Zobacz pełną wersję : Pisk w trakcie jazdy Bravo II
Vajcodin
24-01-2017, 14:17
Witam! Mam problem z moim Fiacikiem, a mianowicie w trakcie jazdy dobiega mnie pisk z tyłu. Ustaje on przy skręcaniu czy hamowaniu. Sprawdzałem dzisiaj, które to koło podnosząc samochód na lewarku i okazało się, że pisk dobiega z tylnego prawego koła. Stawia ono też większy opór niż lewe. Pytanie moje brzmi czy to oznaka kończącego się łożyska czy może coś innego? Czytałem, że może to by też wina krzywej tarczy bądź źle założonych klocków.
Może czekać Cie regeneracja zacisków, niestety częsty problem w Bravo.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Vajcodin
24-01-2017, 15:02
Droga to zabawa?
Witaj, miałem to samo tylko tyle że tylne lewe koło. Do wymiany zacisk hamulcowy i mnie to kosztowało 350zł i od razu wymieniłem klocki hamulcowe na textary plus robocizna to łączny koszt 550zł.
crivillie
09-02-2017, 00:46
Witaj, miałem to samo tylko tyle że tylne lewe koło. Do wymiany zacisk hamulcowy i mnie to kosztowało 350zł i od razu wymieniłem klocki hamulcowe na textary plus robocizna to łączny koszt 550zł.
Pomogło Ci to?? Ja miałem podobny problem i co ciekawe pojawiał się podczas...wilgotnej drogi bądź podczas deszczu. Na suchej nawierzchni nie było żadnych objawów. Przy wymianie kół mechanik zaglądał, lecz nie widział problemu.
Podobny pisk dobiegał kiedy miałem uszkodzoną piastę w przednim kole.
Mi taki pisk powstał ostatnio przy jeździe autostradą. Lozysko mam nowe, a jedyny objaw do gorąca tarcza, więc podejrzewam, że mi też zacisk padł.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Przy jeździe na krótkim odcinku nie jesteśmy w stanie usłyszeć pisku ale na dłuższej trasie pod wpływem tarcia i grzania się to metal zwiększa swoją objętość i wtedy jest problem.
Vajcodin
10-02-2017, 12:43
Ja swój problem rozwiązałem. Rzeczywiście okazało się że zacisk prawego tylnego kola się zablokował. Na szczęście udało się to naprawić zestawem naprawczym. U drogiego mechanika razem z kupnem części (zestaw naprawczy, klocki) oraz wymianą płynów i filtrów skasowali mnie 650zl. Zawsze lepiej niż kupować nowy zacisk ;)
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Mam pytanie do was, piszczą mi hamulce z przodu a dokładnie strona od kierowcy, przekonany byłem, że to wina klocków hamulcowych ale niestety, po wymianie dzisiaj rano klocków na firmę textar problem nadal występuje, co może być przyczyną? Same tarcze? Dodam, że źle nie wyglądają, auto ma przejechane 69kkm.
Witam, miałem podobny problem z swoim bravo, wymieniłem tarcze z przodu na TRW, problem znikł.
U mnie problem okazał się zapieczony klocek, po wyczyszczeniu, przeszlifowaniu jest teraz cisza.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
U mnie problem okazał się zapieczony klocek, po wyczyszczeniu, przeszlifowaniu jest teraz cisza.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
U mnie klocki są wszystkie nowe a i tak z przodu jest pisk, że aż wstyd hamować przed skrzyżowaniem.
Sam wymieniłeś klocki czy warsztat? U mojego byłego szefa jak warsztat wymienił klocki to po 1000km nie nadawały się do użytku, bo nie wyczyscili zacisku przed założeniem.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Można rzec, że wspólnie ze znajomym mechanikiem. Zaciski zostały odmuchane sprężonym powietrzem tylko
Klocki lekko chodziły w zacisku? Jeśli zostały wciśnięcie na sile, to możliwe, że zablokowalo Ci klocki.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Lekko weszły, zaciski też dało schować się ręcznie. Pisk praktycznie znika bo rozgrzaniu hamulców, czyżby czekała mnie wymiana tarcz? :-(
Ciężko powiedzieć, ale może tak być, mogą być, np. krzywe. Równie dobrze może to być spowodowane nie równym zużyciem tarczy, a co za tym idzie nie ułożyło się się jeszcze klocki pod tarcze.
Jakbyś wymieniał tarcze to z kompetem nowych klocków.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Klocki mam nowe, wymienialem pod koniec poprzedniego tygodnia. Przejechane mają zaledwie z 300km.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.