PDA

Zobacz pełną wersję : Doblo 1.6 Multijet nie pali w niskich temperaturach



groobenz
19-01-2017, 14:00
Witam,
Jestem posiadaczem Fiata Doblo 1.6 Multijet 2011 152000 tys . przebiegu. Mam go od października 2015 i problem z odpalaniem w niskich temperaturach (poniżej 3 st. C) występował od kiedy go kupiłem. Czasami trzeba było kręcić rozrusznikiem nawet ok. 10 sekund żeby zaczął "łapać" i w końcu odpalał. Rozrząd + pompa wody + filtr paliwa + mycie czujnika ciśnienia (ultradźwiekowo) na listwie Common Rail wymieniony w listopadzie 2015. Problem nie ustąpił. W grudniu 2015 wymieniony na nowy czujnik ciśnienia na listwie CR. Problem nadal występował. Komputer wyrzucał kod P0091 Regulator ciśnienia na wejściu listwy wysokiego ciśnienia. Jakoś przejeździłem ubiegłą zimę. W lecie problem nie występuje. Całe lato bez żadnych problemów, zero błędów.We wrześniu "profilaktycznie" wymienione świece żarowe na Bosch. Tej zimy problem z odpalaniem również się powtarzał ale co dziwne, w temperaturze - 15C zakręcił 3 razy i odpalił ku mojemu zdziwieniu. Natomiast największy problem występuje w temperaturze od -5 C do - 8 C. Znajomy mechanik po podłączeniu komputera stwierdził że EGR ma niewłaściwe wskazania więc wymienił EGR na nowy oryginalny Fiata. Następnego ranka auto w ogóle nie chciało odpalić w temp -7C. Silnik w ogóle nie "łapał". Auto zostało zholowane do warsztatu. Wymieniony został filtr paliwa (po roku i przejechaniu 13 tys. km) oraz czujnik wody w filtrze który mierzy również temperaturę paliwa. Następnego ranka auto z trudem ale odpaliło. Dzisiaj również odpalił z trudem. Czy ktoś ma jakieś sugestie? Jakie powinno być napięcie na świecach żarowych(w tym modelu są świece 3,5 V)? U mnie napięcie wynosi 2V i przy tym napięciu świeca grzeje się do czerwoności. W tej chwili nie ma żadnych błędów w komputerze. Paliwo tankuje na Orlenie Verva ON. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

rafal_rx
19-01-2017, 16:23
Czyściłeś styki we wtyczce do czujnika ciśnienia? Nic tam się nie urwało? Pompa w.ciśn. nie cieknie?
Diagnostykę trzeba zacząć od sprawdzenia, jakie jest ciśnienie paliwa na szynie podczas kręcenia rozrusznikiem.

groobenz
19-01-2017, 18:03
Styki wyczyszczone. Przewody wyglądają ok. Wycieku z pompy nie widać. Ciśnienie o którym piszesz można sprawdzić komputerem? Jak krecilismy rozrusznikiem mając podłączony komputer ciśnienie z tego co pamiętam wynosiło 1100 (nie wiem jakich jednostek), a docelowe miało być 2700. Po odpaleniu ciśnienie zadane i mierzone było takie samo koło 4700 "jednostek". W takiej sytuacji rozrusznik może być winny?

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Cross
21-01-2017, 13:38
Wcisnij gaz tak do 3/4 przekrec kluczyk poczekaj az zgasna kontrolki i pal go, tylko czaly czas trzymaj gaz.

rafal_rx
21-01-2017, 23:04
Jak ma za niskie ciśnienie na szynie podczas startu, to nie ma leszcza, że nie chce zapalać. Teraz trzeba znaleźć dlaczego. Przelewy na wtryskiwaczach do sprawdzenia i wszystko po drodze do pompy w.c.
Styki nawet w teoretycznie hermetycznych wtyczkach potrafią śniedzieć, ale imho po 10 latach, a nie po 5-6.

groobenz
22-01-2017, 16:53
Znajomy mechanik polecił mi warsztat specjalizujący się w dieslach. Na miejscu w Lublinie nie znalazłem dobrych specjalistów. Ta firma mieści się pod Lubartowem w Kol. Skrobów. Zobaczymy co powiedzą. Dam znać po naprawie.

groobenz
31-01-2017, 16:54
Auto naprawione. Tydzień mechanicy walczyli z tym problemem. Ciśnienie paliwa na listownie podczas rozruchu było zbyt małe. Podejrzenie padło na pompę wtryskową. Została wymontowania i sprawdzona. Okazało się że z pompa jest wszystko dobrze i nie potrzebna była jej naprawa. Później wymontowali i zregenerowali komplet wtryskiwaczy i po tym problem z rozruchem ustąpił. Za całość naprawy zapłaciłem sporo bo 3000 brutto, ale szczerze mogę polecić ten warsztat.