Zobacz pełną wersję : 500L a dzienne LEDy
Postanowiłem sobie wymienić żarówki w dziennych (pozycyjnych), bo odpowiednio dobrane LEDy świecą lepiej, są lepiej widoczne i żrą mniej prądu. Zamówiłem komplet żarówek i zamontowałem. Efekt poniżej. Jest jedno ale: nie miałem pojęcia, że nawet w wersji podstawowej jest gówniany system powiadamiający o spalonej żarówce. Wykrywa on brak poboru prądu (lub zmniejszony pobór) i wywala na zegarach ikonkę z żółtym wykrzyknikiem :( Nie da się jakoś tego obejść? Np wyłączyć ten system, albo zmienić parametr poboru by wykrywał tylko brak poboru, a nie zmniejszoną moc żarówki?
http://i.imgur.com/NltUily.jpg
http://i.imgur.com/mbYBWM2.jpg
PS: wymiana żarówek w dziennych nastręcza pewne problemy: dostać się do nich można tylko od strony nadkoli po skręceniu kół. Oczywiście skręt jest niewystarczający i samo odkręcenie pokrywki jest już problemem. Śruby są plastikowe i łatwo wyrobić trzpień (ja zepsułem wszystkie cztery śrubki). Sama wymiana nie jest trudna ale upierdliwa z powyższych względów.
ładnie ładnie;-)....fajne wygląda z tymi ledami. No własnie tylko ta ikona żarówki na desce by mnie irytowała
Ładny kolorek auta. Widzę, że kolega jeździ na Michelin crossclimate...jak auto się prowadzi?
Widzę, że kolega jeździ na Michelin crossclimate...jak auto się prowadzi?
Spoko, założyłem je po dogłębnych testach na Corsie żony, na śniegu dają radę i zmieniać nie trzeba. Na mokrym i suchym rewelacja, bo to są opony letnie. Co do żarówek, to do czasu rozwiązania problemu zamontowałem stare, bo mnie ta ikonka znaku i komunikat na kompie wpienia
Taki urok fiatów co do tych żarówek...może ASO ma jakieś rozwiązanie. Podobno są na allegro jakies zarówki led co oszukują system że są zwykłymi żarówkami
Mam też Crossclimate i polecilem też znajomemu. Obydwoje jesteśmy zadowoleni. Co do LED to musisz kupić wersje pod CAN. Jak kupisz wersję zwykłą to może błędem ostrzegać. Te "pod CAN" mają chyba po prostu rezystor aby stawić opór taki jaki ma zwykła oparta o włókno.
Jakie masz tam żarówki?
krowka1978
24-01-2017, 23:31
Z ciekawości zapytam. Jak te ledy będą świeciły jako pozycyjne? Inna sprawa to homologacja żarówek i lamp.
Z ciekawości zapytam. Jak te ledy będą świeciły jako pozycyjne? Inna sprawa to homologacja żarówek i lamp.
Te ledy mają dwa stopinie świecenia: jaśniej jako DLR i ciemniej jako pozycyjne. To te:
Fiat 500 - Światła do jazdy dziennej LED DRL W21/5W - Zestaw 2 żarówki www.sklepledowy.pl (http://www.sklepledowy.pl/pl/p/Fiat-500-Swiatla-do-jazdy-dziennej-LED-DRL-W215W-Zestaw-2-zarowki/2878)
kupując je nie wiedziałem, że 500L ma system pokazujący spaloną żarówkę. Trzeba wpiąć przed żarówkę rezystor, czekam na odpowiedź ze sklepu jaki to ma być typ konkretnie, bo nie chce mi się rzeźbić w instalacji.
krowka1978
25-01-2017, 10:40
Te ledy mają dwa stopinie świecenia: jaśniej jako DLR i ciemniej jako pozycyjne. To te:
Fiat 500 - Światła do jazdy dziennej LED DRL W21/5W - Zestaw 2 żarówki www.sklepledowy.pl (http://www.sklepledowy.pl/pl/p/Fiat-500-Swiatla-do-jazdy-dziennej-LED-DRL-W215W-Zestaw-2-zarowki/2878)
kupując je nie wiedziałem, że 500L ma system pokazujący spaloną żarówkę.
Instrukcji nie czytałeś :tongue
Kontroluj też jak one świecą. Te LEDy made by małe chińskie rączki niestety lubią się z czasem wypalać lub mrugać.
rafal_rx
25-01-2017, 11:10
Spoko, założyłem je po dogłębnych testach na Corsie żony, na śniegu dają radę i zmieniać nie trzeba. Mój jeździ na Goodyear Vector 4Seasons (1 gen.), mieszkam na równinie, w góry zbyt często nie jeżdżę zimą i powiem tak: nigdy więcej sezonowej zmiany opon. W wersjach Trekking takie opony są zakładane fabrycznie.
PS: wymiana żarówek w dziennych nastręcza pewne problemy: dostać się do nich można tylko od strony nadkoli po skręceniu kół. Oczywiście skręt jest niewystarczający i samo odkręcenie pokrywki jest już problemem. Śruby są plastikowe i łatwo wyrobić trzpień (ja zepsułem wszystkie cztery śrubki). Sama wymiana nie jest trudna ale upierdliwa z powyższych względów.
Trzeba było zlać to jakimś wd40, ew. silikonem w spraju i po prostu wyciągnąć zaślepki. Dopiero wtedy spróbować wyciągnąć wkręty i spinki. Wyczyścić, przesmarować i złożyć już we właściwej kolejności.
Ale trzeba przyznać ze wygląda fajnie autko z ledami
W tym roku fiat 500L przechodzi face lifting ...będzie miał z tyłu światła 3d a z przodu światła soczewkowe oraz LED do jazdy dziennej...rozmiar kloszy bez zmian tylko wnętrze zmienią. Jest to jakaś szansa aby w niedalekiej przyszłości w naszych autkach wymienić
Jest to opcja na przyszłość ale teraz wrzucę ledy
W tym roku fiat 500L przechodzi face lifting ...będzie miał z tyłu światła 3d a z przodu światła soczewkowe oraz LED do jazdy dziennej...rozmiar kloszy bez zmian tylko wnętrze zmienią. Jest to jakaś szansa aby w niedalekiej przyszłości w naszych autkach wymienić
ale co ci to da? to będą inne parametry żarówek i komp to wychwyci, problem pozostanie jeśli nie zamontujesz jakiegoś oszukiwacza
@rafał rx to nie była kwestia "zapieczenia" śrubek tylko wykonania ich z guwienkowatego plastiku, nie ma problemu bo tak czy siak można klapkę zdemontować w sposób brutalny, ale nie o to chodzi, mogli przemyśleć ten temat
@miszko one świecą dobrze, już przerabiałem temat w moich poprzednich samochodach, ciekawe czy istnieje możliwość zmiany parametrów tego ostrzegacza przez złącze serwisowe
założyłem z sklepuledowego to w21/5w t20 te po 15zł za sztukę i świecą jak ledy ;) , fajny test o tu proszę Skoda Club - Citigo - światła do jazdy dziennej i mijania -| Forum Octavia Fabia Superb Roomster Yeti ..::| ŠKODA KLUB |::.. (http://forum.skodaclub.pl/skoda-citigo/citigo-wiat-a-do-jazdy-dziennej-i-mijania-t14051-90.html#p224953)
z motohida odpisali mi że trzeba stosować kasowniki i to dwa na raz, jeden do trybu dziennego a drugi do pozycyjnych
Filtr CAN do DRL do AUDI A3 8P ,A4 B7, A8, VW Passat CC, EXEO, Fiat 500, Mito motoHID.pl - Oświetlenie dla Twojego Samochodu (http://sklep.motohid.pl/pl/p/Filtr-CAN-do-DRL-do-AUDI-A3-8P-%2CA4-B7%2C-A8%2C-VW-Passat-CC%2C-EXEO%2C-Fiat-500%2C-Mito/722)
Filtr CAN z konektorami v3c motoHID.pl - Oświetlenie dla Twojego Samochodu (http://sklep.motohid.pl/pl/p/Filtr-CAN-z-konektorami-v3c/984)
więc gra niewarta świeczki, bo gdzie się to zmieści i jak to zagnieść przy takiej ilości miejsca
trzeba poczekać wyprodukują coś, co błędów nie powoduje, albo znajdzie się sposób na korektę komputera
rafal_rx
25-01-2017, 23:40
założyłem z sklepuledowego to w21/5w t20 te po 15zł za sztukę i świecą jak ledy ;) , Wierzę Ci, bo mnie bardzo męczyło żółtawe oświetlenie wnętrza, temp. barwowa jak z lampy naftowej :lol: I wymieniłem w5w wewnętrzne obok lusterka wstecznego na Osram z serii cool blue intense. Dają w miarę jasne światło, podobne barwowo do halogenowego.
Tylną sufitową rurkę wymieniłem na led, lecz okazało się, że za silnie świeci. Na razie zostawiłem, wiosną spróbuję przyciemnić.
W każdym razie ostrzegam, jeśli zdecydujecie się na ledy wewnątrz, to po wygaszeniu płynie przez nie jakiś bardzo mały prąd i potrafią bardzo słabo świecić. Należy użyć ledów z mostkiem prostowniczym, lub z równoległym rezystorem (canbus error free). Ze stabilizatorem nie próbowałem, mogą migać co jakiś czas.
rafal_rx
28-01-2017, 10:40
Te niebieskie założyłes?
Ja?
@totmes Te niebieskie tak założyłem,
Założyłem te niebieskie żarówki i super wyglądają
Może ktoś wrzuci fotkę jak świecą te niebieskie żarówki
26622
Różnicę widać gołym okiem
trochę słabiej świecą czy mi się wydaje?
to jest takie złudzenie że jest mniej intensywne światło, ja mam u siebie te żarówki i jest bym powiedział jaśniej, zobaczymy ile wytrzymają u mnie, bo oryginały z fabryki wytrzymały 3 lata,
Z informacji uzyskanej w ASO wynika, że nie ma możliwości wyłączenia ostrzegacza o spalonej żarówce przez komputer serwisowy. Znaczy to, że albo do żarówek LED zastosujemy jednocześnie oszukiwacze-oporniki wmontowane w układ albo jeździmy z komunikatem o spalonej żarówce. Obie opcje dla mnie są wykluczone, więc zamontowałem żarówki polecane powyżej.
"Przy okazji" zepsułem śruby plastikowe do montowania klapki więc zamówiłem sobie nowe wraz z podkładkami (numery wziąłem z EPR). Niespodzianką miłą jest to, że nie przyszły śruby plastikowe, a metalowe, skuwka też ma zupełnie inną konstrukcję. Plastikowe to niby-kołki. W sumie dziwne, że na pierwszy montaż idzie byle jakie barachło a dokupić można już porządne zamienniki. Mała rzecz a cieszy.
Poniżej zamontowana skuwka na rancie nadkola i gównośubki-kołki po wymianie.
http://i.imgur.com/pHytKFg.jpg
http://i.imgur.com/TmcGMah.jpg
Koledzy, a nie wystarczy założyć tych z CAN-BUSem?
rafal_rx
23-05-2017, 00:20
z CAN-BUSem?Co to jest CAN???
https://pl.wikipedia.org/wiki/Controller_Area_Network
CANBus.pl - Magistrala CAN ( Controller Area Network ) (http://canbus.pl/index.php?id=2)
Błąd pojawia się z BCM, czyli Body Control Module, czyli ze sterownika, bo ten mierzy w jakiś sposób pobierany prąd.
Sorki, skapłem się że to nie zadziała po czasie i już usunąć posta nie chciałem :)
rafal_rx
23-05-2017, 20:57
Po prostu równolegle są podłączone oporniki, przez które zwiększa się pobór prądu. Jaka jest tolerancja BCM na pobór prądu, to chyba tylko konstruktorzy tegoż wiedzieli... W każdym razie wymieniłem w lampie cofania 16W na niehomologowaną 21W. I wszystko jest OK. Z wyjątkiem tego, że oświetla równie tragicznie, co szesnastka :smile:
Jestem ciekaw czy lampy przednie do jazdy dziennej z 500L po liftingu będą pasować do naszych przed liftingiem?
W nowym 500l DRL są już jako oringi led...fajnie było by takie lampy zamontować w naszych.
Pewnie podpasują, ale wydaje mi się że jakiś błąd będzie na desce tak jak w sprawie z żarówkami.
Mam nadzieję że będą pasować - bardzo chętnie też u siebie bym wymienił.
Odgrzebię trochę temat ;) Czy ktoś nie porównywał lamp dziennych do 500L i do zwykłej 500? Kształt obudowy wyglądają tak samo, do 500 jest trochę więcej gratów także ledowych już. Pytanie tylko, czy by podeszły? Często jest tak, że ta sama część do różnych modeli ma inne symbole.
rozmawiałem w autoryzowanym serwisie o możliwości założenie w moim 500L z 2016 roku świateł do jazdy dziennej takich jak są teraz montowane w 500L - gość stwierdził, że nie ma takiej możliwości a w sumie to jest ale należałoby wymieć bardzo dużo podzespołów łącznie z body komputerem i dlatego gra nie warta świeczki. generalnie w rozmowie z tym człowiek dowiedziałem się że tak naprawdę to nic nie można dołożyć do auta (oczywiście z rzeczy które Fiat posiada w swoim asortymencie) jak się nie kupiło tego od razu kupując samochód, ponieważ trzeba zmieniać body komputer. ja pytałem o możliwość doposażenia w fotele podgrzewane, światła led i stację multimedialną taką jak teraz montują z android auto.
nie wiem jakie jest Wasze zdanie na ten temat.
krowka1978
21-08-2019, 15:03
generalnie w rozmowie z tym człowiek dowiedziałem się że tak naprawdę to nic nie można dołożyć do auta (oczywiście z rzeczy które Fiat posiada w swoim asortymencie) jak się nie kupiło tego od razu kupując samochód, ponieważ trzeba zmieniać body komputer. ja pytałem o możliwość doposażenia w fotele podgrzewane, światła led i stację multimedialną taką jak teraz montują z android auto.
nie wiem jakie jest Wasze zdanie na ten temat.
Do pewnego stopnia da się podokładać, ale w ASO tego i tak nie zrobią, bo soft serwisowy na to nie pozwala.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.