Zobacz pełną wersję : Halogeny, opony i waga ciągniętej przyczepy ducato/jumper III
Witam.
1.Czy ktoś się z was orientuje czy można samemu zamontować halogeny przednie??? Głównie chodzi o elektrykę a dokładniej o wewnętrzną elektrykę od przełącznika do przekaźnika czy modułu.
2. Czy możecie coś powiedzieć na temat wielkości opon. Mam teraz 215/70 r15 a zastanawiam się nad założeniem oryginalnych alusków 16-tek 225/75 albo 215/75. Czy nie będą za duże??? jest to wersja L3H2. Z salony wyjechała na 15-kach i jednym resorem z tyłu.
3. Czy możecie napisać jaką wagę przyczepy z hamulcem możecie ciągnąć bo u mnie w dowodzie jest napisane 2500kg a w książce pisze 3000kg dla wersji 30 a 3500kg dla wersji 35. Silnik u mnie to 3.0 180KM.
Cytrynawyciskana
13-02-2017, 02:00
Odp1) ja jestem na etapie montowania halogenów u siebie, ja instalacje mam podprowadzoną, potrzebny jest tylko przewód 2szt ok 40cm długości by podpiąć od halogenów do wiązki, wymieniłem przyciski środkowe na desce na przyciski z włącznikiem halogenów przednich, halogeny kupiłem używki razem z koszyczkiem do montażu (bez tego się nie zamontuje), przerobiłem skrzynkę bezpieczników tą pod maską dodając konektorki pod bezpiecznik i przekaźnik (bez tego bezpiecznik f37 jest pusty tzn jest miejsce na niego ale nie ma wtyku w skrzynce bezpieczników), pozostało mi odblokowanie w bsi fankcji halogenów czego jeszcze nie zrobiłem bo szukam czym to zrobić być może podejdzie mes-em no i rozwiercenie zaślepka zderzaka otwornicą pod te halogeny czego również jeszcze nie zrobiłem ale powoli to ogarnę (brak czasu)
Cytrynawyciskana
13-02-2017, 18:07
Sorrki pomyliło mi się bezpiecznik od halogenów jest oznaczony F30
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Odp3) zobacz na tabliczce znamionowej pod maską na przednim pasie obok zamka maski tam jest wybite, w dowodzie rejestracyjnym często zdarzają się pomyłki
Niestety na pasie na tabliczce są takie dane jak w dowodzie. Nie rozumiem jak ktoś mógł zaniżyć o 320kg ładowność auta w takiej konfiguracji.
Odnośnie halogenów. Nie wiem czy to to ale po każdej stronie wiszą wiązki zakończone wtyczkami przy podłużnicach. Nie będzie to od halogenów???
Niestety na pasie na tabliczce są takie dane jak w dowodzie. Nie rozumiem jak ktoś mógł zaniżyć o 320kg ładowność auta w takiej konfiguracji.
Bo na wspólnej bazie są robione różne homologacje a z nimi się konfiguruje min. układ hamulcowy, wielkość tarczy, klocka, serwa, wzmocnienie amortyzatora, resora, rozmiar i rodzaj opon auta i ich nośności.
Sam napisałeś że masz R15 co był dedykowane do słabszej wersji lub wersji osobowej. Tym samym masz mniejsze np. zaciski.
Wersje mocniejsze / i nie chodzi tu o silnik/ miały zazwyczaj wiele fabrycznych modyfikacji włącznie z mapą wtrysku skonfigurowane do planowanych obciążeń i specyfiki rynku na który je przewidywano.
Jako ciekawostkę fiat ducato MAXI na zachodzie masz z homologacją do 4,0 DMC a jedynie na nasz rynek powstawała odmiana 3,5 tony DMC - specyfika rynku i " prawka" - u nas kat. B jest do 3,5 tony.
Takich niuansów jest wiele w pozornie takich samych autach.
Odnośnie wiązki = prawdopodobnie "to jest to"
Ale na samej wiązce się nie kończy, już powyżej miałeś rozpisane co jeszcze /klawisz, stycznik, tablica bezpieczników, komputer auta/
caroll zgadza się ale książka przy tej wersji blaszaka, silnika i wielkośći felg jest 3500kg jedynie zmniejsza się waga przyczepy z hamulcem. A odnośnie halogenów to wiem że trzeba kilka rzeczy wymienić. Tylko pierwszy raz się spotykam żeby było prawie wszystko i nie trzeba ciągnąć wszystkich kabli.
w ducato masz prawie uniwersalne wiązki = trzeba mocno nawymyślać aby coś dokładać z kabelków.
skoro chcesz ciekawostki to od początku produkcji wiązka była przygotowana do zastosowania podgrzewania elektrycznego odmy !!! a dopiero po kilku jednostkach padniętych na siarczystych mrozach -27 i niżej można było uśmiechnąć się do serwisu i w gratisie wstawiali nowy podgrzewany przewód odmy = 5-8min roboty bo wtyczka była zaklejona na WIĄZCE !!! obecnie nie wiem czy idzie w standardzie ale polecam szczególnie jeżeli macie import z cieplejszej strony eu.
Przy okazji mrozu wyszły inne kwiatki jak wadliwe korki do płynu wspomagania - gdzieś już pisałem na forum - woda wnikała przez odpowietrznik do oleju atf i mróz dopełniał reszty...
Cytrynawyciskana
14-02-2017, 20:42
Tak wiązki pod halogeny są z przodu na podłużnicach z jednej i z drugiej strony, wtyczki są wciśnięte w podłużnice, przewód od halogenów do tej kostki w serwisie kosztuje ok 70zł za szt ja kupiłem identyczne wtyczki i zrobiłem sobie 2 przewody za ok 30 zł i wyglądają lepiej jak oryginał,
Cytrynawyciskana
14-02-2017, 21:44
Wiązka pod halogeny czarna wtyczka wpięta w pas przedni 26651
Dzięki za pomoc odnośnie halogenów. Cały czas mnie nurtuje tylko ta wiązka przy akumulatorze. A odnośnie halogenów. Dużo jest roboty z tym programowaniem???? Trzeba mieć jakiś specjalistyczny interfejs???? Czy każdy dobry mechanik co ma interfejs to zrobi???
Cytrynawyciskana
16-02-2017, 21:38
Jeszcze do aktywowania funkcji halogenów w bsi nir doszedłem bo czasu mało narazie ale czytałem i podobno da się, ważny jest program jakim to będzie grzebane, podobno da się multecuscan i funkcje proxy elektronik co się dobrze zna ten program powinien ogarnąć, raczej nie inwestuj w interfejs tylko po to by uaktywnić halusy tylko jedź do kumatego gościa z tym programem
Pytałem odnośnie interfejsa ponieważ brat jest głównym mechanikiem w warsztacie i chciałem wiedzieć żebym mógł mu powiedzieć. Bo jechać do serwisu to raczej drogi szpas.
Cytrynawyciskana
18-02-2017, 13:26
Serwis może się wypiąć na takie zadanie
Panowie a multiecuscan zadziała w jumper-ze???? Brat mi mówił jeszcze o "LEXIA" dla francuzów. I pytanie czy zaprogramuje czujnik temp. bo mam duży wyświetlacz a jest puste pole bez żadnych kresek.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.