Zobacz pełną wersję : Zestaw startowy przy zakupie Cromy
ogniotrwaly
31-01-2017, 13:09
Witam,
przymierzam się do kupienia Cromy bo rodzinka się powiększa, a nasz CIVIC niestety nie chce się powiększyć :( .
Mam takie pytanie w związku z tym co oprócz oczywiście samochodu, papierów... powinienem dostać w zależności od wyposażenia samochodu?
Wyczytałem, że powinny być 2 kluczyki + karta z kodami.
A co do systemów multimedialnych?
Płyty z mapami?
Pendrive z nawigacją (jak jest przycisk NAV i trzeba mieć jakiś dynks z Windowsem), adapter do karty SIM itd.
Jakieś kody do radia itp.?
Czy ktoś jest zorientowany w temacie?
Chodzi mi o to, żeby się jakoś przygotować i nie naciąć, że czegoś brakuje i potem albo nie do kupienia albo bardzo drogie jest.
hehe, dostaniesz to co bedzie miał sprzedawce.
Fajnie by było min 2xklucze oraz karta kodów bo może być problem w przyszłości.
Wbrew pozorom croma nie jest tania, mnie kosztuje więcej jak lancia :), mówię o cenie części
klocki, tarcze, olej-dpf , olej-automat.
Ale bardzo Ci polecam, wkładanie dzieciaków na foteliki jest CHOLERNIE !!! wygodne !!!!
Powiem Ci tak, skup sie bardziej na stanie auta bo to może być droższa zabawa jak domówienie kluczyka.
Powodzenmia
mirek8423
31-01-2017, 14:03
Na pewno stan cromy jest bardzo ważny podczas zakupu tak jak piszesz, ale dorobienie kluczyka do najtańszych nie należy. Nie znam się na tym ale coś mi się kojarzy ok 1200 zł, nie wiem czy gościu miał kartę czy nie ale taka kwota chyba była więc tani interes to nie jest
RafalWawa
31-01-2017, 14:10
Jak ja sprzedawałem swoją parę dni temu to przekazałem 2 sterowniki (klucze), kartę kodową, fakturę zakupu, dokument hiomologacji (nie wiem czy to potrzebne), instrukcję, książkę gwarancyjną, teczkę z fakturami.
Nawi nie miałem więc nie było co przekazywać
ogniotrwaly
31-01-2017, 14:15
Na pewno stan cromy jest bardzo ważny podczas zakupu tak jak piszesz, ale dorobienie kluczyka do najtańszych nie należy. Nie znam się na tym ale coś mi się kojarzy ok 1200 zł, nie wiem czy gościu miał kartę czy nie ale taka kwota chyba była więc tani interes to nie jest
No o to mi właśnie chodzi.
Co do Cromy to i tak muszę raczej benzynę szukać, a te wszystkie są z zagranicy stąd moje pytanie (głownie miasto, 8km do pracy, rocznie ok. 10000km).
Stan stanem, ale potem z takich rożnych pierdół robi się duża kwota.
Ciągle mam w pamięci oprawkę klaksonu malucha która nie występowała jako część zamienna jak zaczęła wyskakiwać to był mały problem (to tak przy okazji mi się przypomniało).
Ale do tematu ... wiadomo, że stan musi być zweryfikowany i to nie samodzielnie, ale to już nie jest proste auto gdzie elektryczne było radio :) i jeżeli trafię egzemplarz full wypas lub wypas to wolę wiedzieć co powinno być (lub czego nie ma) chyba, że w ASO można się dowiedzieć co w takim komplecie było przy zakupie nowego egzemplarza.
Jak kupowałem używane AIO to dostałem komplet klawię, myszkę, pilota (oczywiście i komputer) ale to sobie sprawdziłem że taki komplet był więc wiedziałem za co płacę.
mirek8423
31-01-2017, 14:24
sprawdź sobie po vinie co miało auto jak wychodziło z fabryki.
No o to mi właśnie chodzi.
Co do Cromy to i tak muszę raczej benzynę szukać, a te wszystkie są z zagranicy stąd moje pytanie (głownie miasto, 8km do pracy, rocznie ok. 10000km).
Stan stanem, ale potem z takich rożnych pierdół robi się duża kwota.
Ciągle mam w pamięci oprawkę klaksonu malucha która nie występowała jako część zamienna jak zaczęła wyskakiwać to był mały problem (to tak przy okazji mi się przypomniało).
Ale do tematu ... wiadomo, że stan musi być zweryfikowany i to nie samodzielnie, ale to już nie jest proste auto gdzie elektryczne było radio :) i jeżeli trafię egzemplarz full wypas lub wypas to wolę wiedzieć co powinno być (lub czego nie ma) chyba, że w ASO można się dowiedzieć co w takim komplecie było przy zakupie nowego egzemplarza.
Jak kupowałem używane AIO to dostałem komplet klawię, myszkę, pilota (oczywiście i komputer) ale to sobie sprawdziłem że taki komplet był więc wiedziałem za co płacę.
To co najgorsze w Cromie pochodzi od opla... ja mam tylko skrzynię, a Ty jeszcze chcesz silnik...
ogniotrwaly
31-01-2017, 15:40
To co najgorsze w Cromie pochodzi od opla... ja mam tylko skrzynię, a Ty jeszcze chcesz silnik...
No wiem, wiem ale przy tych warunkach eksploatacji po przestudiowaniu różnych opinii, porównań itd. z bólem serca muszę się wpakować w benzynę. Tym bardziej boli, że wybór jest cholernie mały...
Olej to, wystarczy, że w weekend gdzieś jeździsz. W dodatku spalanie w benzynie pewnie będzie sporo wyższe. Jak kupisz diesla, to paliwo za tę samą cenę starczy Ci na więcej km - możesz pojeździć weekendami na dalsze wypady z rodziną. :)
Ja mam diesla, a nie mam 8 km do pracy... Wręcz jakieś 3 km. Ale w weekendy robię kilometry, czasem też po pracy, także nie ma co panikować.
Ten diesel to nie 1.5 dCi od Renault z 2005 roku, gdzie takie trasy go zabijały (z całym szacunkiem dla generacji 1.5 dCi z Megane III, które były już bezawaryjne).
1200 zł za kluczyk tego typu + kodowanie nie jest dużo patrząc na usługę aso.
Poza tym pisałem 2 klucze + karte kodów i to zestaw min.
Weź automat 1.9/ 2.4 wywal dpf i wedle uznania egra.
Jedyna bolaczka bedzie niedogrzewanie, dodasz do oleju motor-life i problem małych dystansów rozwiązany.
Przy takiej jeździe używanie skrzynie spokojnie !!!!
W jaki sposób motor-life rozwiązuje problem dogrzewania silnika?
ogniotrwaly
31-01-2017, 22:25
1200 zł za kluczyk tego typu + kodowanie nie jest dużo patrząc na usługę aso.
Poza tym pisałem 2 klucze + karte kodów i to zestaw min.
Weź automat 1.9/ 2.4 wywal dpf i wedle uznania egra.
Jedyna bolaczka bedzie niedogrzewanie, dodasz do oleju motor-life i problem małych dystansów rozwiązany.
Przy takiej jeździe używanie skrzynie spokojnie !!!!
Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem przy okazji mojej bryki i owszem może mi wszystko zrobić z dpf łącznie z oprogramowaniem itd. Ale dla moich potrzeb jednak benzyna zarówno pod względem eksploatacji jak i ewentualnych kosztów napraw.
A co do pytania rozumiem, że 2 kluczyki + kod
Kod do radia
A co z płytami do nawigacji i tym dynksem do Windowsa?
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
A co z płytami do nawigacji i tym dynksem do Windowsa?
Do nawigacji w zależności od rodzaju (CN+/InstantNav/B&M Nav) albo płyty albo karta pamięci albo pendrive z mapami.
W lipcu zeszlego roku kupilem Crome z '06 w benzynie 1.8. Jednak juz mam zainstalowana instalacje gazowa PRINS (podobno jedna z lepszych,nie znam sie) oraz lubrykacja zaworow FlashLube. Gazowka byla zakladana przez niemca a nie w PL (wszystkie papiery sa). Tez wybralem benzyne bo mam malo do pracy i malo km robie rocznie. Poczatkowo bylem za ropniakiem ale troche znajomych mi odradzilo i wybralem benzyne. Dodatkowo znajomy mechanik polecil mi by skrzynia byla 5 niz 6 bo jest mnie awaryjna (tez nie wiem czy to prawda). Co zrobilem przez pol roku? Wymienilem 2 zarowki do jazdy dziennej (makabra wymienic prawa :smile: ). Znajomi na poczatku jak widzieli co kupilem to chyba w myslach pukali sie w glowe jaki ze mnie kretyn, teraz jednak widze ze fura im sie podoba i juz nie dostrzegaja znaczka FIAT.
Już rok mam Cromę 1,9 120 KM , i też miałem dylemat PB czy ON . Po przejechaniu się Cromą z silnikiem PB i ON wybrałem ON . Wrażenia z jazdy ON przeważyły szalę na silnik zasilany ON.Stala trasa to praca - dom 13 km z czego 8 to miasto . Średnie spalanie to między 6,2 a 6,8 .Jazda w trasie bezproblemowa ,mam styl jazdy spokojny nie pędzę na złamanie karku ,ale mam ten komfort że kiedy dodam gazu to autko pięknie przyśpiesza .Poprzednie auto to Xsara Picasso 1,8 i 116 KM , dużo mniejsze od Cromy ale jazda nie należała do przyjemnej i komfortowej kompletny brak poczucia bezpieczeństwa przy wyprzedzaniu.Jednak moment obrotowy robi różnicę .Tak jak napisał kolega Capsel nie dość że skrzynia to jeszcze silnik w benzynie z Opla ,nie ciekawa mieszanka.Tak więc wszystko zależy od preferencji i oczekiwań i wymagań kupującego .Życzę dobrego zakupu i bezproblemowej eksploatacji Fiata .
ogniotrwaly
01-02-2017, 10:29
Już rok mam Cromę 1,9 120 KM , i też miałem dylemat PB czy ON . Po przejechaniu się Cromą z silnikiem PB i ON wybrałem ON . Wrażenia z jazdy ON przeważyły szalę na silnik zasilany ON.Stala trasa to praca - dom 13 km z czego 8 to miasto . Średnie spalanie to między 6,2 a 6,8 .Jazda w trasie bezproblemowa ,mam styl jazdy spokojny nie pędzę na złamanie karku ,ale mam ten komfort że kiedy dodam gazu to autko pięknie przyśpiesza .Poprzednie auto to Xsara Picasso 1,8 i 116 KM , dużo mniejsze od Cromy ale jazda nie należała do przyjemnej i komfortowej kompletny brak poczucia bezpieczeństwa przy wyprzedzaniu.Jednak moment obrotowy robi różnicę .Tak jak napisał kolega Capsel nie dość że skrzynia to jeszcze silnik w benzynie z Opla ,nie ciekawa mieszanka.Tak więc wszystko zależy od preferencji i oczekiwań i wymagań kupującego .Życzę dobrego zakupu i bezproblemowej eksploatacji Fiata .
Powiem tak: teraz mam Civica benzyna 1,4 90 KM przy masie 940 kg tutaj będę miał 1,8 140 KM przy masie 1430 więc stosunek KM na kg jest zbliżony, a na + Cromy to, że mam 175Nm zamiast 124 i to przy 3800 obr/min a nie 4500.
Wiem, że to suche dane ale na czymś się trzeba oprzeć. zakładając, że awaryjność samych silników jako takich bez osprzętu może być zbliżona to właśnie ze względu na dużo wyższe ewentualne koszty serwisowania tegoż osprzętu z diesla skłaniam się mimo wszystko do benzyny.
Ale podsumowując wątek:
w wersji idealnej dostaję:
* samochód :P
* papierologię
* 2 kluczyki + karta kodów
* kody do radia
i w zależności od wyposażenia nazwijmy multimedialnego:
* płyty, kartę pamięci lub pendrive z mapami
czy coś jeszcze wymaga jakichś kodów itp. czy listę można zamknąć?
mirek8423
01-02-2017, 10:33
znajomy mechanik polecil mi by skrzynia byla 5 niz 6 bo jest mnie awaryjna wiem, że człowiek uczy się całe życie ale czy były skrzynie 5?
wiem, że człowiek uczy się całe życie ale czy były skrzynie 5?
Tak ale tylko w PB
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dla porównania 1,9 120 KM 8 V 280 Nm przy 2000 obr/min
davidjezz
01-02-2017, 13:17
Powiem tak: teraz mam Civica benzyna 1,4 90 KM przy masie 940 kg tutaj będę miał 1,8 140 KM przy masie 1430 więc stosunek KM na kg jest zbliżony, a na + Cromy to, że mam 175Nm zamiast 124 i to przy 3800 obr/min a nie 4500.
Wiem, że to suche dane ale na czymś się trzeba oprzeć. zakładając, że awaryjność samych silników jako takich bez osprzętu może być zbliżona to właśnie ze względu na dużo wyższe ewentualne koszty serwisowania tegoż osprzętu z diesla skłaniam się mimo wszystko do benzyny.
Ale podsumowując wątek:
w wersji idealnej dostaję:
* samochód :P
* papierologię
* 2 kluczyki + karta kodów
* kody do radia
i w zależności od wyposażenia nazwijmy multimedialnego:
* płyty, kartę pamięci lub pendrive z mapami
czy coś jeszcze wymaga jakichś kodów itp. czy listę można zamknąć?
W zestawie idealnym jest tak jak napisałeś. Z naciskiem na dwa kluczyki i kartę kodów. Plus kody do radia. Z płytami bywa różnie - ja zastałem pirackie niemieckie mapy i oryginalny setup CD.
Co do kosztów to naprawdę bardzo wiele zależy do jakiego mechanika Croma trafi. Jak ktoś jest ogarnięty w temacie FIAT/Alfa to koszty nie są zabójcze. Oczywiście nie jest łatwo takowego znaleźć - to nie VW, którego w każdej szopie znają na wylot.
Ja mam wersję 1.9 120 KM, przebieg 190 tys, oryginalny osprzęt silnika (EGR, wtryski, turbo, DPF). Okazało się, że:
- dla EGR wystarczyło czyszczenie,
- turbo hula aż miło,
- DPF był w bardzo dobrym stanie, ale dopalał się co 80-100 km,
- a problemem okazał się jeden przelewający wtrysk. Koszt regeneracji, wraz z montażem i demontażem - 360 PLN netto, robota zlecona w ASO. Od tamtej pory zapomniałem, że DPF istnieje.
Bolączką Cromy są półosie napędowe (krzyżak+kielich), rozszczelniająca się sprężarka klimy i 6-cio biegowa skrzynia M32. Co do skrzyni to różnie mówią - skrzyniarz stwierdził, że głównie problem się rozwiązuje przez wymianę oleju i lekki naddatek tegoż oleju.
Oprócz tego są pewne duperele (np. zawór recyrkulacji nawiewu), do których są dobre tutoriale na forum. Można to zrobić we własnym zakresie, nawet kiedy jest się początkującym.
Od siebie dodam, że nie warto dopłacać do fabrycznej navi. Ja mam Connect Nav - oryginalne mapy z 2010 kosztują majątek (bodajże koło 1000 PLN). Ewentualnie można wgrać nowy soft i chodzą mapy z RT3, ale ogólnie nowych map nie ma, a oryginalne kosztują majątek.
Poza tym to auto naprawdę niesamowicie wygodne i komfortowe :)
ogniotrwaly
01-02-2017, 13:38
Wielkie dzięki,
wiem co chciałem, temat do zamknięcia
- DPF był w bardzo dobrym stanie, ale dopalał się co 80-100 km,
- a problemem okazał się jeden przelewający wtrysk. Koszt regeneracji, wraz z montażem i demontażem - 360 PLN netto, robota zlecona w ASO. Od tamtej pory zapomniałem, że DPF istnieje.
Dobrze trafiłeś, bo standardowo mechanicy w takiej sytuacji usuwają DPF :dzialko:
Ewentualnie można wgrać nowy soft i chodzą mapy z RT3, ale ogólnie nowych map nie ma
Najnowsze mapy mają sygnaturę RT3 2015-2016
maciasgo
02-02-2017, 09:53
Wielkie dzięki,
wiem co chciałem, temat do zamknięcia
Przy kupnie benzyny 1.8 zwróć uwagę na odpalanie na zimnym silniku. Jak usłayszysz stukot to zastanów sie nad tym egzemplarzem. Poczytaj na forum vectry lub zafiry o kołach zmiennych faz rozrządu w silniku Z18XER - taki sam jest w Cromie. Mnie impreza razem z rozrządem kosztowała ok 2k PLN
powolniak
02-02-2017, 11:55
Ja pierwszą Crome kupilem z benzyna i gazem i z czasem przesiadłem się na 1,9 z manualem a docelowo znajomy pracujący w niemczech szukał mi 1,9 multijet
w automacie i pól roku temu znalazł:redface:
Autko z 2006 z 100000 przebiegu i kpl dokumentow .
Dla mnie bajka ,szukam tylko kogos kto zmieni olej w skrzyni i gitara bo z całą resztą sobie poradzę.
davidjezz
03-02-2017, 10:48
Dobrze trafiłeś, bo standardowo mechanicy w takiej sytuacji usuwają DPF :dzialko:
Najnowsze mapy mają sygnaturę RT3 2015-2016
Nie od razu doszedłem, że to wtrysk. Podpiąłem się MESem i korekty były na poziomie 1-1,5. Uznałem, że chodzi o coś innego. Dałem EGR do czyszczenia i kazałem sobie sprawdzić podłączenia rurek ciśnienia pod DPF. W dalszym ciągu dopalanie co 80-100 km, MES błędów nie zgłaszał. Dałem DPF do czyszczenia (koszt 800 PLN, przebieg 180 tys.). W rezultacie usłyszałem, że 180 tys. dla DPF to stanowczo za wcześnie na śmierć techniczną i że mój egzemplarz DPF jest w bardzo dobrym stanie, nawet specjalnie zabrudzony nie był. Różnica ciśnień zmierzona na DPF manometrem okazała się prawie idealna. Korekty wtrysków w dalszym ciągu na poprawnym poziomie. Człowiek od DPF zasugerował wtryski.
Wyciągnąłem zatem wniosek, pisany wcześniej na forum, że DPF to objaw czegoś innego, a nie choroba sama w sobie. Trochę z desperacji wlałem LM do baku. I viola - po przepaleniu baku z LM korekty na wtryskach podeszły w okolice 4. Wniosek LM działa i syf rozpuszcza :).
W planach miałem wizytę w ASO, tam opowiedziałem historię, sprawdzili MESem wtryski. W rezultacie zrobili regenerację jednej sztuki i problem rozwiązany. Dodatkowo dowiedziałem się od nich, że oni jeszcze nie mieli przypadku żeby DPF był problemem sam w sobie oraz to, że EGR powinien przy dopalaniu filtra również być przeczyszczony.
Anyhow od tej pory nie pamiętam, co to DPF w samochodzie, dopalanie w cyklu miejskim waha się między 400 a 600 km (w zależności od pyrkania w korkach.) Dodatkowo, myślałem, że EGR miałem do wymiany (brak reakcji na gaz w specyficznych sytuacjach - kwestia przełączania obiegu spaliny/powietrza). Po regeneracji wtrysku problem zniknął. Ot przelewało paliwo i już.
Oczywiście cała gama doradców i "fachowców" mówiła "wytnij w ch..". Ale uparłem się, że DPF nie wytnę i znajdę przyczynę :). Udało się, z tego miejsca pozdrawiam prawdziwych fachowców - pana od DPF we Wro na Jagodnie oraz ASO w Długołęce :).
Nie od razu doszedłem, że to wtrysk. Podpiąłem się MESem i korekty były na poziomie 1-1,5. Uznałem, że chodzi o coś innego. Dałem EGR do czyszczenia i kazałem sobie sprawdzić podłączenia rurek ciśnienia pod DPF. W dalszym ciągu dopalanie co 80-100 km, MES błędów nie zgłaszał. Dałem DPF do czyszczenia (koszt 800 PLN, przebieg 180 tys.). W rezultacie usłyszałem, że 180 tys. dla DPF to stanowczo za wcześnie na śmierć techniczną i że mój egzemplarz DPF jest w bardzo dobrym stanie, nawet specjalnie zabrudzony nie był. Różnica ciśnień zmierzona na DPF manometrem okazała się prawie idealna. Korekty wtrysków w dalszym ciągu na poprawnym poziomie. Człowiek od DPF zasugerował wtryski.
Wyciągnąłem zatem wniosek, pisany wcześniej na forum, że DPF to objaw czegoś innego, a nie choroba sama w sobie. Trochę z desperacji wlałem LM do baku. I viola - po przepaleniu baku z LM korekty na wtryskach podeszły w okolice 4. Wniosek LM działa i syf rozpuszcza :).
W planach miałem wizytę w ASO, tam opowiedziałem historię, sprawdzili MESem wtryski. W rezultacie zrobili regenerację jednej sztuki i problem rozwiązany. Dodatkowo dowiedziałem się od nich, że oni jeszcze nie mieli przypadku żeby DPF był problemem sam w sobie oraz to, że EGR powinien przy dopalaniu filtra również być przeczyszczony.
Anyhow od tej pory nie pamiętam, co to DPF w samochodzie, dopalanie w cyklu miejskim waha się między 400 a 600 km (w zależności od pyrkania w korkach.) Dodatkowo, myślałem, że EGR miałem do wymiany (brak reakcji na gaz w specyficznych sytuacjach - kwestia przełączania obiegu spaliny/powietrza). Po regeneracji wtrysku problem zniknął. Ot przelewało paliwo i już.
Oczywiście cała gama doradców i "fachowców" mówiła "wytnij w ch..". Ale uparłem się, że DPF nie wytnę i znajdę przyczynę :). Udało się, z tego miejsca pozdrawiam prawdziwych fachowców - pana od DPF we Wro na Jagodnie oraz ASO w Długołęce :).
=D>
Czasami warto zrobić test wtryskiwaczy "na przelew"... test banalny i każdy kto ma 4 lub 5 puste butelki po piwie i trochę wężyka może go wykonać :lol:
Butelki po piwie? Nie mogę sobie tego wyobrazić. Ja używałem dużych strzykawek.
Kolega nas zaskakuje i rozbawia do granic mozliwości :)
butelki po ppiwo to do transportu w celu wlania do menzurki ostatecznie
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.