Zobacz pełną wersję : Check engine
Dziś jadąc do Zgierza autostradą pojawiła się powyższa kontrolka, ale po zmniejszeniu prędkości z 160 na 130 po chwili zgasła. Silnik 1.4 benzyna + gaz, od ostatniego przeglądu 13kkm, olej na bagnecie na wysokości 1/4, było tylko poniżej minimum płynu do chłodnicy, przegląd gazu 8kkm wstecz. Wracając dolałem płynu do chłodnicy i już się nie pojawiło, czy mogło to mieć znaczenie dla silnika?
krowka1978
25-01-2017, 15:40
Check Engine nie sprawdza oleju, płynu... Uaktywnia się w przypadku wykrycia złego spalania paliwa, błędów sond/y lambda, padniętego katalizatora,...
W Twoim przypadku na 100% winę ponosi źle ustawiona instalacja LPG.
Swoją drogą, dlaczego dopuściłeś do sytuacji, że poziom płynu w układzie chłodzenia był poniżej minimum? Tak trudno jest zerknąć podczas otwierania maski, w celu np. dolania płynu do spryskiwaczy? Te sprawy się kontroluje, bo nie jest normalnym opadanie poziomu chłodziwa. Olej też proponuję dolać do poziomu maks, jak to jest też podane w instrukcji. Dużo w układzie go nie ma, a też robi za chłodziwo itd.
Po podpięciu do kompa będzie wiadomo co było powodem, zapewne potwierdzi teorię z LPG. Błąd został zapamiętany w ECU.
marnyd4d
25-01-2017, 16:12
Pobieranie płynu chłodniczego przez silnik nie jest pożądanym zjawiskiem
nie wiem jaki to ma wpływ, ale Pan w ASO mówił, że przy gazie to nic nadzwyczajnego, że ubywa, był zalany 13kkm temu i nie uzupełniany do dnia dzisiejszego, a różnica między max i min w tym samochodzie jest niewielka.
marnyd4d
25-01-2017, 16:56
Może ten silnik tak ma ale raczej nie jest to dobry objaw.
krowka1978
25-01-2017, 17:43
Dla mnie ubywanie plynu normalne nie jest. Tylko oznacza, że przy montażu instalacji coś spaprali. Różnica pomiędzy min i maks az taka mała nie jest.
rafal_rx
25-01-2017, 23:56
nie wiem jaki to ma wpływ, ale Pan w ASO mówił, że przy gazie to nic nadzwyczajnego, że ubywa, był zalany 13kkm temu i nie uzupełniany do dnia dzisiejszego, a różnica między max i min w tym samochodzie jest niewielka. Tratatata... Zapewne nie odpowietrzyli instalacji po montażu lpg, trochę płynu pewnie im się rozlało i nie uzupełnili. Albo rzeczywiście gdzieś delikatnie przecieka, na tyle wolno, że nie jest to zbyt dobrze widoczne.
krowka1978
26-01-2017, 01:02
Jeśli leci z węża, to łatwo znaleźć - trzeba szukać różowego nalotu.
slawcio74
26-01-2017, 01:11
Odpowiedź panów z ASO - "TO NORMALNE" zaczyna mnie mocno irytować. Myślę że uczą ich tego na szkoleniach . A może by tak sprawdzić czy gdzieś ten płyn nie wycieka ?
W obiegu zamkniętym nie powinno ubywać płynu.Znowu w ASO bajki opowiadają...
MI swego czasu w cromie uciekał płyn chłodniczy w ilościach powiedzmy na jeden kurs szklanka płynu. I aby zlokalizować miejsce bo był płyn rozlany na skrzyni biegów cięzko było znaleźć, więc zakupiłem barwnik UV i zmieszałem z płynem. PO kilku dniach okolice termostatu były zielone. Więc płyn się sprawdził.
tasior27
26-01-2017, 09:21
Ubywanie płynu to nie jest normalna sprawa. W poprzednim samochodzie na 6 lat użytkowania dolałem raz płyn. Nie licząc wymiany oczywiście.
Po gazowaniu zdarza sie tak ze 2-3 razy należy dolać płynu a potem spokój. Takie mam doświadczenie z sedici sprzed 5 lat.
Jaką markę dolewacie płynu?
krowka1978
26-01-2017, 12:46
Oryginalnie jest Paraflu UP, taki też od zawsze przy wymianie nalewam, co dwa lata.
Oryginalnie jest Paraflu UP, taki też od zawsze przy wymianie nalewam, co dwa lata.
Dwa lata to nie przesada? Hamulcowy wymieniam co 2 lata, a większość ludzi i tego nie robi....
Mateusz6782
23-02-2017, 20:43
u mnie też ubywało płynu a nie mam lpg i okazało się że opaska od węża wchodzącego do chłodnicy słabo trzymała i tam delikatnie się pocił ciężko było to zauważyć ale się udało:)
krowka1978
23-02-2017, 21:00
To oznacza, że słabo się starają przy montażu.
PS. Przy LPG również nie ma prawa ubywać płynu chłodniczego :!: Tylko partacz powie, że jest inaczej. Układ jest zamknięty, a co za tym idzie szczelny, do tego ciśnieniowy.
marnyd4d
28-05-2017, 20:28
https://youtu.be/_CYIpgoxPJI może ktoś z was ogarnia język turecki i wie co się stało z tym tipkiem???
brylancik13
28-05-2017, 20:36
Tłumacz google:
Model Fiat 015 1,4 Egea miejski model dostawą w styczniu kupił 3 miesiące zaczęły napływać dźwięk z samochodu sol cam i coraz częściej stosowane. Poszedłem do był w Malatya autoryzowany serwis, takie jak najnowszej szkła spadnie luźne śruby zazwyczaj wykonane demontaż drzwi mówiąc problemy. Gdy pojazd jest w ruchu 5.ay lampy awaryjne spalone, usługa została uruchomiona późno nie przechodzi on zablokowany. We wrześniu, te same lampy ostrzegawcze i wyjście tekst, usługa została zatrzymana, pojazd silnikowy jest w ruchu, aby przejść blokady nie wyszło i podpisać formularz, wypadek był nieunikniony, że jestem szybki. Zadzwoniłem do serwisu, ale nie pochodzą z atrakcyjny ze sposobu Patrzę ja filmował dzieci nawet nie narzędzia serwisowe. Następnego dnia poszedłem kupić funkcji ânie ma żadnego problemuâ, mówili. Dostałem rachunek, mówiąc, że musi to zrobić. 2 dni później, te same światła ostrzegawcze spalony silnik nadal zablokowane, udał się do serwisu z atrakcyjnym, fabryki silników, które zmieniają mózg.
marnyd4d
28-05-2017, 20:50
brylancik13 dzięki za chęć pomocy:smile: Szkoda że ten translator tak słabo przetłumaczył ten tekst bo nadal nie wiem co się stało z tym tipkiem
brylancik13
28-05-2017, 21:22
Mi sie wydaje po tym pseudo tlumaczeniu google ze byl dzwiek jaki na forum byl poruszany "kulki w garnku" samochod unieruchomiony, remont (wymiana) silnika. Sam tekst jest hvjowo napisany, gdyby byl składnie napisany translator by to przetlumaczyl. Niektorzy po polsku takze pisza nie do zrozumienia ;)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.