Zobacz pełną wersję : Schemat pinów przedniej lampy.
Witam.
Posiadam Grande Punto 1.3 16V Multijet 90KM z 2006 r. Po ostatnim zdarzeniu na oblodzonym parkingu zmuszony byłem do zmiany przedniej lampy. Wymieniłem dwie lampy tylko w starych miałem białe gniazda z żółtymi wtyczkami a zakupiłem lampy o tych samych nr seryjnych tylko z 2010 r i mają fioletowe gniazda. Dokupiłem wtyki fioletowe (7 kabli). Tylko mam teraz problem z przelutowaniem wtyków. Mianowicie inna jest kolorystyka kabli. Czy ktoś ma i może poratować schematem pinów gniazda lamp przednich montowanych w pierwszych wersjach z białymi gniazdami i tych po zmianie z fioletowymi gniazdami.
Z góry dziękuje za pomoc.
krowka1978
16-02-2017, 20:44
Punto 2010 to Evo, które ma jednak inne lampy. Zamiast kierunkowskazu jest żarówka do dziennych. Nie zwracałem uwagi w Evo, ale standardowo w kierunkowskazie jest coś w stylu "światłowodu".
W 2010r było jeszcze Grande Punto lampy są identyczne tylko chyba w 2008r zmienili znaczek i pare drobiazgów miedzy innymi instalacje i wprowadzili fioletowe gniazda i wtyki.
krowka1978
16-02-2017, 21:20
W dziale Download znajdziesz Elearn'a do GP, są tam schematy elektryczne. Dużo nie waży, szybko pobierzesz.
Dzięki ciągnąłem Elearn'a do GP tylko tam jest schemat tylko tego białego wtyku, który był montowany w pierwszych wersjach. potrzebuje teraz jeszcze schemat tych fioletowych gniazd wtyków.
krowka1978
16-02-2017, 22:41
Sprawdziłem w moim, jest fioletowe gniazdo.
A może ma ktoś nowszą wersje Elearn'a do GP i będzie tam schemat styków wyjściowych lamp z fioletowym gniazdem. Będę wdzięczny za zrobienie zrzutu ekranu (print screen) i wysłaniu na pocztę m.iwachow@o2.pl
szczeryusmiech
06-06-2018, 14:21
Hej,
czy udało Ci się ogarnąć w jaki sposób zaadoptować te lampy i podłączyć kostki ?
zawada557
12-09-2022, 15:34
Podbiję wątek bo nadal jest widoczny w google a nigdzie nie było sensownej odpowiedzi
Lampy z fioletową kostką da się zaadaptować na lampy z białą kostką i najprawdopodobniej odwrotnie
Samo złącze można wyciągnąć z lampy przez otwór z jednym ze świateł bez uszkadzania jej i przelutować.
42129
Na fotce powyżej jest cały układ elektryczny wyjęty z popękanej lampy
Wszystkie przewody idące do lamp powinno dać się łatwo zidentyfikować z multimetrem więc odpuszczę sobie opis
Jeden gruby przewód rozchodzący się do każdego z elementów to przewód masowy
Do samego silniczka idą 3 przewody które ciężko/niemożliwe będzie zidentyfikować multimetrem. Jeden z nich to masa idąca od najgrubszej z wiązek. Dwa następne - oznaczone czerwoną taśmą - to przewód zasilający i sygnał zwrotny z silniczka.
Poprowadzone w tą samą stronę (widoczne przy przyłożeniu oka w odpowiednie miejsce lampy) są przewody od jednej z lamp ale je da się łatwo zidentyfikować multimetrem.
Przy pierwszej próbie przelutowania kompletnie odpuściłem sobie podłączanie silniczka i reflektor bez problemu działał i bez niego - tracimy jedynie regulację wysokości przyciskiem.
Z racji na niemożliwość identyfikacji losowo przelutowałem te 2 oznaczone na czerwono przewody z odpowiadającymi im przewodami z działającego reflektora - regulacja nie działała i nic się nie spaliło.
Przy przelutowaniu ich na odwrót wszystko zaczęło działać bez problemu. Auto jeździ już tak kilka miesięcy i nie ma z tym najmniejszego problemu
Niestety nie znalazłem na polskim rynku internetowym lamp z białym złączem - jedynie z fioletowym. Z informacji które wyczytałem na tym forum oraz innych wychodzi że gdzieś koło 2008 był wewnętrzny lift grande punto i modele z przed mają białe złącza a nowsze fioletowe więc warto mieć to na uwadze szukając czegoś czy lokalnie czy w internecie.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.