PDA

Zobacz pełn± wersję : Nowe Ducato 290 2016+ 2.3 multijet II 150 Euro 6 opinie



dudus8
15-01-2017, 16:49
Witam,
Mam pytanko:
Posiada kto¶ już może nowe Ducato 290 z silnikiem 2.3 multijet II 150 Euro 6?
Jak się spisuje ten silnik?
Wydaje mi się że chyba lepszym pomysłem jest zakup autka z tym silnikiem niż z 2.3 180km, który może być chyba nieco za bardo wysilony.
Wszelkie opinie mile widziane [emoji1]
Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

caroll
22-01-2017, 14:27
Ale w wersji 180KM może będzie mocniejsza skrzynia biegów, przeguby , dwumasa, hamulce oraz kilka innych wzmocnionych/zmodyfikowanych elementów...
By¶ musiał "zmolestować" kogo¶ na serwisie aby prze¶ledził wszystkie składowe porównuj±c "fiszki" i numery
lub
fiat poland i pytanie na pi¶mie.

rafal_rx
22-01-2017, 20:58
Silnik 2.3 Multijet2 LPEGR 180KM.

Ten silnik zast±pi dobrze znan± jednostkę o pojemno¶ci 3.0 i będzie najmocniejszym silnikiem
w gamie Ducato Euro 6. Charakteryzuje się tak± sam± moc± (177KM) i momentem obrotowym (400Nm), jednak dzięki zmniejszeniu pojemno¶ci jego masa zmniejszyła się o 40 kg w stosunku do silnika 3.0.
W silniku wprowadzono szereg zmian konstrukcyjnych: zastosowano nowe wzmocnione tłoki, wzmocniony wał korbowy oraz łożyska, nowy kolektor wydechowy oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Dzięki temu nowy silnik zużywa nawet o 19% mniej paliwa przy niezmienionych osi±gach w stosunku do jednostki 3.0 MJ.
Silnik uzupełniony jest o znan± ostatni± wersję skrzyni biegów z jednostki 3.0 MJ.

ducato2015
26-02-2017, 12:43
Nie polecam zakupu fiata !!!!!!!!
Serwis po prostu nie istnieje, wszyscy czekaj± do końca okresu gwarancyjnego.
Najważniejsze jest to że w umowie gwarancyjnej jak i w zamówieniu jest zapis który wyklucza przysługuj±ce uprawnienia z tytuły rękojmi za wady fizyczne pojazdu.
&11 paragraf zamówienia.
Jest to powszechna praktyka !!!
Czytajcie warunki umowy gwarancyjnej i dokument zamówienia !!!

wojtf23
26-02-2017, 18:56
Szczerze wolał bym 3.0 niż 2.3. Dlatego wybrałem 3.0. To tak jak z dzisiejszymi silnikami 1.2 czy 1.4TSI a ma 200 koni. Wszystko powysilane a potem silnik szybko pada.

damianio
27-02-2017, 18:38
Nie polecam zakupu fiata !!!!!!!!
Serwis po prostu nie istnieje, wszyscy czekaj± do końca okresu gwarancyjnego.
Najważniejsze jest to że w umowie gwarancyjnej jak i w zamówieniu jest zapis który wyklucza przysługuj±ce uprawnienia z tytuły rękojmi za wady fizyczne pojazdu.
&11 paragraf zamówienia.
Jest to powszechna praktyka !!!
Czytajcie warunki umowy gwarancyjnej i dokument zamówienia !!!

popieram w 100%
Ducato na gwarancji 5 razy wracalo na lawecie do serwisu, czyscili dpfa i kazali jechac - okazalo sie ze padniete sa wtryski ktore zapychaja dpfa

ducato2015
28-02-2017, 21:16
popieram w 100%
Ducato na gwarancji 5 razy wracalo na lawecie do serwisu, czyscili dpfa i kazali jechac - okazalo sie ze padniete sa wtryski ktore zapychaja dpfa

Taki poziom ASO...

Lewy89
04-10-2018, 22:51
Właśnie przesiadłem się z 3.0 180 2010 do nowego 2.3 180. Na pierwszy ogień nie czuć różnicy w mocy. Spokojna jazda i autko idzie dokładnie tak samo. Skrzynia jest dużo lepiej dopasowana w stosunku do poprzednich wersji, biegi i obroty bardziej się nakładają przez co jada jest dużo plynniejsza.
Mniejszy silnik jest nieco słabszy, wyraźnie to czuć na większych wzniesieniach, kiedy chcemy szybko przyspieszyć shifter sygnalizuje zredukować bieg. 3-litrówka nie miała takiej potrzeby. Jednak jeżeli wziąć pod uwagę mniejszą pojemność i bardziej restrykcyjne normy EURO6 to trzeba było gdzieś odzyskać moc "przerobową". Muszę przyznać że nowa skrzynia biegów wkoncu została zaprojektowana tak jak powinna.
Podsumowując stwierdzam że nowy 2.3 jest "spokojniejszy" od poprzedniego 3.0, trzeba tylko nim odpowiednio operować. No i wiadomo jest nowszy.