PDA

Zobacz pełną wersję : Schemat pinów przedniej lampy.



Iwach
16-02-2017, 19:35
Witam.
Posiadam Grande Punto 1.3 16V Multijet 90KM z 2006 r. Po ostatnim zdarzeniu na oblodzonym parkingu zmuszony byłem do zmiany przedniej lampy. Wymieniłem dwie lampy tylko w starych miałem białe gniazda z żółtymi wtyczkami a zakupiłem lampy o tych samych nr seryjnych tylko z 2010 r i mają fioletowe gniazda. Dokupiłem wtyki fioletowe (7 kabli). Tylko mam teraz problem z przelutowaniem wtyków. Mianowicie inna jest kolorystyka kabli. Czy ktoś ma i może poratować schematem pinów gniazda lamp przednich montowanych w pierwszych wersjach z białymi gniazdami i tych po zmianie z fioletowymi gniazdami.
Z góry dziękuje za pomoc.

krowka1978
16-02-2017, 20:44
Punto 2010 to Evo, które ma jednak inne lampy. Zamiast kierunkowskazu jest żarówka do dziennych. Nie zwracałem uwagi w Evo, ale standardowo w kierunkowskazie jest coś w stylu "światłowodu".

Iwach
16-02-2017, 21:09
W 2010r było jeszcze Grande Punto lampy są identyczne tylko chyba w 2008r zmienili znaczek i pare drobiazgów miedzy innymi instalacje i wprowadzili fioletowe gniazda i wtyki.

krowka1978
16-02-2017, 21:20
W dziale Download znajdziesz Elearn'a do GP, są tam schematy elektryczne. Dużo nie waży, szybko pobierzesz.

Iwach
16-02-2017, 22:18
Dzięki ciągnąłem Elearn'a do GP tylko tam jest schemat tylko tego białego wtyku, który był montowany w pierwszych wersjach. potrzebuje teraz jeszcze schemat tych fioletowych gniazd wtyków.

krowka1978
16-02-2017, 22:41
Sprawdziłem w moim, jest fioletowe gniazdo.

Iwach
18-02-2017, 11:51
A może ma ktoś nowszą wersje Elearn'a do GP i będzie tam schemat styków wyjściowych lamp z fioletowym gniazdem. Będę wdzięczny za zrobienie zrzutu ekranu (print screen) i wysłaniu na pocztę m.iwachow@o2.pl

szczeryusmiech
06-06-2018, 14:21
Hej,
czy udało Ci się ogarnąć w jaki sposób zaadoptować te lampy i podłączyć kostki ?

zawada557
12-09-2022, 15:34
Podbiję wątek bo nadal jest widoczny w google a nigdzie nie było sensownej odpowiedzi

Lampy z fioletową kostką da się zaadaptować na lampy z białą kostką i najprawdopodobniej odwrotnie
Samo złącze można wyciągnąć z lampy przez otwór z jednym ze świateł bez uszkadzania jej i przelutować.
42129

Na fotce powyżej jest cały układ elektryczny wyjęty z popękanej lampy
Wszystkie przewody idące do lamp powinno dać się łatwo zidentyfikować z multimetrem więc odpuszczę sobie opis
Jeden gruby przewód rozchodzący się do każdego z elementów to przewód masowy

Do samego silniczka idą 3 przewody które ciężko/niemożliwe będzie zidentyfikować multimetrem. Jeden z nich to masa idąca od najgrubszej z wiązek. Dwa następne - oznaczone czerwoną taśmą - to przewód zasilający i sygnał zwrotny z silniczka.
Poprowadzone w tą samą stronę (widoczne przy przyłożeniu oka w odpowiednie miejsce lampy) są przewody od jednej z lamp ale je da się łatwo zidentyfikować multimetrem.

Przy pierwszej próbie przelutowania kompletnie odpuściłem sobie podłączanie silniczka i reflektor bez problemu działał i bez niego - tracimy jedynie regulację wysokości przyciskiem.
Z racji na niemożliwość identyfikacji losowo przelutowałem te 2 oznaczone na czerwono przewody z odpowiadającymi im przewodami z działającego reflektora - regulacja nie działała i nic się nie spaliło.
Przy przelutowaniu ich na odwrót wszystko zaczęło działać bez problemu. Auto jeździ już tak kilka miesięcy i nie ma z tym najmniejszego problemu

Niestety nie znalazłem na polskim rynku internetowym lamp z białym złączem - jedynie z fioletowym. Z informacji które wyczytałem na tym forum oraz innych wychodzi że gdzieś koło 2008 był wewnętrzny lift grande punto i modele z przed mają białe złącza a nowsze fioletowe więc warto mieć to na uwadze szukając czegoś czy lokalnie czy w internecie.