Zobacz pełną wersję : ABS problem
Panowie czy zauważyliście w swoich autakach z silnikiem 1.4 95KM taka przypadłość mianowicie:
....posiadam 500L z takim silnikiem ....zauważyłem ze jak przyspieszam na 4 biegu okolice 2.5 tys obro oraz 5 bieg 2 tys obr. występuje dziwny dźwięk z okolicy pompy abs, dźwięk przypomina jakby wlaczal sie na chwile silnik elektryczny. Serwis na razie rozklada ręce i szuka co powoduje ten dźwięk.
Serwis ASO cos wspominał ze to może byc wina pompy ABS która w początkowej fazie reguluje ciśnienie. Wkurza ten dźwięk...nawet pasażerowie pytają co to. Dodam ze wystepuje na zimnym silniku. Miałem dużo samochodow ale nigdy sie z czymś takim nie spotkałem żeby np. pompa ABS taki dźwięk wydawała. Zgłosiłem to na gwarancji....zastanawiam sie czy to nie wada ukryta fabryczna bo wtedy ASO lub FCA Polska będzie chciało mnie zbyc. Macie może taki objaw w swoich autach??? Dziekuje
pääkäyttäjä
17-01-2017, 23:50
Eeee.... a czujnik ABS jakiś nie padł? Podłączyli Ci auto pod kompa chociaż?
Komputer byl podłączany. ABS dziala prawidłowo. Problem polega na cyklicznym załączaniu sie tego dźwięku...dość dokuczliwy....dźwięk dochodzi od strony pompyABS co nawet po części sugeruje serwis ASO. Gdy ten dźwięk wystepuje czuć tez delikatne drgania na pedale gazu. Wg mnie to jakas wada konstrukcyjna pompy lub oprogramowania pompy. Dlatego napisałem na forum Tipo gdyż macie te same silniki wiec jeśli u was nie wystepuje to znak ze moj wypust ma jakas wade. Boje sie ze serwis powie ten typ tak ma i bujaj sie. Jeśli możecie sprawdzić w swoich to będę wdzięczny.
JackTheNight
18-01-2017, 00:07
W moim Tipo nic takiego nie słyszę.
marnyd4d
18-01-2017, 08:20
Ja też nic takiego nie zaobserwowałem w swoim tipo
To tylko słychać czy też jakieś rewelacje są odczuwalne (np szarpanie)?
Gdy ten dźwięk wystepuje czuć tez delikatne drgania na pedale gazu.
Kolega już odpowiedział na pytanie, zanim zostało zadane. Chyba, że coś poza tym dodatkowego ?
Może to pomoże, ale przy moim volvo bywa, że czasem coś zaszwankuje w pompie abs i wtedy występuje drganie na pedale, ale hamulca i jest to kwestia potocznie nazywanych zimnych lutów - przy wysokiej temperaturze otoczenia występuję, że przestaje na chwile działać układ, występuje drganie wyżej wymienione i po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownie wraca do prawidłowego działania, o taka dziwna przypadłość. Możliwe, że nie jest to kwestia silnika a układu ABS? Pozostanie tylko drążenie tematu w ASO, może jak nie to to chociaż telefonicznie kontaktuj się z jakimś innym ASO ?
...dźwięk nie dochodzi ze strony silnika a ewidentnie od pompy ABS. Moje auto stoi w serwisie ....podobno serwis czeka na jakieś urządzenie do odsłuchania silnika. I tak jest juz lepiej bo juz szef ASO slyszy te dźwięki bo na początku mnie zbywali ze nic nie slysza. Moja upartość oraz to ze oświadczyłem im ze zgłoszę to do FCA i powolam rzeczoznawcę spowodowało ze usłyszeli. Wg mnie pompa ta nie powinna wydawać żadnych dźwięków....pierwszy raz sie z czymś takim spotkałem.....zastanawiam sie czy na tym etapie poinformować pisemnie o wadzie sprzedawce ( w celu późniejszego dochodzenia praw do obnizki ceny auta lub odstąpienia od umowy kupna) czy poczekać co zrobi serwis??
rafal_rx
18-01-2017, 11:29
Na podstawie moich osobistych doświadczeń z innym autem napiszę, co o tym sądzę. Dziwi mnie tylko bardzo, że piszesz o drganiach pedału gazu. Powiem tak, być może to jest autosugestia. Pedał jest przymocowany do wspornika, a ten z pozostałymi do ściany grodziowej. W dieslach pedał gazu jest elektryczny, więc nie ma absolutnie żadnego połączenia z komorą silnika, które to mogłoby przenosić drgania. Zauważ, że jest wykonany z plastiku. Jak jest w 1.4 16V MPI, nie wiem.
Prawdopodobnie coś jest na ścianie grodziowej (przegrodzie między silnikiem a kabiną) niedokręcone i w specyficznych chwilach wpada w rezonans. Tłucze Ci w blachę, a siedząc wewnątrz nie da się dokładnie zlokalizować źródła, bo przesłania wszystko deska rozdzielcza i rozprasza dźwięk. Od strony komory silnika zapewne pracujący silnik zagłusza . Jeżeli dzieje się to wyłącznie na zimnym silniku, należy skupić się na elementach nagrzewających się jak: osłona wydechu, przewody cieczy chłodzącej itp. Choć niekoniecznie.
U mnie w Hyundai'u Matrix'ie CRDi był niedokręcony (być może w fabryce) podgrzewacz elektryczny cieczy chłodzącej na przewodzie do nagrzewnicy. Szukałem usterki ze trzy lata :lol:
Użytkownicy Dacii narzekali na podobną przypadłość, wystarczyło poprawić mocowanie jakiejś tam rurki od klimatyzacji.
Natomiast w moim 500L były niedokręcone śruby mocujące uchwyt do zamka klapy bagażnika w tylnej belce. Ściągnąłem cały panel plastikowy - dwie śruby i wkręt - po czym okazało się, że w ruchomej klapce są dwie zaślepki. Dokręcenie zajęło mi mniej więcej tyle, ile bym poświęcił czasu na dojazd i powrót z ASO. W komorze silnika znalazłem jeden nie wciśnięty do końca plastik do mocowania maty wygłuszającej... W okolicach akumulatora znalazłem nie zamocowaną złączkę elektyczną od przeciwmgielnych, których w mojej wersji nie ma. Mój egzemplarz był chyba montowany w poniedziałek po jakimś święcie narodowym, chociaż muszę przyznać, że przez dotychczasowe 2 lata jest w 100% bezproblemowy.
Mam nadzieje , że ASO w końcu rozwiążę ten dość irytujący problem. Z serwisu ASO dostałem zastępcze 500L z tym samym silnikiem i powiem Wam, że tu też występuje ten dzwięk w dokładnie tym samym przedziale obrotów. Jednakże w tym modelu jest mniej uciążliwy bo trochę słabiej go słychać. Ale jest. Najśmieszniejsze jest to ,że ten zastępczy tez ma taki sam przebieg jak mój tj 3500km oraz z tego samego miesiąca produkcji - czyli prawdopodobnie z tej samej partii. :rolleyes:
slawcio74
18-01-2017, 20:18
A do czego byś ten dźwięk przyrównał ? Opisz go .
U mnie również nic takiego nie występuje
mhh dźwięk przyrównał bym do ...do dźwięku silnika z zdjętym filtrem powietrza podczas wciskania gazu i zasysania powietrza przez przepustnice takie charczenie. występuje tylko w przedziale 2,5 tyś na 4 biegu i na 5 biegu 2 tyś....zawsze w tych obrotach. ewidentnie czuć i słychać ze wydobywa sią zza kierownicy tam gdzie jest pompa ABS. Jak ten dzwięk wystąpi i silnik sie nagrzeje to do nastepnego wychłodzenia silnika sie nie powtarza ten dzwięk.
JackTheNight
18-01-2017, 22:02
tam gdzie jest pompa ABS
To tylko tak ci się wydaje że to pompa ABS, ale moim zdaniem mało to prawdopodobne, bo pompa ABS-u pracuje tak sam niezależnie od prędkości obrotowej silnika.
Raczej u ciebie to elektryczna przepustnica hałasuje, ona tak lubi bzyczeć - ale jest to ciche bzykanie, słyszalne tylko przy otwartej masce.
Mówię o tym :
http://thumbs.picclick.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/EZkAAOSw3mpXDg1Z/$/Fiat-Alfa-14-Throttle-Body-Bosch-0-_57.jpg
Oczywiście to z mojej strony tylko wróżenie z fusów, ale ona może taki hałas wydawać, jak będzie nie sprawna.
tedybear
18-01-2017, 22:32
tak na chłopski rozum to JTN znów ma rację. Przecież pompa ABSu pracuje cały czas niezależnie od obrotów silnika. a tak technicznie:
Silnik elektryczny zapewniający ciśnienie w pompie pracuje przez cały czas podczas pracy silnika. Układ zaworków w miarę potrzeby odcina ciśnienie doprowadzane do zacisku hamulca, gdy podczas hamowania koło zaczyna obracać się wolniej od pozostałych, a więc gdy traci przyczepność. Niezależnie obsługiwane są w ten sposób cztery koła samochodu.Elektronika sterująca reaguje na sygnały płynące z czujników prędkości kół, odłączając ciśnienie płynące do poszczególnych zacisków hamulcowych
No to skoro silnik pompy i ciśnienie w układzie nie jest zależne od obrotów silnika to jak napisał JTN nie jest to pompa ABSu. A tu kolega wyraźnie napisał, że ten dźwięk jest w określonym zakresie obrotów silnika.
no na pewno jest to jakaś anomalia i nie powinno być tego! Zagadkowe jest to że występuje to tylko na 4 i 5 biegu w tych przedziałach obrotów predkość 60km/h. Na luzie tego nie uświadczymy nawet przegazowywując.
Panowie dla zainteresowanych moge przesłać filmiki z tego dzwięku - podajcie mail to wam wyśle.
Przybysz
19-01-2017, 09:17
no na pewno jest to jakaś anomalia i nie powinno być tego! Zagadkowe jest to że występuje to tylko na 4 i 5 biegu w tych przedziałach obrotów predkość 60km/h. Na luzie tego nie uświadczymy nawet przegazowywując.
Panowie dla zainteresowanych moge przesłać filmiki z tego dzwięku - podajcie mail to wam wyśle.
Albo wstaw na youtuba i zamieść tutaj, a więcej ludzi będzie mogło zidentyfikować problem i ewentualnie udzielić odpowiedzi ;)
Jak będę miał chwile to postaram się wstawić filmik....a póki co to zauważyłem ciekawą rzecz mianowicie ten dziwny dzwięk z okolicy pompy ABS występuje też gdy jadąc zaciągnę ręczny np kontrolowany uślizg na śniegu i gdy auto zarzuca tyłem....występuje dokładnie ten sam dzwięk z okolicy pompy ABS - I co wy na to??
https://www.youtube.com/watch?v=dfCLAVxS2nk&feature=youtu.be
...na filmiku ten dzwiek słychać w 10 sek na 4 biegu oraz 25 sek na 5 biegu
slawcio74
19-01-2017, 19:39
Matko , musiałem założyć słuchawki i dźwięk na maksa żeby coś dosłyszeć. Mam przeczucie ze będzie ciężko to zlokalizować , znając podejście ASO , cóż ... będziesz musiał to pokochać :lol:
Ogólnie to ten dźwięk mocniej słychać na żywo. Kierownik serwisu słyszy ten dźwięk tylko twierdzi że nie wie skąd pochodzi....albo inaczej wie skąd tylko kręci bo może coś wie na temat tej pompy ABS ESP i będą mnie zwodzić. Wg mnie jest to jakiś wynalazek Fiata. Tak jak wcześniej pisałem dźwięk ten te występuje jak robi uślizg bokiem na hamulcu ręcznym - więc mogę z dużą dozą prawdopodobieństwa zakładać że to jednak pompa ABS ESP, która wyczuwa zerwanie przyczepności i w sytuacji kryzysowej regulując ciśnienie stabilizuje pojazd.....dlatego w takiej sytuacji jestem w stanie zrozumieć, że coś słychać to tak jak z ABS kiedy działa to słychać klekotanie ....ale występowanie tego dźwięku podczas normalnej jazdy mi sie nie podoba
Mi słoń na ucho chyba nadepnął i nic nie słyszę, a gram w FPS CS:GO i jednak myślałem, że mam słuch wyczulony, aby kroki słyszeć w grze i do tego osobna karta dźwiękowa i dobre słuchawki...
marnyd4d
19-01-2017, 20:55
Coś delikatne słychać pewnie na żywo było by to lepiej do czegoś porównać
inna sprawa, że zakładasz tematy w złym dziale... jakieś czytanie ze zrozumieniem się przyda jak chodzi o wybór działów.
Sorry Panowie,że w waszych działach napisałem ...jakby o ująć nie chciałem nikogo urazić :smile:....zwłaszcza,że należymy do jednej tej samej rodziny Fiat
Macie takie same silniki jak mój i jest to jedyny tak aktywny dział...dlatego postanowiłem poszukać tu pomocy....też służę wam pomocą;);)
slawcio74
20-01-2017, 20:09
Sorry Panowie,że w waszych działach napisałem ...jakby o ująć nie chciałem nikogo urazić :smile:....zwłaszcza,że należymy do jednej tej samej rodziny Fiat
Macie takie same silniki jak mój i jest to jedyny tak aktywny dział...dlatego postanowiłem poszukać tu pomocy....też służę wam pomocą;);)
Rafał79 , no stres , ja Cię rozumiem , szukasz pomocy i tyle. ja bym na Twoim miejscu pojechał po cichutku do zaufanego tzw. pana "Zdzisia" co to naprawił niejedno auto w garażu , może coś szybciej podpowie, Ci w ASO to patrzą tylko o której fajrant ... niestety. Nigdgy nie zapomnę jak mi a ASO Fiat daaawno temu chcieli w Cinqecento 700 wymieniać moduł komputera , ale coś mnie tknęło i pojechałem jeszcze do "pana Zdzisia" i skończyło się na wymianie porwanej papierowej rurki za .... 10 zł . Tak bym zrobił. Oczywiście tylko po to żeby zdiagnozował albo podowiedział. Zapłacisz 100 / 200 zł ale będziesz miał to z bani.
...w sumie to myślę , że jestem blisko zdiagnozowania problemu....obstawiam na pompę ABS - pytanie czy to wadliwa pompa, zle oprogramowanie czy taki projekt fiata. Mam zastępcze tez 500l i tez występuje ten objaw ( może wadliwa partia wyszła)
Odpowiedz ASO - testowali mój oraz swoje 500l, które mają na stanie - wynik - w każdym występuje ten sam dźwięk od strony ABS. Winowajca to pompa ABS. Widocznie ten typ tak ma. Jutro napisze do FCA Polska zobacze co napiszą
tomek500l
06-02-2017, 22:46
Witam mam ten sam pojazd ( 500l ) i ten sam problem.. proszę o kontakt Rafal79 może coś razem pomyślimy bo trochę mnie ta sprawa słabi... e-mail tomekrys1989@wp.pl
Pozdrawiam
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Tak ogólnie panowie to ten dzwięk nie jest zależny od obrotów silnika a bardziej od prędkości pojazdu,. u mnie zawsze występuje po przekroczeniu 50km/h i trwa 5 sekund z zegarkiem w ręku, po każdym zapaleniu auta i przekroczeniu 50km/h, tylko raz do następnego zgaszenia i zapalenia.
Jako że mam multiscan'a to sprawdziłem prędkości kół podczas występowania dzwięku jak i ciśnienie wszystko ok ciśnienie nie wzrasta, za to gdy dzwięk jest emitowany to jest włączony silnik pompy ABS więc jest to ewidentnie to... Gdy wypnie się wtyczkę ABS co oczywiście powoduje dyskoteke naliczniku dzwięku brak;) Podłączam kasuję błędy kalibruję... i znowu to samo więc może to nie usterka a zamierzone działanie tylko czemu to służy??...
No to jest nas co najmniej dwóch. Powiem tak auto odebrałem z Aso i stwierdzili ze to dźwięk na 100% od pompa ABS...na parkingu mieli jeszcze 3 nowe 500l tym samym silnikiem i co?....a no w każdym to samo...czyli fiat dal dupska i cos spitolił. Na mail podam ci nr tel zadzwoń może jakieś pisma do fiata skleimy prosba o zainteresowanie problemem
Ps! Napewno ten przysłowiowy problem występuje w silniku 1.4 - sprawdźcie czy tak macie. Ja juz przygotowalem pismo do Fiata....jestem ciekaw co napiszą....moze tvn turbo:lol:
tomek500l
07-02-2017, 08:25
No to jest nas co najmniej dwóch. Powiem tak auto odebrałem z Aso i stwierdzili ze to dźwięk na 100% od pompa ABS...na parkingu mieli jeszcze 3 nowe 500l tym samym silnikiem i co?....a no w każdym to samo...czyli fiat dal dupska i cos spitolił. Na mail podam ci nr tel zadzwoń może jakieś pisma do fiata skleimy prosba o zainteresowanie problemem
spoko na pewno sie odezwę;)
właśnie w tym jest cały ambaras czy coś zmalowali czy może tak ma być... ja już doszedłem do tego że problemów z hałasującą pompą nie ma w modelach z tarczowymi hamulcami z tyłu;) a u nas są bębny. Od 2015 w wersji z dieslem 1.3 i benzyna 1.4 mpi są bębny ( w benzynie zrezygnowali również z aluminiowej łącznej podpory wału korbowego i aluminiowej miski)... oszczędności?? pewnie tak i ja nie mam nic przeciwko ale to ku... misi działać poprawnie, a nie że coś tam sobie hałasuje. mam pewną teorie czemu się to dzieje ale muszę ją uściślić żeby nie pisać bzdur;)
Posiadam rocznik 2013 od nowości nie słuchać nic od pompy ABS, z tył ma tarcze, jedynie co bardziej słyszę silnik bo kuny zjadły wygłuszenie, jak zapytałem w ASO o nowe 650 zł plus montaż, narazie odpuściłem wymianę.
juri nic nie słyszysz bo masz właśnie tarcze z tylu...problem jest w autach z bębnami z tyłu
tomek500l
17-02-2017, 00:04
Witam. w moim przypadku ( jak narazie ) pomogło czyszczenie bieżni czujników z tyłu, szkoda że nie zrobiłem zdjęcia bo była tam warstwa około 4mm aż czujnik zgarniał ;)
Dużo pracy z czyszczeniem tej biezni czujników? Demontaż bębna konieczny?
tomek500l
17-02-2017, 19:20
no jasne że trzeba bębny ściągnąć i lepiej jak nie wiesz ja to działa to oddaj auto mechanikowi bo na bębnach tworzy się "rant" którym jak nieumiejętnie ściągniesz bęben możesz uszkodzić szczęki lub inne graty w środku ( np uszczelnienie zewnętrzne na cylinderku - rzadko ale się zdarza )
Dodam tylko że FCA polska w mojej sprawie będzie robiła zapytanie we Italia
Witam. Nie wiem czy to kogoś pocieszy, ale mam to samo :) A właściwie miałem przez pierwsze 1500km. Od kilku dni dźwięk się nie pojawia w ogóle, obecnie auto ma na liczniku 2100km.
Oczywiście cały czas nasłuchuję. Wcześniej chciałem to nagrać, ale się nie udało. W ASO nie byłem, bo nie potrafiłbym tego wiarygodnie opisać, a i z prezentacją mogły być problemy, bo u mnie ten dźwięk nie pojawiał się każdorazowo, ale jak się pojawił to zawsze w tych samych warunkach - 4, 5 i 6 bieg, pomiędzy 2 a 2,5 tys. obrotów. Dźwięk o stałym natężeniu, trwa maksymalnie 5 sekund, znika natychmiast po puszczeniu gazu. I powoduje wibracje pedału gazu (to wydawało mi się najbardziej absurdalne). Dajcie znać, jak uda się coś zdiagnozować, ja u siebie będę nasłuchiwał dalej.
U mnie zrobili testy i wydruki z komputera....temat znany u mojego dilera i Fiat Polska. Wydruki i dane zostały wysłane do Włoch.
Mam do ciebie prośbę MarMarK zgłoś to do swojego serwisu.....czym więcej osób to zgłosi to lepiej.... może coś z tym zrobią.
Najlepiej wyślij mail do Fiat Polska
witam, z ciekawości pytam czy coś nowego w tym temacie?
Nie wiem, albo jestem przewrażliwiony albo u mnie sporadycznie też pojawia się taki dźwięk, tylko ja mam 1.4 t-jet i tarcze na 4 kołach.
Otrzymałem odpowiedz z Włoch....że tak ma być! Nie jestem tym usatysfakcjonowany - bo to znaczy, że coś im nie wyszło do końca a i tak będą się upierali, że jest ok
No to nie dobrze.
Przeglądając fora natrafiłem na informacje że w większości przypadków za taką usterkę odpowiadają czujniki w kołach, ich połączenia elektryczne, bieżnie łożysk, łożyska kół, krzywe tarcze hamulcowe, niesprawne - zapieczone hamulce, niewłaściwe ciśnienie kół, bądź same opony.
Mogę tylko dodać, że intensywność tego dźwięku jest też zależna od pogody...i wilgotniej i zimniej tym głośniej - w cieple słoneczne dni czasami prawie nie słychać. Może to ma związek z bieżnią ABS?
wilgotność wg. mnie największy związek może mieć z połączeniami elektrycznymi, konektorami, złączkami, większość z nich powinna być hermetyczna ale sama jakość złączki poprawność montażu, ewentualne uszkodzenie uszczelek może mieć wpływ na szczelność.
Mam zamiar jechać z tym do ASO, niech sprawdzą, tyle że nie do Kalisza a do Ostrowa WLKP, z Kaliskim ASO mam bardzo złe doświadczenia.
tedybear
26-03-2017, 21:15
Pytanie: czy biorąc pod uwagę że nasze TIPO miało kilka kampanii nawrotowych i fiat przyznaje się do błędów i je usuwa oznacza że w tym przypadku olewa sprawę?
Myślę że jednak odpowiedź ze tak ma być jest prawidłowa. I tego się trzymajmy i nie szukajmy dziury w całym. W moim aucie też coś klika stuka ect ale się nie przejmuje. Mam gwarancję i jeśli coś się popsuje to naprawia mi za free.
Poza tym jeśli każde auto w konkretnej konfiguracji tak ma to znaczy że tak ma być.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ale z drugiej strony skoro TTTM to chciałbym wiedzieć skąd się bierze ten szum czy hałas
Powiem tak byłem z punto w ASO w związku ze stukami w przednim zawieszeniu, w jednym serwisie okazało się że TTTM w drugim usunięto usterkę. W jednym diagnoza zajęła dwa dni, sprawdzili wszystko okazało się że są to naturalne odgłosy pracy zawieszenia (amortyzatorów) w drugim po przejażdżce i 15 na podnośniku zdiagnozowali usterkę, na drugi dzień odebrałem auto bez stuków, więc twierdzenie że TTTM bez dokładnego zbadania i określenia przyczyny jest nie na miejscu. Ponadto takie zachowanie pompy ABS wskazuje na usterkę i w innych dostępnych na rynku samochodach i jest naprawiane, w Fiacie TTTM....
tedybear
26-03-2017, 23:09
Ale czy możesz powiedzieć co to za usterka i na czym ona polega? Gdybanie że to usterka nic nie da. Kulki metalowe w garnku też są i będą i jak na razie ludzie z tym jeżdżą.
Moim skromnym zdaniem w głównej mierze są to niedociągnięcia Fiata na etapie projektowym. Bo jeśli wspomnieć o tzw. słyszalnych
Kulki metalowe w garnku to wystepuje w 500L oraz Tipo z silnikiem 1.4 5KM i jak pamiętacie pisałem, że wg mnie to wina tłumika. Skąd ten dzwięk?....a może stąd że jest tak zbudowany układ wydechowy- może woda się skrapla do środkowego tłumika po wyłączeniu silnika a jak odpalamy po dłuższym postoju to spaliny je wypychają i stąd taki gang;-)....Zauważmy , że dzwięk tylko przy pierwszym rozruchu - kolejne już nie mają. W lato tego problemu nie będzie bo mniejsza wilgotność i woda z tłumika wyparuje.
Natomiast co do ABS to nie wina zepsutej pompy ale jej żle dobraniu do modelu, albo złego oprogramowania. Aso w rozmowie ze mną potwierdziło, że mieli problemy już zglaszane z tym dzwiekiem pompy ale dziwek ten występował nawet na postoju na kazdym biegu. podobno fiat wtedy zmienił oprogramowanie sterownika ABS....ale....ni rozwiązało to chyba problemu gdyż u mnie i nie tylko dzwięk ten występuje ale tylko podczas jazdy ( co to za dzwiek - jest to takie jakby brzęczenie-buczenie ze strony pompy ABS trwające przez około 6 sek na 4 i 5 biegu- jakby pompa wchodziła w jakiś tryb testowania, adaptacji lub sprawdzania czegoś tam). Zauważyłem , że w ciepłe dni tj wiosna lato dźwięk pompy ABS jest minimalny lub prawie go nie ma:confused:. W sprawie ABS poruszyłem na nogi całe ASO oraz FCA Polska oraz centrale we Włoszech, która jednak podsumowała tak ma być:mad:. ....podsumowałbym to tak....projekt auta udany ale na warunki klimatyczne typowo Włoskie z wysokimi temp. - zapewne u nich tłumik nie strzela przy rozruchu oraz ABS się nie odzywa.
krowka1978
27-03-2017, 15:44
W niektórych systemach ESP specjalnie dociskane są klocki do tarcz, aby odparowała z nich woda. Jest za tym cała filozofia (czujniki deszczu, blablabla). Czy coś podobnego zastosowali w 500L, ale "coś poszło nie tak"? Tego nie wiem.
tedybear
27-03-2017, 18:14
Jest i krówka :)
krowka1978
27-03-2017, 20:05
Jest i krówka :)
Ano jestem, w "rodzinie" 500-ek i Grande Punto :wink:
Ale czy możesz powiedzieć co to za usterka i na czym ona polega? Gdybanie że to usterka nic nie da.
W pierwszym roku eksploatacji od lutego 2016 ABS działał prawidłowo, nie było żadnych dodatkowych, niepokojących dźwięków z jego strony. W drugim roku od początku marca 2017 słyszalny jest ten charakterystyczny dźwięk.
Dlaczego ten dźwięk nie pojawił się od samego początku użytkowania auta, co stało się że pojawił się dopiero teraz, co jest jego przyczyną?
Jest pewna koncepcja ze moze cos sie brudzi....np bieżnia od ABS i stąd takie klocki. Teraz jak juz na dworze cieplej to dźwięk mniej intesynwy....zwłaszcza jak pierwszy raz odpalam bliżej popołudnia. W zimne i wilgotne poranki dźwięk bardziej intesywny
Jest pewna koncepcja ze moze cos sie brudzi....np bieżnia od ABS i stąd takie klocki.
Nie wydaje mi się. Już prędzej uwierzę w wersję z temperaturą i wilgotnością. U mnie "problem" występował praktycznie od początku (styczeń, duże mrozy) i ustąpił pod koniec lutego. Do teraz wszystko jest OK. Ja myślałem raczej, że coś się "dotarło".
Poza tym jestem w stanie uwierzyć w TTTM, bo jeszcze pamiętam jak robiłem z siebie w ASO idiotę z Grande Punto i jego sprężarką klimatyzacji. Fora mi wmawiały, że nie ma prawa tak głośno działać, a ona tak właśnie działała przez 9 lat i pewnie dalej tak działa.
krowka1978
29-03-2017, 19:47
Poza tym jestem w stanie uwierzyć w TTTM, bo jeszcze pamiętam jak robiłem z siebie w ASO idiotę z Grande Punto i jego sprężarką klimatyzacji. Fora mi wmawiały, że nie ma prawa tak głośno działać, a ona tak właśnie działała przez 9 lat i pewnie dalej tak działa.
Dokładnie, nadal tak działa sprężarka w GP, tak samo niezmiennie przez prawie 10 lat :wink:
Przypomniało mi się coś jeszcze. Kiedyś miałem Punto II i tam podczas dłuższej jazdy z obrotami w okolicy 2000 też pojawiał się tajemniczy dźwięk, ciche "trrrrrrr". Działo się to zwłaszcza zimą podczas mrozów. Ktoś mi wyjaśnił, że tak działa układ returnless (ten co odpowiada za ograniczenie cyrkulacji paliwa) - uwierzyłem i jeździłem tak 7 lat, bez żadnych problemów.
Kiedyś miałem Punto II i tam podczas dłuższej jazdy z obrotami w okolicy 2000 też pojawiał się tajemniczy dźwięk, ciche "trrrrrrr". Działo się to zwłaszcza zimą podczas mrozów. Ktoś mi wyjaśnił, że tak działa układ returnless (ten co odpowiada za ograniczenie cyrkulacji paliwa) .....taki sam objaw miałem w seicento - serwis że tak ma być.
Ale gdyby nawet było tak, że ten dzwięk od ABS to normalna rzecz , którą przewidział producent to wg mnie powinien tak to zrobić aby żadne dźwięki nie docierały do moich uszu. Chyba Fiat tylko takie dziwne sztuczki wprowadza:roll:.....będe się upierał przy swoim - jest do niedopracowanie Fiata
tomek500l
31-03-2017, 00:41
Panowie, szukacie wyjaśnienia w gwiazdach a przyczyna jest bardzo prosta.... opiłki z tarcz czy też bębnów obklejają bieżnie ABS, a że układ jest bardzo bardzo czuły to próbuje skalibrować pompę pod odczyty z czujników (nieco zaburzony opiłkami). U mnie był tam tyle pyłu że czujnik ABS zgarniał nadmiar;) po wyczyszczeniu objawy ustały. Z racji że w układnie bębnowym opiłki mają ciężej się wydostać problem powraca szybciej, a przy tarczach może nie występować wcale. Żeby było jasne testowałem moją teze w 500l i nowym Tipo w którym to zanieczyściłem sztucznie bieżnie...i zaczęło dziać się to samo co prze czyszczeniem w 500l;) Tak więc panowie klucz do kół, torx i sprężone powietrze... nie czytajcie bzdurnych rzeczy na forach bo widzę że niektórym się to udziela i popadniecie w paranoje. Do dzieła.
PS W sobotę będę zdejmował bębny żeby sprawdzić jak to tam wygląda po 5tyś km ( przy okazji zmiany opon ) jak nie zapomnę to zrobie fotkę i wkleję z opisem dla tych co na mechanice znają się tak jak ja na komputerach;)
tomek500l ...wrzuć fotki jak bedziesz sciagal koła - pomoże nam to rozwiązać ta zagadke
tomek500l
31-03-2017, 23:53
Jeśli ktoś nie będzie wiedział gdzie jest czujnik i bieżnia to pisać:) po 5tyś trochę tego się nazbierało ale to pewnie część tego co starłem ostatnio bo robiłem to w pośpiechu, teraz przedmucham to powietrzem i będzie git;) ( od tygodnia problem z pompą wystąpił raz na jednym ze zdjęć widać czemu;) ( pył dotykał już do czujnika)
krowka1978
02-04-2017, 00:25
Ciekawe, w GP po 15tyś. takiego syfu nie ma :roll:
tomek500l
02-04-2017, 21:32
Ciekawe, w GP po 15tyś. takiego syfu nie ma :roll:
Wiem kolego... sam miałem gp jeszcze całkiem niedawno;) ale fakt też jest taki że wielkość bębna jest taka sama jak w GP... GP z układem bębnowym waży 1050kg a 500l 1350kg, hamulce dostają bardziej po dupie, a ja osobiści zaobserwowałem iż okładziny są bardzo agresywne i efekt zapylenia gotowy.
PS po ponownym ( już dokładnym oczyszczeniu ) znowu cieszę się absolutnym spokojem od niepokojących manewrów pompy ABS więc teza jak najbardziej słuszna i potwierdzona;)
rafal_rx
03-04-2017, 11:16
1.4l 16V 95KM masa własna to 1250-1290kg (różne wersje instrukcji różnie podają - z 2015r są cięższe). Ja w DR mam 1379kg :!:
krowka1978
03-04-2017, 13:10
Jeśli chodzi o wagę, to jej wartość dla własnego samochodu znajdziecie w wyciągu homologacji :wink:
tomek500l
03-04-2017, 15:40
Panowie szczegóły możemy sobie podarować bo waga jak i kolor lakieru w każdym samochodzie może być inna, fakt jest taki że waży więcej i już.
Co do samego systemu hamulcowego to sterownik ABS jest bardzo wymagający, niby układ hamulcowy taki jak w Doblo ale w 500L centralka zupełnie inna programowo jak i sprzętowo, dlatego też w Doblo opiłki nie stanowi problemu a w 500l już i owszem. No i jeśli chodzi o eksploatacje to bębny zgodnie z planem serwisowym powinny być ściągane co przegląd (15tyś), w sumie tak jak i przy innych producentach samochodów ( np skoda ). Więc ( nie licząc okresu do pierwszego przeglądu kiedy w całym samochodzie wszystko się układa od silnika aż hamulce ) jeśli serwis będzie się ściśle stosował do karty przeglądu to nie będzie żadnych problemów... jednak zdaję sobie sprawę że nawet z serwisami jest różnie... Gdy jeszcze pracowałem na serwisie skody to tylko nieliczni ( np Ja;)) robili pełny przegląd, a większość wyznawali zasadę że papier wszystko przyjmie. Więc radze ogarnąć temat na własną rękę bo tak będzie najpewniej;)
Ja swoj serwis ASO troche pomęczyłem w tym temacie ABS...ale panowie tylko ręce rozkładali nie wiedząc o co kaman. Moze przy najbliższym przeglądzie za moja namową wyczyszcza bębny w ramach gwarancji. Zobaczymy
W moim aucie problem został rozwiązany, wina leżała po stronie łożyska w przednim kole.
Dziwne, mam 1.4 16V, kupione we wrześniu 2016, w chwili obecnej 2700 km przebiegu i nic takiego nie występuje. I nie występowało wcześniej!
czy ja dobrze zrozumiałem, że w przypadku wystąpienia tego szurania ( u mnie słysze coś takiego) należy ściągnąć tylne koła, zdjąć bębny i wyczyścić tę zębatkę ze zdjęć?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.