Zobacz pełną wersję : Doblo ile wytrzyma mocy i momentu.
Sobieski
16-01-2017, 18:12
Witam.
Chciałbym poprawić nieco silnik w swoim Doblo(1.9 Multijet 105km) i moje pytanie na ile wytrzymałe są elementy układu przeniesienia napędu tj. dwu-mas; sprzęgło; półosie; przeguby(czyli wszystko między silnikiem a asfaltem) oraz na ile wydajny będzie układ paliwowy(pompa CR oraz wtryski).
Zależy mi na poprawie a nie upośledzeniu auta , obecnie jest nieco słabe i fakt faktem trochę trzeba by wywrzeć na nim wrażenie(masa ładunku) to i tak jest to za mało z uwagi na fakt że auto będzie woziło i ciągnęło ładunki na granicy tego na co pozwala fabryka to dodatkowo głównie w górach.
A że nie chcę wymieniać przegubów czy dwumasu jak opon z zimowych na letnie toteż pytam czy wiecie na ile wytrzymałe są części w Doblo, ile wytrzymują KM i Nm.
Za wszelkie informację z góry pięknie dziękuję ;)
P.S.
Skrzynia 5 biegowa.
lorak06073
16-01-2017, 18:48
Sam remap pozwoli Ci na około 130 KM. W tych granicach nic nie powinno się dziać złego z podzespołami auta.
Sobieski
16-01-2017, 19:06
Myślałem nad zmianą turbo na GT17, większym intercoolerem oraz ew wydechem który nie będzie przeszkadzał turbinie a pomagał :D
Tyle że zanim to zamontuję chciałbym wiedzieć czy przeguby itp wytrzymają ;)
Sprzęgło, dwumasa i skrzynia są do tego za słabe na dłuższą metę.
U mnie (132 konie, 270 czy 280 Nm) poleciała skrzynia, półosie też średnio to znoszą. O dziwo sprzęgło i dwumasa były ok, pytanie na jak długo ;)
Sobieski
22-01-2017, 21:47
A jaką skrzynie miałeś bo podobno były niektóre wadliwe i co ci w niej padło, jeszcze przeguby jak się mają?
Dodam że moje Doblo ma tylko 71 tyś km najechane a ze względu na wadliwe sprzęgło ma nowy komplet.
Ogólnie liczyłem na zdrowe 150-170KM i 280-310 Nm. I nawet nie po to by się ścigać czy coś tylko ba auto było bardziej elastyczne i "żywe".
miszczu77
23-01-2017, 00:21
Raczej nie licz na za dużo. To, co ma vanish, to raczej max, co można wyciągnąć. Oczywiście sam silnik pozwoli na 150KM bez problemu.
Podobne problemy miałem w multipli, a tam zestaw silnik+skrzynia jest praktycznie taki sam (przeguby są większe).
Przy 150KM i 300Nm sprzęgło i dwumas wystarczają na jakieś 10tys km.
Praktycznie każde podniesienie mocy ponad 120KM wiąże się z mniejszą żywotnością sprzęgła i dwumasu.
Zresztą w wersji 120KM specjalnie zredukowany jest moment. W doblo jest 200Nm, a w alfach i innych fiatach z tym silnikiem jest 250Nm.
Sobieski
23-01-2017, 20:23
Dobra czyli na razie sam wydech ogarnę i robię wirusa.
A na spokojnie skompletuję resztę fantów jak mocniejszy dwumas ale w tedy zamontuję gt20 :devil:
Nie ma sensu ruszać wydechu.
Ogarnij mocniejszy napęd- skrzynia C530, półosie, sprzęgło i koło zamachowe z Fiata Coupe 20vT, później turbo, intercooler i wtryski i robisz 170-180koni.
Jeśli nie ruszysz napędu to tak jak pisałem- sprzęgło/dwumasa/skrzynia/półosie będą padać.
Ja będę niedługo wyciągał z mojego Doblo skrzynię 6-biegową (z dupką z czujnikiem prędkości) z półosiami, lewarek zmiany biegów z podciąganym wstecznym, sprzęgło po przebiegu 3 tys km i koło zamachowe gdybyś naprawdę miał ochotę na podnoszenie mocy.
No i jak pisałem- zaczynasz od wydechu, który w zupełności wystarczy, ale Twoje pieniądze Twoja sprawa ;)
Sobieski
28-01-2017, 22:41
Wydech muszę i tak zrobić co prawda nie zrobię go jeszcze w wersji finalnej ale poprawię go.
Skrzynia c530 ok ale jak wygląda kwestia przełożeń ? To jest osiołek i chcę by był koniem pociągowym a nie chce go upośledzić.
Ogólnie to myślałem o wrzuceniu części z 159 czy też delty twin-turbo łącznie z dwumasem z którego nie chcę rezygnować.
Kwestia przełożeń? Podobne jak w oryginalnej skrzyni.
Ostatnie zdanie to już jakieś bzdury, nie ma sensu tego komentować :D
Sobieski
04-02-2017, 11:14
Te półosie masz dorabiane czy udało ci się z czegoś dobrac ?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.