Zobacz pełną wersję : Fiat stilo 1.9 jtd wymiana silnika - inne czujniki położenia wału, immo
Witam,
padł mi silnik - 1.9 jtd 115 km 2002 rok, zakupiony używany ale z 2004 roku. Niestety okazało się, że silniki te różnią się czujnikiem położenia wału korbowego - w starym był halla w "nowym" jest indukcyjny. I tu jest problem. Czujniki te działają na innych zasadach i silnik nie można uruchomić. Inne są także instalacje elektr. Do nowego silnika zakupiony został od tego nowego silnika tzw. zestaw startowy tj. sterownik, body computer i kluczyk. Niestety wywala car security. Czy ktoś się orientuje co jeszcze może blokować immo?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
dodam jeszcze że nie była zmieniona stacyjka bo przyszła ułamana bez tej kostki, przełożony został więc grot ze starego kluczyka do nowego.
Podstawowe pytanie. Co się dokładnie stało z poprzednim silnikiem??
obróciła się panewka na 2 i 3 cylindrze i uszkodzony został wal korbowy. Do tego padła turbina
Jak wał nie doszło do pęknięcia wału to mogłeś go oddać do regeneracji. podobnie z turbiną. Narobiłeś sobie niepotrzebnie kosztów.
Jak instalacja nie pasuje to nie uruchomisz tego silnika.
Wał jest w takim stanie, że nie nadaje się do regenacji. Instalacje kupiłem razem z silnikiem do tego sterownik, body computer i kluczyk
Wrzuć fotę tego wału. Byłeś w zakładzie zajmującym się obróbką silników?? Mi wał ratowali po zatarciu na trzecim szlifie.
Sam piszesz ze instalacja jest inna wiec posiadanie body i kluczyka niewiele zmienia.
Ile dałeś za silnik??
Ok jutro dodam foto, nie bylem w zakładzie.
To co jeszcze bym potrzebował oprócz instalacji, sterownika, body z centralką i kluczyka?
Za silnik dałem 1000 zł i jest naprawdę w b.dobrym stanie, odpalił mi na plaku
Nie widziałem bloku tego "nowszego" silnika.Moze się da "wkomponować" stary czujnik , podobnie jak w uszkodzonym silniku. A moze przełozyć caly wał + panewki z "nowego" do starego, zachowujac oryginalną instalację. Trochę jest pie...a ,ale wykonalne...
Panewki zawsze nowe. Można dać ze starego wał i zrobić po prostu pierwszy szlif. Nanewki główne i korbowodowe to koszt w sumie ok 180pln.
[QUOTE=intro;264993]Witam,
Jeżeli wywala car security to może da się odczytać błąd,który to powoduje.
Muszę to ugryźć od strony elektroniki.
Muszę to ugryźć od strony elektroniki.
Takie naiwne pytanie.
Czy zakupiony zestaw startowy jest kompatybilny?
Zainteresował mnie ten temat bo kolega też stoi przed wymianą silnika w swoim stilo JTD 2004r. Załatwił motor z Bravo JTD 2001 Będąc pewnym że będzie blok pasował.Tylko to (blok) mu jest potrzebne.Cały osprzęt będzie przekładał swój.Dowiadywałem się w Fiacie i rzekomo bloki są identyczne.Więc w czym problem? Gniazda na ten czujnik są różne? Nie idzie po prostu przełożyć samego czujnika?
Zgłębiałem temat i szukając w internetach ;) dowiedziałem się że czujnik wału różnił się tylko tym ze jeden był z kabelkiem a drugi bez.Czujnik halla to nic innego jak czujnik indukcyjny bo wykorzystuje efekt indukcji do pomiarów.Wiec problem opisany początku tematu musi występować gdzie indziej.
A tobie co się z silnikiem stało że wymieniasz??
Mi nic...Moje jeździ.Kolega też ma stilona i jakiś czas temu zajechał motor.Przyszła pora by Stilo przywrócić do życia.
A nie myśleliście nad remontem??
Uszkodzone są panewki,wał,korbowód i tłok...Chyba za duży koszt.Używane JTD można dostać za przyzwoite pieniądze.
Panewki i wał to nie jest duży problem ale uszkodzony tłok nie wróży nic dobrego.
Zgłębiałem temat i szukając w internetach ;) dowiedziałem się że czujnik wału różnił się tylko tym ze jeden był z kabelkiem a drugi bez.Czujnik halla to nic innego jak czujnik indukcyjny bo wykorzystuje efekt indukcji do pomiarów.Wiec problem opisany początku tematu musi występować gdzie indziej.
Mylisz się kolego, są inne pola magnetyczne. W przypadku czujnika indukcyjnego sygnał musi być przetworzony przez sterownik, a halla daje już gotowy sygnał.
Ja nadal walczę, wyskakuje błąd P0335 - usterka w obwodzie A czujnika położenia wałka rozrządu. Jakieś pomysły?
Jak ten kod błędu to tyczy się czujnika nie rozrządu a walu korbowego. Jesli jest taki błąd to sprawdź wiązkę od czujnika do sterownika silnika. Są jakies sposoby na sprawdzenie samego czujnika. Ale nie jestem zorientowany. A trzecią przyczyną może być ze ten zestaw który masz włożony może miec uszkodzone ecu.
Jak ten kod błędu to tyczy się czujnika nie rozrządu a walu korbowego. Jesli jest taki błąd to sprawdź wiązkę od czujnika do sterownika silnika. Są jakies sposoby na sprawdzenie samego czujnika. Ale nie jestem zorientowany. A trzecią przyczyną może być ze ten zestaw który masz włożony może miec uszkodzone ecu.
Taki opis błędu pokazuje multiecuscan.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.