PDA

Zobacz pełną wersję : 6 bieg



Rafal79
19-01-2017, 20:33
Czy zauważyliście może forumowicze aby w waszych samochodach słychać było łożysko 6 biegu tj. jadąc na 6 biegu słychać jak pracuje -wyje!!
Ja od nowości mam tak w swoim, że np przy prędkościach 90 i wzwyż to nie słychać ale jak jadę już 70 km na 6 biegu to ewidentnie słychać wycie łożyska, które po przekroczeniu np 90km ucicha. Kazałem sprawdzić w serwisie ilość oleju w skrzyni ale jest w normie. Oczywiście gadka serwisanta że ten typ tak ma...chodzi mi o silnik benzyna 95KM.

marnyd4d
19-01-2017, 20:50
Ja u siebie nic takiego nie zaobserwowałem a mam przebieg ponad 10tys km

JackTheNight
19-01-2017, 21:47
A ja proponuje abyś w swoich postach w temacie zaznaczał ze to problem dotyczy fiata 500, bo teraz stworzyłeś dwa tematy o jakiś tam swoich problemach i jak ktoś wejdzie na forum fiata tipo to mówi sobie boże ale to tipo ma usterek :ABS problem, 6 bieg itd.
I pisz o swoim 500 w jednym temacie bo robisz śmietnik. Ku...a gdzie tu jest moderator ?

Temat przeniesiony. Nie ma co się pieklić, wszystko będzie w czasie zrobione.

Rafal79
19-01-2017, 23:34
Sorry panowie za zamieszanie....nie wiedziałem, że was to tak boli:lol:
Trochę empatii z waszej strony! Jest to jedyne w miarę aktywne forum gdzie mogę chodź trochę uzyskać pomocy gdyż fora 500L prawie są puste
Ps! dziękuje wszystkim którzy mi pomagają;-)

Andy1111
20-01-2017, 11:11
Witam.
Ja w swoim Tipo też niczego takiego nie zauważyłem.

vesatis
20-01-2017, 13:47
w moim egzemplarzu tego nie ma, radziłbym cisnąć ASO

Rafal79
20-01-2017, 15:47
Zgłosiłem ASO....zobaczymy co wymyśla

arkcoz
20-01-2017, 20:06
W Grande 1.3 "szóstka" przestaje wyć powyżej 130

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Rafal79
20-01-2017, 22:00
...ASO potwierdza,że słychać jakiś szum na 6 biegu - twierdzi, że już tak jest. Na zastępczym 500l też słyszę szum huczenie 6 biegu....czyżby taki urok tej skrzyni 6 biegowej?? Nie do końca mnie to stwierdzenie przekonuje gdyż kupując nowy samochód nie było w książce serwisowej napisane że huczenie 6 biegu to norma:lol:

AdamStilo
22-01-2017, 21:36
Ja w swoim Stilo 1.4 16V 95Km ze skrzynią 6 biegową jak słyszałem szumy na 6 potem były na 5 i i 4. Skończyło się remontem skrzyni czyli wymianą wszystkich łożysk. Dodam że olej był w normie a łożyska poleciały dzięki jeździe poprzedniego właściciela czyli 50km/h i wbity 6 bieg :(

krowka1978
22-01-2017, 22:43
W 500X ze skrzyni C635 na 6 nie słychać żadnego szumu, aktualny przebieg 11300km.

Rafal79
23-01-2017, 01:04
....powoli to sam już nie wiem co mam myśleć. Auto nowe 4 tyś przebiegu i już łożysko wadliwe? Może te cholerne skrzynie tak mają? Z kolei ciężko mi jest wam powiedzieć jaki to jest słyszalny dźwięk....nie pisk, nie szuranie bardziej jak wycie - wygląda to mniej wiecej tak że podczas przyspieszania po wrzuceniu 6 biegu np przy 70 km/h zaczyna być słyszalny oprócz dzwięku silnika dodatkowy dzwięk ze skrzyni delikatne wycie tak aż do 90 km/h później zanika. Z drugiej strony nie wyobrażam sobie aby w nowym aucie już grzebać w skrzyni zwłaszcza że poziom mechaników ASO jest ...shock szkoda słów. Jak dalej pójdzie to człowiek zwariuje szukając usterek

krowka1978
23-01-2017, 14:38
Rafal79, jakie masz obroty silnika na 6 przy 70km/h?

Rafal79
23-01-2017, 16:22
Trudno mi teraz powiedzieć jakie obroty, pewnie nie duże coś koło 2 tyś. Wg mnie jest to jakiś defekt albo partii albo materiału tj łożyska. Miałem kilka aut w swoim życiu i nie spotkałem się czym takim jak wycie łożyska. Jak dla mnie jest to irytujące i wkurzające....rozpędzasz się 1,2,3,4 ,5 bieg cisza i wrzucasz 6 bieg np. przy tych 70-80km /h i słyszę te uuuuuuu ze skrzyni przekroczę 90km i ucicha....ale jak tylko jadąc zwalniam poniżej 90km i chce przyspieszać to znowu przez jakis czas słychać uuuuuu ze skrzyni. Na ten dzwięk ma wpływ obciązenie skrzyni...gdyż po prostej mniej słyszalny, podczas przyspieszania i pod górkę bardziej.
....kwestią nadrzędna jest to czy jest dopuszczalny jakikolwiek dźwięk inny niż silnika. A może ja mam tak wrażliwy słuch na wszelkie anomalie a inni użytkownicy mają to samo i nic nie słyszą:smile:

volvgangster
24-01-2017, 15:12
rozpędzasz się 1,2,3,4 ,5 bieg cisza i wrzucasz 6 bieg np. przy tych 70-80km /h

kolego gdzie przy takiej prędkości 6 bieg?
Ja w ducato przy 120km/h dopiero 6 bieg wrzucam długo na tej skrzyni nie pojeździsz jak tak ją będziesz użytkował no chyba ,że się mylę i tak producent zaleca zgodnie z instr.obsługi

krowka1978
24-01-2017, 23:43
W 500X 1.4 MA Turbo 140KM spokojnie 6 wrzuca się przy 70km/h, ok. 1500 obr/min - spokojna jazda. Przy 100 silnik ma 2100 obr/min. Gdy już "podkręcę" na 5-tym biegu do 3000obr, to 6 włączam przy około 130km/h.

AdamStilo
25-01-2017, 22:06
Spokojnie się pojedzie tylko jak długo. Powtórzę po raz kolejny ja wymieniałem łożyska w skrzyni ponieważ poprzedni właściciel auta tak właśnie jeździł 50 lub 60 po mieście na wbitym 6 biegu. Wałki skrzyni dostają wibracji bo za duży bieg za mała prędkość i wywala łożyska. 6 bieg jest na autostradę.

krowka1978
25-01-2017, 22:22
Spokojnie się pojedzie tylko jak długo. Powtórzę po raz kolejny ja wymieniałem łożyska w skrzyni ponieważ poprzedni właściciel auta tak właśnie jeździł 50 lub 60 po mieście na wbitym 6 biegu. Wałki skrzyni dostają wibracji bo za duży bieg za mała prędkość i wywala łożyska. 6 bieg jest na autostradę.

Swoją drogą skąd wiesz co wyczyniał poprzedni właściciel :?: Może oleju w skrzyni nie było, sypał trociny, cokolwiek :?: Od za niskiej prędkości obrotowej to prędzej dwumasa i korbowód padnie, a szczególnie o tej pierwszej nic nie wspomniałeś. Swoją droga silnik na wbitej 6 przy 50km/h musiał mieć około 1000obr, a to jest już szkodliwe dla samego silnika :!: Korbowód jęczał przy przyspieszaniu i błagał o litość...

Tak, 6 bieg na autostradę, yhy :sciana: Ciekawe, że w innych autach skrzynie wytrzymują przy prędkości obrotowej rzędu 2100obr/min przy stówce:!: Ciężarówki pomijam. Czy wiesz, że niższe biegi w 6-cio biegowej skrzyni mają inne przełożenia niż skrzynia 5-tka? Skrzynia FPT C635 jest wyliczona na przeciążenie 350Nm, a mój MultiAir ma tylko 230Nm, dostępne przy 1750obr. Dlaczego więc tego nie wykorzystywać i wywalać paliwo w powietrze? Co więcej wskazania GSI w trybie spokojnej jazdy podpowiadają zmiany biegów w zakresach granicznych 1500-2000obr :!: Mam "pałować" silnik jak w GP 1.4 8V 77KM, czyli 3100-3500obr, lub lepiej, gdzie jest taka konieczność, żeby to jechało:?:

AdamStilo
25-01-2017, 22:32
Jak jeździł poprzedni właściciel wiem bo to mój wuj,a co do reszty "tak,masz rację" :-)

krowka1978
25-01-2017, 22:41
Jak jeździł poprzedni właściciel wiem bo to mój wuj,a co do reszty "tak,masz rację" :-)

Czyli właściciele FPT C635 DCT już powinni płakać, bo im automatyczna dwusprzęgłówka za wcześnie biegi zmienia, albo powinni jeździć w trybie ręcznej zmiany biegów :?:

AdamStilo
25-01-2017, 22:46
Dodam jeszcze tylko że silnik który posiada autor posta o ile to jest 1.4 16V 95km nie posiada dwumasy więc o nim nic nie wspominałem :-) i wiem o tym bo mam ten silnik w Stilo i jest to inna skrzyni niż ta o której piszesz chodzi mi o oznaczenie.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Nie wiem kolego o jakiej Ty skrzyni piszesz ale sprawdź w opisie jakie auto ma autor posta i jakiej skrzyni dotyczy problem. pozdrawiam :-)

krowka1978
25-01-2017, 22:54
W 500L 6-cio biegowa to C635, czyli ta sama co w 500X, oczywiście bez dwumasy. W Stilo zapewne masz FPT C514.6. W GP mam FPT C514.5.

AdamStilo
25-01-2017, 23:00
Nie wiem co jest w 500L ja mówię na swoim przykładzie i o tym co mówi instrukcja obsługi mojego auta. Dobrze napisał jeden z kolegów o zmianie biegów w Ducato kiedy wrzuca 6. Z mojej strony tyle życzę autorowi posta oby jego problem się nie skończył tak jak u mnie ale z mojej strony radzę zmienić technikę jazdy. Pozdrawiam :-)

krowka1978
25-01-2017, 23:13
kolego gdzie przy takiej prędkości 6 bieg?
Ja w ducato przy 120km/h dopiero 6 bieg wrzucam długo na tej skrzyni nie pojeździsz jak tak ją będziesz użytkował no chyba ,że się mylę i tak producent zaleca zgodnie z instr.obsługi

Tak, zmiany podpowiada wskaźnik GSI, przynajmniej w 500X 1.4MA Turbo 140KM, a więc producent :smile: Nie widzę potrzeby przy spokojnej jeździe, w miarę zgodnej z przepisami, kręcić silnik wyżej niż 2100obr. Jeśli już kręcę to na 4-ce, i nie tylko, do 4tyś (więcej nie chcę, bo po co), wtedy 6 włączam przy ponad 160km/h :tongue Tylko wtedy jest problem, bo w Polsce taka prędkość jest wykroczeniem, a dopiero wtedy skrzynia się nie popsuje:!: Po co więc dali tą 6-tkę:?:

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


ale z mojej strony radzę zmienić technikę jazdy. Pozdrawiam :-)
Gdybyś pojeździł Turbo ze skrzynią C635 inaczej byś pisał i jeździł, zapewniam :wink:

Co do skrzyni w 500L. 6 przy 2000 obrotow, to o 500 więcej niż w moim 500X. W Grande z przebiegiem 183kkm gdy włączy się piątkę przy 2000obr nic nie wyje i nic złego nie słychac (prędkość około 50km/h). Może poszła wadliwa partia skrzyń, a dokładniej, z trefnymi łożyskami.

rafal_rx
25-01-2017, 23:28
Panie i Panowie!!
Wraz z silnikiem 1.4 16V 95KM w 500L nie jest ta sama skrzynia biegów, co w 500L z silnikami TURBO!
C635 Manual jest łączona z T-Jet i MultiJet 2 1.6.
Wystarczy sobie zobaczyć na obrazkach: wsteczny jest w innej pozycji.

Rafal79
25-01-2017, 23:29
Prędzej kieruje sie do diagnozy że wadliwa partia skrzyń lub łożyska. Biegi zmieniam min zgodnie ze wskaźnikiem nigdy wczesniej. A wyc wyje tylko w przedziale powiedzmy 70-90 km glownie jak się przyspiesza czyli pod obciążeniem. I napewno to nie wina mojego stylu jazdy.

rafal_rx
25-01-2017, 23:33
Jeśli już kręcę to na 4-ce, i nie tylko, do 4tyś (więcej nie chcę, bo po co), wtedy 6 włączam przy ponad 160km/h :tongue Tylko wtedy jest problem, bo w Polsce taka prędkość jest wykroczeniem, a dopiero wtedy skrzynia się nie popsuje:!: Mnie się czasami zdarza, najczęściej na pasie rozbiegowym na drogach ekspresowych z 4 biegu włączać od razu 6-ty :-) Szóstka spokojnie bez żadnych drgawek "daje radę" już od 80km/h. Chociaż przyznam, że najniższe spalanie chwilowe, a może i średnie, mam na 5 biegu w ok. 70-75km/h wg wskazań prędkościomierza.

Rafal79
25-01-2017, 23:38
....u mnie poza tym wyciem innych objawów brak. Pytanie czy powinna byc bloga cisza ze strony skrzyni czy dopuszcza sie jakieś dźwięk? Kiedyś miałem stilo z tym silnikiem...szczerze nie przypominam sobie aby cos wyło na . Najgorzej ze ASO twierdzi....ten typ tak ma.
Jutro pisze papier do Fiat Polska:smile:

krowka1978
26-01-2017, 00:07
W UNO normą było hałasujące łożysko wyciskowe sprzęgła. Olewało się temat, a sprzęgło tak samo działało przez ponad 100kkm, dotrwało do sprzedaży, od pół roku cieszy się nim nowy właściciel.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Panie i Panowie!!
Wraz z silnikiem 1.4 16V 95KM w 500L nie jest ta sama skrzynia biegów, co w 500L z silnikami TURBO!
C635 Manual jest łączona z T-Jet i MultiJet 2 1.6.
Wystarczy sobie zobaczyć na obrazkach: wsteczny jest w innej pozycji.

Rzeczywiście, okłamała mnie rozpiska w Wiki. Czyli montują C514.6, taka była dostępna również w GP.

ŻuczekM
26-01-2017, 00:08
To ten silnik ma siłę przyśpieszyć na 6-tym biegu od 70 km/h ? :) Podobno ma fatalną elastyczność na 6-tce w 500L, być może podczas przyśpieszania powinieneś załączać niższy bieg a 6-kę dopiero przy 90-tce. 500l jest cięższe od Stilo, może skrzynia jest mocno obciążona na tym przelożeniu i przy tej prędkości i dlatego zaczyna "wyć".
Ja bym przejechał się innym egzemplarzem 500l-ki, jeśli jest to samo to lepiej zmienić styl jazdy :)

rafal_rx
26-01-2017, 00:38
To ten silnik ma siłę przyśpieszyć na 6-tym biegu od 70 km/h ? :)
Z tą prędkością, to jadę na 5-tym. 6-ty gdzieś od 80km/h conajmniej, o ile nie chcę mocno przyśpieszać. MJet 1.6 jest o tyle wkurzający, że czasami przy niskich obrotach potrafi dostać OKRUTNEJ turbodziury. O ile na trasie jakimś sposobem się nie ujawnia, to najbardziej potrafi zdenerwować w mieście, kiedy jedziesz sobie spokojnie i nagle musisz go pogonić, aby zjechać ze skrzyżowania.

AdamStilo
27-01-2017, 19:08
Kolego krowka1978 właśnie to starałem się delikatnie przekazać że mówisz o niewłaściwej skrzyni. Tutaj jak i u mnie jak i w GP jest zwykła Fiatowsk skrzynia 6-biegowa która nie przepada za stylem jazdy 50km/h i wbity 6 bieg.Niestety ja odczułem to dość boleśnie. A 6 bieg nadal podtrzymuję jest typowym nadbiegiem i najlepiej się sprawdza w trasie.

krowka1978
27-01-2017, 20:59
Kolego krowka1978 właśnie to starałem się delikatnie przekazać że mówisz o niewłaściwej skrzyni. Tutaj jak i u mnie jak i w GP jest zwykła Fiatowsk skrzynia 6-biegowa która nie przepada za stylem jazdy 50km/h i wbity 6 bieg.Niestety ja odczułem to dość boleśnie. A 6 bieg nadal podtrzymuję jest typowym nadbiegiem i najlepiej się sprawdza w trasie.

Przy 50km/h 6-ty bieg to też zabójstwo dla silnika. Ile wtedy ma obrotów w 1.4 16V, lekko ponad tysiąc? Nie miałem okazji jeździć taką konfiguracją, więc nie wiem jak to wygląda. W Viagrze 1.4 Turbo przy 70km/h na 6-ce silnik ma troszkę powyżej 1,5tyś, jest to też granica redukcji biegu - poniżej 1500 dostaje dwumasa, co prawda mniej niż w diesel'u, ale dostaje. Na 4-ce przy 60 ma 2tyś, więc sam widzisz inaczej trzeba nim jeździć, do tego ma nisko moment obrotowy. Żeby jechać 50km/h, to bym musiał jeździć na 3, gdzie też byłyby obroty w granicach 2tyś. Z kolei zwykły 1.4 16V trzeba wysoko kręcić, bo ma dość wysoko moment obrotowy. 1.4 8V ma maks. moment przy 3000 i w okolicy tych obrotów najlepiej się nim jeździ.

volvgangster
28-01-2017, 09:43
Panowie każdy pewnie z was miał Fiata 126p (malucha) to może przypomnijcie sobie że maluch miał 4 biegi i spokojnie 120km/h się jeździło i nikt nie myślał o ekonomi czy skrzynia wyje.Po prostu oczekujecie od auta co ma 6 biegów aby było ekonomiczne spoglądacie na spalanie i to was cieszy ale ekonomia jazdy to nie jest 6 bieg i 80km/h .Za chwilę będzie płacz że sprzęgło,że skrzynia czy inne elementy padły.Proponuję następne auto w automacie to wam okaże jak działa skrzynia.Osobiście jeździłem omegą 2,5v6 w automacie i gdyby nie "ruda"to dalej bym użytkował opla bo jazda na automacie to bajka

rafal_rx
28-01-2017, 10:27
Na 4-ce przy 60 ma 2tyś, więc sam widzisz inaczej trzeba nim jeździć, do tego ma nisko moment obrotowy. Żeby jechać 50km/h, to bym musiał jeździć na 3, gdzie też byłyby obroty w granicach 2tyś. Z kolei zwykły 1.4 16V trzeba wysoko kręcić, bo ma dość wysoko moment obrotowy. 1.4 8V ma maks. moment przy 3000 i w okolicy tych obrotów najlepiej się nim jeździ.W dieslach 2000 obrotów to granica, kiedy podczas spokojnej jazdy po prostej drodze zmienia się bieg na wyższy :-)


(..) to nie jest 6 bieg i 80km/h .Za chwilę będzie płacz że sprzęgło,że skrzynia czy inne elementy padły.To weź wsiądź i się przejedź. Na 6 i 80km/h to jest dieslem dzisiaj normalna jazda. I nic nie stęka, nic nie stuka, nawet nie szarpie. Inna sprawa, że raczej jak się chce przyśpieszyć, to redukcji ani rusz.

Rafal79
31-01-2017, 20:49
Jutro odbieram auto zobaczymy co naprawili lub poprawili.

rajtkezjusz
01-02-2017, 12:36
Przeciążanie auta zbyt niskimi obrotami w stos do przełożenia jest niszczące dla mechanizmów. Kiedyś znalazłem opis jak jeździć autami z dwumasą itd i jedno podkreslili-nie jeździmy na wskazania komputera (te tajemnicze strzałki sugerujące zmianę biegów). Sam mam 6 biegowe auto ,poprzednie było 6biegowym dieslem i rzadko wrzucałem 6 bieg ,bo nie osiągałem odp .obciążenia. Dla mnie było ono ,gdy miałem ponad 100km/h ,bo 6 bieg to typowy nadbieg. Przy dwumasie jazda małym obrotami na wysokim biegu generuje nadmierne drgania (w dieslu mocno nadmierne),co niszczy dwumasę.A kto nie ma dwumasy ,to nie ma elementu pośredniego,więc drgania przechodzą do skrzyni . Co do skrzyń we Fiatach. Kiedyś Fiat spiknął się z GM i razem spłodzili skrzynie 6 biegowe M20/32 (przepraszam ,że o nich piszę w wielu postach,ale miałem auto z tą skrzynią i dużo się naszukałem jak ją traktować,aby była trwała). Fiat używa tych skrzyń pod swoimi kodami,ale to te same skrzynie (co ciekawe,te montowane dla Fiata/przez Fiata? mają większą trwałość niż te GM ). Pierwsze co zapytałem ,to czy 500X ma skrzynie M32. Odp ,że nie-znają problem i Fiat montuje tutaj swoją skrzynię,co mnie niejako uspokoiło. Co do skrzyń o których wspomniałem ,to w sieci jest to temat rzeka wystarczy poszukać.

krowka1978
01-02-2017, 15:32
Fiat używa tych skrzyń pod swoimi kodami,ale to te same skrzynie (co ciekawe,te montowane dla Fiata/przez Fiata? mają większą trwałość niż te GM ). Pierwsze co zapytałem ,to czy 500X ma skrzynie M32. Odp ,że nie-znają problem i Fiat montuje tutaj swoją skrzynię,co mnie niejako uspokoiło. Co do skrzyń o których wspomniałem ,to w sieci jest to temat rzeka wystarczy poszukać.
Skrzynia C635 taka nowa nie jest, jest montowana od połowy lipca 2010r, zastąpiła M32 :!: Co do skrzyń, to są jeszcze 6-biegowe C514.6, które nadal są montowane i z M32 nie mają nic wspólnego, były montowane w tym samym czasie co M32 :!:



Sam mam 6 biegowe auto ,poprzednie było 6biegowym dieslem i rzadko wrzucałem 6 bieg ,bo nie osiągałem odp .obciążenia. Dla mnie było ono ,gdy miałem ponad 100km/h ,bo 6 bieg to typowy nadbieg.

Z ciekawości. Kiedy w swoim MA wrzucasz 6-kę:?: Na którym biegu jedziesz przy prędkości 50-60km/h :?: Według tego co piszesz, to na 3-ce :smile:

rajtkezjusz
01-02-2017, 23:57
C 542 (kod Fiata) - oplowska skrzynia , 6. biegów ( kod opla F40)
C 544 (kod Fiata )- oplowska skrzynia 6. biegów ( kod opla M32

takie coś znalazłem .Najprościej byłoby ,gdyby przyjąć,że Oplowskie mają wsteczny koło jedynki ,ale czy na pewno?

Druga kwestia,pytasz kiedy wrzucam w swoim aucie 6?Przytaczasz mój opis z diesla ,a diesel ma inny zakres obrotów użytkowych,także wklecenie tego do parametrów MA nijak nie pasuje. Pytanie o wrzucanie 6 w MA jest trudne,bo cokolwiek odpowiem,to zostanie podważone - zależne jest to od tego ,czy przyspieszam,czy mam obciążone auto,czy jadę pod górkę,czy po płaskim itd itd-wiele zmiennych do których kierowca musi sam dostosować obroty/przełożenie. Rzadko używam 6 ,bo nie mam gdzie

krowka1978
02-02-2017, 01:32
Skrzynia FPT C635, która jest w 1.4MA Turbo 140KM, ma wsteczny obok jedynki, z GM nie ma nic wspólnego ;)
Co do Twojego opisu diesel'a, to ten MA Turbo 140KM wpisuje się idealnie :) Maks. moment ma przy 1750obr. 230Nm, moc maksymalna znacznie wyżej. W zakresie obrotów 1500-2100 fajnie jeździ w normalnej jeździe. Na 4 przy 2000obr ma 60km/h, na 5 ok. 70km/h, na 6 90km/h, 100km/h przy 2100obr. Na 6 jeżdżę dzień w dzień na DW poza terenem zabudowanym. Przy 3000obr. i wyżej są już od 4-tego biegu znaczne przekroczenia prędkości w terenie zabudowanym :P

rajtkezjusz
02-02-2017, 08:27
Dlatego co do skrzyni oplowskich używanych we Fiacie postawiłem znak zapytania "(..)gdyby przyjąć,że Oplowskie mają wsteczny koło jedynki ,ale czy na pewno?" .Jeździłem dieslem ,bo miałem i moment sobie chwaliłem i w MA tez sobie chwalę,ale moc jest rozwijana inaczej niż w dieslu - wyżej . Na pewno jeżdżąc w trybie sport byłbym bardziej zbliżony do diesla,ale w moim przypadku byłaby to jazda nieekonomiczna i "od świateł do świateł". W dieslu i MA 6 bieg wrzucałem ponad 100 m/h i to zapewniało mi spalanie diesla ok 5 l/100 km ,a w MA aktualnie wynosi 8.1 l/100km (6 użyłem tylko ze 3 razy) ,gdzie jazda jest 80% miejska,a tryb Auto -po prostu nie mam gdzie rozbujać auta na tyle,aby wrzucić 6 dłużej niż na 30 sek. ,bieg 5 zapewnia mi odp elastyczność . Może z czasem zmienię styl jazdy ? Kiedyś miałem Bravo 90KM ze skrzynią 6 biegową i za diabła nie używałem 6 biegu,bo nie było gdzie,a moment za mały .

rafal_rx
03-02-2017, 10:26
Skrzynia FPT C635, która jest w 1.4MA Turbo 140KM, ma wsteczny obok jedynki, z GM nie ma nic wspólnego ;)
1.skrzynie-biegow-opel-typ-c635 (https://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-biegow-opel-typ-c635.html)
2. Pod tym samym oznaczeniem kryją się dwie skrzynie: manual i DDCT. Za www.allpar.com (http://www.allpar.com/mopar/transmissions/fiat-dct.html) wychodzi, że "automatic and manual versions have the same cases, synchronizers, shift forks, and triple-shaft layout; both are made in Verrone, Italy. They use a dry clutch (rather than wet) because it's cheaper, more efficient, also used on manuals, (...)'

krowka1978
03-02-2017, 10:49
Skrzynie biegów C635 produkowane są przez koncern FIAT (Fiat Powertrain Technologies w Verronie). Montowane są z jednostkami napedowymi w którym wymagane jest przeniesienie momentów do 350 Nm w najnowszych wersjach Astra, Combo, Meriva, Zafira.

Konstrukcja skrzyni C635 nie ma nic wspólnego z GM, co potwierdza pierwsze zacytowanie zdanie. Jest to konstrukcja Fiata. GM bierze te skrzynie od Fiata, bo im też się M32 sypały :lol2: Na silniki MJ w Oplu też powiesz, że są przez GM produkowane/skonstruowane :?: :tongue
Wybryk M32 GM skonstruował w czasie mariażu z Fiatem, który zakończył się w początkowym okresie powstawania GP.

Za Wiki https://en.wikipedia.org/wiki/FPT_C635_DDCT_transmission

Podpinam link do dokumentacji produktowej FPT http://www.sindacatometalmeccanici.it/upload/news/1271855347.pdf

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


2. Pod tym samym oznaczeniem kryją się dwie skrzynie: manual i DDCT.
Zgadza się, jest wersja manualna, którą mam, i zautomatyzowana dwusprzęgłowa TCT - tak nazywa ją FIAT. Dostępna też w 500X z 1.4 MA Turbo 140KM, trochę żałuję, że jej nie wybrałem, a brałem taką możliwość.

rafal_rx
03-02-2017, 11:01
Ma to wspólnego, że kupuje :cool:

AdamStilo
05-02-2017, 15:27
I jak udało się rozwiązać problem? Auto naprawione?

Rafal79
05-02-2017, 15:32
auto odebrane....skrzynia nic nie robione - będę jeździł i sprawdzał czy się nie nasila dzwięk ze strony skrzyni. W zastępczym też ten dźwięk występował więc na tą chwilę nie bedę demonizował kazał im rozbierać skrzyni:redface:
Przy okazji wymienili mi lampę tylną - miała wadę

AdamStilo
08-02-2017, 21:03
To się cieszę w sumie że bez poważnych napraw się skończyło :) powodzenia :)

michaljav
21-01-2020, 13:26
Witam z Czech, mam gwizd na 6 w zakresie około 1800-2400 obrotów tylko przy przyspieszeniu (1.470kW tipo kombi 2019, 3200 km). V ASO twierdzą TTTM. Jak u pana po latach s tym gwizdem? Pogorszyło się?
Była konieczna naprawa skrzyni biegów? dziękuję za odpowiedź

Hipolit-mobilny
15-05-2020, 17:42
Moja obydwa Trekkingi mają tak od nowości. Biały ma 180 tys km, a żółty 132 tys km. W żółtym wymieniłem olej w skrzyni przy ok. 100 tys km. Tak prewencyjnie. W białym nie. Obydwa dalej jeżdżą dźwięk jaki był taki nadal jest.

michaljav
22-06-2020, 10:33
kolego gdzie przy takiej prędkości 6 bieg?
Ja w ducato przy 120km/h dopiero 6 bieg wrzucam długo na tej skrzyni nie pojeździsz jak tak ją będziesz użytkował no chyba ,że się mylę i tak producent zaleca zgodnie z instr.obsługi


Komputer zaleca zgodnie z instr.obsługi - według obciążenia silnika zaleca juž do 60 km/h 6.bieg. Przi obciążenia silnika puzniej +-90hm/h

Adam Bogdał
10-02-2021, 14:25
ja moim ropniakiem 120 koni nie jeżdżę 90 km/h na 6 dopiero po 110 mniej pali i nie męczy silnika spróbuj

krowka1978
10-02-2021, 14:49
ja moim ropniakiem 120 koni nie jeżdżę 90 km/h na 6 dopiero po 110 mniej pali i nie męczy silnika spróbuj

Super... Czyli kolejny z "6 tylko na autostradzie" :roll: A ja głupi turbo benzyną gdy spokojnie jadę wrzucam 6 przy 70km/h, a powinienem zapierdzielać dopiero na 2, żeby te ponad 3tyś. obrotów było :roll: Idąc dalej, to przy 120km/h powinienem dopiero 4 wrzucać. Wszystko zależy od warunków i należy z głową do tego podchodzić.

Adam Bogdał
10-02-2021, 16:45
myślę że trzeba słuchać silnika on mówi kiedy zmienić bieg kiedy ma lekko a kiedy ciężko 4 od 60 do 80 zależy czy jedziesz po ujeżdżonym śniegu czy po suchym asfalcie można jechać 60 na 3 i na 4 zależy od warunków

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

masz rację

michaljav
02-08-2024, 11:42
Uzupełnienie do tematu: po wymianie oleju w skrzyni biegów nadal gwizdało. Pomogło dolanie 2dcl dodatkowego oleju (podnieść przód bardziej i idzie). Na własne ryzyko - jak na razie po 10tkm olej nie dostał się do sprzęgła przez gufero mimo "przelania" i jest cicho a nie gwiżdże