Zobacz pełną wersję : Zbiera się czy się nie zbiera
Regicide1
10-02-2017, 21:21
Jak Wam się jeździ? Ja osobiście jestem zadowolony, na razie jestem w trakcie docierania jednakże uśmiecham się :)
link: PRZYSPIESZENIA 0 100 KM/H - Motoryzacja (http://www.insomnia.pl/PRZYSPIESZENIA_0_100_KM%2FH-t626675.html)
a poniżej wycinek :).
702 : 10.9 s. -> Nissan Primera 2.2 Vdi 126 ch.
703 : 11 s. -> Citroen Xsara 1.6 16v 110 ch.
704 : 11 s. -> Nissan Almera 2.2 Vdi 110 ch.
705 : 11 s. -> Opel Signum 2.2 Dti 125 ch.
706 : 11 s. -> Peugeot 206 Hdi 90 ch.
707 : 11 s. -> Citroen C2 VTR 1.6 16v 110 ch.
708 : 11 s. -> Lancia Lybra 2,4 Jtd SW 140 ch.
709 : 11 s. -> BMW 316 ti 115 ch.
710 : 11.1 s. -> Ford Mondeo 2 Tdci 130 ch.
711 : 11.1 s. -> Audi A3 1,8 125 ch.
712 : 11.2 s. -> Audi A3 Tdi 105 ch.
713 : 11.2 s. -> Peugeot 307 Hdi 110 ch.
714 : 11.2 s. -> Lancia Lybra 2,0 154 ch.
715 : 11.2 s. -> Peugeot 406 2,2 Hdi 136 ch.
716 : 11.3 s. -> Citroen Xsara Hdi 110 ch.
717 : 11.3 s. -> Ford Focus TDCi 100 ch.
718 : 11.4 s. -> Renault Megane 2 CC 1.9 dCi 120 ch.
719 : 11.4 s. -> Peugeot 406 Coupé 2L 16v A 138 ch.
720 : 11.4 s. -> Jaguar X-Type 2,0 D 130 ch.
721 : 11.4 s. -> Fiat Stilo JTD 115 ch.
722 : 11.4 s. -> Volvo XC70 D5 AWD 163 ch.
723 : 11.6 s. -> Audi A6 2,5 Tdi Multitronic 180 ch.
724 : 11.7 s. -> Opel Astra Dti 16v 100 ch.
725 : 11.7 s. -> Citroen C5 2.2 Hdi 136 ch.
726 : 11.7 s. -> VW Lupo 1,4 Tdi 75 ch.
727 : 11.7 s. -> Audi A3 Tdi 90 ch.
728 : 11.8 s. -> Citroen C3 1.4 Hdi 16v 90 ch.
729 : 12 s. -> Rover 75 2L Cdt 116 ch.
730 : 12 s. -> Renault Clio 2 Dci 80 ch.
731 : 12.2 s. -> Mercedes ML 270 Cdi 163 ch.
732 : 12.2 s. -> Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD 121 ch.
733 : 12.2 s. -> Smart Roadster/Coupé 82 ch.
734 : 14.1 s. -> Fiat Seicento Sporting 55 ch.
Porównujesz diesle np. Hdi do marnej benzyny 1.4 mam rozumieć? To mega porównanie naprawde mega
.. nie wiesz chyba co to znaczy moment obrotowy w samochodzie tym bardziej np w dieselu nawet 90km z turbo...
slawcio74
11-02-2017, 11:11
Widząc "ogromną" ilość wypowiedzi w tym temacie można jednoznacznie stwierdzić że temat co do tego naszego silniczka nie do końca przypasował forumowiczom. Dlaczego ? Dlatego że samochód sie zbiera ... przeciętnie. I niestety nie to przecież jest wyróżnikiem tego auta. Rakieta to nie jest ale ja nie jestem zawiedziony , mam swoje latka , wyszumiałem się turbodieslami a teraz jeżdżę jak dziadek, a ten samochód przecież jest do tego stworzony. Oczywiście kiedy mu wrzucimy 4 tyś. obrotów , albo i pięć to coś się zaczyna dziać :smile:
Regicide1
11-02-2017, 20:25
Mykam po Trójmieście i okolicach, daje naprawdę radę, jest że tak powiem "dostojnie" :).
ZAFFERANO
11-02-2017, 21:11
Mój zaczyna nabierać "dynamiki" i w sumie daje radę :) 580 km już zrobione. Muszę ponownie przyzwyczaić się do jazdy benzyną. Niestety tu już nie wystarczy wcisnąć gazu na każdym biegu! Tu trzeba zredukować i depnąć. Troszkę nie mogę się przyzwyczaić że auto na wolnych obrotach i do 2 tyś obrotów jest praktycznie niesłyszalne a od 2,5 do 3 zaczyna być ... głośne! Nie wyobrażam sobie co będzie przy 4,5 tyś :) Na razie staram się nie przekraczać 3 tyś... Myślę że zbierałby się lepiej jak by miał 5 normalnych biegów a nie 6 i od 1-4 bardzo krótkie przełożenia :/ Ale nie ma co narzekać ... jest spoko :D
Po docierce daje rade, tylko trzeba sie nauczyć skrzyni by wycisnąć wiecej, kwestia przestawienia sie
A propo skrzyni przy jakich obrotach wbijacie 6 bieg i do jakich obrotów schodzicie przy spkojnej jeździe na 6stcde ja do 1800 nie za mało ?
A propo skrzyni przy jakich obrotach wbijacie 6 bieg i do jakich obrotów schodzicie przy spkojnej jeździe na 6stcde ja do 1800 nie za mało ?
Raczej nie schodzę poniżej 2k, żeby nie męczyć silnika. Jeżeli jest nawet lekko pod górę albo chcę przyspieszyć, to obowiązkowo redukcja.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Myślę że zbierałby się lepiej jak by miał 5 normalnych biegów a nie 6 i od 1-4 bardzo krótkie przełożenia
Właśnie nie. To dzięki krótkim przełożeniom ten mały w stosunku do wielkości samochodu silnik pozwala całkiem żwawo przyspieszać w zakresie prędkości miejsko-podmiejskich, jak również, bardziej już dostojnie, rozwinąć prędkości autostradowe. Płacimy za to cenę częstego machania wajchą.
ZAFFERANO
11-02-2017, 23:15
A u Was też ten silnik tak ryczy powyżej 2 tyś. obrotów ? 2,5 - 3 tyś u mnie już jest głośny :/ tzn. wyraźnie słyszalny :P
A u Was też ten silnik tak ryczy powyżej 2 tyś. obrotów ? 2,5 - 3 tyś u mnie już jest głośny :/ tzn. wyraźnie słyszalny :P
Powyżej 3k coś tam słychać, ale rykiem bym tego nie nazwał. Jednak mój poprzedni pojazd był wyciszony wyraźnie gorzej niż tipo, więc możemy mieć inny poziom odiesienia.
ZAFFERANO
12-02-2017, 00:05
No może przesadziłem z tym rykiem ale głośny jest już od 2,5 tyś! Tak czy nie ? :D
No może przesadziłem z tym rykiem ale głośny jest już od 2,5 tyś! Tak czy nie ? :D
Głośny jest od 4k. Przy 6k wyje :lol:
Na to jest tylko jeden sposób- głośniej radio :kapela:
marnyd4d
12-02-2017, 07:48
No może przesadziłem z tym rykiem ale głośny jest już od 2,5 tyś! Tak czy nie ? :D
ZAFFERANO w tym przedziale obrotów o którym piszesz moje tipo też już jest dość głośne a przy 4tys wyje i jest to bardzo nieprzyjemny dźwięk
dziadeck
12-02-2017, 08:38
Ja jestem zadowolony z tego silnika, bardzo mnie miło zaskoczył, myślałem że będę zawalidroga a tu całkiem inaczej ze swiatel przeważnie startuje pierwszy ( na jedynce do 4 tys), generalnie lubię wysokie obroty ( zawsze jeździłem benzyna 16v), obrotów do 5 tys nie ma co się bać, wtedy zaczyna się jakaś frajda z jazdy, chociaz muszę przyznać że muszę zacząć jeździć bardziej po dziadkowemu gdyż bak wysycha za szybko.
slawcio74
12-02-2017, 11:00
Kilka razy zdarzyło mi się go już przeciągnąć do 4 - 4,5 tyś. obr. Silnik wyje ale mi ten dźwięk podoba się , no i wtedy samochód naprawdę "zbiera się" .
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
No może przesadziłem z tym rykiem ale głośny jest już od 2,5 tyś! Tak czy nie ?
Zauważyłem że jak jadę do 110 km / h to słychać go tylko trochę , ale nie przeszkadza w ogóle . Jak mam 130 km / h - ok. 3,5 tyś. obr zaczynam zwracać uwagę że już go wyraźnie słychać , ale da się wytrzymać nawet przy dłuższej jeździe . Przy 150 km / h lepiej nie kontynuować dłuższego dialogu tylko ... skupić się po prostu na jeździe :lol:
Regicide1
12-02-2017, 11:22
Mam tak samo jak przedmowca
ZAFFERANO
12-02-2017, 14:37
Czyli wszystko w porządku :)
DamianoZaw
19-02-2017, 15:46
Przy mocniejszym deptaniu silnik jest głośny niestety. Ale przy jeździe spokojnej do 120-130km/h nie jest najgorzej tzn ujdzie. Gdy wymieniali mi skrzynię jeździłem pandą dieslem. Żwawe autko i bardzo chętnie reaguje na pedał gazu. Przy podbnym traktowaniu gazu Tipo 1,4 niestety Ale się kryje :)
pietro84
22-02-2017, 16:48
Jak jest sam kierowca bez pasażerów to da się z 1,4 trochę przyjemności wycisnąć - chociaż rzeczywiście trzeba się nawiosłować skrzynią.
Moim zdaniem to jeden z większych plusów tego samochodu - krótka skrzynia biegów.
Jak jest sam kierowca bez pasażerów to da się z 1,4 trochę przyjemności wycisnąć - chociaż rzeczywiście trzeba się nawiosłować skrzynią.
Moim zdaniem to jeden z większych plusów tego samochodu - krótka skrzynia biegów.
Plusem jest krótka skrzynia? Chyba duzym minusiem. Bo ruszysz i przy 20 kmh trzeba bieg zmienić i modlic sie zeby podczas wlaczania ze skrzyżowania nikt nie jechał 😁😁
krowka1978
23-02-2017, 10:58
Jak jest sam kierowca bez pasażerów to da się z 1,4 trochę przyjemności wycisnąć - chociaż rzeczywiście trzeba się nawiosłować skrzynią.
Moim zdaniem to jeden z większych plusów tego samochodu - krótka skrzynia biegów.
Czego to się można nauczyć. Swoją drogą zależy do czego jest dobra krótka skrzynia. Krótka jest dlatego, bo na długiej by to auto nie jechało.
pietro84
23-02-2017, 13:45
Czego to się można nauczyć. Swoją drogą zależy do czego jest dobra krótka skrzynia. Krótka jest dlatego, bo na długiej by to auto nie jechało.
jechałoby - nie jechałeś nigdy za Fabią Combi 1,2 ? :)
Tak serio to właśnie dlatego dla mnie to duży plus - że ktoś pomyślał i zaprojektował taką skrzynię i auto "jedzie".
Generalnie projektanci zrobili kawał roboty i dali nam dobry (od strony estetycznej i technicznej) produkt za rozsądne pieniądze.
Jak jest sam kierowca bez pasażerów to da się z 1,4 trochę przyjemności wycisnąć - chociaż rzeczywiście trzeba się nawiosłować skrzynią.
Od tego jest. Koledzy tutaj się wypowiadają tak jakby mieli jednobiegowe skrzynie biegów.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.