Zobacz pełną wersję : Ale tu pusto ..
slawcio74
20-02-2017, 20:32
Ale tu pusto , czyżby diesel się kończył ?
Chyba jednak Benzyna i Benzyna z LPG wygrywają ;) Co do Diesla to dział ten powstał później niż posty, więc sukcesywnie posty są przenoszone. Akurat Diesla coś omijają te przenosiny ;)
rajtkezjusz
20-02-2017, 21:24
Ale tu pusto , czyżby diesel się kończył ?
w stopce masz silnik 1.4 ,a diesla też masz,czy tak pytasz..?
slawcio74
20-02-2017, 21:36
To była oczywiście prowokacja , z diesla się już "wyleczyłem" ....
ZAFFERANO
20-02-2017, 22:08
Sławek ja to samo :) Wyleczyłem się z turbin wtrysków dwumas i innych kopcących wynalazków :P Dziś też myślałem żeby prowokacyjnie coś tu napisać ...
Mnie diler powiedział że sprzedaż Tipo z dizlem jest prawie zerowa :)
slawcio74
20-02-2017, 22:42
Ja mam dobrego kolegę z dobrze prosperującym sklepem motoryzacyjnym i serwisem dizla . On sobie bardzo chwali dwumasy , wtryski , zawory Egr , akumulatory o dużej pojemności itd. itd. , wybudował piękny duuuży dom , co roku ma ten sam problem , co by tu kupić żeby uciec od podatków. Ale samemu ma mazdę w ... wolnossącej benzynie , żona i córa też benzyny . Jak popiliśmy to mi trochę oczy otworzył kto na tym wszystkim zarabia ....
p.s. Oczywiście zupełnie nowy turboidiesel jest git, pojeździć 6-8 lat i sprzedać , niech ktoś inny naprawia , ale ma jedną "drobna" wadę kure.sko drogi .
Ale tu pusto , czyżby diesel się kończył ?
Przecież diesel jest dla rolników. W USA dostępny na stacjach benzynowych praktycznie tylko w rejonach rolniczych :P
rajtkezjusz
21-02-2017, 16:31
Miałem mjeta w chevrolecie. Miał DPF,2 masę i okazało się,że gdyby coś,to ten DPF nie jest wcale taki drogi (zawsze można wyciąć),a 2 masa też jak się dba,to pojeździ. Wtryski można regenerować ,nie jest tragicznie. Sprzedałem tylko dlatego,że krótkie dystanse i silnik się nie dogrzewał .
jaroslawrak
23-02-2017, 02:26
Też usłyszałem od sprzedawcy w salonie Fiata,że jest problem z dieslami,bo ludzie ich po prostu nie chcą.
Też usłyszałem od sprzedawcy w salonie Fiata,że jest problem z dieslami,bo ludzie ich po prostu nie chcą.
Sprawa jest prosta. 1.3 to zupełnie nie wiem po co komu. 1.6 jeździ fajnie ale jest drogi.
Ale tu pusto , czyżby diesel się kończył ?
Może się nie kończy ,tylko na razie nie ma z nim problemów przynajmniej z moim (1.6):smile:
marnyd4d
23-02-2017, 19:47
No i obyś nigdy nie miał z nim problemów:smile:
Może się nie kończy ,tylko na razie nie ma z nim problemów przynajmniej z moim (1.6):smile:
Skoro jako jedyny na tym forum masz diesla, to opisz wrażenia z jazdy, spalanie itp. Kiedyś widziałem sedana z tym silnikiem i jedyne co trudno było nie zauważyć, a właściwie usłyszeć, to głośny klekot z pod maski. W sedanie jednak jest to jedyny silnik, który daje przyzwoite osiągi Tipkowi. To prawda, że nieźle się zbiera?
Skoro jako jedyny na tym forum masz diesla, to opisz wrażenia z jazdy, spalanie itp. Kiedyś widziałem sedana z tym silnikiem i jedyne co trudno było nie zauważyć, a właściwie usłyszeć, to głośny klekot z pod maski. W sedanie jednak jest to jedyny silnik, który daje przyzwoite osiągi Tipkowi. To prawda, że nieźle się zbiera?
Jak na razie same pozytywne wrażenia,co do pracy silnika nie mam zastrzeżeń diesel jak diesel swój klekocik ma ,ale w zadnym przypadku mnie to nie przeszkadza auto w środku dobrze wyciszone ,(wersja najbogatsza),nie wiem jak jest w mniej doposażonych ,co do "zbierania"to prawda , moment 320 Nm pozwala na przyzwoite osiągi (jak na ten model),bardzo fajnie przyspiesza .Na razie niezbyt go "żyłuje"niech się trochę "podociera".Co do spalania w jeździe mieszanej wychodzi mi około 6.2.Przypuszczam ,że spalanie może się jeszcze obniżyć jak silniczek będzie już "ułożony".Nie mam sie do czego przyczepić w tym samochodzie ,no może do jednego -brak uchwytu do zamykania w bagażniku,ale z tym tez można sobie szybko poradzić przy pomocy taśmy "rzep":cool:
Jeżeli silnik nie został jakoś specjalnie zmodyfikowany względem tego co jest w Bravo a raczej na to wygląda bo po dołożenie adblue powinien spełniać euro 6,bedziesz mial bardzo wdzięczne źródło napędu ☺️
320nm jest wartością jaka jeszcze niedawno miały silniki 2.0,więc nie ma co narzekać na osiągi. Zmieniaj olej co 10-15k km a o wytrzymałość silnika nie będziesz się musiał martwić.
Naskrobane z Huawei i Tapatalk.
Jeżeli silnik nie został jakoś specjalnie zmodyfikowany względem tego co jest w Bravo a raczej na to wygląda bo po dołożenie adblue powinien spełniać euro 6,bedziesz mial bardzo wdzięczne źródło napędu âşď¸
320nm jest wartością jaka jeszcze niedawno miały silniki 2.0,więc nie ma co narzekać na osiągi. Zmieniaj olej co 10-15k km a o wytrzymałość silnika nie będziesz się musiał martwić.
Naskrobane z Huawei i Tapatalk.
Dzięki za rade!:smile:
Loczek30
25-02-2017, 14:21
To nie jest ten sam silnik co w bravo.
To nie jest ten sam silnik co w bravo.
Może i nie jest ale jak na razie nie ma co narzekać robi co potrzeba(czyli napędza hipcia):wink:
Może i nie jest ale jak na razie nie ma co narzekać robi co potrzeba(czyli napędza hipcia):wink:
chyba dobrze napędza https://www.youtube.com/watch?v=P53ohcljHxc
O Cię **** Jak widać można tylko auta by mi szkoda, o paliwie nie wspominając
marnyd4d
26-03-2017, 12:00
No pięknie się zbiera:smile:
rafal_rx
27-03-2017, 11:49
Jeżeli silnik nie został jakoś specjalnie zmodyfikowany względem tego co jest w Bravo a raczej na to wygląda bo po dołożenie adblue powinien spełniać euro 6,
Spełnia Euro 6 bez AdBlue. W kwestii wyjaśnienia. Mój jest jeszcze Euro 5. Za to szóstki mają już podwójny kanał EGR i wszystko, co z tym związane. Oraz elektrycznie sterowane turbo (w Euro 5 podciśnieniowo).
chyba dobrze napędza https://www.youtube.com/watch?v=P53ohcljHxc Nie wygląda to na 1.6 MultiJet'a. Chyba, że stunigowany. On idzie ponad 220, a wskazówka na obrotomierzu na 4. Na innym filmie 4000 obrotów pokazuje się przy ~180.
SzpicBrodka
27-03-2017, 18:22
Nie wygląda to na 1.6 MultiJet'a. Chyba, że stunigowany. On idzie ponad 220, a wskazówka na obrotomierzu na 4. Na innym filmie 4000 obrotów pokazuje się przy ~180.
Na innym filmie 180 km/h przy 4000 obrotów jest na 5! biegu. ja w swoim bravo 1.6 mjet bez moda 200 km/h (licznikowe) miałem przy ok.3,5k obrotów więc tu całkiem możliwe że Tipek tyle poleci:)
rafal_rx
28-03-2017, 11:38
Na innym filmie 180 km/h przy 4000 obrotów jest na 5! biegu.Nie zauważyłem :redface: I tak ładnie... Widocznie u mnie jeszcze prócz innego przełożenia głównego (licznikowe 190km/h przy 5000obr./min. ma się rozumieć na 6) są inne przełożenia poszczególnych biegów. Muszę sprawdzić, ile wyciąga na piątce - szczerze mówiąc, rzadko tego biegu używam na trasie.
Od kilku dni mam Tipo z silnikiem 1.6 MultiJet. Silnik bardzo pozytywnie mnie zaskoczył osiągami. Naprawdę imponująco przyspiesza, czuć wysoki moment obrotowy tego silnika.
Z drugiej strony niemile zaskoczyło mnie zużycie paliwa. Ciężko zejść poniżej 6 litrów. Mam nadzieję, że jest to spowodowane bardzo małym przebiegiem, a po dotarciu będzie lepiej.
Jeśli ktoś ma większy przebieg na tym silniku to proszę o jakąś informację czy coś się poprawiło pod tym względem.
W moim poprzednim Bravo 1.9 JTD przy dynamicznej jeździe średnie spalanie wynosiło 5,5l /100km. Myślałem, że Tipo będzie przynajmniej równie oszczędne.
SzpicBrodka
25-04-2017, 22:26
Mam Tipo z tym silnikiem, ale HB. Auto ma przejechane 4k km, z czego ja ok.3k km. Spalanie obecnie 50/50 miasto/trasa do 150 km wynosi u mnie 5,7. Na samej trasie miedzy miastami plus przejazdy przez miasto wychodzi ok.5.2l/100 z dystrybutora. Zaznaczam ze mam kółka 17". Mialem bravo II z takim silnikiem i tez mam wrażenie ze Tipo pali wiecej, ale bravo bylo na 16. W weekend zrobię ponad 2k km i po powrocie z trasy zobaczę jak wygląda spalanie autostradowe itd. Ogólnie z auta jestem bardzo zadowolony i o 0,5 l paliwa nie bede kruszył kopii. Frajda z jazdy i wyglądu jest a to najważniejsze. :)
Też mam 17. Myślisz, że rozmiar kół ma takie duże znaczenie?
Ale ogólnie wystąpiło u Ciebie coś takiego jak zmniejszające się zużycie paliwa wraz z docieraniem silnika?
SzpicBrodka
26-04-2017, 16:17
Bravo mjet mialem od nowości, Tipo praktycznie także. Nie zauważyłem żeby były jakies znaczące różnice w spalaniu na tzw dotarciu i potem. Moze trochę mniejsze ale to nie są litry ale maks. 0,5 l. Szerokość opon wpływa na opory toczenia wiec jakaś mała różnica w spalaniu będzie czyli trochę więcej. Komfort mniejszy na niektórych drogach ale wygląd super, trzymanie w zakrętach także więc nie dramatyzować, dbać, lać paliwo i cieszyć się autem. Ja cieszę się po przesiadce z bravo II. Zrobiłem poprzednim w 5 lat ponad 150k km i zero problemów. Trzeba auto czasem "przedmuchac" na wyższych prędkościach i jeździ jak trzeba:)
rafal_rx
26-04-2017, 19:27
Najwyższe spalanie na trasie: 6l/100km - liczone przy dystrybutorze - w tym autostrada A1 do Gdańska. Spalanie na trasie średnio 5,2-5,6, też liczone przy tankowaniu. Średnie z pokładowego kalkulatora po pierwszych 15.000km: 5,7l/100km. Teraz mam chyba 5,6. Najniższe na jednej trasie, powtarzalne, wg. pokładowego kalkulatora: 3,9-4,1l/100km.
Z tym, że dotyczy to 1.6MJ 105KM Euro5. Euro6 mają inny osprzęt. No należy pamiętać, że 500L to jest prawie 1400kg masy własnej.
Ostatnio bawiłem się w testowanie spalania na autostradzie.
Przy 130km/h na tempomacie średnie spalanie 6.1l/100km.
Przy 140km/h na tempomacie średnie spalanie 6.7l/100km.
Wszystkie wyniki z komputera samochodu przy 3 osobach + pełen bagażnik.
malymiki83
31-07-2017, 09:25
Czy Tipo 1.6 MultiJet ma tą samą skrzynię biegów co 1.4 ? Chodzi mi o to, czy kampania nawrotowa na tą podkładkę była też w tym silniku ?
rafal_rx
01-08-2017, 12:51
Czy Tipo 1.6 MultiJet ma tą samą skrzynię biegów co 1.4 ? Chodzi mi o to, czy kampania nawrotowa na tą podkładkę była też w tym silniku ?Nie, ma inną. C635 jak się nie mylę.
RedDevil
07-08-2017, 20:19
Jakieś opinie na temat 1.6 DDCT ?
Ma już ktoś 1.6 MJ na chipie?
może ktoś się skusił ale go nie ma forum
może ktoś się skusił ale go nie ma forumNa stronie Cinosoftu jest wykres z 1.6 po chipie. Ogólnie poziom 150 i 350nm do osiągnięcia
Nastukane z telefonu.
Wiem o stronie cinsoft Ale byłem ciekaw wrażeń z jazdy właściciela auta po chipie
davideee
05-11-2017, 22:05
Skoro jako jedyny na tym forum masz diesla, to opisz wrażenia z jazdy, spalanie itp. Kiedyś widziałem sedana z tym silnikiem i jedyne co trudno było nie zauważyć, a właściwie usłyszeć, to głośny klekot z pod maski. W sedanie jednak jest to jedyny silnik, który daje przyzwoite osiągi Tipkowi. To prawda, że nieźle się zbiera?
no juz nie jest jedyny a powiem tylko ze 1.6 mjet zaskakuje dynamika zrobilem 23tkm w 6 miesiecy i jestem banrdzo zadowolony moc dynamika spalanie wszystko ok .
Jezdzilem 1.4 95 i powiem tak kazdy po przejechaniu 1 km 1.6 mjet chcial by miec ten silnik w TIPO wlasnie ze wzglendu na osiagi ps sory za moje bledy od dziecka mieszkam w Austri i pisze jak pisze
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Spełnia Euro 6 bez AdBlue. W kwestii wyjaśnienia. Mój jest jeszcze Euro 5. Za to szóstki mają już podwójny kanał EGR i wszystko, co z tym związane. Oraz elektrycznie sterowane turbo (w Euro 5 podciśnieniowo).
Nie wygląda to na 1.6 MultiJet'a. Chyba, że stunigowany. On idzie ponad 220, a wskazówka na obrotomierzu na 4. Na innym filmie 4000 obrotów pokazuje się przy ~180.
Mozliwe co prawda jechalem mojim jak dotand tylko 211 wiecej niebylo jak przez ruch ale na 6 biegu przy 160 kmh mam 3 t obrotow
JackTheNight
06-11-2017, 11:39
Jeśli chodzi o skrzynie biegów to są takie :
* 6-stopniowa manualna skrzynia biegów C635 – (1.6 MultiJet 120 KM FWD)
* 6-stopniowa manualna skrzynia biegów C514 – (1.4 16V 950 KM FWD)
* Manualna skrzynia biegów C510 – (1.3 MultiJet E5+ 95 KM FWD; 1.3 MultiJet E6 Full 95 KM FWD)
* 6-stopniowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów o nazwie DDCT (1.6 MultiJet 120 KM FWD)
* 6-stopniowa automatyczna skrzynia biegów o nazwie Aisin – (1.6 E.torQ FWD)
davideee
11-01-2019, 18:19
Ma już ktoś 1.6 MJ na chipie?
tak ja od 7 dni auto ma 154 km smiga 100 razy lepiej spalanie kolo 6.4 l przebieg 65 tkm chipa robil mi ASO w Austri bo tu mieszkam oferuja chipa bez utraty gwarancji :) :lol:
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.