PDA

Zobacz pełną wersję : Doblo 1.3 Mjet 90 wymiana silnika a może swap ? Proszę o pomoc



Patryk32
08-02-2017, 22:03
Witam serdecznie wszystkich użytkowników.

Otóż posiadam Fiata Doblo 2012r. 1.3 90km kod silnika 263A2000.
Ostatnimi czasy silnik się chyba skończył (260tys km) na zimnym odpala ale klepie niczym panewka zawory no wszystko co możliwe,
mruga kontrolka oleju bez przerwy, jak silnik złapie temperature to zgasnie i nie ruszy go nic w świecie - dopiero gdy spadnie temperatura to idzie odpalić - niczym puchnące tłoki...

Myślę że remont tego silnika raczej jest nieopłacalną kwestią dlatego też szukam ciągle inny. Wczesniej miałem starsze doblo 1.9 jtd bodajże 120km - latało to jak przycinak zrobiło 460 i takie sprzedałem znajomy smiga do dzis dnia.

Szukając na serwisach typu alle itd. jest sporo silników lecz trafić na taki z identycznym kodem czyli 263a2000 graniczy z cudem, wiekszosc sprzedających twierdzi że nie ma to znaczenia że przykładowo silnik typu 199a2000 będzie działał bez najmniejszego problemu - tylko montaż kompletnego silnika i wpięcie w sterownik wtyczki,

Czy jest to prawda czy musże szukać konkretnie tego silnika o konkretnie moim numerze ?
Bo rozumiem że wsadzenie silnika np 1.9 jtd zestarszego modelu jest nie do ogarniecia - w sensie musialbym zmienic ecu immo wiazki itd - a i tak nei wiadomo co z abs esp licznikiem (spalanie itp)

Bardzo proszę o pomoc, z góry dizękuję i pozdrawiam.

bnbn1
09-02-2017, 00:46
a moze rozeznaj temat ile kosztuje remont tego cuda (moze to jakaś pierdoła) ten zrobił 260 tys po remoncie (ale takim prawdziwym) powinienes nalatać drugie tyle, kupisz używany silnik handlarz powie że nówka sztuka a moze wyjśc gorszy kwaitek niż to co masz....

Patryk32
09-02-2017, 01:08
na kupiony silnik zgodnie z prawami konsumenta mam minimum 14 dni gwarancji rozruchowej, także nie ma tragedii. te silniki są po 4-5 tys także remont raczej nieopłacalna kwestia, najbardziej mi chodzi o to czy będize działał każdy inny silnik 1.3 cdti 90km P&P czyli wkładam silnik kompletny z osprzętem, wpinam wtyczke w seryjne ecu i odpalam jeżdże ciesze się 100% sprawnością systemów, czy będą jakieś jaja.i muszę szukać konkretnie tego symbolu co mam ?

Braval
14-02-2017, 21:28
Kupisz goly slupek tylko od wersji 90KM. Róznica polegala na turbinie (zmienna geometria) , pewnie był FAP, inny sterownik silnika, większy IC. Jak kupisz goly slupek lub caly silnik, to wtryski , altek , rozrusznik pójdzie. A reszta,czyli sterownik ,immo, to dasz"stare" aby nic nie przerabiać.

darofiat
27-06-2018, 22:06
Nie zapomnij o mocowaniu pompy wspomagania bo nie które bloki nie mają otworów i uszy montażowych.

scatman
08-12-2021, 00:06
Odgrzebię stary temat, ktoś ma sprawdzoną informację jaki blok silnika można zastosować zamiast 263A2000?

mikolajw9
15-02-2022, 15:54
Odgrzebię stary temat, ktoś ma sprawdzoną informację jaki blok silnika można zastosować zamiast 263A2000?
Witam, coś udało się ustalić koledze?