PDA

Zobacz pełną wersję : Kontrolka ciśnienia oleju - 1.6 Multijet



Michajłow
25-02-2017, 20:55
Mam pytanko do użytkowników Bravo 1.6 Multijet. Po jakim czasie gaśnie u Was kontrolka ciśnienia oleju podczas odpalania? U mnie ta kontrolka gaśnie po ok 2 sekundach od odpalenia silnika. Czy może to oznaczać konieczność wymiany uszczelki smoka pompy oleju, czy po prostu tak ma być? Pacjent to Bravo 1.6 Multijet 105 bez DPFa.
Pozdrawiam

sabur
25-02-2017, 22:36
Uszczelka warto wymienić tak profilaktycznie. Nie jest duży koszt przy okazji zmiany oleju a spokój na kolejne lata. Tak zrobiłem u siebie. U każdego ok 2sekundy świeci przy pierwszym rozruchu np po nocy.

Naskrobane z Huawei i Tapatalk.

moris10
26-02-2017, 19:36
Dokładnie, jak pisze przedmówca. Jeśli tylko późno gaśnie to nie problem, gorzej jeśli zacznie świecić komunikat o niskim ciśnieniu.
Lepiej ja wymieniać profilaktycznie, przy wymianie oleju, w interwalach 5-6 letnich.
Sam też mam wymienioną uszczelkę profilaktycznie.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

grzegorzmis
26-02-2017, 23:13
Albo nalać jakiegoś dodatku z molibdenem. Motul ma juz w swoim składzie zawiera molibden który zmniejsza tarcie i zapobiega suchym startom. Ja tak ratuje moją maszynę. Na dzień dzisiejszy nie mam komunikatów o niskim ciśnieniu ani wycieków z miski żebym musiał smok wymieniać ale faktycznie świeci 2-3 sekundy po odpaleniu.

moris10
27-02-2017, 06:45
Wypieków z miski nie będziesz miał, bo wspomniana uszczelka jest wewnątrz miski olejowej. Jest to uszczelka łącząca smok z pompą olejową. Nie wymienia się też smoka, tylko uszczelkę.
Jeśli ktoś ma filtr dpf to różne dodatki do oleju, typu związki molibdenu przyczynia się do jego szybszej degradacji.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

grzegorzmis
27-02-2017, 10:12
no widzisz, czyli tak źle a tak nie dobrze.

Michajłow
27-02-2017, 19:08
W takim razie na dniach będę musiał się tym zająć. Dzięki Panowie za pomoc :smile:

grzegorzmis
16-03-2017, 10:28
a ja kupiłem Motul 5w-30 C2, podobno oleje firmy Motul posiadają w swoim składzie dodatek molibdenu, który łączy się z metalem w silniku powodując mniejsze tarcie. Wiec zobaczę jak się będzie sprawował z DPF, w sumie DPF to wyłapuje tylko cząstki stałe czyli sadze, jest to nic innego jak sitko więc nawet potencjalna zmiana składu spalin np. poprzez spalany molibden nie powinna mu zaszkodzić, bo DPF przecież nic nie katalizuje tylko zatrzymuje. Pewnie kiedyś DPF się zapcha, bo w efekcie spalania wyłapanej sadzy powstaje popiół który go zaślepi ;-( ale chole...a wie, czy to już będzie ze starości czy z powodu molibdenu, tego sie nikt nie dowie. Ja postaram się lepszym olejem troszkę oszczędzić mój silnik, a najbardziej zależy mi aby nie miał suchego startu, a jak widać nawet po wymianie smoka czy uszczelki pod miską i tak kontrolka świeci sekundę czy dwie ...

przemmerc
16-03-2017, 10:39
Ale chodzi Tobie o MOTUL X-CLEAN 8100 FE? Bo chyba tylko ten motul ma aprobatę fiata - spełnia wymagania 9.55535-S1 i jako jeden z niewielu producentów oleju spełnia tą normę? Sam trochę szukałem oleju i właśnie tego w końcu zalałem.

grzegorzmis
16-03-2017, 10:47
dokladnie ten: Syntetyczny olej silnikowy MOTUL 8100 X-clean FE 5w30 5L, więc o tym samym piszesz. i jakie wrażenia po zalaniu, nie zauwazyłeś, że silnik chodzi ciszej i delikatniej ?

rafal_rx
16-03-2017, 11:29
spełnia wymagania 9.55535-S1 i jako jeden z niewielu producentów oleju spełnia tą normę? Sam trochę szukałem oleju i właśnie tego w końcu zalałem.Jest trochę takich olejów. W tym Castrol Magnatec C2 :mrgreen: Na pewno znajdziesz jeszcze Shell'a, Valvoline - co ciekawe nie podaje, że spełnia te wymagania, lecz: Recommended for use, where Fiat 9.55535-S1 is specified. Jest to SynPower ENV C2 5W-30 (niewiele ponad 160 za 5l w lokalnym sklepie z ulicy).
Zresztą, można lać wszystko, co spełnia ACEA C2 oraz 5W-30. IMHO również C2 0W-30, oraz C1 0W lub 5W -30. Oleje C1 mają jeszcze trochę mniej popiołów, ale przez to mniejszą liczbę zasadową, należałoby je wymieniać nie co 35k, czy 20k, lecz np. 15k km.

grzegorzmis
16-03-2017, 11:44
ja nawet olej long life zawsze wymieniam co 15 tyś, no góra 17 tys jak mi się ciut przejeździ...:-)

sabur
16-03-2017, 12:14
Mam ten olej u siebie. Odczucia? Po zalaniu chodził ciszej ale jak za każdym razem gdy zmieniam olej. U mnie oliwa ma rację bytu ok 10k km.

NIE przejmuje się aprobatą a lekkością i klasa normy. Następny olej będzie od Amsoil lub Penrite. A niech Fiat ma dobre smarowidło :-)

Naskrobane z Huawei i Tapatalk.

Michajłow
06-04-2017, 22:15
Więc tak, wymieniłem u siebie tą uszczelkę. Ciśnienie oleju przed wymianą na ciepłym silniku wynosiło 1,8 bara, oczywiście na wolnych obrotach. Teraz po wymianie na ciepło jest równo 2 bary. Więc teraz chyba jest dobrze. Kontrolka na zimnym gaśnie po ok 2 sekundach, przed wymianą potrafiła i ze 3 sekundy świecić.

grzegorzmis
07-04-2017, 09:18
Więc tak, wymieniłem u siebie tą uszczelkę.
jaki koszt wymiany z uszczelką ?

Michajłow
07-04-2017, 09:34
jaki koszt wymiany z uszczelką ?
Uszczelkę kupiłem w ASO za 45 zł. W niezależnym serwisie zapłaciłem 320 zł, ale w tym był też nowy korek spustu oleju i kasowanie inspekcji. Do tego też dolicz koszt oleju i filtra. Pewnie gdyby nie robić pomiaru ciśnienia oleju wyszło by taniej.

Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka