Zobacz pełną wersję : Fiat Bravo 1.4 90km 2009 roku jak ustawić rozrząd?
kontini90
17-02-2017, 21:33
Witam wszystkich jestem tu nowy :)
Zakupiłem fiata bravo 1.4 90km 2009 rok potrzebuje wymienić w nim rozrząd . Pytanie moje jest takie jaki blokady muszę do niego zakupić oraz czy byłby któryś z kolegów tak uprzejmy i użyczyłby mi schemat ustawienia rozrządu ?
Pozdrawiam
KAmil
W internecie jest kilkanaście strona gdzie wytłumaczone jest czarno na białym jak zakładać blokady, poszukaj sobie.
Blokady możesz kupić np. na allegro
BLOKADA ROZRZĄDU FIAT 1.2 16V 1.4 16V (6485780401) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-fiat-1-2-16v-1-4-16v-i6485780401.html)
kontini90
19-02-2017, 10:51
Właśnie szukałem i do 1.4 16 v ,90 km nie ma. Zauważyłem że konstrukcyjnie ten silnik przypomina 1.2 16. Jak możesz podeślij mi linka z tym schematem
kontini90
22-02-2017, 20:41
Nikt z kolegów nie chce pomóc ?
Nie potrafisz wyszukać podstawowych info. w necie a się bierzesz za rozrząd... powodzenia :D
Silnik 1.2 16V, 1.4 16V (90,95,100KM) to bliźniacza konstrukcja, więc blokady rozrządu są takie same.
Wymiana rozrządu i zakąłdanie blokad masz tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=N0CoEV4jEbc
https://www.youtube.com/watch?v=WcpV8guZWR0&t=1134s
Oglądałem oba filmiki - na obu są błędy .
Konkurs bez nagród !!!!!
Kto powie jakie .
Niestety nie będzie nagrody (przynajmniej ode mnie)
Nie kręci sie silnikiem w lewo!!
kontini90
23-02-2017, 18:13
Koledzy to jak mam robić to względem filmiku czy ktoś mi użyczy schemat ? Chce to zrobić sam bo mam garaż , dokupienia sobie blokady i wesprze mnie brat mechanik ale chcemy mieć na czym się opierać przy wymianie
Nie kręci sie silnikiem w lewo!!
Brawo TY
A na drugim ?
Dlaczego niby nie można kręcić silnikiem w lewo?
Bo przede wszystkim napina się i luzuje napinacz i może nastąpić przeskoczenie paska.
kontini90
24-02-2017, 20:21
Dobra temat do zamknięcia mam ogarnięte schematy bez smutów i łaski . Dzięki za podpowiedzi
To zawsze możesz się podzielić, kiedys innym się przyda.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Bez smutków i łaski powiadasz,w takim razie można ci życzyć tylko ,,kolego,, ukręcenie śrub i zerwania paska w najmniej oczekiwanym momencie, pozdrawiam ;)
kontini90
25-02-2017, 07:52
Podzielić się hhmmm bardzo chętnie ale z osobą co będzie to potrzebowała zapraszam na pw.
Powiem szczerze przez 7 lat jeździłem BMW i tam na forum każdy sobie pomagał podpowiadał bo taka była reguła " a tutaj kupa krzywości i łaski bo ktoś chce zrobić sam i zgodnie ze sztuką . Chore to jest no ale co marka to obyczaj .
Widać kolego Altom że błyszczysz elokwencją i wychowaniem i że zatrzymałeś się jeszcze na poziomie intelektualnym w piaskownicy i tam radzę ci się udać.
Pozdrawiam
Proszę adminów o usunięcie tego tematu gdyż ani nic nie wniósł pomocnego w rozwiązaniu mojego problemu ani dla potomnych nie będzie to przydatne .
7 lat jeździłem BMW
I wszystko jasne.
kszylobryt
25-02-2017, 12:08
Nie denerwuj się.Na innych forach jest identycznie.Sam jestem zarejestrowany na kilku(opel,bmw,renault,mechanika...).Jest wielu forumowiczów,którzy być tam nie powinni,a przy najmniej nie zabierać głosu.A życzyć komuś urwania śrub czy paska to żenada.Kolega Alton88 powinien dostać ostrzeżenie od moderatora.
Jeśli chodzi o rozrząd w tym silniku,to jest bardzo prościutki.Można obyć się bez żadnych blokad.Ja wykręcam świece(wszystkie).W otwory cylindra 1i2 wkładam jednakowej długości elektrody i kręcę wałem (w prawo)tak długo aż elektrody będą wystawać nad powierzchnią pokrywy wałków tyle samo.Elektroda 1-go cylindra ma opadać(tłok w fazie dolotu). Jeśli elektrody się zrównają,to oznacza,że tłoki znajdują się na jednakowej wysokości(wszystkie).Wykręcam z pokrywy wałków zaślepkę(między 3 i 4 cylindrem) i sprawdzam wiertłem 10(przy pomocy lusterka można zobaczyć)czy wałek jest we właściwym położeniu.Widać wycięcie w wałku.Jeśli tak nie jest obracamy wałem (w prawo) o jeden obrót i sprawdzamy ustawienie wałka.Sprawdzam ustawienie wałka wydechowego.Wałek ssący jest zazębiony z wydechowym i jeśli ustawisz wydechowy to ssący jest automatycznie ustawiony.Blokuję koło zębate rozrządu i luzuję śrubę.Demontuję napinacz,zdejmuję pasek.Sprawdzam ustawienie wału(elektrody równo wystają).Montuję nowy napinacz,zakładam pasek->koło wału->pompa wody->koło wałka rozrządu->napinacz. Ustawiam napinacz,dokręcam śrubę koła rozrządu(tu potrzebny jest przyrząd do jego zablokowania) momentem 120 Nm.Wyjmuję elektrody,wiertło,obracam wałem dwa obroty,sprawdzam ustawienia.Zawsze było ok. Powodzenia.
kontini90
25-02-2017, 18:05
Dziękuję kolego za zrozumienie oraz za bardzo dobry opis napewno będzie pomocny . A powiedz mi kiedy wiadomo że tłoki są we właściwym położeniu bo wiadomo tłoki ustawią się dwa razy w tej samej pozycji na równo . Pierwszy raz w suwie ssania a drugi raz w suwie pracy
kszylobryt
01-03-2017, 10:32
Jeżeli ustawisz tłoki na jednakowym poziomie,to sprawdzasz ustawienie wałka zaworów wydechowych.Wykręcasz zaślepkę i wkładasz wiertło 10 lub 8.Jeśli wchodzi w wycięcie w wałku,jest ok.Tłok pierwszego cylindra jest w suwie ssania.Jeżeli wiertła nie da się wsunąć,to kręcimy wałem jeden obrót i sprawdzamy
kontini90
01-03-2017, 18:11
Jeżeli ustawisz tłoki na jednakowym poziomie,to sprawdzasz ustawienie wałka zaworów wydechowych.Wykręcasz zaślepkę i wkładasz wiertło 10 lub 8.Jeśli wchodzi w wycięcie w wałku,jest ok.Tłok pierwszego cylindra jest w suwie ssania.Jeżeli wiertła nie da się wsunąć,to kręcimy wałem jeden obrót i sprawdzamy
Dziękuję koledzy za pomoc :) teraz już wszystko wiem i przystępuje do pracy w najbliższym czasie :)
Co jest nie tak na drugim filmiku? Podnoszenie na misce olejowej i zostawienie starej pompy wody?
Pasek założony odwrotnie.
A to ma jakiekolwiek znaczenie? O.o mechanikiem nie jestem, nigdy bym nie pomyślał, że takie coś jest istotne. Rozumiem, że patrzy się po kierunku napisów?
Dokładnie . Na niektórych paskach są nawet malowane strzałki z kierunkiem obrotu . Chodzi o wewnętrzną budowę paska .
kontini90
30-03-2017, 21:35
Temat ogarnięty zakupiłem blokady do 1.2 16v z nich użyłem tylko blokad do wałków rozrządu zaś do zablokowania wału z pomocą przyszła mi blokada z grande Punto 1.4 8v tzw. Lizak . Wymiana przesŁa bez problemowo .
Pozdrawiam i dziękuję tym co wspomógł i mnie dobrą radą 😁
Temat ogarnięty zakupiłem blokady do 1.2 16v z nich użyłem tylko blokad do wałków rozrządu zaś do zablokowania wału z pomocą przyszła mi blokada z grande Punto 1.4 8v tzw. Lizak . Wymiana przesŁa bez problemowo .
Pozdrawiam i dziękuję tym co wspomógł i mnie dobrą radą 😁
mam pytanie czeka mnie wymiana rozrządu polecacie ten zestaw z góry dziękuję za podpowiedzi
Rozrzad+Pompa Fiat Brava Bravo Punto Stilo 1.2 16V (5358447285) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/rozrzad-pompa-fiat-brava-bravo-punto-stilo-1-2-16v-i5358447285.html?snapshot=MjAxNy0wNy0xNVQwOTo1ODoy NC42NDhaO2J1eWVyO2I0YmRmODUyMzQ3NDc0MmExZTE2YjUwYT FlM2Q0NmZlMmYzNWUzZTgyMGUxMjQ2OThlMzY3OWJmNjQ4NWU1 ZWU%3D)
kontini90
25-07-2017, 13:38
Najlepiej włóż albo oemowy rozrząd albo pasek i napinacz gates albo conti albo metelli a pompe wodną najwyższa półka bo już się spotkałem tyle razy że pompa po pierwszym uruchomieniu zaczynała wyć .
Montaż jest dziecinnie prosty
mam pytanie czeka mnie wymiana rozrządu polecacie ten zestaw z góry dziękuję za podpowiedzi
Rozrzad+Pompa Fiat Brava Bravo Punto Stilo 1.2 16V (5358447285) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/rozrzad-pompa-fiat-brava-bravo-punto-stilo-1-2-16v-i5358447285.html?snapshot=MjAxNy0wNy0xNVQwOTo1ODoy NC42NDhaO2J1eWVyO2I0YmRmODUyMzQ3NDc0MmExZTE2YjUwYT FlM2Q0NmZlMmYzNWUzZTgyMGUxMjQ2OThlMzY3OWJmNjQ4NWU1 ZWU%3D)
mam pytanie czeka mnie wymiana rozrządu polecacie ten zestaw z góry dziękuję za podpowiedziA ja bym Ci polecił kupić KIT jednego producenta np. Rozrząd+pompa wody INA Fiat Bravo II 1,4 16V T-jet (6111885171) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-ina-fiat-bravo-ii-1-4-16v-t-jet-i6111885171.html) lub jeśli znajdziesz cały KIT Ricambi Originali w dobrej cenie. INA z linku wychodzi o 60 zł drożej niż składak, a moim zdaniem, jest to pewniejsze rozwiązanie. Schaeffler Automotive Germany (INA) robi na prawdę jedne z najlepszych rozrządów na rynku. Choć składak, który podałeś również będzie OK.
PS. Pompa wody z Twojego linku nie wiadomo, czy jest oryginalna. Może to być zamiennik jakiegoś włoskiego producenta. Ricambi Originali mają inne pudełka. Także uważaj na to. Niższa cena nie bierze się w powietrza. Gates i INA są ok, ale ta pompa mi się nie podoba. Ja bym dopłacił te 60 zł do INA'owskiego KITu.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.