Zobacz pełną wersję : Halogeny
Orientujecie się może czy jest możliwość zamontowania halogenów. Chodzi mi czy w wersji bez halogenów jest pociągnięta wiązka pod zderzak i włącznik.Jak tak to czy będą się włączać przy skręcie(doświetlanie zakrętów).
Gdzie można kupić maskownice do halogenów(te czarne ramki) , na allegro znalazłem halogeny, ramki chromowane i włącznik.
Ramki halogenĂłw przednich FIAT TIPO SD 4D ABS (6623293085) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/ramki-halogenow-przednich-fiat-tipo-sd-4d-abs-i6623293085.html)
HALOGEN FIAT TIPO 2016- (6671324286) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/halogen-fiat-tipo-2016-i6671324286.html)
WŁĄCZNIK ŚWIATEŁ PRZECIWMGIELNYCH FIAT TIPO 2016 (6531423813) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/wlacznik-swiatel-przeciwmgielnych-fiat-tipo-2016-i6531423813.html)
Też jestem ciekaw , w salonie sprzedawca nie umiał mi na to odpowiedzieć , podobno w Brawo była uniwersalna wiązka i tylko sie podpinało halogeny i włącznik a w Tipo nikt nic nie wie ? ciekawe , czekam na jakieś info .
krowka1978
29-01-2017, 20:49
W GP trzeba było pociągnąć wiązkę, wymienić panel wyłączników, pociągnąć przewody do Body, jeśli nie było, i poinformować Body, że ma przeciwmgielne - tak w wielkim skrócie. Dochodziły jeszcze różne wersje Body, więc oczywiste to nie było. Do tego kontrolka w zegarach itd, itp.
Przybysz
29-01-2017, 23:37
Ja pytałem, wg mechaników w aso, wiązki brak. Trzeba ciągnąć ale jakaś tam bieda opcja jest, że przy pokombinowaniu da radę zamontować.
JackTheNight
29-01-2017, 23:49
Jak tak to czy będą się włączać przy skręcie(doświetlanie zakrętów).
To bez aktywacji funkcji w Body na pewno nie będzie działać, tak samo od siebie.
Jak jest u was z halogenami, bo u mnie lewy lekko się rusza i przy jeździe na nierównościach widać ze światło "drzy", prawy siedzi sztywno. Puki co nie chce mi się specjalnie jechać do aso, ale myślę to zgłosić.
marnyd4d
31-07-2017, 10:04
U mnie oba halogeny siedzą sztywno więc jedź do ASO bo może jakieś mocowanie jest ułamane
Pytałem w serwisie i twierdzą że inny komp jest w bieda więc nie dołożą. Jeśli uda Ci się to zrobić napisz manualna.
Pytałem w serwisie i twierdzą że inny komp jest w bieda więc nie dołożą. Jeśli uda Ci się to zrobić napisz manualna.
W mito była wiązka i odpowiednie body nawet w bieda wersji. Nie było przekaźnika i inny przełącznik. Konieczna była aktywacja w body komputerze.
Jak ma ktos dostęp do epera mógłby sprawdzić czy dla opcji 87 jest inny.
Konieczna była aktywacja w body komputerze.
Jak ma ktos dostęp do epera mógłby sprawdzić czy dla opcji 87 jest inny.
Byłoby super!
Nie mam czasu szukać, ale na górze w menu forum jest linkdo ePer-a.
FIAT ePER (http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?FORCED=TRUE&LANGUAGE=6&GUI_LANG=6&SAVE_PARAM=LANGUAGE)
pozdrawiam
edit: ale działa jak działa ;)
Nie mam czasu szukać, ale na górze w menu forum jest linkdo ePer-a.
FIAT ePER (http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?FORCED=TRUE&LANGUAGE=6&GUI_LANG=6&SAVE_PARAM=LANGUAGE)
pozdrawiam
edit: ale działa jak działa ;)
tyle że stary i Tipo II nie ma
giannini
04-08-2017, 10:48
Jak nie ma , jak jest
FIAT KEYePER (http://keyeper.fiatklubpolska.pl/navi?SBMK=F&COMM_MODEL=AEG&MAKE=F&COUNTRY=023&LANGUAGE=6&ALL_LIST_PART=0&RMODE=DEFAULT&SB_CODE=-1&WINDOW_ID=1&EPER_CAT=SP&PREVIOUS_KEY=STARTUP&NEW_HTTP=TRUE&KEY=VERSION&ALL_FIG=0&PRINT_MODE=0&GUI_LANG=6)
no teraz to jeeest ;-).
tych body compów w trzy piguły ale nie widzę aby w jakimkolwiek była odznaczona opcja świateł p.mgielnych lub był jakiś z tą opcją.
Kierując się analogią - fiat ma chyba zasadę żeby te światła było można dołożyc w ASO w przeciwieństwie do np. tempomatu. no ale zobaczymy.
Najważniejsza jest wiązka z body do skrzynki przekaźników w komorze silnika, dalej można w miarę kulturalnie urzeźbić.
A jak będą wiązki do lamp to jeszcze lepiej.
Może ktoś jest w stanie sprawdzić czy są?
Edit: Wyglada na to że wiązka jest tylko jedna tzn jeden numer części a przekaźniki dodatkowo
Edit 2: lewy panel przełaczników w czterech opcjach w tym dwie ze światłami p.mgielnymi i dwie bez. BtW przednie przeciwmgielne mozna wymusic opornikiem chyba 25 ohm (na próbę of course). Powinna zapalić sie lampka w zegarach a jeśli nie to aktywacja np. w alfaobd. Zresztą to czy body jest dobry można od razu stwierdzic podpinając alfaobd. Jeśli jest OK procedura aktywacji będzie udana jeśli nie to wywali błąd.
Ogólnie wygląda na to że tak jak w miciaku.
A ja się zapytam zupełnie nie złośliwie, po prostu z ciekawości.
Czy naprawdę czujecie potrzebę dokładania tych świateł? Korzystaliście z nich w innych autach?
Ja miałem przeciwmgłowe w 3 ostatnich samochodach i nie przypominam sobie ani jednej sytuacji w której były by przydatne.
Świecić świecą i może ktoś mnie zobaczy o 0,5 sekundy wcześniej ale we mgle nie pomagają kierowcy za cholerę moim zdaniem.
Masz rację ale moga się głównie przydać przy doświetlaniu zakrętów.
Ja właśnie po to chciałbym, bo na jednym z ciemnych zakrętów który zaliczam codziennie zauważylem (jadąc innym autem) że jest różnica
Masz rację ale moga się głównie przydać przy doświetlaniu zakrętów.
Ja właśnie po to chciałbym, bo na jednym z ciemnych zakrętów który zaliczam codziennie zauważylem (jadąc innym autem) że jest różnica
Dokładnie dlatego też chciałbym je założyć. Te kilka metrów jakie wcześniej zauważysz pieszego na zakręcie jest bezcenne
brylancik13
05-08-2017, 13:22
Doświetlanie jest bardzo fajne, nie mowie ze nie da sie bez tego jezdzic ale pomaga.
Co do posiadania halogenów nie będę zaczynał gównoburzy ale kto kwestionuje ich sensowność to chyba nigdy w prawdziwej mgle nie jechał i patrząc jak niektórzy użytkownicy kozystają z tylnego swiatla przeciwmgielnego tak chyba jest
W Popie wiązek do halogenów brak jakby ktos pytał ;-)
krowka1978
16-10-2017, 19:23
Dokładnie dlatego też chciałbym je założyć. Te kilka metrów jakie wcześniej zauważysz pieszego na zakręcie jest bezcenne
Kolega chyba nie wie jaki zasięg mają przednie światła przeciwgielne i w jakich warunkach działa doświetlanie zakrętów - przy prędkościach do 40km/h.
Mi to się przydaje jak dojeżdżam do garażu. Kilka zakrętów mam a przy niektórych bardzo często są porozbijane butelki. Dużo więcej widać.
A mi na drogach i parkingach osiedlowych... Wymienię tylko żarówki h11na Philips White vision i bedzie jeszcze więcej widac... Mijania i długie juz zmienione na xtreme Power Philipsa...
Wymienię tylko żarówki h11na Philips White vision i bedzie jeszcze więcej widac... Mijania i długie juz zmienione na xtreme Power Philipsa...
Możesz sie wkrótce przekonać o ich krótkiej żywotności;-) Ale oby nie.......
Body komputer halogeny obsługuje bo z alfaobd da się wywołać komendę i świeci kontrolka na wskaźnikach. Ale w puszce z bezpiecznikami na żadnym pustym pinie sygnału nie ma chyba że coś przeoczyłem.
Możesz sie wkrótce przekonać o ich krótkiej żywotności
Używałem 7 lat w mondeo i jak brałem z dobrego źródła to przepalały się po 1,5 roku do 2 lat, ostatnie ponad 2 lata działały i z nimi sprzedałem... Kosztują swoje ale ja widziałem różnicę i uważałem i wciąż uważam, że warto za to płacić więcej...
bahamut24
24-10-2017, 14:58
Używałem 7 lat w mondeo i jak brałem z dobrego źródła to przepalały się po 1,5 roku do 2 lat, ostatnie ponad 2 lata działały i z nimi sprzedałem... Kosztują swoje ale ja widziałem różnicę i uważałem i wciąż uważam, że warto za to płacić więcej...
Warto to zaplacic ze dobre LED zarowki ,w bravo mialem i zadna zwykla zarowka , extremy czy +100000% nie mialy startu.
No, a w tipo są soczewki wiec nie widac co tam siedzi i mozna nawet te bez homologacji wwalic...
krowka1978
25-10-2017, 10:57
Warto to zaplacic ze dobre LED zarowki ,w bravo mialem i zadna zwykla zarowka , extremy czy +100000% nie mialy startu.
Rozumiem, że ci co w nocy z przeciwka jechali też mieli to samo zdanie? Muszę szanować moje oczy i denerwują (słabo to słowo pasuje, ale kulturnym w miarę trzeba być) mnie druciarze, którzy walą mi po gałach. Najlepiej wsadzić cokolwiek i innych mieć gdzieś. Tylko jeśli oślepiają mnie tak, że drogi nie widzę, to drogowe idą w ruch i mam w dupie przeciwnika. Są pewne granice przyzwoitości technicznej i kulturnej w autach. Nie mam zamiaru przez druciarza kogoś zabić, albo uszkodzić kogoś z rodzinki w aucie.
Człowiek dba o stan techniczny auta, o prawidłowe ustawienie reflektorów, w tym przeciwgielnych przód (tak, je też się ustawia :!:), żeby innych nie oślepiać i samemu drogę widzieć - koniec końców trafia na przeciwnika druciarza - na szczęście bardzo rzadko, ostatni raz ponad rok temu, gdy bezpośredni w oczy świecił chinolami.
bahamut24
25-10-2017, 17:07
Rozumiem, że ci co w nocy z przeciwka jechali też mieli to samo zdanie? Muszę szanować moje oczy i denerwują (słabo to słowo pasuje, ale kulturnym w miarę trzeba być) mnie druciarze, którzy walą mi po gałach. Najlepiej wsadzić cokolwiek i innych mieć gdzieś. Tylko jeśli oślepiają mnie tak, że drogi nie widzę, to drogowe idą w ruch i mam w dupie przeciwnika. Są pewne granice przyzwoitości technicznej i kulturnej w autach. Nie mam zamiaru przez druciarza kogoś zabić, albo uszkodzić kogoś z rodzinki w aucie.
Człowiek dba o stan techniczny auta, o prawidłowe ustawienie reflektorów, w tym przeciwgielnych przód (tak, je też się ustawia :!:), żeby innych nie oślepiać i samemu drogę widzieć - koniec końców trafia na przeciwnika druciarza - na szczęście bardzo rzadko, ostatni raz ponad rok temu, gdy bezpośredni w oczy świecił chinolami.
Nie wiem czemu nazywasz mnie druciarzem? Zalozylem w mijania ledy ktore maja homologacje w kilkunastu krajach swiata , tylko nie w naszym bo jak zwykle nie nadazamy za nowinkami technicznymi. Po zalozeniu ledow pojechalem na skp aby sprawdzic ustawienie swiatel, wszystko bylo ok. Jezdzilem na nich prawie rok i nikt nigdy mi nie mrugnal. Nie swiecily tak mocno jak HID i ksenony.
Twoj komentarz w ogole mnie nie ruszyl bo wiem ze tttm :)
Btw
Ostatnio w 101 napraw na tvn turbo tez zakladal te ledy i jedyny minus to brak homologacji. Ja wole jadac przez ciemny las zauwazyc loche dzika 20m wczesniej.
giannini
25-10-2017, 20:54
Zalozylem w mijania ledy ktore maja homologacje w kilkunastu krajach swiata , tylko nie w naszym bo jak zwykle nie nadazamy za nowinkami technicznymi.
Jeżeli mają homologację E (cyferka) , to ta homologacja jest ważna również w Polsce. Cały problem polega na tym , że to żarówka LED ma homologację , a nie reflektor z żarówką HID , czy LED , którą założyłeś. Reflektory są homologowane z konkretnym źródłem światła ( w tym przypadku z żarówką halogenową) i zastosowanie innego źródła światła jest niedozwolone. Traktowane jest to tak , jakbyś posiadał reflektor bez homologacji. Czyli rozgarnięty policjant zabiera dowód jak swój. Tu krówkama całkowitą rację , że często takie reflektory oślepiają i brak jest wymaganego "odcięcia" światło-cień.
bahamut24
25-10-2017, 21:08
Nie kupilem byle gowna od chinczyka ,odciecie swiatla bylo jak na zwyklych zarowkach i ustawienie tez , wiec nie wiem jak moglo oslepiac . Gdybym mial w dupie innych to na skp bym nie jechal.
krowka1978
25-10-2017, 21:21
Fakt faktem jest, że auto nie spełnia warunków dopuszczenia do ruchu po drogach publicznych i należy się zatrzymanie DR.
Jeżeli na lepszych żarówkach reflektory słabo świecą, to wymienia się lampy. Soczewkowe też się wypalają.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Twoj komentarz w ogole mnie nie ruszyl bo wiem ze tttm
Komentarz nie ruszył, ale jeśli mnie oślepisz, to połzawią Ci oczy :lol2: H4 od Osram dają radę, a D5S hehe, zależy w czym będę jechał :P
To miało być złośliwe.
Ostatnio w 101 napraw na tvn turbo tez zakladal te ledy i jedyny minus to brak homologacji
Podaj model tych ledów...
bahamut24
25-10-2017, 23:22
Napraw ABS, zmiękcz skóry i sprawdź żarówki LED! (http://www.tvnturbo.pl/aktualnosci,1850,n/napraw-abs-zmiekcz-skory-i-sprawdz-zarowki-led,243171.html)
Obejrzyj ten odcinek
bahamut24
26-10-2017, 01:10
akt faktem jest, że auto nie spełnia warunków dopuszczenia do ruchu po drogach publicznych i należy się zatrzymanie DR.
Trochę wyolbrzymiasz , jeżeli jest możliwość przywrócenia do stanu jak powinno być ( w tym wypadku żarówki zawsze miałem przy sobie w razie w) to dowodu nie zabierają.
Jeżeli na lepszych żarówkach reflektory słabo świecą, to wymienia się lampy. Soczewkowe też się wypalają.
Nie wiem czy wiesz ale w Bravo 2 reflektory to jedna z najmniej udanych rzeczy i duzo ludzi narzeka/ło, miałem je w dobrym stanie jak na wiek auta, prawie nie porysowane , niezmatowiałe . Sprawdziłem kilka żarówek +100000000% , osramy, philipsy , najlepiej świeciły GE aka Tunksgram ale po włożeniu ledów bez porównania. Natężenie światła 3 razy większe.
Komentarz nie ruszył, ale jeśli mnie oślepisz, to połzawią Ci oczy H4 od Osram dają radę, a D5S hehe, zależy w czym będę jechał
Nie panikuj nie oślepiały , zreszta juz bravo nie mam a w TIPO jeszcze nie mam ledów.
Fakt faktem jest, że auto nie spełnia warunków dopuszczenia do ruchu po drogach publicznych i należy się zatrzymanie DR.
Jeżeli na lepszych żarówkach reflektory słabo świecą, to wymienia się lampy. Soczewkowe też się wypalają.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Komentarz nie ruszył, ale jeśli mnie oślepisz, to połzawią Ci oczy :lol2: H4 od Osram dają radę, a D5S hehe, zależy w czym będę jechał :P
Soczewkowe przede wszystkim się wypalają. To są lampy stworzone do xenonów które nie grzeja tak bardzo a duży strumień pozwala na to aby kilkadziesiąt % światła zatrzymac na przysłonie. Ale d5s to nie to samo co "stare" xenony 35W (2000 lm kontra 3200 lm)no ale za to nie trzeba poziomowania robić (oszczędność dla producenta)
Ja na okoliczność oslepiania z przeciwka w AR miałem dodatkowe 4 dalekosiężne (obecnie 2) to tak w kwestii złosliwości.
Ale offtop mamy
Na razie moje prace z halogenami ustały. Jeszcze raz musze obczaić czy nie ma gdzies sygnału z body w skrzynce z bezpiecznikami a jesli nie trzeba pociągnąć wiązkę do body. W zasadzie już to zrobiłem przeciągając inne przewody miedzy kabiną a komorą silnika dałem dwa przewody dodatkowe (jako że kulturalne przejście przez grodź kabiny w oryginalnej wiązce bez druciarstwa wymaga rozbiórki podszybia itp. w pizdu roboty). Ale z doświetlania zakrętów chyba nici. Bo o ile body comp reaguje na komendę załączenia świateł robi to tylko na jednym z nich (foglights left) drugi jest nieaktywny. A to oznacza że nie można lewym i prawym halogenem sterować niezależnie. W alfa obd nie widziałem też komendy która by jakoś to załączała. Pozostaje moduł
Ja wymieniłem w światłach mijania fabryczne phylipsy na OSRAM H7 NIGHT BREAKER UNLIMITED a w drogowych na OSRAM H7 NIGHT BREAKER LASER i muszę powiedzieć, że różnica jest naprawdę duża.
Mario_3m
02-02-2019, 16:53
Pietics, a jak się komponują te żarówki z ledami do dziennych. Myslę też o wymianie i waham sie miedzy philipsami xtreme lub white vision oraz osramami jak powyżej.
BrzozaPL
30-03-2020, 17:27
Orientuje się ktoś czy w wersji EASY jest wiązka pod przednie halogeny?
Nie ma .Prościej i pewniej zajrzeć pod zderzak.
BrzozaPL
02-05-2020, 15:44
Akcja halogeny doświetlanie zakrętów dzisiaj postanowiłem sprawdzić czy mam wiązkę halogenów o dziwo jest :lol: teraz pytanie czy wystarczy zakupić halogeny ramki oraz panel z włącznikiem i aktywacja w body.
38000 38001
Poniżej zdjęcia skrzynki przekaźników i bezpieczników - które odpowiadają za halogen oraz doświetlanie?
38002 38003 38004
Zrobiłem test instrument panel dioda się świeci bez aktywacji w body funkcji: Front Fog Lights, Cornering Light
38005
Robił ktoś osiowanie proxy za pomocą interfejsu BT na alfaOBD android pobranego z chomika ?
I jak akcja zakończyła się powodzeniem?
BrzozaPL
17-02-2022, 15:26
I jak akcja zakończyła się powodzeniem?
Tak, halogeny działają, doświetlanie zakrętów również
Witam jestem od nie dawna posiadaczem fiata Bravo2 z 2010r 1,4 t-jet w którym nie miałem w przednim oryginalnym zderzaku świateł przeciwmgielnych oraz włącznika do przednich świateł w środku. Zamontowałem takie światła i włącznik, podpiąłem do oryginalnej instalacji, sprawdziłem bezpieczniki i nie działa, nie mam również żadnej informacji w menu na temat corneting light (wiecie ocb). Może wiecie co jest nie tak za nim oddam go do elektronika. Bo on już mi mówił że może trzeba będzie wymieć body-komputer co wiąże się z kosztami dużymi. Dziękuję i pozdrawiam
Ale to forum tipo. Jak jest instalka to podstawa to aktywacja w body. Tam tez aktywuje sie obecnosc opcji w menu. A elektryk jak rozumiem z łapanki bo taki mający pojęcie o fiatach najpierw zrobiłby powyższe. Z reguly halogeny są nawet w bazowych bodycompach wystarczy aktywować. Wgl wymieniac body w dosc leciwym aucie finansowo raczej nie ma sensu bo jak uzywka to nie wiadomo z jakimi opcjami a jak nowy to wgl z 1/4 ceny auta.
Witam, czy posiada ktoś schemat instalacji halogenów? Z ktorego pinu w body powinny wychodzić sygnały do halogenów? Może z puszki pod maską? Mam wersję bez instalacji chciałbym zrobić wiązkę żeby działała 🙂
Zasilanie wychodzi z body. Opis co i jak zarówno od strony hardware jak i wlaczenia opcji, tu gdzies jest, nie ma sensu pisac ponownie.
gregor79
21-10-2023, 20:42
Ktoś wie jakie piny są potrebne do wtyczki w body? Bo u mnie wiązki brak i chciałbym dorobić.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.