Zobacz pełną wersję : Bravo spadek mocy ze 150 na 132 KM proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny
Witam
Jestem od ponad roku posiadaczem Fiata Bravo 1.9 M-Jet 150 KM, ostatnio po zaślepieniu EGR i usunięciu go z systemu plus usunięciu DPF udałem sie na hamownie podwoziową (tryb inercyjny pomiaru). Na miejscu okazało się ze moje Bravo ma moment obrotowy nieco wyższy (317) przyspieszenie wzorowe (kreska przyspieszenie wędruje równo w górę bez załamań) ale brak mu mocy, brakuje 18 KM , z pomiaru wyszło że ma 132 KM.
Pytanie co się z nimi mogło stać, myślałem że po tych zabiegach ilość koni wzrośnie , zdziwiony był również diagnosta z hamowni, czy ktoś z obecnych na forum może pomóc mi wyjaśnieniu co mogło stać się z brakującą mocą ?
Może napiszę co przez rok w moim aucie pozmieniałem.
-rozrząd kompletny
-pasek osprzętu wraz z rolkami
-sprzęgło i dwumas oraz olej w skrzyni biegów
-olej wszystkie filtry na bieżąco wymieniam co 12-15 tyś
-usuniety został zawór EGR, zaślepiony i wywalony z systemu
-usuniety filtr DPF i wywalony z systemu
- wtryski oddane do sprawdzenia (w jednym wymiana końcówki, wyczyszczone i skalibrowane)
Co do turbiny miałem z nią incydent tego typu ze po wyczyszczeniu EGR (zanim go zaslepiłem) przy puszczaniu gazu jak spuszczała powietrze pojawił się efekt tz. fokania ale mechanik jakiś kont tam przestawił i przestało, (dodam że podejrzewam to gdyz po tym troche wydaje mi się ze auto osłabło)
turbo podobno troche przeładowuje , zima nie gwizda latem troche przy upałach,
Gość na hamowni obstawia katalizator albo świece , Bravo ma przelatane 280 tyś u mnie jakieś 35 tys, wcześniej jeździł jako nauka jazdy w Szwajcarii
Proszę was o pomoc może ktoś bedzie miał pomysl dlaczego koni ubyło i czy da się to naprawić ewentualnie czy może to juz wina przebiegu i tyle zostało, podzielcie się swoją wiedzą pozdrawiam
lorak06073
19-02-2017, 15:58
swiece w dieslu nie mają wpływu na przyspieszenie. Ja obstawiam klapy wirowe. Zdejmij osłonę z silnika i dobrze podpatrz kolektor dolotowy i miejsca występowania klapek. Jezeli bedzie smoła i olej no to masz winowajce. Powietrze z turbinki zamiast w całości trafiać do cylindra ucieka przez nieszczelności z koletora. A druga sprawa te silniki mają bonus. Zazwyczaj moc oscyluje w granicach 155 km i 340-350 Nm wiec spadek masz jeszcze wyraźniejszy.
Przyczyn może być cała masa, np. źle ustawiony rozrząd, nieszczelność w dolocie, zużycie czujników, np.doladowania, problem ze zmienną geometrią silnika, ogólne zużycia (spadek kompresji)
Ciężko coś mądrego powiedzieć bez dokładnej diagnostyki.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Dziękuję z trop, postaram się obejrzeć korektor i zobaczę co tam w trawie piszczy, mechanik kiedyś mówił że tam jest plastikowy korektor, nie zagłębiałem się za bardzo w to. Dodam że mam wrażenie po odpaleniu silnika że coś tak jakby delikatnie metalicznie w środku brzęczało
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
spadek kompresji można sprawdzić przez zbadanie ciśnienia na tłokach tak ?
jak sprawdzić poprawność założenia rozrządu ?
co do czujników nic nie wyswietla mi się w MES , żadne błędy, co do zmiennej geometrii trzeba by było wyjąć turbo i ją obejrzeć?
Gdybym go zabrał na przegląd do Aso fiata mogliby znaleźć przyczynę czy nie maja takich mozliwości?
lorak06073
19-02-2017, 21:51
Jeżeli bravo z 2007 roku to kolektor aluminiowy. Jak masz mes to już możesz sobie fajną diagnostykę porobić. Porób logi, powrzucaj nam na forum, obadaj korekty wtryskiwaczy, ciśnienie paliwa, cisnienie doładowania, przepływ mas powietrza.
Postaram się zrobić to w najbliższym czasie i wrzucić na forum
Ogólnie znalezienie problemu braku mocy nie jest prostym tematem. Odatawiajac do ASO to raczej tylko skroja Cie na pieniądze.
Jeśli masz brzeczace odgłosy to czym prędzej zainteresowanym się klapami. W silniku 1.9 150 niestety częsta się urywaja. Przy odrobinie szczęścia mogła zostać wyrzucona z tloka i dzwoni w kolektorze.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Czy korektor można wymatowac bez większego problemu? Klapy usuwa się mechanicznie czy też trzeba usunąć je z komputera pojazdu? Mam kamerę na giętkim przewodzie może włożeniu ja do środka korektora i uda mi się coś zobaczyć, chyba że go zdemontować i rozebrać
Już wiem jak się dementuje korektor, nie na moje warunki pozostaje opcja mechanik
A może masz wersje 120konną a nie 150, tylko w dowodzie coś pokombinowane :P
Po VINie wychodzi 150 KM a vin raczej nie kłamie, po za tym MES również pokazuje że to wersja 150 KM
Wersja 120 KM moze i tak, ale jak juz to po lekkim modzie.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
W week będę miał trochę czasu , przejże wzrokowo korektor zajrzę kamerą do środka, spróbuje zrobić logi w MESie na biegu jałowym i podczas jazdy, powrzucam tu i może coś z tego wyjdzie
Mam jeszcze jedno pytanie nie związane z tematem, mianowicie o olej w skrzyni biegow, jaki powinien być i ile go tam ma być, mam 6 biegowa skrzynie prawdopodobnie fiata gdyż wsteczny jest za 6 w dół, wymieniłem olej latem na fiatoska tutele w serwisie mówili że 2 litry wchodzą, do zimy było ok, przy niskich temperaturach jak i zimnym silniku biegi ciężko wchodzą aż do rozgrzania choć i po rozgrzanym czasem 3 ciężej wejdzie , na poprzednim oleju nie było tego problemu, może mam za mało oleju albo wymienić go na inny ? Albo może muszę wyregulowac biegi jesli jest taka regulacja w bravo? Może ktoś pomoze
rybsztein
24-02-2017, 16:40
Nie ma żadnej regulacji biegów. W 1.9 150KM jest fiatowska skrzynia. Pytanie jaką tutelę Ci wlali - Technyx czy Matryx. A wchodzi i więcej niż 2l, ale powinno być 1.87 :) Wg. producenta, bo ja mam zalane 2l i dodatek archoila i jest lepiej niż na tuteli. A ogólnie skrzynia jest nieprecyzyjna i biegi wchodzą jak wchodzą. Jeśli nic nie zgrzyta, da się wrzucić bieg bez walenia w lewarek to bym się nie przejmował.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Co do samego kolektora, to w 1.9 2007 nie bardzo cokolwiek zobaczysz. Trzeba demontować górę silnika i rozrząd by dostać się do kolektora. Ja miałem urwane 3 klapki a spadku mocy żadnego, korekty też miałem idealne a silnik chodził normalnie, więc reguły nie ma. Problem są jak się urwana klapka zablokuje w cylindrze - wtedy korekty, dymienie itd. będą występowały. Zrób jak pisali wyżej logi, może cos wyjdzie.
Witam, co do oleju jest to Technyx SEA 75W-85 , w temperaturach dodatnich jest całkiem znoszę tylko po niżej 0 biegi ciężko wchodzą, co do tego dodatku można go dolać teraz jeśli już olej jest zalany w skrzyni? Zrobię logi w weekend w ten nie zdążyłem, mechanik ma sprawdzić mi ciśnienie na tlokach , po niżej wrzuciłem zdjęcie etykiety z oleju do skrzyni
26806
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
To wykres z hamowni
Ostatnio hamowali Stilo 1.9 mjet 120KM i seria wypluła 136KM i 294Nm
https://www.youtube.com/watch?v=ArLab_MHYlQ
trzeba było hamownie powtórzyć z podpiętym logiem.
Tzn ciśnienie doładowania,temp,dawki paliwa i resztę wszystko co się dało.
Może by coś wyjaśniło.
A jak turbo przeładowuje to pewnie właśnie przyczyna.
Witam, Panowie zrobiłem logi , tylko jak mogę dodać je tutaj ? są w formacie plików
Zrób zipa i wrzuć jako załącznik
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Witam , zrobiłem logi, dynamiczny ( na 3 biegu rozgrzany silnik zakres obrotów od 1400 do 4000 ) drugi statyczny , poniżej są linki do plików z wykresami w formacie csv i z parametrami w formacie txt, jeden z logów znalazłem zapisany z przed kilku miesięcy, wiec można coś porównać, a co do korektora , jest on plastikowy firmy Magneti Marelli , mechanik go obejrzał i stwierdził że nie ma klap wirowych gdyż nie widzi tam żadnego cięgna do ich sterowania, Panowie jeśli możecie rzućcie na to okiem i podzielcie się ze mną swą wiedzą i mądrością :)
https://megawrzuta.pl/filesgroup/0b82b24e8e0c53b219fd444e72566985.html
https://megawrzuta.pl/filesgroup/ccc97a8af681208c95427e687102258f.html
Z Twoich logów to widać tylko, że masz problem z 3 baniakiem. Masz wysoka korektę wtrysku, co może świadczyć o kiepskim stanie samego wtryskiwacza, brakiem ciśnienia w tłoku lub właśnie problemem z klapami.
Jakiego byś nie miał kolektora klapki są w każdym zgodnie z moją wiedzą.
Co do logów odczytujesz za dużo parametrów i masz kiepska rozdzielczość.
Zrób klika logów oddzielnie odczytujac:
- zamierzone i oczekiwane ciśnienie doładowania
- zmierzona i oczekiwana masa powietrza,
- zmierzone i oczekiwane ciśnienie doładowania.
I będziemy analizować dalej.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Ok dzięki, logi oczywiście dynamiczne tak? Co do 3 tłoka moze zmierzyc na nim cisnienie ?
Logi dynamiczne i staraj się od około 1200 do czerwonego pola.
Ciśnienie to warto zmierzyć na wszystkich cylindrach.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Wartość dodatnia z tego co wiem na korekcie wskazuje ograniczenie dawki paliwa, czyli tak jakby wtrysk się przypchal, zaleje bak jakimś środkiem czyszczący wtryski i zrobię logi pod koniec tygodnia , z każdym parametrem na osobnym wykresie i zobaczymy, ciśnienie w cylindrach będę mógł zmierzyć dopiero po powrocie do domu za jakieś 2 tygodnie,
Witam, mam nowe logi bardziej czytelne, co do wtrysków dolałem stp do czyszczenia i korekta 3 wtrysku zmniejszyła się z wartości ponad 2,4 do 1,5 ale i tak wtrysk odstaje sporo od reszty. Poniżej dodaje linki do logów, spojrzyjcie Panowie i podzielcie się spostrzeżeniami
https://megawrzuta.pl/filesgroup/fc732466b6ed186df0213d5f99e1733b.html
https://megawrzuta.pl/filesgroup/3238a27ea1bc6148667c466a0fd8666c.html
https://megawrzuta.pl/filesgroup/3df1ec91a367bb54e34e101d1f0715c9.html
Popatrzyłem na te Twoje logi i moje wnioski są takie.
Przyplywomierz i pompa paliwa wyglądają, że są ok. Problem jest jak już wspomniałem wcześniej z 3 cylinderem, na pewno do powierzenia ciśnienie w cylindrach.
Drugi problem do turbina. Nie odczytywales obrotów, więc ciężko określić szczegóły, ale masz znacznie za wysokie ciśnienie doładowania, co może sugerować problemy ze zmienną geometrią łopatek. Zobacz czy jak dodajesz gazu porusza się ciegno od gruchy. Do sprawdzenie układ podcisnienia.
Logi statyczne, które wrzucasz nie wiele coś powiedzą, oprócz korekt wtryskow, a tylko wprowadzają bałagan.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Dzięki, co do obrotów były od 850 do 4500-5000 , sprawdzę dzisiaj to ciegno , a to za duże ciśnienie doładowania może być przyczyną źle działającego zaworu overboost ?
Na kilku forach wyczytałem że powyższy zawór, uszkodzony możę skutkować za dużym ciśnieniem doładowania .
Reasumując, oddaje w środe bravolota do warsztatu na wymianę tulei tylnej belki i wahaczy wiec odrazu sprawdzę :
-ciśnienie na tłokach
-3 wtryskiwacz na stole
- układ podcisnienia
wyciągać turbo i sprawdzać łopatki ?, wymienić czujnik cisnienia doładowania? Co radzicie?
Co do turbiny nie zauważyłem dymienia , puszczania kopcia, spadku oleju, delikatni gwizd zauważalny jest przy temperaturze otoczenia powyzej 25 stopni Cencjusza, a przypomniał mi się incydent z przed roku, jak raz przycisnąłem za mocno na pedał gazu koło 190 wyskoczył mi błąd silnika i zauważyłem spadek mocy , okazało się że to było coś z czujnikiem doładowania i czymś tam od turbo, gość usunął mi bląd a ja to olałem bo powiedział że jest ok, dopiero potem zainteresował mnie program MES i zacząłem obserwować moje auto,
Sprawdziłem gruszkę , cięgno w niej porusza się , nie wiem czy dobrze dlatego poniżej zamieściłem filmik jak to sie odbywa
https://megawrzuta.pl/download/0474e752600c655656bf74158434253e.html
Biorąc pod uwagę, że na logach kreciles silnik do 4 tys. obr. to masz dziwnie małe (max. 1300mbar)ciśnienia oczekiwane przez silnika. Wygląda to tak jakby ktoś coś popsuł w programie, albo padł jakiś czujnik(np. sonda lambda) i silnik przeszedł w stan awaryjny.
Twoj silnik zachowuje się trochę anormalnie, najlepiej wróć do mechaników, którzy zrobili Ci te zmiany niech to jeszcze raz sprawdzą, program i to przestawienie turbo.
Szkoda wymienić półsamochodu, jeśli ktoś mógł go sam popsuć.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Odebrałem auto, ciśnienie na tłokach podobno mam w porządku, wtrysk został wyczyszczony i korekty są już porównywalne na wszystkich 4 cylindrach , co do ciśnienia doładowania, gość mówi że przewody są ok , że może to być spowodowane czujnikiem doładowania ale jak na razie nie wywala błędu to żeby sie tym nie przejmować, co Wy o tym sądzicie ?
Moris 10 zrobiłem dzisiaj jeszcze raz logi po odebraniu auta i coś się pozmieniało , rzucisz okiem ? Ciśnienie oczekiwane wzrosło do około 2 , a nie wiem czy dobrze zrobiłem ale w MES uruchomiłem opcje zerowania funkcji samoadaptacyjnych ale wszystko dziła tak samo jak działało .Co do korekt jest tu plik tekstowy z mesa jakie teraz są, ale wszystko sie unormowało
https://megawrzuta.pl/filesgroup/eabfb38b7efc921e050aa5d457d6f017.html wykresy
https://megawrzuta.pl/download/68ffd61a2350db14f838a03fc0b8cfb8.html korekty wtrysku
Wtryski maja juz teraz dobre korekty. Jak czysciles wtryski?
Co do turbo to widać zdecydowaną poprawę, wzrosło oczekiwane ciśnienie i jest zbliżone do zamierzonego. Główny problem przeladowania turbo może leżeć w tym, że mechanik przedstawił Ci ciegno gruchy.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Wtryski oddałem do gościa który się tym zajmuje bierze grosze bo 10 zł za sprawdzenie a 50 za czyszczenie więc skoro jest poprawa to się opłacało, co do przeładowania mam podobny pogląd do Twojego , bo po tym przedstawianiu coś z tym autem nie było do końca tak, pytanie tylko jak ustawić to ciegno gruchy , wiem że biorą 200 zł za sprawdzenie ustawień turbo i ewentualną regulację, ale plus wyjście turbiny przewóz jej mój dzień wolny w pracy trochę za to wyjdzie, jest jakiś sposób garazowy? W sobotę zrobię jeszcze raz kontrolne logi i porównam z tymi
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.