PDA

Zobacz pełną wersję : Awaria automatycznej skrzyni biegów 2.4



Miro2580
21-01-2017, 21:18
Witam, dla przypomnienia posiadam Crome 2.4 w automacie. Mam kolejny problem. Zawiesza sie skrzynia biegów. Mianowicie jadąc przy około 4 tysiącach obrotów momentalnie zapala mi sie check i awaria automatycznej skrzyni biegów. Samochód po tym nie zmienia już biegów jadę cały czas na tym samym biegu i gdy stanę zgaszę samochód i po chwili go uruchomię kontrolka czerwona od automatycznej skrzyni biegów gaśnie jakby nigdy nic sie nie stało, lecz check dalej świeci. Dodam jeszcze że przy tym problemie od razu automatycznie wyłącza sie ASP. Na desce rozdzielczej pojawia si ekomunikat. ASR unavailable see handbook. Check engine check transmission see handbook Hill holder. Proszę o pomoc.

wpfiat
21-01-2017, 21:25
ASP? Chodziło raczej o ASR czyli system przeciw poślizgowi kół przy ruszaniu. Jak ma się sprawa z olejem w skrzyni, wymieniałeś kiedyś?
Po tym co opisałeś zakładam, że jest to problem powiązany z silnikiem, ale mający powiązanie ze skrzynią.
Podłącz pod komputer, odczytaj błędy i podrzuć je tutaj.

Miro2580
21-01-2017, 21:38
Tak pomyliłem sie ASR. Postaram sie w poniedziałek podrzucić odczyt z komputera. Jeżeli chodzi o olej w skrzyni to nie wymieniałem a mam samochód od 5 miesiecy. Jeżeli chodzi o przebieg to na tą chwile jest 218000 ale jaki jest faktyczny przebieg nie jestem w stanie powiedziec.

Abramsik
22-01-2017, 08:49
Sprawdzając błędy sprawdź także ABS, błędy tam potrafią "siać" na ASB. Co do oleju to wymień chociaż grawitacyjnie a najlepiej dynamicznie.

mietus555
22-01-2017, 18:48
A czy te obroty dobrze podałeś 4000 na min bo to trochę dużo jak na diesla z automatem

bronx
23-01-2017, 08:22
Błędy odczytać to podstawa,
najprawdopodobniej będzie coś od sieci can, obroty czujnik wału.
Ale pierwsze primo to odczytać błędy skrzyni i silnika !!!!

Miro2580
23-01-2017, 19:07
Witam ponownie. Wszystko sprawdziłem w czwartek wymieniłem czujnik położenia wału. Moja pierwsza jazda była w piątek i od razu były problemy. Dziś podpiąłem pod komp. i wykazało mi błędy :
P0700 - żądanie zapalenia OBD z automatycznej skrzyni biegów - obecny. P0201 - Wtryskiwacz 1 nieciągły. P1722 - sygnał prędkości silnika nieciągły. P1714 - Moment obrotowy silnika ( z magistrali CAN) stały. Zmieniłem czujnik położenia wału na stary. Przejechałem około 5 km i od nowa to samo. Błąd występuje nawet przy niskich obrotach silnika.

Miro2580
25-01-2017, 20:49
Jaki olej i w jaki sposób powinno sie wymieniać w automatycznej skrzyni biegów ?

jaro190
25-01-2017, 21:12
specyfikacja w instrukcji , metoda dynamiczna w zakładzie który tym się zajmuje, wówczas będziesz miał cały układ przepłukany

Miro2580
28-01-2017, 21:27
Dałem znów do sprawdzenia wtryskiwacz nr 1 do sprawdzenia i okazało sie ze wtrysk jest dobry. Sprawdziłem tez tak ze wtrysk nr 1 zamieniłem z wtryskiem nr 2 i komputer pokazał tylko błąd pierwszego wtrysku. Wiec chyba wychodzi na to ze komputer jest wadliwy. ? Oprócz tego pozostałe błędy dalej sie wyświetlają.

zaviaseq
30-01-2017, 09:23
Może masz słaby kontakt we wtyczce ??

irqus
30-01-2017, 09:36
Jeśli chodzi o wtryski to mój znajomy z pracy co prawda w 1,9 rok 2005 ale zmieniał wszystkie konektory w wtyczkach wtrysków bo orginał z czasem stał się za luźny. Też miał problemy z błedami wtrysków.

bronx
30-01-2017, 10:35
Patrzac na błędy napraw kostkę wtrysku, najlepiej wymień aby mieć pewność.
P1722 Idle Increase Signal to Engine ECU
Więc zrób tą wtyczkę to pierwszy krok.

Miro2580
30-01-2017, 23:32
OK, powiedzcie mi jeszcze czy po zrobieniu wtrysków trzeba je od nowa programować czyli wprowadzać kody tych wtrysków ?

zaviaseq
31-01-2017, 10:22
Co rozumiesz przez zrobienie wtrysków ?
Jeżeli były regenerowane w specjalistycznym zakładzie a nie w wanience ultradźwiękowej to powinieneś dostać nowe kody, do każdego inny i musisz je zaprogramować w banalny sposób programem ogólnodostępnym

bronx
31-01-2017, 10:25
JEśli nie zmienią dekla z numerem/kodem i nie zamienisz miejscami nie musisz.
Jeśli pozamieniasz było by wskazane, choć ecu poradzi sobie po pewnym czasie.
Będziesz miał po prosu większą korektę.

Miro2580
31-01-2017, 17:16
Chciałem sprawdzić stan wtrysków. Wtryski były w stanie dobrym, lecz była tzw. regeneracja i kalibracja wtrysków. I od tamtej pory auto nie chodzi. Żadnych kodów nie dostałem i nie były wprowadzane na nowo wtryski.

habusek
31-01-2017, 21:26
Mam Chrome 2.4 jtd 2008. Ostatnio padł mi 4 wtrysk, wymieniłem go i programem AlfaOBD w menu serwisowym silnika odpaliłem procedurę wymiany wtrysków. Nic się nie wpisuje, jedynie do komputera daje się informację o wymianie. Komputer sam wkodowywuje sobie nowe wtryski.

Wysłane z mojego XT1039 przy użyciu Tapatalka

zaviaseq
31-01-2017, 21:48
Kod wtryskiwacza to kod jego indywidualnej charakterystyki pracy która po regeneracji w jakimś stopniu może ulec zmianie.

habusek
31-01-2017, 23:41
Tylko komputer cały czas pracuje wtryskami, by zapewnić jak najlepszą pracę silnika. Ja u siebie pozamieniałem miejscami wszystkie wtryski bez regeneracji, powymieniałem podkładki, i zresetowałem w komputerze że wymienione i silnik pracuje ślicznie i równiutko

Wysłane z mojego XT1039 przy użyciu Tapatalka

bronx
01-02-2017, 08:59
Gdzieś każdemu coś dzwoni ale nie do końca.
Klasa wtrysku lub kod to dokładność +/- ileś tam mm3 rozpylania w określonych punktach pracy.
Wklepuje się ją po to aby auto zachowało odpowiednią normę i ecu wiedziało o ile skorygować dawkę.
O ile w cf2/cf3 są to dane np tylko dla biegu jałowego, tyle w cf4 to juz bodajże kilka punktów pracy ( jałowy, delikatne obciążenie, duże obciążenia - odpowiadają temu ciśnienia)
Nie każda regeneracja wymaga nadania nowej klasy/kodu.
Nawet jak nie wklepiecie to silnik będzie po prosty więcej regulował dawki, poradzi sobie z tym ale nie będzie euro 5 a np euro 4 - tu przy DPF leppiej już być czujnym.

Dla MIRO
po pierwsze gdzie i kto robił tą kalibracje, bo mógł ci popsuć.
Co to znaczy auto nie chodzi ?
Kod /klasa znajduje się na górze wtrysku.

Wyzeruj adaptację wtrysków.

Miro2580
01-02-2017, 18:27
Bronx kalibracje wtrysków robiłem w specjalnym zakładzie mechanicznym który tylko sie tym zajmuje. Po kalibracji wtrysków auto odpala i jezdzi tylko ŻE. Od razu jak wyjechałem nim zapala mi sie lampka ze mam za wysoką temp. oleju w skrzyni biegów. Blokuje biegi i nie da sie praktycznie jechać blokada skrzyni. Nawet jak auto stoi już prawie miesiąc zapalam go i od razu sie świeci czujnik zbyt duzej temp. oleju w skrzyni. Spróbuje podpiąć pod komp i wgrać wtryski ale nie wiem czy to da coś oby. Silnik nie równo chodzi. Tak jakby chodził na 4 wtryskach...

bronx
01-02-2017, 19:59
To błąd lini can, nie widzi obrotów silnika.
Miałem to samo, odczytaj bledy skrzyni, czytałeś?
Odpal dziada daj temp cieczy i ogólna dawka paliwa.
Dobrze by było jakby silnik miał ok 50 stopni

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Teraz cały temat czytałem,
Zrobiłeś ta wtyczkę wtrysku?
Bez tego ni rusz dalej !

Miro2580
01-02-2017, 21:35
Całe okablowanie i wtyczki sprawdza mi elektronik. A jezeli chodzi o błędy to miałem ich 4.
1. wtryskiwacz 1 ( nieciągły )
2. Żądanie zapalenia OBD z automatycznej skrzyni biegów ( obecny )
3.Sygnał prędkości silnika ( nieciągły )
4. moment obrotowy silnika ( z magistrali CAN ) stały

zaviaseq
03-02-2017, 10:50
P0201 to brak połączenia elektrycznego z wtryskiwaczem nr1
Wtyczka lub sam elektromagnes wtryskiwacza

Miro2580
08-02-2017, 22:08
UFFFFFF po ładnych paru tygodniach moja cromka dalej śmiga. Nie chce zapeszać ani sie cieszyć ale już kilka dni pięknie chodzi. Mój mechanik prześwietlił wszystkie styki i kable od wtrysków. Styki były zaśniedziałe i po wyczyszczeniu i sprawdzeniu wszystko śmiga. Dodatkowo podpiąłem kompa i włączyłem wypalanie DPF'a. Zobacze jakie bedą efekty w najbliższym czasie i podziele sie relacjami z Wami.

bronx
09-02-2017, 07:56
To dobrze, zaraz po błędzie było widać, i dostałeś info co w pierwszym kroku należy zrobić i dziwni mnie że to parę tygodni trwało.
Powodzenia