Zobacz pełną wersję : Problem z diagnostyką sond lambda w stilo 1.6 16v
Mautinho
19-02-2017, 14:09
Witam,
Nie chce powtarzać tematu jednak nie mogę jednoznacznie tego stwierdzić, mam problem z check engine, podczepiłem elm327 i mam trzy błędy związane z sondami, jednak nie wiem jak to interpretować, sprawdziłem także napięcia na sondach tymże urządzeniem, napięcie na lambdzie sensor 01 istniało, zaś na lambdzie sensor 02 bylo ciągle rowne zero, nie wiem czy moge to interpretować jako 01 przed katakizatorem a 02 za katalizatorem, są także błędy o których pisałem wcześniej P0130 czujnik 02, P0135 podgrzewacz czujnika 02 i tu w obu przypadkach (bank 1 sensor 1) i błąd P0136 czujnik 02 lecz tu bank 1 sensor 2, pytanie brzmi czy prawdopodobnie padly dwie sondy, auto ma juz ponad 160 tys. przebiegu więc katalogowo sondy do wymiany, czy mogę powiązać sensor 02 jako sonde za katalizatorem i czy ten brak napięcia informuje ze poprostu sonda padla? Dodam, że to silnik fiatowski 103km nie wiem czy to ma znaczenie ale na ziemnym silniku obroty startują od 1300 i dopiero na rozgrzanym sa na odpowiednim poziomie czytalem, że może miec to wpływ właśnie z graniem sondy
1300 obr, na zimnym to normalne w tych silnikach, u mnie też walczyłem z sondami, najpierw zamienniki które nie współpracowały, skończyło się na oryginale za 200zł.
Jeszcze pytanie ECU silnika masz przeniesione?
Mautinho
20-02-2017, 18:37
Ecu nie przeniosłem jeszcze autko mam niecałe dwa miesiące, a którą z sond po tych badaniach można uznać za niesprawna?
Ściągnij sobie FiatEcuSkan i podłącz, tam jest wszystko opisane która sonda to jest do czego,do tego możesz zrobić wykres pracy sond, wtedy na pewno będziesz wiedział która padła, bo po twoim opisie jedyne co można wywnioskować to że padło podgrzewanie pierwszej sondy.
Przebiegiem bym się nie sugerował bo wiadomo że 160kkm w 16 letnim wozie to trochę mało prawdopodobne, przy okazji w FES sprawdzisz sobie prawdziwy przebieg.
Generalnie przy tych nieszczęsnych 1.6, zaczął bym od przeniesienia ECU bo już nie raz widziałem jak przez przegrzanie sypało fałszywymi błędami.
Mautinho
20-02-2017, 19:14
Dziękuję za informacje tak też zrobie
Witam dołączę się do tematu. Chodzi tutaj o błąd P0136. Czy ktoś się orientuje się jakie mogą być przyczyny tego błędu. Pomińmy uszkodzenie sondy. Powiedzmy że mało wydajne wtryski paliwa na wysokich obrotach czy zbyt duza ilość powietrza trafiająca do komory spalania? Chetnie posłucham sugestii. Dziękuję
Mautinho
21-02-2017, 12:04
Zaczne od przeniesienia ecu ale odrazu problem brak pokrywy dolnej na silniku i na rozrzadzie, na rozrzadzie to jeszcze przejdzie ale jeśli chce przenieść ecu to musze miec dolna żeby go po przeniesieniu nie namoczyć i pytanie czy takie pokrywy można gdzieś kupić nowe zamienniki czy szukać używek?
Osłona Silnika FIAT STILO 2001-2008 + SPINKI +boki (5030332486) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/oslona-silnika-fiat-stilo-2001-2008-spinki-boki-i5030332486.html)
Fiat Stilo 1.6 16V. Pokrywa osłona silnika (6725221499) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/fiat-stilo-1-6-16v-pokrywa-oslona-silnika-i6725221499.html)
np.osłony
Od kilku lat nie mam dolnych osłon /warunki dojazdu zimą do domu/ sterownik na obudowie akumulatora i nie moknie.
Mautinho
21-02-2017, 19:30
Obudowy akumulatora również brak dlatego myślałem o innym umiejscowieniu
Osłona na akumulator przydaje się jak korzysta się z myjni bezdotykowych. Woda pod dużym ciśnieniem pomiędzy błotnikiem i maską poprostu wlewa się na magiczną skrzynkę bezpieczników. Zamoczona skrzynka powoduje różne problemy ze światłami, wentylatorem czy uruchomieniem samochodu. Dlatego myślę ze ta osłonę warto posiadać.
Mautinho
22-02-2017, 08:39
Zamierzam sukcesywnie kupować elementy za stilona dalem 3400 wiec nie mam sie co dziwic ale chce go dopiescic
Ja do swojego dołożyłem elektryczne szyby na tył, climatronic ale żałuję bo non stop problem z aktywatorami raz dmucha gorącym raz zimnym. Nie można ustawić jednolitej temperatury. Teraz czas na system bezkluczykowy. Tylko nigdzie nie można dostać centralek do tego systemu.
marcinsec
13-03-2017, 21:32
Mam problem z check engine i po podłaczęniu pod FES wyskakuje mi błąd p0130. sprawdziłem napięcie na sondzie 1 i 2.Napięcie na 1 pokazuje prawie zero, a na drugiej jest ok. czy mam do wymianny sonde? Auto na lpg 1,6 16v objawy przy ruszaniu auto gaśnie i musze dodac wiecej gazu zeby ruszyc.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.