PDA

Zobacz pełną wersję : Doblo 1.6 MultiJet - problemy z temperaturą



michal_145
05-02-2017, 15:04
Witam,

Mam następujący problem z Doblo II.
Auto zachowuje się normalnie, jednak gdy wjeżdżam na autostradę i jadę ok 140km/h lub więcej temperatura rośnie na zegarach bardzo gwałtownie, nie mogę dodać gazu, auto zwalnia, gdy tylko puszczę pedał temperatura gwałtownie spada i możliwa jest dalsza jazda.

Podłączyłem MultiEcuScan i jest dość duża różnica pomiędzy temperaturami na zegarach i na komputerze(ten pokazuje bardziej realne wartości) czy mogę o wszystko obwiniać czujnik temp? Jeśli tak to który? Nie ma żadnych zapisanych błędów

Oceniając sytuację organoleptycznie termostat działa poprawnie.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

bnbn1
09-02-2017, 00:55
z tego co wiem jest czyjnik temperaury plynu i temperatury oleju, podmien z innego auta (jeżeli masz od kogo, to mniejsze koszty) a takei glupie, odłaczaleś aku aby ECU sie zresetował, czasami to pomaga.
gdybys wymontował czyjniki to sprawdz ze specyfikacją jakie powinny mieć wartości (rezystancji) w danej temperaturze w ten sposób sprawdzisz czy działają poprawnie, jak będą zle działać to kupno nowego powinno pomóc, wazna uwaga gdybyś kupował nowy to nie w aso tylko kup dokładnie taki sam co na internetach latow dostaniesz (ja tak kupwoałem dokładnie takie same czujniki ABS od boscha a 2 razy tańsze)
no bo chyba nie masz sytuacji że chłodznie niedomaga i gdy przygazujesz to temperatura skacze, a jak to sie zachowuje gdy przygazujesz gdy fura stoi powinien byc podobny objaw?

canjorr
02-07-2022, 15:19
Czołem,
mam taki sam problem i bardzo podobne objawy jak kolega @michał_145.
Pacjent: Doblo Cargo Maxi 2010 1.6 multijet 105KM/77kW
Objawy: W mieście jest ok, na długim postoju jest ok, przy szybszej jeździe (najpierw od 120, teraz już od około 90 km/h) temperatura zaczyna wzrastać, najpierw podnosi się o jedną pozycję nad środkową kreskę (appka torque pokazuje wtedy >115st. C), po chwili rośnie nawet do >124, wtedy wskakuje na czerwone pole, pojawia się komunikat - wyłącz silnik wysoka temperatura płynu chłodniczego. Po odpuszczeniu gazu na chwilę temperatura dość szybko wraca do środkowej kreski (z czerwonego schodzi poniżej 119, na środkową wraca przy 115). Przy temperaturze powyżej 3. kreski na wskaźniku auto traci moc i przestaje chłodzić klima.
- założyłem nowy czujnik temperatury płynu chłodniczego - bez zmian
- obie prędkości wentylatora działają
- auto nawet przy komunikacie wysokiej temperatury i na czerwonym polu NIE gotuje wody w zbiorniczku wyrównawczym i NIE wyrzuca płynu (temperatura zbiornika wyrównawczego zmierzona pirometrem to około 70 stopni)
- brak zapamiętanych błędów ecu
- w korkach, na postoju, w mieście wskazówka stabilnie na środkowej kresce (jednak aplikacja Torque przez OBD pokazuje wahania od około 90-112 stopni)

Gdzie szukać? Termostat? Głowica? Pompa wody?

Braval
03-07-2022, 15:15
Zacznij od termostatu, najszybciej...Sprawdzales chlodnice na dole zimna czy goraca?Jak wywala komunikat.

canjorr
10-07-2022, 11:38
Udało się znaleźć winnego. Termostat był ok, czujnik temperatury też, płukanie nie pomogło. Winna była pompa wody - pękła lekko od wewnątrz i wirnik kręcił się luźno na osi.
Zdjęcie poniżej:
https://ibb.co/bmdFkJ1