PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana lamp przednich



asrock5
26-01-2017, 13:01
Witam

Posiadam Tipo sedan w wersji lounge. Zainteresowała mnie wymiana lamp przednich na te co montowane są w wersjach 5d i sw. Są dużo ładniejsze ponieważ posiadają soczewki, światła do jazdy dziennej led i środek jest w kolorze czarnym. Na pewno rozmiar i mocowania są takie same bo się przyglądałem, ale zastanawia mnie jak wygląda sprawa z podłączeniem elektryki. Czy jest ktoś w stanie pomóc czy podłączenie takich lamp to jakiś wielki problem?

Z wersji sedan: LAMPA REFLEKTOR PRZEDNIA PRZÓD FIAT TIPO 15r- (6676124762) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/lampa-reflektor-przednia-przod-fiat-tipo-15r-i6676124762.html#thumb/1)
Z wersji 5d i sw: LAMPA PRZEDNIA PRZÓD SOCZEWKA LED FIAT TIPO 15r- (6672264254) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/lampa-przednia-przod-soczewka-led-fiat-tipo-15r-i6672264254.html)

Z gory dzięki za jakieś info i pozdrawiam

Robs
26-01-2017, 13:24
Te pierwsze są z sedana. Ciekawe jak te soczewki świecą, bo w Bravo II szału nie ma. Nie szkoda Ci 1500 zł. tylko dla samego paska LED?
Na ten moment zapotrzebowanie na lampy do Tipo jest znikome więc nawet ciężko będzie sprzedać te które zdejmiesz z auta.
Co do podłączenia to pewnie nikt za bardzo tego jeszcze nie robił i ciężko się wypowiadać.

krowka1978
26-01-2017, 13:37
Na ledach wyłoży się na 100% kontrola sprawności żarówek.

bibi
26-01-2017, 13:55
Też myślałem o wymianie ale cena nie atrakcyjna to raz a dwa nie chce być pionierem więc poczekam na kogoś kto bezie miał większe parcie na lampy niż ja ;)

Szkoda,że nie ma zdjęcia lamp od tyłu - może się okazać,że kostki sa takie same i wymiana będzie p&p :)

krowka1978
26-01-2017, 14:01
może się okazać,że kostki sa takie same i wymiana będzie p&p
Niekoniecznie, lampy dzienne i kontrola działania świateł.

kjk
26-01-2017, 14:17
A wierzycie, że te LEDy w dziennych nie będą się przepalać? LED żyje bardzo długo ale pod warunkiem, że jest dobrej jakości (załóżmy że tak jest) i ma zapewnione bardzo dobre odprowadzanie ciepła podczas pracy - o to w reflektorze samochodowym nie jest łatwo.

Tybek
26-01-2017, 14:36
Ja się ciesze, że są tutaj zwykłe żarówki i jakoś specjalnie ledów nie chciałem, pomimo, że może wygląda to fajnie, ale ew problemy lub koszty spowodowane wymianą mogą być mniej przyjemne. Kolejna sprawa, że jestem jak najbardziej ZA jazdą na NORMALNYCH (mijania)światłach 24h ... Bardzo często spotykam się z ludźmi jadącymi na dziennych (najlepiej chińskich) w warunkach atmosferycznych nie nadających się do tego (np. intensywny deszcz), a nawet w nocy, gdzie tyłu takiego auta nie widać, a i niejednokrotnie przodu. Do tego agenci, którzy jadą na przeciwmgłowych i do tego na samych postojowych i myślą, że są ...no właśnie jacy są? Chwalą się, że posiadają światła przeciwmgłowe? Ja nie jadę cały czas na "długich"... Kończę bo zaraz zacznę powieść pisać na temat ludzi, którzy nie potrafią używać świateł w sposób do tego przeznaczony lub nie używać, kiedy wymaga tego sytuacja.

krowka1978
26-01-2017, 14:43
Gdyby drogówka robiła z tym porządek na drogach, to jeździliby jak należy, łącznie z prawidłowym używaniem przeciwmgłowego tył - jeśli taki delikwent wali mi po oczach, to nie jestem dłużny i jest :8O:.

tipoludek
26-01-2017, 16:59
Dla mnie prostota lamp bez led, ksenonów i udziwnień to zaleta, a nie wada.
Już teraz można bez problemu znaleźć na mieście auta z częściowo padniętymi ledami przód-tył. Wygląda słabo, koszt wymiany na pewno wysoki sądząc po ilości tych aut.
Mam na myśli oczywiście fabryczne LEDy. Podawaną przez producentów ich żywotność, sprawność etc. można wsadzić między bajki.

Jak dla mnie koszt 1500zł za podmianę lamp w tym przypadku - nieopłacalny.

Regicide1
26-01-2017, 17:35
Dla mnie prostota lamp bez led, ksenonów i udziwnień to zaleta, a nie wada.
Już teraz można bez problemu znaleźć na mieście auta z częściowo padniętymi ledami przód-tył. Wygląda słabo, koszt wymiany na pewno wysoki sądząc po ilości tych aut.
Mam na myśli oczywiście fabryczne LEDy. Podawaną przez producentów ich żywotność, sprawność etc. można wsadzić między bajki.

Jak dla mnie koszt 1500zł za podmianę lamp w tym przypadku - nieopłacalny.

A mi przy zakupie właśnie chodziło aby było prosto, szybko, tanio czyli dobra h7 i dużo miejsca do jej wymiany.

kjk
26-01-2017, 19:38
A mi przy zakupie właśnie chodziło aby było prosto, szybko, tanio czyli dobra h7 i dużo miejsca do jej wymiany.
Poza tym, świeci to całkiem przyzwoicie. Jeżeli tylko dzienno/drogowe H15 nie będą się często przepalać, to nie widzę powodu, żeby cokolwiek majstrować.

tedybear
28-01-2017, 01:44
Panowie w sprawie LED rozmawiałem z elektrykiem w ASO gdzie za tydzień odbieram auto. Sam sprzedawca mówi, że facet sensowny i zna się na rzeczy. Rozmawiałem z elektrykiem w sprawie kamerki samochodowej i sposobie podłączenia i wyszła rozmowa o LEDach z przodu.
Okazuje się że chłopaki z mojego ASO próbowali przekładać lampy ale niestety max. po 3 tygodniach akcja kończyła się fiaskiem ponieważ komputer pokładowy wyrzucał jakieś błędy o przepalonych żarówkach. Próbowali na autach testowych i w każdym aucie ten czas był różny. Koleś gadał sensownie i powiem Wam, że wzbudził moje zaufanie. Ale zabijcie mnie nie pamiętam dokładnie co było przyczyną wyskakiwania tych błędów na komputerze

Robs
28-01-2017, 09:53
Różnica w napięciu.Może wystarczy dać jakiś opornik.W grande to przerabiałem jak zmieniłem tylne lampy na ledowe od evo.Po dołożeniu opornika zero błędów.

kjk
28-01-2017, 12:06
Różnica w napięciu.Może wystarczy dać jakiś opornik.W grande to przerabiałem jak zmieniłem tylne lampy na ledowe od evo.Po dołożeniu opornika zero błędów.
Mniejszy jest pobór prądu (natężenie a nie napięcie). Opornik może rozwiązać problem, ale to jest mało eleganckie rozwiązanie. Będzie się trochę grzał, a poza tym zmierzamy w kierunku druciarni.

marnyd4d
25-02-2017, 09:26
https://www.youtube.com/watch?v=0ZLK_cO1_-g co o tym sądzicie??? Mi taka modyfikacja naprawdę się podoba:smile:

tasior27
25-02-2017, 09:33
Kurcze wypas. Ale jak to są tez xenony to powinny być także, spryskiwacze?

marnyd4d
25-02-2017, 09:45
Jeśli xenony nie przekraczają jakiś norm to nie trzeba mieć zamontowanych spryskiwaczy. Chyba we Fiacie 500X Tak to jest rozwiązane

Ridi
25-02-2017, 10:03
Nie moze byc wiecej niz 2000 lumenow, jednak lampa musi miec homologacje na xenona

krowka1978
25-02-2017, 10:28
Jeśli xenony nie przekraczają jakiś norm to nie trzeba mieć zamontowanych spryskiwaczy. Chyba we Fiacie 500X Tak to jest rozwiązane

Nie chyba, a na pewno, ale jak kolega nade mną napisał musi być homologacja. W 500X są soczewki, a żarniki D5S.

ksys
25-02-2017, 14:55
Tak szczerze mówiąc, to czekam aż ktoś dokona przeszczepu świateł led do wersji sedan. Bardzo mnie ciekawi czemu są takie różnice między tymi wersjami, i czemu w wersji sedan nie ma w ogóle dostępnych tych świateł. Jako że mam czas, bo auto jest w leasingu to do czasu wykupu na pewno ktoś się zajmie takim przeszczepem, a i może jakieś używki się pojawią w dobrej cenie:) obecnie jeden sprzedawca na alledrogo ma już jakiegoś białego tipo rozebranego, i wyprzedaje:)
Te ledy to jedyna rzecz jakiej mi brakuje w moim sedanie :) widziałem je na żywo jak objazdowo były u nas kombi i habeta, i były piękne:)

krowka1978
25-02-2017, 15:35
Te ledy to jedyna rzecz jakiej mi brakuje w moim sedanie :)

Niech zgadnę, spalony led=wymiana reflektora:?: Wszyscy jarają się ledami, jak koty nad kuwetą, a tak różowo z nimi nie jest.

ksys
25-02-2017, 20:58
Po jakim czasie spali się LED?10tys godzin?przy średniej w moim przypadku 33km/h wychodzi, iż spalą się po 330tys km. Jeśli rocznie robię 20tys km, to spalą się za 15lat. Wiec, uważam że jest się czym jarać bo są śliczne. Poza tym, wymiana LED nie jest czarną magią, i za kilka lat będą już inni przede mną co to zrobią.

Ridi
25-02-2017, 21:07
Niestety żywotność leda dowolnej jakości w aucie to loteria. Ogromny wpływ mają warunki pracy czyli temperatura jak i wilgotność. jeden led tak pożyje i 100 tys godzin a inny 1000 nie wytrzyma

krowka1978
25-02-2017, 22:03
Po jakim czasie spali się LED?10tys godzin?przy średniej w moim przypadku 33km/h wychodzi, iż spalą się po 330tys km. Jeśli rocznie robię 20tys km, to spalą się za 15lat. Wiec, uważam że jest się czym jarać bo są śliczne. Poza tym, wymiana LED nie jest czarną magią, i za kilka lat będą już inni przede mną co to zrobią.

To samo było gadane przy Xenonowych, rzeczywistość pokazała jak jest... Co do czarnej magii wymiany, to już widzę jak to będzie wyglądało w reflektorach "Matrix" :tongue

Titanic
25-02-2017, 23:26
Czy taka modyfikacja dozwolona jest w Polsce?

bibi
26-02-2017, 11:05
Lampy mają homologację więc nie widzę problemu podmiany.

asrock5
29-11-2017, 12:14
Warto było jednak zaryzykować. Kupiłem używane lampy od wersji 5d i wszytko pięknie działa. Montażu dokonałem w ASO gdzie bez problemu się zgodzili na przeróbkę. Choć łatwo nie było to uważa że było warto. Myślę że nie ma wiele sedanów w kraju z tymi lampami...

30153

tedybear
29-11-2017, 12:25
A nie wywala Ci żadnych błędów? Jak rozmawiałem z chłopakami z ASO to mówili że próbowali ale komp pokazywał różne błędy związane z zarowkami

bibi
29-11-2017, 12:32
Warto było jednak zaryzykować. Kupiłem używane lampy od wersji 5d i wszytko pięknie działa. Montażu dokonałem w ASO gdzie bez problemu się zgodzili na przeróbkę. Choć łatwo nie było to uważa że było warto. Myślę że nie ma wiele sedanów w kraju z tymi lampami...

30153

No i super :) czyli się da ;)

marx30
29-11-2017, 17:37
To bedzie sedan unikat ;-). Ja pomimo ze przerabiam wszystko zostawiam normalne ze wzgledow praktycznych. O soczewkach juz pisalem ale jeszcze dochodzi pozytywny aspekt zarowek h15. W zasadzie dla kogos nie wtajemniczonego nie do odroznienia od swiatel mijania (podobnie jest np w nowych fordach)praktycznie az do zmierzchu. Sa na tyle dobrze widoczne ze wraz z pozycjami z tylu mozna na nich jezdzic dluzej gdzie przy ledach juz dawno wlaczylbym mijania.

kartonik
29-11-2017, 18:04
Nie wiem co tak starszych tymi soczewkami. Mając światła dzienne, soczewkowe światła mijania używane są stosunkowo żadko, więc nie ma problemu z ich wypalaniem.

asrock5
29-11-2017, 18:13
A nie wywala Ci żadnych błędów? Jak rozmawiałem z chłopakami z ASO to mówili że próbowali ale komp pokazywał różne błędy związane z zarowkami

Żadnych błędów mi nie wywala ponieważ chłopaki profesjonalnie podeszli do tematu. Nie znam się na tym za bardzo ale trzeba było znacznie zmodyfikować instalację elektryczną żeby było git. 4 dni czekałem na autko więc łatwo nie było...

tedybear
29-11-2017, 19:30
Szacunek. A dasz jakieś namiary gdzie robiłeś? Może u mnie też da się zrobić. Ile kosztowały Cie lampy? Oryginały z aso?

sotapl
29-11-2017, 20:00
Super to wygląda! Ledy to jedyna rzecz której brakuje w sedanie... przynajmniej mi.
Napisz tylko czy koszty nie przerażają i ciekawe czy w innych ASO też daliby radę?
Do tej pory czekałem aż pojawi się do Tipo coś takiego

Car Flashing For Fiat Freemont 2014 2015 2016 LED DRL Daytime Running Light Daylight Waterproof Signal lamp car Styling lights-in Car Light Assembly from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group (http://s.aliexpress.com/zURb6nIV)
(from AliExpress Android)
30159
Chociaż w porównaniu do Twoich oryginalnych lamp to nijak to wygląda.
Ale teraz mi namieszałeś ��

asrock5
29-11-2017, 21:25
Szacunek. A dasz jakieś namiary gdzie robiłeś? Może u mnie też da się zrobić. Ile kosztowały Cie lampy? Oryginały z aso?

Lampy kupiłem sam używane za 950 zł komplet. W aso policzyli sobie za robociznę 660. Robiłem w Gdańsku Fiat Schewe.

marx30
30-11-2017, 10:46
Lampy kupiłem sam używane za 950 zł komplet.
No to schodzą z ceną na początku poniżej 1500 za kpl nie było szans.
To jest zaleta posiadania popularnego auta - części są za grosze
Z tego co mi się kojarzy do ledów jest dodatkowy moduł zasilacza ale moze coś mylę

TajniaQ007
20-12-2017, 13:54
Lampy kupiłem sam używane za 950 zł komplet. W aso policzyli sobie za robociznę 660. Robiłem w Gdańsku Fiat Schewe.

Podpisuje się pod tym. Dla Shewe'go nie ma barier.

Aving1962
01-02-2018, 01:22
Mając światła dzienne, soczewkowe światła mijania używane są stosunkowo żadko, więc nie ma problemu z ich wypalaniem.
A ja mam pytanie nieco z innej beczki. W chwili obecnej jeżdże Fiatem GP. Nie jestem specjalistą w dziedzinie motoryzacji ale włącznik świateł mam stale na ON. Po odpalaniu silnika światła się włączają (właściwie to w trakcie co chyba nie jest do końca "zdrowe" ?), zgaszeniu wyłączają. W ogóle o nich nie pamiętam.
Zastanawiam się nad zakupem Fiata Tipo SW Lounge, który na wyposażeniu ma te lampy dzienne LED + soczewki. Tyle że bez pakietów dodatkowych nie ma w opcji czujnika zmierzchu (inaczej niż przez pakiet wyposażenia nie można go dodać). Czy to oznacza, że bez czujnika zmierzchu trzeba ręcznie przełączać lampy dzienne (LED) na zwykłe mijania wieczorem? Czy czujnik zmierzchu służy do czego innego? :) Nie widzę innego zastosowania dla czujnika zmierzchu ale z drugiej strony nigdy nie spotkałem się jeszcze w moim otoczeniu z autem, który ma światła dzienne niewłączające się automatycznie.

Będę wdzięczny za wyjaśnienie i pomoc :)

brylancik13
01-02-2018, 07:49
Zeby się samo przełączało po zmierzchu lub w tunelu na przykład musi być czujnik zmierzchu

marx30
01-02-2018, 08:01
przy czym dzienne świecą cały czas (razem z tylnymi postojówkami) i w przeciwieństwie do GP nie można ich wyłaczyć w menu. A automat zmierzchowy jest w pakiecie bo zdaje się że czujnik zmierzchu (w sensie "fotokomórka") jest zamontowany w lusterku wstecznym fotochromatycznym

juri
03-02-2018, 13:37
@asrock5 jakie masz założone teraz żarówki w soczewkach,
widzisz różnice w jeździe na soczewkach a zwykłych lampach po zmroku?

asrock5
09-02-2018, 01:33
Szczerze to nie jestem pewien jakie mam żarówki, wydaje mi się że przełożyli ze starych lamp w serwisie. Nie widzę zasadniczej różnicy w jeździe po zmroku na soczewkach a nawet zaryzykowałbym stwierdzenie że jest troszeczkę słabiej przez to że soczewy bardziej skupiają światło i nie jest ono tak rozproszone. Ale to może mi się tylko tak wydaje...

krowka1978
09-02-2018, 01:43
A automat zmierzchowy jest w pakiecie bo zdaje się że czujnik zmierzchu (w sensie "fotokomórka") jest zamontowany w lusterku wstecznym fotochromatycznym
Za czujnik zmierzchu odpowiada ten sam czujnik co deszczu. Ten w lusterku nie ma z tym nic wspólnego.

brylancik13
09-02-2018, 07:21
Dziwne bo są dwa czujniki pod szybą w okolicy lusterka

wojtass00
28-09-2020, 11:36
Witam,
Odgrzeje trochę temat. Jestem na etapie przekładki zwykłych lamp na soczewki. Czy ktoś dysponuję schematem instalacji reflektorów do Tipo 356. Chodzi głównie o podłączenie sterownika LED. Z tego co ustaliłem reflektory soczewkowe mają złącza 14-pinowe a zwykłe złącza 8-pin. Sterownik pasków LED jest w lewej lampie która ma wszystkie piny w gnieździe z kolei lampa prawa ma gniazdo 14-pin w którym jest tylko 11 konektorów. Sam pasek LED wewnątrz reflektorów podłączony jest mini kostką z 5 przewodami. Reszta lampy to zwykła elektryka.

marx30
28-09-2020, 11:45
Szukajcie a znajdziecie :-). JackTheNight wklejał tu schematy. Z pamięci biorąc zasilanie przetwornicy pin nr 3, pin 8 sygnał pozycyjnych, pin7 diagnostyka (nie będzie w tym układzie wykorzystywany), lampy łączone sa ze sobą 5 przewodami i jest to zasilanie ledów właśnie.
Dodam od siebie że jest jeszcze jeden problem - gdy zasilisz pozycyjne i dzienne bezpośrednio z przewodu z instalacji auta ze odbłysnikowymi reflektorami w momencie włączenia pozycyjnych będziesz miał dyskotekę bo na przetwornicę trafia za małe napiecie (5V).

jacek2
28-09-2020, 13:22
Tak się zastanawiam..... marx opisuje efekty świecenia lamp soczewkowych i zwykłych. Wg jego opinii lampy zwykłe nie świecą praktycznie gorzej niż soczewkowe. Osobiście też uważam że zwykła lampa dobrze oświtla drogę i pobocze. Więc pytanie moje- po co takie mody uskuteczniać w tipkach? Chyba tylko dla polepszenia wyglądu "bolida" bo raczej nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Nic osobiście nie mam do zarzucenia strumieniowi światła wysyłanego przez moje lampy:roll:

Qvadrat
28-09-2020, 14:03
Już odpowiadam, do soczewki wsadzisz ledy lub hidy i będzie jaśniej przed maska i nikogo nie oslepisz... w soczewce nie wieści w środku wiec spokój na badaniach i przy kontroli... no i ledy w komplecie... to masz 2 powody...

marx30
28-09-2020, 14:28
Tak się zastanawiam..... marx opisuje efekty świecenia lamp soczewkowych i zwykłych. Wg jego opinii lampy zwykłe nie świecą praktycznie gorzej niż soczewkowe. Osobiście też uważam że zwykła lampa dobrze oświtla drogę i pobocze. Więc pytanie moje- po co takie mody uskuteczniać w tipkach? Chyba tylko dla polepszenia wyglądu "bolida" bo raczej nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Nic osobiście nie mam do zarzucenia strumieniowi światła wysyłanego przez moje lampy:roll:
Dokładnie tak - uważam że lampy odbłyśnikowe świeca lepiej (może nawet to porównam bo mam i te i te jedne na aucie drugie na stole :-). Chyba nawet dalej oświetlają pobocze (jak się przyjrzycie na drodze szybkiego ruchu widać ponad 2 słupki dalej tzn. odblask na słupku czyli ponad 200 m. Granica światła nie jest ostra ale idzie chyba nieco dalej po jest tak _/. W soczewce jest tak _/-. Ale co się okazuje: reflektory soczewkowe w tipo (przynajmniej te od 2019 wcześniej nie wiem) maja nabitą homologację na ksenon (DCR) i ksenonową optykę (wspomniane _/-) co umożliwia legalnie włożyć tam palniki (do 2000 lm bez sprysku i poziomowania). A jeszcze co ciekawsze żeby włożyć tam D2S wystarczy zmienić sprężynkę mocującą. Granica światło cień jest taka jak w żarówce h7 ostra i wyraźna co zresztą nie dziwne bo d2s ma dokładnie w tym samym miejscu ogniskową (środek 27.1 mm od podstawy, w h7 podaje się inaczej 25 mm do początku zarnika +4.1 mm długość żarnika wg normy czyli różnica jest 0,5 mm ale producenci tez różnie podają). Oczywiście można wsadzic hid h7 ale homologowanych nie moa co więcej prawie wszystkie sa zjebane bo słupek jest odwrócony o 180 stopni niz w żarówkjach (nie wiem czemu chińczyki nie wpadły na to, tzn wpadli bo na zachodzie mamy h7A i H7 B u nas tylko te jedne).
Kłopot polega na tym że d5s pod ten cokół nie podejdzie a D2s a ma powyżej 2000 lm :-)więc wypadałoby dorobic te spryski i poziomowanie i po włożeniu homologowanego d2S jesteśmy bardziej na legalu niż wkładając niehomologowaną żarówkę h7 z marketu :-). Jest troche tanich palnikówz homologacją więc mozna ogarnąć ale LED-ów na legalu już nie wolno (lampa homologacji nie ma)

Szary83
28-09-2020, 15:27
Starsze też mają (auto maj 2018)https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200928/2b18888f8c820ca72aea0ba708614598.jpg

Wysłane z mojego Mi Note 10 Lite przy użyciu Tapatalka

wojtass00
29-09-2020, 10:42
Szukajcie a znajdziecie :-). JackTheNight wklejał tu schematy. Z pamięci biorąc zasilanie przetwornicy pin nr 3, pin 8 sygnał pozycyjnych, pin7 diagnostyka (nie będzie w tym układzie wykorzystywany), lampy łączone sa ze sobą 5 przewodami i jest to zasilanie ledów właśnie.
Dodam od siebie że jest jeszcze jeden problem - gdy zasilisz pozycyjne i dzienne bezpośrednio z przewodu z instalacji auta ze odbłysnikowymi reflektorami w momencie włączenia pozycyjnych będziesz miał dyskotekę bo na przetwornicę trafia za małe napiecie (5V).

Dzięki za podpowiedź schematy znalazłem i będę mógł powoli ruszyć z tematem. Odnośnie zasilania to tak, postojowe w odbłyskach będą pracowały na niższym napięciu bo żarówka ma 15W na dziennych. Czy ktoś kodował BC z sedana pod soczewkę z LED czy może BC jest inne i nie obsłuży tych lamp ?

marx30
29-09-2020, 11:17
inny pinout na tych stykach wg numerów do ledów jakieś inne sygnały (akurat też +5v było)

kieta84
12-03-2021, 19:35
przymierzam sie do podobnego tematu - gdzie te schematy???? szuklam, szukam i znaleść nie moge....