Zobacz pełną wersję : Karta kodowa IMO
szakal1990
21-01-2017, 23:04
Witam, po mojej dłuższej nieobecności padł mi całkowicie akumulator w grande, i teraz po ładowaniu niestety brak reakcji na rozrusznik oraz pompkę paliwa. Świeci ciągle kontrola więc raczej to zablokowany imo? Teraz pytanie czy jest szansa dorobić gdzieś kod czy pozostaje tylko szukanie elektronika. No i teraz jeśli elektronik to gdzie w Poznaniu znajdę kogoś, oraz czy zastosowanie emulator ktoś przerabiał ?
krowka1978
21-01-2017, 23:10
Informacje o kodach otrzymasz za opłatą w ASO. Swoją drogą dlaczego nie masz karty kodowej klucza elektronicznego i mechanicznego?
Musisz zaprogramować od nowa immo. Masz kartę kodową? Jeżeli nie to możesz nową wyrobić w ASO - cena powyżej 200zł i zakodować samemu lub możesz udać się (na lawecie itp.) do ASO i oni Ci Examinerem zakodują bez karty kodowej.
szakal1990
22-01-2017, 00:37
Klucze mam i to w dodatku dwa. Myślałem ze jak w każdym normalnym samochodzie, wystarczy zaadaptować kluczyk do stacyjki i sam się zakoduje. Tym bardziej, że tu padł akumulator a nie wymieniłem sterownik. Chyba, że jakoś inaczej się to robi ? Karty mi nie dali - auto sprowadzone przez handlarza.
Kluczyki oczywiście mam stare - te co były zawsze
Świeci się kontrolka od immobilisera ?.Może zacznij od sprawdzenia stanu akumulatora i połączeń masy z karoseria i silnikiem .
Karta kodowa nie służy do programowania immobilisera , Fiat to nie VW czy Opel.
Kodem z karty możemy dodać lub usunąć klucze i tylko tyle .
Stan kluczy można sprawdzić Multiecuscanem . BSI - Parametry - Klucze .
Myślę że należy zacząć o odczytania ewentualnych kodów błędów .
Należało by również sprawdzić przekaźniki T18 ,T6 oraz bezpiecznik F35 .
szakal1990
22-01-2017, 12:38
Karta kodowa nie służy do programowania immobilisera , Fiat to nie VW czy Opel.
Kodem z karty możemy dodać lub usunąć klucze i tylko tyle .
Jeżeli faktycznie tak jest to jestem dłużny Ci wielkie piwo za ocalenie 200 zł ;)
Stan jest taki - akumulator nowy (stary zamarzł), kontrolka świeci cały czas, nie kręci rozrusznik oraz nie słychać pompki paliwa. Sprawdzę jak tam przekaźniki i dam znać z błędami.
szakal1990
22-01-2017, 23:20
Chyba jednak coś z kompem lub puchą bezpieczników ;( kluczyki widzi zakodowane dwa. W załączniku błędy
26324
Wygląda na to, że komputer sterujący silnikiem (NCM) ma problem z komunikowaniem się przez sieci CAN z Body Computerem ( NBC).
Prawdopodobnie z tego wynika błąd U0426 Minicrypt i problem z uruchomieniem silnika . Należy wykonać pomiary w sieci CAN .
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Oczywiście po upewnieniu się co do tego że wszystkie masy silnik karoseria akumulator są ok.
szakal1990
24-01-2017, 16:12
Nim zacznę szukać elektronika - bo CAN to delikatnie mówiąc nie moja branża ;) To rzecz co mnie zastanawia, otóż kompem mogę uruchomić pompę paliwa czyli tutaj komunikacja jest, a z kluczyka już nie, a dlaczego otóż wiem że w aucie jest założony alarm SEO DELPHII i do tej pory nie pracował - poprostu był może dłuższy postój bez akumulatora go uruchomił ? Co prawda LED nie miga a na pilot (leżał pod siedzeniem)
szakal1990
24-01-2017, 19:38
Na pilot nie reaguje (nowa bateria)
Być może są to stare nie aktualne błędy. Należało je skasować by zobaczyć które ewentualnie powrócą .
Jeżeli można przeprowadzić test powiedzmy pompy, wtrysków ,cewek zapłonowych itp , to o braku komunikacji po CAN -ie , mowy być nie może .
- rozumiem że, po przekręceniu kluczyka w pozycję MAR zapala się kontrolka Fiat CODE i nie gaśnie ?
- diagnostyka Body Computera wykazała że, transponder w kluczu jest wykryty i jest ważny ? to bardzo istotne !
- alarm który steruje centralnym zamkiem oraz rozłącza np. obwód rozrusznika lub pompy paliwa , niema żadnego wpływu na system Fiat CODE .
- jeśli z kluczami jest wszystko ok ( są wykrywane i ważne ), jest komunikacja pomiędzy centralkami , to problem być może leży po stronie komputera sterującego silnikiem i niezbędna może okazać się virginizacja sterownika .
szakal1990
25-01-2017, 01:10
Mam nową wskazówkę i może rozwiązanie
26374
Wygląda na to ,że ECU zostanie wymontowany w celu naprawy .
Jeżeli faktycznie tak jest to jestem dłużny Ci wielkie piwo za ocalenie 200 zł ;)
Stan jest taki - akumulator nowy (stary zamarzł), kontrolka świeci cały czas, nie kręci rozrusznik oraz nie słychać pompki paliwa. Sprawdzę jak tam przekaźniki i dam znać z błędami.
Za to czy rozrusznik się obraca czy nie nie odpowiada żaden komputer ani sterownik silnika.Na wirnik prąd płynie bezpośrednio z akumulatora a na cewkę włączającą bezpośrednio ze stacyjki.
szakal1990
25-01-2017, 20:00
Na ile szansa że to wiązką ?
Za to czy rozrusznik się obraca czy nie nie odpowiada żaden komputer ani sterownik silnika.Na wirnik prąd płynie bezpośrednio z akumulatora a na cewkę włączającą bezpośrednio ze stacyjki.
I tu nie masz racji. Tak jak piszesz rzeczywiście było ... kiedyś.
No cóż , niech przemówi schemat.
I tu nie masz racji. Tak jak piszesz rzeczywiście było ... kiedyś.
Zasugerowałem się Bravo 1,6.:popupie:
szakal1990
26-01-2017, 02:43
Ciekawostka - po 2 nocach stania ukradł cały prąd z akumulatora (Aku nowy). Na elektrodzie przeczytałem o walce faceta z takim sterownikiem. Macie może schemat zasilania komputera. Pozostaje szukać normalnego elektryka ;) Możliwe że ta mała wiązka ukradła cały prąd ?
Kolejna nocna ciekawostka;) Wg. Elern za rozrusznik nie odpowiada komputer ale właśnie ta skrzyneczka bezpieczników !
Najpierw poszukaj co kradnie prąd z akumulatora . Podłącz miernik między kleme minusowa akumulatora a przewód masowy ustawiony na pomiar prądu . Oczywiście Aku ma być naładowany . Na wyłączonym zapłonie wyciągaj pojedynczo przekaźniki i bezpieczniki aż trafisz na obwód przez który ucieka prąd .
Może to być np alternator i uszkodzona jedna z diod prostowniczych .Warto też zobaczyć czy skrzynka bezpieczników nie jest wilgotna i czy śniedz nie pokryła płyt warstwowych .
Najważniejsze to stan połączeń masy między silnikiem i buda auta pociagnij za ten kabel i zobacz czy dobrze się trzyma , stan ładowania akumulatora .Obejrzyj alternator czy nie jest pęknięta obudowa . Byłoby dobrze gdybyś od znajomego pożyczył i podmienil skrzynkę bezpiecznikowa .
Jak sam zaczniesz wymieniać elektronikę w samochodzie tańsza opcja może być wizyta w ASO fiata
krowka1978
26-01-2017, 09:59
Kolejna nocna ciekawostka Wg. Elern za rozrusznik nie odpowiada komputer ale właśnie ta skrzyneczka bezpieczników !
Jeżeli "skrzyneczka bezpieczników" to to, na co pokazują strzałki, to ja nie mam pytań. To coś pokazane strzałkami, tą dużą czerwoną, to ECU :!:
Za uruchomienie rozrusznika odpowiada ECU, co też jest w E-learn. Swego czasu patrzyłem na schematy, ostatecznie okazało się, że uszkodzony był przewód masowy przy uchu na belce w odcinku belka-skrzynia.
szakal1990
26-01-2017, 14:17
Jeżeli "skrzyneczka bezpieczników" to to, na co pokazują strzałki, to ja nie mam pytań. To coś pokazane strzałkami, tą dużą czerwoną, to ECU
Za uruchomienie rozrusznika odpowiada ECU, co też jest w E-learn.
Po co ta kąśliwość od razu? Zdjęcie znalazłem gdzieś w necie (autor właśnie pytał o zasilanie), a chciałem się dowiedzieć czy faktycznie ta wiązka odpowiada za rozruch stąd te zdjęcie. Autodata też mówi o rozruszniku z puchy. Co do ELerna:
Na podstawie sygnałów otrzymanych z różnych czujników, centralka steruje siłownikami, które są z nią połączone, zarządzając układami:
zasilania paliwem;
zasilania powietrzem;
pedałem przyspieszenia;
układem chłodzenia silnika;
kontrola spalania - sondy lambda;
kontroli spalin przy układzie wydechowym z katalizatorem:
obiegiem zamkniętym oparów paliwa.
Najpierw poszukaj co kradnie prąd z akumulatora .
Najpierw to ja Ci bardzo dziękuję za chęć pomocy przy walce z moim złomkiem. W przyszłym tygodni posprawdzam bo teraz mi sie córa rozchorowała (5 msc) i jestem całkiem wyłączony. Raz jeszcze wielkie dzięki za pomoc i cierpliwość.
szakal1990
28-01-2017, 19:48
Odpalone :)
piter410
30-04-2017, 13:10
Odpalone
Auto sam odpaliłeś to powiedz co było przyczyną dla potomnych
wiem że odgrzewam kotleta ale należało by się podzielić wiadomością co było
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.