Zobacz pełną wersję : Fiat Grande Punto Nie działa wspomaganie
Fragokov
16-01-2017, 00:28
Witam
Ostatnio kupiłem Fiata grande punto 1,3 diesel 75 KM multijet, rocznik 2012.
Auto miało niesprawny akumulator, uszkodzony kluczyk. Po wymianie akumulatora na nowy (centra plus 50Ah), i kluczyka na nowy i po uruchomieniu silnika, zaświeciła się kontrolka od wspomagania i przestało działać. W czym może być problem ?
PS; Proszę przenieść temat do punto, bo źle spojrzałem
może być że siada tylko czujnik i mogą być też problemy z silnikiem ktory steruje czujnik.
kszylobryt
16-01-2017, 11:20
Nie ma co gdybać.Najpierw diagnostyka komputerem,a potem można myśleć co dalej.
Spróbuj odpalić auto i wykonać maksymalny skręt w lewo a następnie w prawo kierownicą.
Fragokov
16-01-2017, 18:18
Auto już było odpalone i przejeździłem nim z 30 km i nic nie pomogło, wczoraj jak znów go odpaliłem to przez chwile, wspomaganie działało elegancko, ale później zaświeciłą się kontrolka i bęc.
Nie ma co już zgadywać, podłącz pod komputer i odczytaj kod błędu i go podaj tutaj.
na 99% masz uszkodzone wspomaganie (typowa usterka obok alternatora}
ja miałem taki sam przypadek ,w ASO jest to koszt rzędu 3,5k zet
naprawiłem w serwisie w Rudzie Śląskiej link poniżej
wspomagania.rudasl.pl
Ownestylee
19-01-2017, 00:11
Pada Ci wspomaganie a dokładnie mówiąc czujnik skrętu. Teoretycznie w ASO koszt wymiany ok 2.5-3.5 tyś ze względu że wymieniają całą kolumnę kierowniczą. W praktyce można wymienić czujnik osobno. Koszt czujnika ok 400-450zł plus wymiana i kalibracja max 200zł. Przerabiałem temat, dość powszechne w P2/GP/Panda - wszędzie gdzie siedzi elektryczne wspomaganie. ;) Jak masz pytania to PW.
PHANTOM66
16-03-2017, 03:34
Miałem podobny problem , różnie kombinowałem łącznie z kupnem wspomagania na Allegro. A tu niespodzianka - okazało się , że problem leżał w usterce alternatora, te dwa elementy są ze sobą ściśle związane - wystarczy, że alternator nie ładuje w 100% i już problemy ze wspomaganiem. Radzę sprawdzić alternator. Ja zorientowałem się dopiero po pewnym czasie, gdy zaczęło się terkotanie silnika - po wymianie alternatora (używka - Allegro), rolki napinacza i paska wielorowkowego (pozostawiłem jedynie stare sprzęgło alternatora) problem usiadł :)
Miałem podobny problem , różnie kombinowałem łącznie z kupnem wspomagania na Allegro. A tu niespodzianka - okazało się , że problem leżał w usterce alternatora, te dwa elementy są ze sobą ściśle związane - wystarczy, że alternator nie ładuje w 100% i już problemy ze wspomaganiem. Radzę sprawdzić alternator. Ja zorientowałem się dopiero po pewnym czasie, gdy zaczęło się terkotanie silnika - po wymianie alternatora (używka - Allegro), rolki napinacza i paska wielorowkowego (pozostawiłem jedynie stare sprzęgło alternatora) problem usiadł :)
Dodam od siebie, że również miałem podobną z brakiem wspomagania. Czerwona lampa ładowania i brak wspomagania. Później okazało się, że kabel masowy z podłużnicy do skrzyni się urwał. Jeśli nie masz dolnej osłony silnika to jest to bardzo prawdopodobne. Polecam sprawdzić, bo to pierdoła.
krowka1978
16-03-2017, 15:01
Jeśli nie masz dolnej osłony silnika to jest to bardzo prawdopodobne.
A co ma do tego dolna osłona silnika :?: Ten przewód uszkadza się niezależnie od tego, czy jest osłona, czy jej nie ma. Wadą jest jego konstrukcja. W moim mam płytę, a przewód pękł...
No widzisz człowiek uczy się całe życie, sądziłem, że mi się wykryszył przez brak osłony.
Przepraszam za EOT.
Mnie też zaczyna "drżyć" kierownica. Pod kompem nic nie pokazuje. Zapewne do początek kłopotu. Czy na mazowszu są dobre spece od wspomagań którzy pomogą(nie na chwile) i nie zdzierają grosza?
Co sądzicie o wspomaganie.waw.pl czy dobry mechanik. Parę osób go poleca. Podobno jest dobry i rzetelny.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.