Zobacz pełną wersję : Klimatyzacja dwustrefowa.Bravo 2 silnik 1.4 GAZ.Problem.
zajcu201
23-02-2017, 13:35
Witam.Mam taki problem:
Od strony kierowcy przeważnie wieje mi zimnym powietrzem (ale nie zawsze) a po stronie pasażera zawsze albo prawie zawsze bo dokładnie już sam nie wiem ciepłym powietrzem.Temperatura nastawiona przeważnie na 20 stopni w zimę.Mieliście taki problem?Jak to naprawić?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Temperatura u kierowcy i pasażera nastawiona jest tak samo na 20 stopni
misieqqq
23-02-2017, 18:45
U mnie był to jakiś silniczek sterujący klapkami od czegoś tam , po wizycie w serwisie i dwóch dniach bez auta Mój portfel był lżejszy o 1.2k a brawo równo podawalo temperaturę. Miesiąc później padł kolejny ale tym razem od sterowania tym czy wieje na szybę czy nogi czy coś. Do dziś nie zrobiłem xd
Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka
zajcu201
23-02-2017, 21:34
Czyli takie aktywatory znajdują się dwa na jedną i drugą stronę nawiewu czy ile ich jest i jak działają?Trudno je samemu wymienić?Gdzie się one znajdują?
misieqqq
24-02-2017, 13:42
Jak jesteś odważny to wymień sam tylko weź 2 dni urlopu xd a aktywatorow nie wiem ile jest.
Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka
rybsztein
24-02-2017, 16:21
Aktywatorów jest w sumie 5.
1 - obieg zew/wew - tzw. recyrkulacja powietrza
2 - mieszalnik lewy
3 - mieszalnik prawy
4 - sterujący nawiewem - klata/nogi
5 - sterujący nawiewem - klata/szyba
Wszystko da się wymienić bez prucia deski ale jest to bardzo trudne, męczące i np. recyrkulacji będzie trzymał się na 2 śrubkach bo 3 nie da się przykręcić, więc prędzej czy późnej znowu cos pęknie (nr 5 wymieniam w zależności od szczęścia w 30-60min, ale za pierwszym razem zeszło się cały dzień, miałem podrapane całe ręce i bolał mnie kręgosłup bo leży się plecami na progu, w miarę łatwo wymienia się mieszalnik prawy bo tylko demontuje się kolumnę środkową i plastiki przy kolanie pasażera + schowek). Uszkodzenia są w 90% przypadków mechaniczne - urwana dźwigienka. Ogólnie najlepiej pruć dechę i robić od razu wszystkie dla świętego spokoju.
U mnie wydaje mi że wieje tylko na szybę i obieg zewnętrzny włączony cały czas, więc które to by były 1,4,5,? Kiedyś widziałem cały opis krok po kroku jak rozebrać deskę ale gdzieś to zniknęło :/ Ile schodzi na rozebraniu całej deski?
zajcu201
25-02-2017, 02:03
Wszystkie te aktywatory są takie same czy wszędzie są różne?
rybsztein
25-02-2017, 11:16
greg81x jak ktoś robi to n-ty raz to zajmuje to ok. 5-6h. Jak się robi to bez doświadczenia, to za pierwszym razem zejdzie się ze 2-3 dni spokojnie. Da się bez demontowania drzwi ale potem trzeba uważać, żeby drzwi nie otworzyć za szeroko bo śruba wygnie blachę itd. Robota nie jest trudna ale trzeba być ostrożnym i uważnym i mieć warunki. Jeśli wieje na szybę to padł ten odpowiedzialny za nawiew szyba/klata. Obiegu zewnętrznego cały czas na pewno nie masz włączonego, raczej odwrotnie. W nim urywa się dźwigienka i lata sobie luźno, więc opada i mamy obieg zamknięty. No chyba, że padł sam aktywator, to wtedy może i zablokował się w pozycji otwartej. Klapkę widać i można ją wymacać ręką i widać czy się otwiera/zamyka. Jest na wysokości słupka środkowego, tuż pod szybą. Jeśli masz zablokowaną w ob. zewnętrznym to w ogóle bym tego nie ruszał, jeździłem 4 lata z zablokowanym obiegiem i czasem tylko powącha się smrodek jakiś i tyle.
zajcu201 są 3 rodzaje - recyrkulacja 1 rodzaj, mieszalniki 1 rodzaj, dystrybucja na klatę/nogi/szybę 1 rodzaj.
Recyrkulacja jest na środku między klimatyzatorem a grodzią - dostęp ciężki, odkręcić się da wszystkie 3 śruby, przykręcić tylko 2. Kosztuje ok. 130 zł.
Mieszalniki są 2 - lewy i prawy. Lewy dostęp bardzo trudny, prawy w miarę bezproblemowy. Koszt ok. 150 zł.
Dystrybucja na klatkę/nogi/szybę są 2, oba z lewej strony. Do tego odpowiedzialnego za nawiew na szybę i klatę dostęp jest bez demontażu czegokolwiek, ale trudny, pracuje się na ślepo, śruby to torx, klucz może mieć max. 7-10cm (lepiej 7). Do tego odpowiedzialnego za nawiew na klatę i nogi dostęp jest bardzo utrudniony ale da się wymienić.
Zrobiłeś świetna robotę i ten post powienin być podpięty na górze forum aby każdy mógł przeczytać!
Masz wiedzę jak wygląda temat w manualnej klimie? U mnie padł nawiew na nogi i dmucha tam chłodnym powietrzem gdzie klata i szyba działa w pełni normalnie.
Naskrobane z Huawei i Tapatalk.
rybsztein
25-02-2017, 19:08
Niestety niewiele wiem o manualnej klimie poza tym, że jest 1 aktywator - recyrkulacji.
Witam! Wali mi cały czas gorącym od strony kierowcy obojetnie jaką temp. ustawie .Po prawej jest ok. W aso zaśpiewali 1100 zł .Prawdopodobnie padł mieszalnik lewy.Jest gdzieś opis jak go wymienić?
26877 Recyrkulacja zablokowana w ASO .Wiem ,ze mieszalnik lewy do wymiany ,ale co z tą szybą?
rybsztein
06-03-2017, 20:32
Do wymiany aktywator nawiewu klata-szyba.
Czyli bez zrzucania całej dechy się nie obejdzie?
Do wymiany aktywator nawiewu klata-szyba.
Jeszcze pytanko .Który ,bo są dwa ?
rybsztein
11-03-2017, 21:11
Klata-szyba jest jeden. Wszystko opisałem wyżej.
Kurcze poddaje się.27015 to konkretnie które są do wymiany przy tych błędach :B1901,B1903,B1921,B1904.
Według schematu to: 1,4 i 2 ?
Pomoże ktoś ?Chce się sam za to zabrać ,ale muszę wiedzieć konkretnie ,które aktywatory do wymiany by kupić z wyprzedzeniem...
rybsztein
18-03-2017, 09:48
Tak. 1, 4 i 2.
Ok zakupione aktywatory bez recyrkulacji.Spróbuje te dwa wymienić bez ściągania całej dechy;] .
vskrzypek
29-06-2017, 22:09
Witam podłączę się do tematu. Mam automatyczna dwustrefowa klimatyzacje. Nawiew jest strasznie słaby, od strony kierowcy tylko ciepłe powietrze. Podlączylem obd mam 4 błędy B1901 , B1903 , B1904, B1906. Muszę wymienić 4 aktywatory? https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170629/8fca8e94f362b45453a0ccb510b17ec5.jpg Pozdrawiam Tomasz !
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
maks.125
12-07-2017, 00:15
Cześć. Dołączę do tematu. Jestem posiadaczem fiata od kilku miesięcy no i oczywiście wziąłem się za wymianę aktywatorów. Robię to pierwszy raz. I tu muszę podziękować kolegom rybsztein za świetny opis i nokia za zdjęcia. Na ich podstawie zdjąłem dechę i dobralem się do aktywatorow. Zajelo mi to lacznie z 6 godz. Oczywiście uszkodzone plastiki. Zamówiłem nowe i czekam na kuriera. Jutro składam autko do kupy. Mam nadzieje że pójdzie równie dobrze jak zdjęcie wszystkiego. Nie wymieniałem wszystkich aktywatorów tylko od nawiewu na szybę i mieszalnik lewy. Przy okazji może ktoś mi podpowie jak powinny być włożone plastiki? Czy to ma jakieś znaczenie, czy klapki mają być w pozycji zamkniętej, czy otwartej?
rybsztein
12-07-2017, 15:36
@vskrzypek Na pewno masz 3 do wymiany - klata/szyba, mieszalnik lewy i klata/nogi. B1903 zdaje się, że często występuje razem z B1904, więc wymiana mieszalnika załatwi sprawę.
@maks.125 Po złożeniu wszystkiego do kupy, kasujesz błędy i włączasz autoadaptację - tyle.
vskrzypek
12-07-2017, 17:44
Witam,
Dziekuje za odpowiedz!
Sprawdziłem ponownie obd, mam wiecej błędów.. Kochany klimatronik.. [emoji85]
Za tydzień zamawiam silniczki i teraz nie wiem czy wszystkie mam do wymiany, albo poza silniczkami jest cos uszkodzone.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170712/e42a873d1ec26b1f998541f81f8ac527.jpg Pozdrawiam Tomasz
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
maks.125
12-07-2017, 23:35
@vskrzypek
kolego nie koniecznie muszą to być silniczki. Ja u siebie dokupiłem tylko zestaw dźwigni tulejki klimy. Silniczki sprawdzałem i chodzą. Mam nadzieje ze będzie wszystko ok po złożeniu. Za zestaw zapłaciłem 65zł z dostawą a za jeden aktywator trzeba dać ok 150 -200zł 😲jest różnica. ...
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.