przyrząd do jego demontażu/montażu.

CAMEL1
12-04-2017, 23:31
Witam !
Tak jak wcześniej pisałem na razie daję spokój z dwu masą bo tragedii nie ma a koszta duże.Oczywiście że przy wyciąganiu i wkładaniu skrzyni będę potrzebował pomocy drugiej osoby, już nie te siły i nie to zdrowie.Na razie odpuszczam rękodzieło przy Cromie bo są inne zajęcia w obejściu domowym.Dzięki za wskazówki od wszystkich i Pozdrawiam.

CAMEL1
26-04-2017, 22:09
Witam !
Niestety wymieniam sprzęgło teraz.Było trochę za dużo dynamicznej jazdy i dwu masa się odezwała.Pedał wpadł biegi ciężko wchodziły ledwo wróciłem ze stolicy zaczęło się ślizgać i.t.p.Co prawda po dwóch dniach teoretycznie wszystko wróciło do normy ale na trzeci dzień sprzęgło miało kaprysy.Auto jest już na kanale,wózek zawieszenia wyjęty i co nieco odkręcone.Nie wyjąłem jeszcze półosiek i tu pytanie czy przy lewej półośce(tej od kierowcy)muszę odkręcać ten pierścień na cztery torxy czy wyjdzie bez odkręcania razem z kielichem
Pozdrawiam

Stomil
26-04-2017, 22:47
NIE ODKRĘCAJ !!! Wyjdzie bez tego. Najwyżej przed wkładaniem, jak będziesz wymieniał uszczelniacz.

CAMEL1
26-04-2017, 23:20
NIE ODKRĘCAJ !!! Wyjdzie bez tego. Najwyżej przed wkładaniem, jak będziesz wymieniał uszczelniacz.
Dzięki
Tak właśnie myślałem

lukaszr89
27-04-2017, 07:06
Napisz jakie czesci zakladasz i jakie ich koszty.
Temat wisi nademna od zakupu Cromki ... dziabnalem tak 80 tys km ;)

CAMEL1
27-04-2017, 23:14
Witam !
Części będę zamawiał jutro ale w grudniu pytałem orientacyjnie w zaprzyjaźnionym sklepie i komplet Valeo miał kosztować 1650 zł(dwu masa, docisk,tarcza i łożysko z wysprzęglikiem) .U mnie skrzynia wyjęta.W sumie wczoraj i dziś zajęło mi to około 15 roboczo godzin.Robiłem całkiem sam.Ponieważ garaż mam szeroki więc croma stoi w poprzek kanału,oczywiście przednią osią centralnie nad kanałem.W ten sposób mam idealny dostęp z każdej strony.Gdyby nie to,wcale bym się za to nie brał bo Croma zasłania mi cały kanał więc jak wejść do kanału.Skorzystałem ze świetnego filmu z YouTube,który wskazał mi kolega Stoszek.Wprowadziłem lekkie zmiany coś odkręciłem i coś nie odkręciłem.Jeżeli będzie potrzeba opiszę co robiłem.Ogólnie jest sporo odkręcania ale wszystkie śruby i nakrętki wyglądają jak nowe więc nie stawiały dużego oporu a i dostęp do nich nie najgorszy.Jeszcze trzeba będzie to złożyć ale to za parę dni.
Pozdrawiam.

CAMEL1
10-05-2017, 11:20
Witam !
Wracam do dwu masy.Święta majowe i brak czasu spowodowały że Cromą wyjechałem dwa dni temu.Części kosztowały więcej niż myślałem ale wszystko jest w oryginale według VINU.Dwu masa,docisk,tarcza,wysprzęglik z łożyskiem,uszczelniacz wału korbowego i uszczelniacze półosi oraz nowy olej do skrzyni.Sprzęgło i dwumasa Valeo(2000 zł),uszczelniacze(150 zł)),olej GM 1940004(160 zł).Stara dwu masa miała luz od oporu do oporu 35 mm.Mocno sfatygowany był docisk po bliższych oględzinach i łożysko na wysprzęgliku.TE KOSZTY!!!!!!!
Pozdrawiam !

lukaszr89
10-05-2017, 11:35
Dwumasa z numerem zaczynającym sie od 55....?

miras
10-05-2017, 11:46
Witam !
Wracam do dwu masy.Święta majowe i brak czasu spowodowały że Cromą wyjechałem dwa dni temu.Części kosztowały więcej niż myślałem ale wszystko jest w oryginale według VINU.Dwu masa,docisk,tarcza,wysprzęglik z łożyskiem,uszczelniacz wału korbowego i uszczelniacze półosi oraz nowy olej do skrzyni.Sprzęgło i dwumasa Valeo(2000 zł),uszczelniacze(150 zł)),olej GM 1940004(160 zł).Stara dwu masa miała luz od oporu do oporu 35 mm.Mocno sfatygowany był docisk po bliższych oględzinach i łożysko na wysprzęgliku.TE KOSZTY!!!!!!!
Pozdrawiam !
Świetnie, że potrafisz to sam zrobić, bo w zwykłym serwisie by jeszcze bardziej bolało :smile:
Ile wytrzymał oryginał -przy jakim przebiegu wymieniasz te graty?

CAMEL1
11-05-2017, 01:10
Witam !
Dwu masa zdjęta z auta i założona nowa ma te same numery 282383u2 na obwodzie masy ruchomej do której przykręcamy docisk.Na pudełku i na dwu masie od strony wału korbowego jest numer 55231671.Robiłem przed założeniem zdjęcia wszystkich elementów nowych.Kiedy cztery lata temu po kupnie Cromy pytałem w serwisie Fiata w Łodzi o ceny różnych napraw,to w przypadku sprzęgła były to kwoty blisko 4tyś na częściach oryginalnych i coś ponad 3 tyś zł z zamiennikami.Croma jest z 2005 roku.W 2007 w Holandii miała coś ponad 140 tyś(to jest pewne).Jak ją kupowałem w 2013 roku miała 163 tyś i była pół roku w kraju.Obecnie ma 201 tyś.MES pokazuje że oprogramowanie było aktualizowane w 2009 roku,a sprzedający sugerował dodanie setki.Więc albo auto między 2007 a 2013 nakręciło około 20 tyś i licznik nie był kręcony albo ma według mnie około 340 tyś.Całe zdjęte sprzęgło ma daty produkcji z 2005 roku,turbinę,wtryski i pompę diagnozowali fachowcy i powiedzieli że nie były regenerowane i mogły zrobić spokojnie ponad 300 tyś i nie ma się co ich czepiać.Według kilkudziesięciu destynacji z navi fabrycznej,Croma ganiała po autostradach Europy zach.(sklepy typu Saturn,Media Markt)być może przedstawiciel handlowy.Przez cztery lata nie dolałem grama oleju,oprócz wymian.To jaki ma przebieg to auto ?. Rozpisałem się
Pozdrawiam !

lukaszr89
12-05-2017, 07:08
Podasz kontakt gdzie mozna kupic takie klamoty?
Patrzac po sklepach i allegro wszedzie sa zamienniki valeo... numer zaczyna sie od 8xxx.

CAMEL1
12-05-2017, 12:21
Witam !
Wysłałem Ci kontakt do sklepu na wiadomość prywatną.Gdybyś się zdecydował z Koniecpola do Pabianic niby daleko nie jest,przez Radomsko i Bełchatów niecałe 200 km,tyle że kręta droga ale urokliwa.Przesyłka też nie będzie tania bo nie jest lekka,a masz kontakt organoleptyczny z towarem.
Pozdrawiam !

michalpodroznik
14-05-2017, 10:28
Witam !
Wysłałem Ci kontakt do sklepu na wiadomość prywatną.Gdybyś się zdecydował z Koniecpola do Pabianic niby daleko nie jest,przez Radomsko i Bełchatów niecałe 200 km,tyle że kręta droga ale urokliwa.Przesyłka też nie będzie tania bo nie jest lekka,a masz kontakt organoleptyczny z towarem.
Pozdrawiam !
Cześć.
Podeslij mi prosze adres sklepu, gdzie kupowales ww. Czesci.
Z góry dziękuję.

Pzdr. Michał

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

Turek
16-05-2017, 12:04
Cześć.
Podeslij mi prosze adres sklepu, gdzie kupowales ww. Czesci.
Z góry dziękuję.

Pzdr. Michał

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

Też poproszę.

luk202
26-05-2017, 11:33
Ku przestrodze. Nie warto oszczędzać. 1,5 roku temu wymieniałem sprzęgło bez DKM i uszczelniacza, to teraz muszę wymienić wszystko. Olej albo smar z DKM poszedł, tarcza zasyfiona i padła decyzja o nowym komplecie. I tak trzeba płacić dwa razy. ;-(

Stomil
26-05-2017, 17:51
Bywały też przypadki odwrotne, gdzie nowe DKM (wymieniane na "zaś") rozpadały się po 30kkm i ludzie zakładali stare oryginalne.

CAMEL1
30-05-2017, 23:08
Też poproszę.

Witam !
Telefon do sklepu w Pabianicach 793525254
Croma przejechała narazie ponad 200 km i wszystko ok.
Doświadczenie procentuje.Po Cromie wymieniałem też sprzęgło kpl z dwu masą w VW Touranie zięcia.Części też z tego sklepu
POZDRAWIAM

michalpodroznik
10-06-2017, 21:05
Dziś odebrałem cromkę po remoncie skrzyni biegów (remont dwóch gniazd łożysk, nowe łożyska i nowe koło zębate szóstego biegu; zalana świeżym olejem+ wymiana poduszki pod akumulatorem) oraz po wymianie koła dwumasowego, sprzęgła i wysprzęglika (komplet Valeo). Przebieg auta oddanego do naprawy - niecałe 233 tys. km.

Moje objawy padającej dwumasy i sprzęgła oraz problemów ze skrzynią:
-zaczynało trząść budą przy odpalaniu auta,
-podczas jazdy zwłaszcza na trzecim i czwartym biegu dało się słyszeć charakterystyczny metaliczny dźwięk,
-po wyłączeniu silnika dwumasa dawała charakterystyczny odgłos kręcącego się koła zębatego (jeszcze przez ok. sekundę od momentu wyłączenia motoru).

Zobaczymy, ile wytrzyma nowa dwumasa...

juga
10-06-2017, 23:10
A ile zapłaciłeś za wszystko? gdzie robiłeś remont?

michalpodroznik
11-06-2017, 13:36
A ile zapłaciłeś za wszystko? gdzie robiłeś remont?
Koszt laczny:
wymiana dwumasy, sprzęgła i wysprzeglika,
Wymiana uszczelniaczy,
Remont skrzyni: nowe dwa gniazda lozysk, komplet nowych lozysk do skrzyni (wymienione wszystkie lozyska), nowy olej przekladniowy, nowe kolo zebate szostego biegu,
Nowa poduszka skrzyni (ta pod aku), wymiana zaworu egr na nowy (Pierburg),
___________5.000zł_______________

Ps. Remont skrzyni robiła firma bodajze z Jedlicza. Zalatwial mi to moj mechanik.

Zostalo jeszcze ustawienie zbieznosci, ok. 100zł.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

Stomil
13-06-2017, 23:22
Jakie nowe gniazda łożysk? Ktoś Cię kolego mocno w chu.a robi.

michalpodroznik
14-06-2017, 14:22
Juz to sobie wyjasnilismy.
Nadspawanie i wyfrezowanie - remont gniazd, bo dwa lozyska rozwalily gniazda i łożyska obracaly sie w nich całe.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

klwsz
20-06-2017, 10:19
Koledzy, zamierzam wkrótce wymienić sprzęgło. Podpowiedzcie proszę, czy oprócz całego kompletu (tarcza, docisk, koło dwumasowe, wysprzęglik) warto wymienić jeszcze inne elementy za jednym razem? Mam tu na myśli np. uszczelniacz półosi, uszczelniacze wału korbowego (czołowy i przy skrzyni).
Pozdr.

Maxi
20-06-2017, 10:25
Uszczelniacze koniecznie! Robocizna wymiany uszczelniacza od strony skrzyni przekracza kilkukrotnie koszt samego uszczelniacza.

luk202
20-06-2017, 14:50
Wymień uszczelniacze. Ja tego nie zrobiłem i po ponad roku drugi raz musiałem otwierać i wymieniać sprzęgło.

michalpodroznik
23-06-2017, 16:17
Maxi ma rację. Uszczelniacze kosztują grosze w porownaniu do calosci kwoty wymiany dwumasy i sprzęgła.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

CzarnyGD
23-06-2017, 19:54
Polecam wymianę uszczelniaczy pół osi (obu) oraz wału korbowego. Do tego oczywiście od razu świeżutki olej do skrzyni. Ja jeszcze profilaktycznie ściągnąłem miskę olejowy i ją wymyłem, chociaż nie jest to konieczne:)

lukaszr89
01-07-2018, 22:02
Panowie, jakieś wieści co do wymienianych dwumasów i sprzęgieł?

U mnie 291 tys na budziku (dołożylem jeszcze 50) na dwumasie z którym kupiłem auto, ale to chyba końcówka, dziwnie wibruje przy 70km/h przyspieszając z czwartego biegu.

Turek
01-07-2018, 22:53
Panowie, jakieś wieści co do wymienianych dwumasów i sprzęgieł?

U mnie 291 tys na budziku (dołożylem jeszcze 50) na dwumasie z którym kupiłem auto, ale to chyba końcówka, dziwnie wibruje przy 70km/h przyspieszając z czwartego biegu.

Te wibracje to może być początek konca którejś z polosi.

lukaszr89
02-07-2018, 09:47
Jest to takie jakby telepanie poprzeczne, w sumie bieg (3,4,5 najmocniej na 4) nie jest tak istotny jak predkosc (chec przyspieszenia) pomiedzy 60-80km/h. Po odpuszczeniu gazu ustaje. Objaw jakby niedokreconego kola. Inne predkosci sa ok.
Jakis pomysl na kontrole tych polosi? Jak to sprawdzic?

Turek
02-07-2018, 11:42
Poszukaj tematu o polosiach. Objawy bardzo podobne, zresztą tez tak miałem przy wymianie dwumasy założyłem tez polosie i już nie buja.

lisekg
02-07-2018, 13:50
Te wibracje to może być początek konca którejś z polosi.

Zawsze przypominam... kupić: benzynę ekstrakcyjną do umycia, opaski zaciskowe, smar ( np. https://regeneratory.pl/smary/19-xado-smar-naprawczy-do-przegubow-125ml-.html ) i wymienić zanim dojdzie do zużycia przegubów...
To kosztuje kilkadziesiąt zł i z dwie godziny pracy a nie kilka tys zł.. !!!

placuszek
08-07-2019, 09:57
Witka!
Chyba czeka mnie wymiana koła zamachowego ale zanim zabiorę się za temat chciałbym zasięgnąć waszej opinii i podzielić się objawami.
Objawy które są u mnie to przede wszystkim:
- hałas z grubsza zależny od prędkości obrotowej silnika, słyszalny głownie od prędkości ok 1500 obrotów w górę, przypomina on głuche tarcie, ocieranie metal o metal, trochę coś w stylu dźwięku skończonych kloców hamulcowych, generalnie jadąc ze stałą prędkością słychać ten dźwięk, ale szczególnie słyszalny jest przy zmianie biegu np z 3 na 4 kiedy obroty się zmniejszają (na 100% nie są to hałasy ze skrzyni ponieważ ta przeszła generalny remont ok 2-3 miesiące temu)
- przy odpalaniu oraz gaszeniu zatrzęsie budą aczkolwiek może to być tylko moje subiektywne uczucie, nie mam porównania z inną Cromą, ogólnie wydaje mi się ze tak samo zatrzęsie w moim drugim aucie ( Megane 2 1,5 dci lecz tam jest sztywne koło zamachowe, dlatego porównanie może wprowadzać w błąd)
- przy gaszeniu silnika bez wciśniętego sprzęgła po zgaszeniu słychać jakby 2-3 takie stuki, cyknięcia, jeśli gaszę z wciśniętym sprzęgłem to tych stuków nie ma

Nie odczuwam charakterystycznego mrowienia na pedale sprzęgła podczas jazdy, robiłem kilka razy "test" na 3,4,5 i 6 biegu, każdy bieg - prędkość obrotowa od 1000 rpm i pełen but i generalnie dał radę przyśpieszył nie trzęsło budą, choć wczoraj udało mi się wywołać szarpanie nie pamiętam dokładnie ale chyba na 5 biegu doszedł do 1500 rpm i zaczął szarpać dość mocno i nie mógł się wkręcić wyżej... dlatego zastanawiam się czy to już objawy padającej dwumasy czy coś innego...

PS. Naprawiając skrzynię mechanik dał do sprawdzenia owe koło i stwierdził że jest ok chociaż była już regenerowana i dlatego może dawać takie dźwięki ( tarcie wyżej opisane ). Jeśli macie chwilę to podzielcie się swoimi doświadczeniami :)

nowszy_00
08-07-2019, 10:56
Dwu mas słychać ewidentnie z lewego nadkola. Dźwięk jest jak stukanie trochę nie regularnie. Mi w czasie jazdy zaczął już dziwnie łomotać dojazdzajac do skrzyżowania. Na niskich obrotach i wysokim biegu dlawil się i obroty zaczynały falowac, w sumie po wymianie koła zamachowego objaw dalej występuje. Przy gaszeniu pojawiał się odgłos jakbyś pustą butelkę wrzucił do kraty piwa.
Tak to mniej więcej wyglądało. Nie wiem czy zrobiłem dobrze wymieniając, niektórzy jeżdżą aż się całkowicie rozpadnie.
Pozdrawiam

arcam
12-09-2019, 22:43
Dzień dobry,
Czy możecie polecić dobrego mechanika na Śląsku? Okolice Dąbrowy Górniczej? Przeczytałem cały wątek i chyba muszę się upewnić czy moje drgania to aby nie dwumasa.

wisnia0709
24-01-2021, 17:35
Podepne się :)
U mnie problem z 4 biegiem mianowicie nie wskakuje na swoje miejsce i albo wyskakuje albo zgrzyta . Drugi problem to hałas stykanie chrobotanie na wciśniętym sprzęgle. Bez sprzęgła cisza.
Będę zwalał skrzynie i wymieniał komplet sprzęgła z dwumasa ale co z tym 4 biegiem. Szukać problemu w skrzyni i oddawać ja do regeneracji czy raczej to wina dwunastu ?

Pandemic88
24-01-2021, 19:15
Cześć kolego wisnia0709 na wciśniętym sprzęgle jak hałasuje to na 100% łożysko oporowe kończy żywotność,odnośnie 4 biegu to szukałbym przyczyny w samej skrzyni biegów i oddał do naprawy.

Madaw
24-01-2021, 22:16
Być może synchronizator 4 biegu już się zużył...

wisnia0709
02-02-2021, 08:27
trochę mi się opóźniła wymiana ale mam już skrzynie wyjętą. Samo łożysko oporowe nie wygląda źle hałas był z koła dwumasowego bo ono jest w tragicznym stanie i myślę ze to właśnie od koła posypał się 4 bieg skrzyni, także nie polecam czekać z wymiana :)
Komplet sprzęgła z kołem, uszczelniaczami itd czeka już na montaż, skrzynia u mechanika remontuje się.

lisekg
02-02-2021, 11:21
Wibracje z silnika nie amortyzowane przez koło 2-masowe na pewno przyczyniły się do awarii skrzyni. Jakie koszty?

czapelka21
03-02-2021, 10:12
U mnie nalatane 290kkm a nawet nie planuję wymieniać dwumasy bo wydaje się być ok. Mimo to dobrze poczytać z czym to się je i jak diagnozować. U brata znów w Oplu Insigni były dźwięki przy odpalaniu i gaszeniu jak powyżej + poszarpywanie. Z tymi biegami to chyba najlepiej maksymalny bieg, 60km/h i gaz w podłogę. Ja tak sprawdzam jak się nudzę w trasie. Przetestuję jeszcze mrowienie z lekko wciśniętym sprzęgłem.

wisnia0709
03-02-2021, 19:58
Wibracje z silnika nie amortyzowane przez koło 2-masowe na pewno przyczyniły się do awarii skrzyni. Jakie koszty?

sprzęgło z kołem, wyprzęgnikiem, uszczelniacze, olej itp części 1900zł LUK roboty nie liczę bo robię sam.
skrzynia do wymiany mam synchronizator 3 i 4 bieg + przesuwka 3 i 4 bieg + widełki czekam na wycenę bo jest problem z dostępnością części + 500zł robota mechanika od skrzyń

pacopablo
17-03-2021, 01:25
Czołem wszystkim. Planuję niedługo wymienić komplet sprzęgła i koło dwumasowe. Mechanik za robociznę zaśpiewał 900zł. Czy to uczciwa cena?

Capsel
17-03-2021, 15:01
Czołem wszystkim. Planuję niedługo wymienić komplet sprzęgła i koło dwumasowe. Mechanik za robociznę zaśpiewał 900zł. Czy to uczciwa cena?


Jeśli na fakturze będzie 900zł, to uczciwa.
Inne ceny są w ASO i poza nim..
Inne są ceny w dużych i małych miejscowościach...
Ja bym zapłacił 900zł, bo sam nie ogarnę.

Ale przykładowo montaż haka w mojej Kudze ASO 800zł (robocizna) - nie dam, bo ogarnę sam !

nowszy_00
17-03-2021, 21:36
Dolicz jeszcze zakup uszczelniacza wału, uszc, elniaczy półosi olej do skrzyni.

pacopablo
18-03-2021, 15:02
Czołem. Znajomy podał mi namiary na dobrego, "ogarniętego" mechanika, któremu przedstawiłem już temat i u niego usługa wymiany kompletu sprzęgła z dwumasą wyjdzie 600zł. Także skorzystam z tej usługi u niego.