walus87pl
03-02-2017, 13:32
Witam.
Od dłuższego czasu mam problem z turbo. 4 lata temu była naprawiana (uszczelnienie) od tego momentu auto zaczęło znacznie później dostawać kopa. tzn przed naprawa było książkowo, 1750 obr, teraz musi dostać ponad 2 tys żeby poczuć działanie doładowania. Przez 1 miesiące po naprawie jeździłem z reklamacja ale twierdzili ze wszystko jest ok według komputera. Teraz sam zacząłem sobie sprawdzać przez fiatecuscan. Według odczytów boost pressure wtedy kiedy nie trzeba dostaje za dużo ciśnienia, natomiast kiedy potrzeba, to znacznie go brakuje.
Od czego zacząć sprawdzanie? już nie chce mechaników, wole sam pogrzebać.
czyszczenie overboost? czujnika ciśnienia doładowania? przepływomierz był wymieniany przy okazji właśnie tego turbo na oryginał boscha. powietrza tez dziwnie dostaje za dużo kiedy nie trzeba i za mało kiedy trzeba. możliwe ze 4 lata i padło? EGR był czyszczony, nic to nie zmienilo. Był tez zaslepiony przez "fachowców" od naprawy turbo i jedynie zmienilo sie to, ze dostawał mocniejszego kopa, ale nadal powyzej 2 tys. Zaslepke wyrzuciłem bo była nie tak jak powinna, w tym modelu musi miec dziurki a ta była cala i pokazywało bład przepływu powietrza.
Od dłuższego czasu mam problem z turbo. 4 lata temu była naprawiana (uszczelnienie) od tego momentu auto zaczęło znacznie później dostawać kopa. tzn przed naprawa było książkowo, 1750 obr, teraz musi dostać ponad 2 tys żeby poczuć działanie doładowania. Przez 1 miesiące po naprawie jeździłem z reklamacja ale twierdzili ze wszystko jest ok według komputera. Teraz sam zacząłem sobie sprawdzać przez fiatecuscan. Według odczytów boost pressure wtedy kiedy nie trzeba dostaje za dużo ciśnienia, natomiast kiedy potrzeba, to znacznie go brakuje.
Od czego zacząć sprawdzanie? już nie chce mechaników, wole sam pogrzebać.
czyszczenie overboost? czujnika ciśnienia doładowania? przepływomierz był wymieniany przy okazji właśnie tego turbo na oryginał boscha. powietrza tez dziwnie dostaje za dużo kiedy nie trzeba i za mało kiedy trzeba. możliwe ze 4 lata i padło? EGR był czyszczony, nic to nie zmienilo. Był tez zaslepiony przez "fachowców" od naprawy turbo i jedynie zmienilo sie to, ze dostawał mocniejszego kopa, ale nadal powyzej 2 tys. Zaslepke wyrzuciłem bo była nie tak jak powinna, w tym modelu musi miec dziurki a ta była cala i pokazywało bład przepływu powietrza.