radex171
16-02-2017, 20:33
Witajcie, od kilku dni borykam się z problemem przegrzewającego silnika...
Sam już nie wiem o co chodzi, lecz do rzeczy, wentylator nie załącza się wogóle (działać, działa na zworce) podejrzewałem termostat gdyż ogrzewanie kabiny padło, niestety wymiana termostatu nie pomogła, płyn chłodniczy nie bąbelkuje, lecz co mnie martwi to, to że przy nagrzanym silniku poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym znacznie wzrasta (nie wiem czy tak ma być czy nie) co do temperatury rur to górna biegnąca od chłodnicy do termostatu jest gorąca natomiast z dolną to róznie bywa, wczoraj po nagrzaniu silnika była zimna a dzisiaj podczas próby odpowietrzania była niemalże takiej samej temp. co druga. Przy odpowietrzaniu okazuje się że z zaworka za termostatem płyn pięknie wycieka, natomiast przy zaworku od chłodnicy słychać tylko syk powietrza i prędzej silnik zagotuje niż z drugiego zaworka odpowietrzającego wypłynie płyn... ktoś coś pomoże? doradzi co może być nie halo? WIem że w grę wchodzu UPG ale być może coś jeszcze pominąłem? bo już naprawdę sam nie wiem, wygląda to tak jakby gdzieś przy chłodnicy ciecz nie mogła się do niej dostać gdyż nawet załączenie na rozgrzanym silniku wentylatora, nie studzi silnika...
Sam już nie wiem o co chodzi, lecz do rzeczy, wentylator nie załącza się wogóle (działać, działa na zworce) podejrzewałem termostat gdyż ogrzewanie kabiny padło, niestety wymiana termostatu nie pomogła, płyn chłodniczy nie bąbelkuje, lecz co mnie martwi to, to że przy nagrzanym silniku poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym znacznie wzrasta (nie wiem czy tak ma być czy nie) co do temperatury rur to górna biegnąca od chłodnicy do termostatu jest gorąca natomiast z dolną to róznie bywa, wczoraj po nagrzaniu silnika była zimna a dzisiaj podczas próby odpowietrzania była niemalże takiej samej temp. co druga. Przy odpowietrzaniu okazuje się że z zaworka za termostatem płyn pięknie wycieka, natomiast przy zaworku od chłodnicy słychać tylko syk powietrza i prędzej silnik zagotuje niż z drugiego zaworka odpowietrzającego wypłynie płyn... ktoś coś pomoże? doradzi co może być nie halo? WIem że w grę wchodzu UPG ale być może coś jeszcze pominąłem? bo już naprawdę sam nie wiem, wygląda to tak jakby gdzieś przy chłodnicy ciecz nie mogła się do niej dostać gdyż nawet załączenie na rozgrzanym silniku wentylatora, nie studzi silnika...