PDA

Zobacz pełną wersję : Zmiana bębnów na tarcze?



duzybobek
21-01-2017, 22:26
Witam pewnie jeszcze nikt tego nie robił ale jeśli ktoś już się trochę interesował w temacie może podzieli się informacjami. Chodzi mi dokładnie o zmianę tarcz z przodu na większe i zmianę bębnów na tarcze z tyłu. Czym dokładnie różni się konstrukcyjnie tył samochody.

Wysłane z mojego ZTE BLADE V7 LITE przy użyciu Tapatalka

wpfiat
21-01-2017, 22:44
Nie odpowiem ci na przykładzie nowego Tipo, ale przy starym sprawa się miała tak, że musisz mieć kompletny układ z innego egzemplarza - czyli:
* tarcze + klocki
* jarzmo
* zacisk
Powinno być to plug&play bo nie ma tutaj większej filozofii.

bibi
22-01-2017, 11:15
Patrząc na ilość części do sedana na portalach aukcyjnych chwilę trzeba poczekać i pojawią się części z HB i kombi :)

ZAFFERANO
22-01-2017, 12:50
A na co Ci to chłopie? Żeby "lepiej" wyglądało ? Żeby koszty sobie zwiększyć ? Nie wiem jak to tam jest konstrukcyjnie rozwiązane ale pamiętam że w Fiacie Brava żeby to zrobić trzeba było całą tylną belkę zmienić.

JackTheNight
22-01-2017, 13:06
No właśnie, a po co chcesz to robić ?

duzybobek
22-01-2017, 13:13
Ponieważ mam ładne szprychy w aucie zardzewiale bębny w nowym aucie wyglądają tragicznie

Wysłane z mojego ZTE BLADE V7 LITE przy użyciu Tapatalka

ZAFFERANO
22-01-2017, 13:15
To pomaluj bębny i zaciski :) Białe, czerwone, żółte :)

JackTheNight
22-01-2017, 13:17
Ponieważ mam ładne szprychy w aucie zardzewiale bębny w nowym aucie wyglądają tragicznie

To sobie je oczyść i pomaluj.
Ale nadal nie napisałeś powodu, czemu chcesz zmieniać przednie tarcze na większe ?

duzybobek
22-01-2017, 13:20
Po pierwsze jak zwiększyć koszty? Tarcze i klocki za 300 kupisz nowe wytrzymują 80k. A co do większych tarcz to wydajność takich małych jest średnia. Ja jeżdżę dużo autostradami w Niemczech i nie raz przychodzi do szybkiego hamowania.

Wysłane z mojego ZTE BLADE V7 LITE przy użyciu Tapatalka

duzybobek
22-01-2017, 13:22
Temat malowania zacisków przemilcze. Mi chodzi o sprawność bardziej. Ale nie da się ukryć że te bębny z tyłu w rdzawym kolorze lipnie wyglądają.

mis888
23-01-2017, 09:09
Ale zdajesz sobie sprawę z ryzyka takich zmian?
1. stosunek siły hamowania przód tył jest określany dla danego auta, można przyjąć 70% przód i 30% tył ale tipek może mieć inne i np. Cię dupa wyprzedzi, abs nie jest taki super jak sie wydaje.
2. Co w przypadku wypadku ze skutkiem śmiertelnym - prawie na pewno idziesz siedzieć boś grzebał wiec homologacja nie obowiązuje
3. Po co Ci to skoro rozmiar tarcz i bębnów dobierany jest/wyliczany do masy pojazdu oraz mocy silnika (dokładnie chodzi o to ile razy jesteś się w stanie rozpędzić i gwałtownie wyhamować by się całość nie przegrzała, na teren górzysty trzeba mieć własny rozum)
4. Prosty test (gdy juz nie będzie śniegu) rozpędź się i wtedy hamulec do ziemi, jeżeli od razu zadziała ABS znaczy ze mocniejsze hamulce nic ni dadzą, chyba że sobie kolce w opony wkręcisz

pääkäyttäjä
23-01-2017, 10:09
Ekhm, nie żebym się czepiał co do "dobierania rozmiarów tarcz do masy i mocy pojazdu" ale... Mając Focusa II z benzynowym 1.6 pod maską, widziałem Foki z zarówno tarczami jak i bębnami z tyłu. W zeszłym tygodniu ujezdzalem służbowe Clio IV 1.5 dCi z ASB. Na parkingu stał taki sam ale w lepszej wersji wyposażenia. Mój miał bębny, tamten tarcze.

Lähetetty minun Xperia XZ laitteesta Tapatalkilla ;-)

krowka1978
23-01-2017, 11:02
1. stosunek siły hamowania przód tył jest określany dla danego auta, można przyjąć 70% przód i 30% tył ale tipek może mieć inne i np. Cię dupa wyprzedzi, abs nie jest taki super jak sie wydaje.

Właśnie dzięki SPRAWNYM :!: systemom ABS i EBD dupa nie wyprzedza przy awaryjnym hamowaniu. Wiele lat jeździłem z mechanicznym w UNO - w zimę porażka.
Bardziej chodzi o to, że ABS i EBD jest "wyliczony" pod aktualny system hamulcowy. Inaczej biorą bębny, inaczej tarcze. Bębny dodatkowo mają właściwość "samowspomagania" siły hamowania. W Grande Punto mam bębny z tyłu i jakoś mi nie przeszkadzają, przez alusy je widać i co z tego:?: Piękne nie są, ale obrzydliwe też nie, są pokryte rudym nalotem :tongue Do tego nie brudzą felg :!:, ale są za to bardziej uciążliwe w serwisowaniu.
Jeszcze jedna uwaga. Tylne hamulce mało mają do "gadania" w porównaniu z przodem, bardziej służą za stabilizację. Tył jest przy hamowaniu odciążony, a co za tym idzie nie ma sensu ładować dużej siły hamowania, bo będzie problem. Proponuję przejechać sie rowerem i zahamować tylko przednim hamulcem, tylko tylnym i porównać wyniki odległości hamowania :wink:

mis888
23-01-2017, 11:06
Ależ oczywiście że są zamienniki tarcza na bęben i odwrotnie. Jeżeli producent przeprowadził testy na homologacje i dobrał odpowiedni rozmiar tarczy to czemu nie.
Problem sie pojawia gdy ktoś chce sobie wsadzić większe bo myśli że większe lepsze. Tak jak wspomniałem nie da się tego tak na pałę dobrać. Pojazd powinien przejść później testy, no chyba że zastosowano elementy już przetestowane w danym modelu.
Każde rozwiązanie ma wady i zalety. Bębny potrafią sporo wytrzymać, a wymiana tania, tarcze wytrzymują mniej, łatwo je uszkodzić na większej kałuży itd

davideee
14-12-2017, 20:53
ale w sedanie tez byly tarcze z tylu ja mam sedana ale z silnikiem 1.6 multijet i z tylu mam tarcze

Mario_3m
29-01-2019, 17:56
Hejka, zanabyłem Tipo SW w wersji 1.4 T-jet i odczuwam dużą różnicę pomiedzy moim już 6 letnim Punto Evo 1.4 8v. Hamulce w Punto żyleta, Tipo naciskasz i wciąż jedziesz. Pytanie czy tylnie tarcze poprawiłyby jakość hamowania. Widziałem, że wersje diesla, S-Design, 17" i 18" laczki mają domyślnie z tyłu tarcze. Może ktoś od się wypowiedzieć na temat jakości hamowania w tych wersjach. z góry dziekuję za info

Redzio
29-01-2019, 18:01
Hejka, zanabyłem Tipo SW w wersji 1.4 T-jet i odczuwam dużą różnicę pomiedzy moim już 6 letnim Punto Evo 1.4 8v. Hamulce w Punto żyleta, Tipo naciskasz i wciąż jedziesz. Pytanie czy tylnie tarcze poprawiłyby jakość hamowania. Widziałem, że wersje diesla, S-Design, 17" i 18" laczki mają domyślnie z tyłu tarcze. Może ktoś od się wypowiedzieć na temat jakości hamowania w tych wersjach. z góry dziekuję za info

Tipo z silnikiem T-jet miały montowane tarcze z tylu seryjnie niezależnie od wersji, znów coś zmienili? na pewno nie masz tarcz z tylu?

krowka1978
29-01-2019, 18:16
Hejka, zanabyłem Tipo SW w wersji 1.4 T-jet i odczuwam dużą różnicę pomiedzy moim już 6 letnim Punto Evo 1.4 8v. Hamulce w Punto żyleta, Tipo naciskasz i wciąż jedziesz.
Te auta mają trochę inną charakterystykę działania hamulców, prostacko to ujmując. To samo odczucie mam pomiędzy GP i 500X.

bahamut24
29-01-2019, 19:27
W punto evo , tez hamulce żyleta aż za mocno hamuja wg mnie, w sedanie tipo nie bylo problemow z hamowaniem nawet w krytycznej sytuacji.

Mario_3m
29-01-2019, 19:38
Tipo z silnikiem T-jet miały montowane tarcze z tylu seryjnie niezależnie od wersji, znów coś zmienili? na pewno nie masz tarcz z tylu?



Mam SW T-jeta w wersji Lounge, pazdzernikowy.

Szary83
29-01-2019, 20:08
Mam ten sam model (+ lpg) i z tyłu są tarcze, ale hamują tak choby wcale, jak używam delikatnie hamulców to z tyłu tarcze mają wcięcia. Dopiero mocne naciskanie hamulca jakoś poprawia wygląd tylnych tarcz, ale to gładkości przednich im daleko.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Redzio
29-01-2019, 20:12
Tipo z silnikiem T-jet miały montowane tarcze z tylu seryjnie niezależnie od wersji, znów coś zmienili? na pewno nie masz tarcz z tylu?



Mam SW T-jeta w wersji Lounge, pazdzernikowy.

Nie no nie dowierzam :eek: na początku produkcji SW/HB to nawet 95 konne miały tarcze (teść ma z polowy 2017r HB i ma tarcze w 95 konnym), później od połowy 2018 do 95konnych już pakowali bębny, a teraz już nawet do wersji 120 konnej - bez komentarza.. tym bardziej że to lounge..

krowka1978
29-01-2019, 21:46
W punto evo , tez hamulce żyleta aż za mocno hamuja wg mnie, w sedanie tipo nie bylo problemow z hamowaniem nawet w krytycznej sytuacji.

EVO to to samo co GP, więc i tak samo jak GP hamuje ;-)

marx30
29-01-2019, 22:14
Potwierdzam GP hamuje bardziej gwałtownie. kwestia przyzwyczajenia.

Redzio
29-01-2019, 23:24
Potwierdzam GP hamuje bardziej gwałtownie. kwestia przyzwyczajenia.

Ja ogólnie mogę napisać, że żony GP z 2007 roku faktycznie daje uczucie ze mocno hamuje, ale wsiadając do mojego Tipo Sedan z bębnami z tylu, nie odczuwam jakiejś różnicy w porównaniu do GP, wydaje mi się że układ hamulcowy działa bardzo podobnie, natomiast jak wsiądę do teścia Tipo HB z tarczami z tyłu, to odczucie jest jakby gorzej hamował niż oba wymienione - wnioskuje, że słabiej działa wspomaganie.

Najlepiej byłoby wszystkimi zahamować gdzieś w bezpiecznym miejscu z tej samej prędkości, ale to tez nie da realnych wyników, bo każdy ma inny rozmiar opony oraz markę...

jacek2
17-06-2019, 07:49
36138
Taka zabawa przy piwku podczas gorącego dnia...-przed zabawą....

36139

Efekt po zabawie i czteropaku,,,,

bibi
17-06-2019, 14:11
Fajnie a co to ma do tematu?

Szary83
17-06-2019, 14:26
że tarcz nie pomalujesz, a bębny owszem :D