PDA

Zobacz pełną wersję : Croma 2.4 - ciężko pali, nierówne obroty, biały dym



PiotrPL
12-02-2017, 21:31
witam wszystkich, proszę o pomoc w następującej kwestii.

Im dłużej stoi moja Croma 2.4 tym gorzej pali.

Spostrzeżenia:
1) po nocy stania pali za 4-5 razem. Kręci dobrze, akumulator jest z marca 2016. Podczas kręcenia czasami słychać jakby miał już odpalić ale mu czegoś brakuje. łatwiej mu zapalić o 5 rano przy -7C niż o 11 przy 0C. Wydaje się, że długość postoju jest bardziej szkodliwa niż temperatura zewnętrzna.

2) wciskanie gazu podczas odpalania pomaga, aczkolwiek dzisiaj nie dało rady i musiał zastosować wpryskanie pluga.
3) ciepły pali od razu, ale wraz z długością czasu postoje wydłuża się czas konieczny na odpalenie.
4) świece żarowe sprawdzone, każda po 1.2 Oma (nie wiem jak sprwadzić czy się grzeją.)
5) im dłużej stał tym bardziej nierówne obroty silnika po odpaleniu i lekkie szarpanie i stukanie. Podczas tego szarpania wydobywa się biały dym z przodu silnika. Chyba tam gdzie odchodzą spaliny. Oznaczone na zdjęciu. Zapach parafiny.
6) podczas postoju poprawki na wtryskach nr 1,2,4 minimalne, na 3: 3 ml a na 5: -2ml (w programie Multiecuscan)
7) Przegląd w ASO trzy miesiące temu
8) podczas jazdy nie zawsze reaguje od razu na turbo ale ciśnienia są ok. Raczej trzeba mocno wciskać, żeby zareagował na gaz.

Co może powodować takie zachowanie? Mechanik chce sprawdzić wtryski ale nie może ich wykręcić. Są zapieczone. W ASO powiedzieli, że do wymiany (w sumie 5000 PN :()

26643
Proszę o pomoc

Pozdrawiam,

Piotr

PS
Z plaka odpalił od razu.

jaro190
12-02-2017, 22:23
pokrywę ściągałeś czy tak na oko stwierdzasz że tam lecą spaliny? jaki jest stan klap wirowych? bo śmiem twierdzić że przez nie masz kłopoty - są zapieczone i listwa spadła, kolejna sprawa przez którą silnik ciężko pali to zawór egr - czyściłeś? zaślepiłeś? to jedne z "tańszych" napraw.

ps: co to za "mechanik" który nie może sobie poradzić z zapieczonymi wtryskami

Python28
12-02-2017, 22:36
Używaj nadal płaska to i remont silnika będziesz robił. U nas w firmie lubią po budowach zwyżki z silnikiem diesla w ten sposób odpalać i co chwileczkę wymieniamy pierścienie bo lu ią popękać od tego rodzaju eksperymentów.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

PiotrPL
12-02-2017, 23:19
dzięki za pomoc, ściągnąłem pokrywę i widziałem tam ten biały dym, zapach parafiny. Nie wiem dokładnie skąd dochodzi. Ten dym pojawia się tylko przy starcie, kiedy silnik chodzi nierównomiernie. Przy normalnej pracy jest OK. EGR czyściłem dość dawno temu (nie mam żadnego błędu w programie). Klap wirowych nigdy nie ruszałem.

bronx
13-02-2017, 12:40
boże ....
po pierwsze
log rozruchowy !
2. test przelewowoy - te twoje 3ml to dużo bardzo i jakiś wtrysk do wymiany będzie , moze jedne moze dwa
3. swiece raczej ok.
po 4 log z jazdy.
5. log temp płynu w silniku i temp powietrza przy takim ciężkim odpalaniu

To 2.4 tu klapy wirowe są toporniejsze jak w1.9.