PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Stilo 1.9 JTD 115kM 2003r. - BRAK MOCY, DUŻE SPALANIE



mrkrissu
31-01-2017, 19:45
Witam was moi mili,

otóż mam problem z moim stilonem. Średnie spalanie ma w granicach 10-13 litrów oraz brak w nim mocy. Jeśli chodzi o tą moc, to po wymianie filtru powietrza i paliwa, zaślepieniu EGR oraz wymianie przepływomierza to nieco się poprawiła, ale tylko minimalnie. Dodam, że jego moc również jest ledwo zauważalnie lepsza, gdy się silnik rozgrzeje (ale to raczej jak w każdym aucie), natomiast to i tak jest za mało jak na 115kM. Mam drugie auto Forda Focusa 85kM, 2009r. gdzie na zimnym silniku rozpędza się dwa razy szybciej niż stilon na ciepłym. To znaczy prawie ciepłym, bo maksymalnie do 70 stopni, ponieważ mam prawdopodobnie termostat w nim walnięty, ale to chyba nie jest przyczyna, że stilon pali dwa razy więcej. Samochód normalnie odpala, nie kopci na czarno. Natomiast obroty się wahają.

Podłączyłem pod komputer, gdzie widnieje tylko jeden błąd, ale jest związany z klimatyzacją, więc to raczej się ze sobą nie wiąże.

A i jeszcze jedna ważna sprawa, jest w nim jakieś dziwne zwarcie, gdy jest zimno, czyli teraz za każdym razem w związku z zimową porą. Te zwarcie polega na tym, że jakby dostawał więcej prądu, a potem opadał ten prąd ponieważ wszystkie światła w nim zaczynają raz to mocniej świecić, potem słabiej i tak na zmianę. Identycznie z obrotami - gdy dostaje więcej "prądu" to obroty się zwiększają, przy takim samym nacisku pedału gazu, gdy prąd opada, to obroty też. Akumulator jest chyba raczej też do wymiany, ale czy on ma związek z tym spalaniem i brakiem mocy to nie wiem.


Bardzo proszę o pomoc, bo już mnie nerwica łapie przy nim..

lorak06073
31-01-2017, 20:05
Za tak wysokie spalanie raczej odpowiadają lejące wtryski. Spróbuj wykonać próbę przelewową na rozgrzanym silniku lub zrób logi z ogólnej dawki paliwa również na rozgrzanym silniku przez około 2 min. dołącz tez obroty silnika.
Pozdrawiam.

mrkrissu
31-01-2017, 20:16
Dzięki za odpowiedź, dodam jeszcze że jak samochód jest na luzie to mi pokazuje zero spalania, ale to chyba normalne. Dziwną sprawą jest to, że gdy zjeżdżam na luzie z górki to mi pokazuje 5-7litrów spalania, oczywiście nie dodaje gazu. Czym może być to spowodowane?

Załączam również zdjęcie z telefonu parametrów, które dzisiaj wyczytałem z mes'a na luzie, bez dodawania gazu

lorak06073
31-01-2017, 20:22
Akurat tym nie ma co się zbytnio sugerować. U mnie też mimo, że wszystko jest okej pokazuje takie pierdoły.

mrkrissu
31-01-2017, 20:28
Załączam również zdjęcie z telefonu parametrów, które dzisiaj wyczytałem z mes'a na biegu jałowym, bez dodawania gazu. Przydadzą się?

26469

lorak06073
31-01-2017, 20:34
Mało przydatne to akurat. Jak bedziesz logował te parametry co Ci podałem to powyłączaj wszystkie odbiorniki elektryczne typu radio, światła, ogrzewanie.

mrkrissu
31-01-2017, 20:44
A czemu mało przydatne? Rozumiem, że te korekty cylindrów mają się pokazać w mesie? Wszystkie odbiorniki były wyłączone.

Przepraszam, że może dla Ciebie zadaje takie głupie pytania, ale jestem w tym zielony. :/

lorak06073
31-01-2017, 21:12
Nie przydatne bo niewiele wnoszą do tej sprawy. jedynie ogólna dawka paliwa ale to trzeba logować z 2 min. Korekty w silniku JTD nie są dostepne, tylko w Mjet można je podejrzeć.

mrkrissu
31-01-2017, 21:14
Ok, jutro się za to zabiorę i wrzucę tutaj.

mrkrissu
01-02-2017, 00:26
Z racji tego, że musiałem dziś pokonać jeszcze trasę 5km, postanowiłem od razu po tym sprawdzić parametry na rozgrzanym silniku.
Załączam screeny parametrów.
Próbę przelewową nie zrobiłem, bo nie mam pojęcia jak się to robi.

Zapomniałem jeszcze dodać - jak wyżej pisałem odnośnie tego napięcia, że samochód dostaje więcej prądu, potem mniej i tak na zmianę, to przy rozgrzanym silniku już się tak nie dzieje.

264712647226473

irqus
01-02-2017, 08:54
Masz filmik o próbie przelewowej tylko delikatnie z tymi plastikowymi końcówkami na wtryskach.
https://www.youtube.com/watch?v=lJzPU0h0S24

mrkrissu
01-02-2017, 12:57
Dzięki za filmik. Tylko nie chce robi póki co próby przelewowej, jeśli nie jest to konieczne. Czy z logów, które wysłałem da się coś stwierdzić?
Niepokoi mnie zmierzona masa powietrza, która jest wyższa od oczekiwanej. Ale ludzie piszą w internecie, że też tak mają na biegu jałowym, bez dodawania gazu i im normalnie chodzi autko. Gdy dodaje gazu (również na biegu jałowym), to zmierzona masa wyrównuje tej oczekiwanej, więc chyba jest dobrze, ale nie jestem ekspertem.

irqus
01-02-2017, 13:47
Tak te masy powietrza tak już mają niestety. Masy powietrza masz widze takie jak ja a mi pali jakieś 5.8 na setkę. Zrób sobie przelewy i będizesz widział. Z mojego doświadczenia jak bardzo wtrysk nawet jeden leje to nawet w lecie nie odpalisz tak miałem że w ciągu 30 sekund miałem 100 ml strzykawkę pełną.

mrkrissu
01-02-2017, 14:14
Mi akurat dobrze odpala, nawet przy tych mrozach co mamy teraz. No może raz na jakiś czas nie odpali, ale to z winy akumulatora..

No cóż.. chyba jednak będę musiał zrobić tą próbę przelewową. Teraz sam już nie wiem, czy modlić się aby to wtryskiwacze były, żeby mieć już z tym głowy i zapłacić grubsze pieniądze, czy modlić się aby to nie były one, tylko może coś tańszego, ale nie będę wiedział co.

irqus
01-02-2017, 14:17
Zrób loga dynamicznego z jazdy bo sie zastanaiwiam czy czase nie masz zatartej geometri turbo i zaworu N75.

mrkrissu
01-02-2017, 14:29
Jakie parametry muszę załączyć do tego loga dynamicznego? Czy silnik musi być rozgrzany?

Poza tym turbinę słychać jak chodzi, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.

irqus
01-02-2017, 14:35
Obroty silnika, masa powietrza zmierzona / oczekiwana, ciśnienie doładowania zmierzone / oczekiwane, % otwarcie EGR, overboost. Jakieś 1500 obrotów i but w podłogę najlepiej na 4 biegu ale jak nie masz warunków to 3 starczy. Tak rozgrzany silnik musi być.

BS
02-02-2017, 08:36
A co do spadków napięcia po odpaleniu to być może są spowodowane dodatkową nagrzewnicą.

mrkrissu
05-02-2017, 21:55
A co do spadków napięcia po odpaleniu to być może są spowodowane dodatkową nagrzewnicą.

A da się tą nagrzewnice wyłączyć, żeby tak napięcie nie wariowało?

lorak06073
06-02-2017, 01:06
A da się tą nagrzewnice wyłączyć, żeby tak napięcie nie wariowało?
Ustaw pokrętło ogrzewania na połowę skali.