Zobacz pełną wersję : Ogrzewanie w Tipo
Witam,
czas zacząć tu jakiś nowy temat. Posiadacze silników benzynowych i nie tylko - podzielcie się wrażeniami, jak grzeją wasze samochody - zwłaszcza teraz kiedy są takie niskie temperatury? Jak sprawuje się w tym względzie klimatyzacja (chodzi mi również o sprawność w utrzymywaniu temperatury).
Podczas niskich temperatur grzeją się dobrze i jest ciepło a wręcz gorąco . Panel sterowania działa bez zarzutu . Klimatyzacja nie działa podczas niskich temperatur . Po zimowym uruchomieniu silnika, po chwili z nawiewów leci ciepłe powietrze dzięki grzałce PTC , a jeśli to będzie za mało to można ugrzać 4y - litery włączając ogrzewanie foteli . Generalnie jest OK. choć brakuje ogrzewania kierownicy a ta w czasie - 20 stopni była zimna jak cholera .
JackTheNight
16-01-2017, 10:48
Według mnie również ogrzewanie jest bardzo sprawne. BArdzo szybko robi się ciepło w kabinie.
Nie ma nad czym się tu rozpisywać, po prostu ogrzewanie jest rewelacyjne.
Kurtka leży na tylnym siedzeniu a ja jak panicho w cieplutkim aucie śmigam po polskich zimowych drogach. Czasami przesiadam sie do Fiat brava i już czuję w środku auta że faktycznie jest zima he he ;)
Świetne wiadomości, przypuszczam, że sprawność ogrzewania zależy do silnika - większy benzyniak (1.6) pewnie grzeje lepiej i szybciej niż 1.4 :smile:, niestety pożałowałem na PTC :tongue
Potwierdzam, zero na zewnątrz, obieg wewnętrzny, przejadę niecałe 2km, wskazanie na desce pokazuje, że silnik łapie temperaturę, a z nawiewów przy pełnej temp leci przyjemne ciepełko! Bardzo szybko łapie temp. roboczą, Ogrzewanie jak i klima działają wyśmienicie.
ZAFFERANO
19-01-2017, 18:20
Jak się przesiądę za dwa tygodnie z CC700 to na 1000% narzekał nie będę :P Teraz to mi nogi marzną w Cintku :D
Nie wiem czy ktoś z was miał kiedyś Palio Weekend 1.6 103KM - to dopiero grzało, przy minus 30 można było mieć +30 w środku. Ale to było auto na Rosyjskie zimy to takie nasze -30 to dla niego było nic, szkoda tylko, że nie miał klimy...
Czlowiek
25-02-2017, 21:46
Witam. A jak z nawiewami na tył? Czy są na nogi bo środkowych na tunelu to nie widziałem...
JackTheNight
25-02-2017, 22:16
Witam. A jak z nawiewami na tył? Czy są na nogi bo środkowych na tunelu to nie widziałem...
Jest nadmuch na nogi.
Tak, są na tył. Pod fotelami są nawiewy
tedybear
02-03-2017, 22:56
Rany nawet nie wiedziałem że nasze fotele maja nawiewy na nogi pasażerów na tyle.
Ale musimy ustawić na klimie nawiew na nogi?
To nie fotele. Kanały są w podłodze. Zajrzyj sobie.
tedybear
03-03-2017, 00:20
Muszę zobaczyć. A jak mam dywaniki gumowe to nie będą one zasłaniały? I czy musi być nawiew na nogi ustawiony czy niezależnie od ustawień leci powietrze tymi kanałami?
Muszę zobaczyć. A jak mam dywaniki gumowe to nie będą one zasłaniały? I czy musi być nawiew na nogi ustawiony czy niezależnie od ustawień leci powietrze tymi kanałami?
Powietrze leci tamtędy przy nawiewie ustawionym na nogi. W innych pozycjach być może również, ale słabo. Na pierwsze pytanie odpowiesz sobie sam jak zajrzysz ;-)
krowka1978
03-03-2017, 07:18
Działają tylko z nawiewem na dół. W GP tak jest, w 500X tak jest, więc w Tipo też. Inaczej być nie może, bo bez sensu jest pchanie innego powietrza niż ogrzane - prawa fizyki.
Na aledrogo pojawiła sie grzałka do tipo za 80zl plus wysyłka. Po analizie wyszło ze montuje sie ja nad nagrzewnica (po lewej stronie nóg pasażera jest na nią miejsce) problem polega na tym czym ja wykarmić. Wtyczki nie umiem znaleźć (za zimno na leżenie i macanie). O schemacie chyba nie ma co marzyć a na zdjęciach widać ze przychodzi do niej kilka przewodów. No i nie wiem czy warto. Na gwarancji wiele z elektryką nie można grzebac
JackTheNight
20-04-2017, 00:44
Na aledrogo pojawiła sie grzałka do tipo za 80zl plus wysyłka. Po analizie wyszło ze montuje sie ja nad nagrzewnica (po lewej stronie nóg pasażera jest na nią miejsce) problem polega na tym czym ja wykarmić. Wtyczki nie umiem znaleźć (za zimno na leżenie i macanie). O schemacie chyba nie ma co marzyć a na zdjęciach widać ze przychodzi do niej kilka przewodów. No i nie wiem czy warto. Na gwarancji wiele z elektryką nie można grzebac
Cena super, też się zastanawiam nad nią.
Schematów jeszcze nie ma (kiedyś będziemy je też mieć), ale na dzisiaj jak nie ma wtyczki pod deską aby to podłączyć, to nie ma sensu chyba kupować.
Do tego trzeba to aktywować w body computerze, nawet w AlfaOBD jest opcja włączenia nagrzewnicy PTC - także temat otwarty, jak się coś dowiem to dam znać.
Cena innych grzałek jest w granicach 15-50 ale tu sprzedają praktycznie nówkę. W przypadku braku wtyczki nie wiem czy jest sens z body sie bujać, myślałem o dołożeniu włącznika na tej srebrnej listwie, moze z dodatkiem warunku praca wentylatora by nie stopić przez przypadek czegoś. Ale to po gwarancji
Jeśli druciarstwo to koniecznie z warunkiem pracy dmuchawy na minimum 3 biegu i przez przekaźnik z odpowiednim zapasem amperażu. Same kable też wypadałoby ciągnąć bezpośrednio z akumulatora.
Przydała by sie chociaż informacja jakiej mocy ta suszarka jest, wtedy wiadomo co i jak rozplanować.
Najlepiej byłoby aby ktoś kto to ma sprawdził który to bezpiecznik i jakiej wartości. Bezpieczniki dobiera się z około 15-20% zapasem więc łatwo policzyć jaka to moc. Spodziewam się bezpiecznika 50A czyli załóżmy 45A pobiera nagrzewnica co da nam 540W mocy. Do prądu 45A należałoby pociągnąć przewód 10mm^2 żeby było to bezpieczne, ewentualnie można by pokusić się o 6mm^2, ale to wartość na granicy
Kilka przewodów, które widać na zdjęciach moze sugerować poszczególne sekcje dołączane wraz ze wzrostem prędkości wentylatora. Co bylo by całkiem spoko o ile idzie uzskać te informacje z pokrętła (przy samodzielnej podpince pod aku)
Z dołączaniem kolejnych sekcji nie ma problemu żeby to zrealizować, podeślij proszę foto tej nagrzewnicy.
Nagrzewnica FIAT TIPO II 16r NAGRZEWNICA ELEKTRYCZNA A52103500 (6730256566) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/fiat-tipo-ii-16r-nagrzewnica-elektryczna-a52103500-i6730256566.html)
Mieszalnik Nagrzewnica klimatronic FIAT TIPO II 15-> (6640446156) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/nagrzewnica-klimatronic-fiat-tipo-ii-15-i6640446156.html) (prawe dolne zdjęcie)
Z tego za wiele wywnioskować się niestety nie da, w każdym razie jest to do zrobienia
Ale widać gdzie jest i jest na nia miejsce w naszych autkach, tyle ze zaślepione.
Przydały by sie zdjęcia kogoś kto ma PTC zdjęcia bezpieczników i przekaźników.
JackTheNight
20-04-2017, 14:44
Tutaj zdjęcie złącza nagrzewnicy PTC: ()
http://i.ebayimg.com/images/g/IOsAAOSwLF1X8KMa/s-l1600.jpg
Jak widać grube Styki, z poprzednich zdjęć widać, że grube przewody, czyli
jest to zasilanie poszczególnych sekcji grzałki.
A to by oznaczało, że orginalnie muszą być przekaźniki od sekcji grzałek, które załącza Body Computer.
W takim razie wychodzi na to, że dorobić coś takiego to nie problem
4 prędkości wentylatora plus masa. Masz dojścia do tych grzałek? Cena? Omomierzem by fajnie bylo je zmierzyć to byśmy moc znali. A kostka jak by sie trafiła to juz pełna profeska by była.
marwil73
03-05-2017, 19:09
Koledzy warto wydać dodatkowo te 550 zł na tą nagrzewnice PTC,czy to po prostu zbędny gadżet i lepiej wydać te kasę na co innego,bo z tego co widzę to nikt tego sam jeszcze nie zamontował i podpiął pod zasilanie. Napisze że mieszkam na śląsku i ni ma tu takich bardzo ostrych zim ale w moim obecnym autku udało mi się porysować szybę,a tej zimy temperatura spadła nawet do ok -30 stopni .
Pozdrawiam
Mariusz
tedybear
03-05-2017, 20:04
U mnie w Szczecinie mrozów nie ma i autko szybko się nagrzewa więc dla mnie to zbytek. Ale Koledzy ma południu bardzo sobie chwalą
krowka1978
03-05-2017, 22:15
Polecam zakup PTC. W zimę olbrzymia różnica w szybkości nagrzewania.
Po kilku latach walki w starym aucie ze szronem na szybach dosłownie MARZYŁEM aby mieć PTC. Jak kupiłem Tipo i z nad morza wyjechałem w góry na 3 tygodnie ( a była zima ) to powiem tylko że decyzja o zakupie była na 5 :)
Jak wygląda procedura włączania PTC? Czy to jest automat, czy włącza się po włączeniu ogrzewania?
Jak wygląda procedura włączania PTC? Czy to jest automat, czy włącza się po włączeniu ogrzewania?
W bravo jest centralka która włącza sama przy spełnieniu określonych kryteriów (napięcie aku, obroty, temperatura itp). Tam są dwie grzałki 250 i 500 W i są odpowiednio załączane. Pewnie w tipku podobnie.
W bravo same grzałki da się zamontować w nagrzewnicy samemu (jest tam dedykowane miejsce tylko zaślepione), gorzej właśnie ze sterowaniem.
Nie wiem jakie jest aku czy ma taką samą pojemność bo takie grzałki mocna dają mu w dupę - 62 ampery to nie mało.
krowka1978
09-08-2017, 11:45
Procedura włączenia PTC (w przybliżeniu, nie podali dokładnych temperatur), opisana jest w instrukcji. Inaczej to wygląda w manualnej klimie, inaczej w automacie.
Warunkiem w manualu jest ustawienia temperatury na maks i odpowiednia niska (czyli nieokreślona) temperatura zewnętrzna - wyłączy się po nagrzaniu płynu. W automacie samo się dzieje w zależności od temperatury zewnętrznej i nagrzania płynu chłodzącego silnik. Czyli PTC działa do momentu podgrzania płynu chłodniczego, nie cały czas :!:
Centralka steruje mocą w zależności od zapotrzebowania na prąd.
gilbert3
04-10-2017, 22:51
Koniec końców nie zamówiłem PTC, ponieważ zanim się zorientowałem, że może warto - już nie było takiej możliwości.
Jestem jednak bardzo pozytywnie zaskoczony prędkością nagrzewania się silnika T-Jet, zimą pewnie będzie gorzej, ale to nie zmienia faktu, że w porównaniu do poprzednich aut ten silnik nagrzewa się błyskawicznie. W dieslu uważam, że to powinna być pozycja wyposażenia wręcz obowiązkowa.
tomek4832
05-10-2017, 00:29
W dieslu uważam, że to powinna być pozycja wyposażenia wręcz obowiązkowa.
W HB i SW w dieslu jest w standardzie ;)
Ktoś ma może już jakieś uwagi i spostrzeżenia co do działania PTC?
Sam to zamówiłem, licząc na to że nie będę musiał skrobać szyb :)
tedybear
11-10-2017, 21:09
Biorąc pod uwagę u mnie w paprykarzowni iż nie ma zim nie kupiłem pct pod naciskiem także sprzedawcy.
Mam u siebie. Co prawda skrobania nie było jeszcze ale po minucie od włączenia ogrzewania leci cieplutkie powietrze :-) silnik zimny a w aucie gorąco. polecam.
Grzałka ptc grzeje płyn czy powietrze?
PTC to taka farelka. Zasilana jest elektrycznie, niezależna od układu chłodzenia.
Ma to kapitalne znaczenie w zimie, jeśli auto stoi pod chmurką. Daje od razu cieple powietrze na zamrożone lub zaparowane szyby.
Nie zabiera ciepła z rozgrzewającego się silnika, który przez to szybciej się zagrzeje. To szczególnie ważne gdy jeździ się np. do pracy, na krótkie dystanse.
.
W przypadku automatycznej klimy steruje automatyka. W przypadku manualnej PTC włącza się po ustawieniu pokrętła temperatury na max. PTC włącza się, gdy temperatura zewnętrzna jest "niska", według instrukcji. W rzeczywistości, np. w 500X przekaźnik do PTC słychać już przy 15st.C.
PTC w instrukcji:
28272
Przepraszam szukanie tak bardzo boli?
Siemano. Wiecie co, chyba kupie kompletna nagrzewnice z PTC i sprawdze czy podejdzie to podlaczyc pod Tipo tipo. Wiem ze z tempomatem nie poszlo, ale trzeba walczyc :)
Najwyzej postawicie mi piwko na zlocie za szczere checi i wydane pieniadze :)
PS Nie chce ktos kupic kierownicy do Tipo z tempomatem? Podobno wystarczy w kompyterze aktywowac i dziala. :D
Siemano. Wiecie co, chyba kupie kompletna nagrzewnice z PTC i sprawdze czy podejdzie to podlaczyc pod Tipo tipo. Wiem ze z tempomatem nie poszlo, ale trzeba walczyc :)
Najwyzej postawicie mi piwko na zlocie za szczere checi i wydane pieniadze :)
PS Nie chce ktos kupic kierownicy do Tipo z tempomatem? Podobno wystarczy w kompyterze aktywowac i dziala. :D
Najważniejszy sterownik/centralka. A po drugie po kiego wydawac kasę na cała nagrzewnice jak są PTC do montazu na węża w różnych wariantach mocy. Wymiana nagrzewnicy= rozbiórka całego kokpitu. W bravo wystarczyło wyciąć dziurę i grzałki wsadzić (nie wiem czy demontaż był konieczny ale coś mi świta że nie)
Też lubię pogrzebać ale moja dobra rada -wybebeszanie nagrzewnicy - odpuść.
kartonik
02-11-2017, 10:27
Ja bym się zastanowił nad koniecznością dokładania PTC do silnika benzynowego. Poprzedni samochód to był diesel i tam na krótkich odcinkach (a takich było najwięcej) przy ujemnych temperaturach, zawsze miałem niedogrzaną kabinę. Teraz mam benzynę i jest niebo a ziemia, przejadę kilometr i już czuję ciepłe powietrze z nawiewów.
krowka1978
02-11-2017, 10:44
Ja bym się zastanowił nad koniecznością dokładania PTC do silnika benzynowego. Poprzedni samochód to był diesel i tam na krótkich odcinkach (a takich było najwięcej) przy ujemnych temperaturach, zawsze miałem niedogrzaną kabinę. Teraz mam benzynę i jest niebo a ziemia, przejadę kilometr i już czuję ciepłe powietrze z nawiewów.
Widzisz, z PTC nie trzeba przejechać 1km, zanim na mrozie coś cieplejszego poleci z nawiewu, bo wystarczy maks. 30s przy -20stC, żeby ciepełko leciało. Jak ktoś nie ma PTC, to nie wie o czym mówi/pisze, albo tłumaczy sobie w swoisty sposób jego brak, albo rozsądnie podjął decyzję wiedząc co traci.
kartonik
02-11-2017, 10:51
Wiadomo, że lepiej mieć. Ale ja się tylko pytam czy warte to jest rzeźby w samochodzie na gw.
Nie wiem czemu ale T-jet nagrzewa się szybciej niż wolnossak. Nie chodzi nawet o ciepło z nawiewu bo po tych kilku latach nagrzewnica w alfie straciła swoją sprawność ale o samą temperaturę płynu. Może przez turbo a może przez te osłony pod silnikiem.:confused:
BTW Ma ktoś "Active Grill Shutter"(aktywna przysłona chłodnicy). Bo jest coś takiego w tipku ale nie wiem na jakie rynki
krowka1978
02-11-2017, 11:05
Może przez turbo a może przez te osłony pod silnikiem.
Na szybsze nagrzewanie ma wpływ osłona pod silnikiem. Do tego turbina również, bo w benzynowych jest chłodzona cieczą.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Wiadomo, że lepiej mieć. Ale ja się tylko pytam czy warte to jest rzeźby w samochodzie na gw.
Na oryginalnych częściach wyjdzie drożej niż dołożenie w fabryce. Do tego nie wiadomo jeszcze jaką rzeźbę trzeba zrobić. Trudno powiedzieć.
Nie wiedziec czemu przy ElPiDŻi nie dało się zamówić nagrzewnicy. Ale mała zagwozdka jest. Czy ta nagrzewnica nagrzewa płyn czy tylko powietrze. Bo np wśród używek części jest np PTC z Freemonta i jest to spirala umieszczana w strumieniu powietrza (np.wiele francuzów to ma ). A inna filozofia to grzałki przypominające świece wstawione w obieg chłodzenia i grzejące płyn. Jak to jest w Tipo? Bo cos mi się zaczyna wydawać że w odróznieniu od bravo jest tak jak w Freemoncie.
krowka1978
02-11-2017, 11:34
PTC nagrzewa powietrze.
PTC nagrzewa powietrze.
Właśnie do tego doszedłem studiując forum alfy. I mały edit: w bravo jest tak samo a zaślepione jest to miejsce w obudowie gdzie wsadza się ten grzejnik. Czyli samego silnika szybciej się nie zagrzeje i z obiegiem wodnym nie ma to nic wspólnego. Tym samym nie ma nic wspólnego z ogrzewaniem reduktora od LPG więc czemu tego nie ma w fabrycznym gazie tego nie wiem.
Tak czy inaczej info dla założyciela wątku: żeby wymienić nagrzewnicę a nawet dołożyć do niej grzałkę używkę trzeba zrobić coś takiego (fotka 1):
Dochodzi jeszcze wspomniane na początku sterowanie.
Więc albo grzałki na rurkach albo piecyk za 30 zł( fotka 2) spokojnie odmrozi szyby.
BTW Ma ktoś "Active Grill Shutter"(aktywna przysłona chłodnicy). Bo jest coś takiego w tipku ale nie wiem na jakie rynki
To jest w pakiecie ECO, ale dostępne tylko dla ropniaków.
kartonik
02-11-2017, 14:29
Właśnie do tego doszedłem studiując forum alfy. I mały edit: w bravo jest tak samo a zaślepione jest to miejsce w obudowie gdzie wsadza się ten grzejnik. Czyli samego silnika szybciej się nie zagrzeje i z obiegiem wodnym nie ma to nic wspólnego. Tym samym nie ma nic wspólnego z ogrzewaniem reduktora od LPG więc czemu tego nie ma w fabrycznym gazie tego nie wiem.
Tak czy inaczej info dla założyciela wątku: żeby wymienić nagrzewnicę a nawet dołożyć do niej grzałkę używkę trzeba zrobić coś takiego (fotka 1):
Dochodzi jeszcze wspomniane na początku sterowanie.
Więc albo grzałki na rurkach albo piecyk za 30 zł( fotka 2) spokojnie odmrozi szyby.
Czyli tak jak sądziłem - rzeźba :powieszony:
PS Nie chce ktos kupic kierownicy do Tipo z tempomatem? Podobno wystarczy w kompyterze aktywowac i dziala. :D
Wracając jeszcze do tego powyżej: Taka kiera może się przydać ale nie do tempomatu a do sterowania radiem (bo zapewne ma odowiednie przyciski). Są na forum osoby które chciałyby to dołożyć. Uważałem patent z guzikami z tyłu kierownicy za kretyński ale teraz przyznam że jest super.
Do tego turbina również, bo w benzynowych jest chłodzona cieczą.
Na pewno cieczą a nie olejem?
Na pewno cieczą a nie olejem?
Jest chłodzona olejem, chociaż olej to w sumie ciecz :D więc można uznać odpowiedź :P
krowka1978
02-11-2017, 16:14
Jest chłodzona również płynem chłodniczym (nawet nie wiem skąd mi wpadło słowo "ciecz", a nie wyrażenie "płyn chłodniczy"), sam olej w benzynie (skrót myślowy) to do smarowania łożyska ślizgowego, aniżeli chłodzenia - znacznie wyższa temperatura spalin :!: Dużo nie trzeba żeby to zobaczyć :tongue Do korpusu turbiny dołączone są przewodu z układu chłodzenia. W benzynach normalne rozwiązanie, w "dizlach" rzadkość.
JackTheNight
06-11-2017, 09:58
Co do dołożenia nagrzewnicy PTC to :
To jest będzie bardzo skomplikowana operacja.
Jak już tutaj pisano są trzy sekcje, każda po 250W. Razem 750W, załączane 250W lub 500W lub 750 W.
Nie ma kabli od skrzynki bezpieczników pod maską doprowadzonych do wnętrza auta.
Nagrzewnicą PTC steruje specjalny moduł w przypadku manualnej klimy,
lub w przypadku automatycznej klimy steruje nagrzewnicą PTC sama klimatyzacja.
Do tego dochodzi aktywacja w body computerze funkcji nagrzewnicy PTC.
Sterowanie sekcjami nagrzewnicy odbywa się za pomocą dwóch przekaźników - których też nie ma.
Normalnie nagrzewnicę PTC i przekaźniki są umiejscowione po stronie kierowcy :
PTC z automatyczną klimatyzacją :
29871
i schemat :
29873
PTC z manulaną klimatyzacją :
29872
i schemat :
29874
gdzie :
M001 - Body Computer
H001 - stacyjka
B001 - skrzynka bezpieczników pod maską
T30 - gniazdo pod przekaźnik - widać ze schematów że jest na stałe zrobiona zworka
J036 i J037 - przekaźniki sterujące sekcjami PTC
O025 - nagrzewnica PTC
M070 - sterowanie z automatycznej klimy
M075 - sterowanie z modułu PTC w przypadku klimy manualnej
Czyli jak już sie w to bawić to wziąć nagrzewnicę od automatycznej klimy z serwami, dobrać panel (to akurat jest najtańsze) i zrobic PTC + automat. Rentowność takiej imprezy znacznie wzrasta jak ktoś nie ma nic przeciwko i chciałby mieć automatyczną klimę.
Kable można przeciągnąć w oryginalnej wiązce przez grodź silnika. jeszcze dokupić czujniki chyba temp wewn i nasłonecznienia.
Ceny uzywek: 450-500 zł nagrzewnica +80 zł PTC + 120 zł panel + czujniki
Ceny uzywek: 450-500 zł nagrzewnica +80 zł PTC + 120 zł panel + czujniki
Zestaw fabryczny "tylko" 550, ja zamówiłem i mam nadzieje że się będzie dobrze spisywał.
No ale ja piszę o opcji zmiany klimy na automatyczną. Wtedy to jeszcze jest może jakiś sens dłubać jak ktoś taką chce (ja akurat nie jestem fanem). Wtedy trzeba by dopłacić 2400+550=2950 a na wspomnianych powyżej gratach za 700 +dwa czujniki i przewody. Realnie ok. 2 tys. zł zysku za dniówkę roboty, może dwie pod warunkiem że ktoś to lubi. To raczej wskazówka dla załozyciela wątku który chce upgradować Tipo Tipo.
Dziś rano startowałem przy 2 stopniach, na LPG przełaczył się z mapą w ręku po 650 metrach i juz był letni nawiew. Nie jest źle
Zestaw fabryczny "tylko" 550, ja zamówiłem i mam nadzieje że się będzie dobrze spisywał.
Będzie Pan zadowolony :lol::food:
Siemanko, wiem że znowu spowodowałem ostrą dyskusję :)
Chciałem zakupić nagrzewnicę, rozszyfrować jej podłączenia i oddać (mamy 14 dni :D)
No ale skoro JackTheNight wrzucił schemki to po co sobie życie komplikować :)
A teraz wam powiem co bym zrobił aby wszystko grało :)
Podłączył bym to tak:
I bieg went. - 250W PTC
II bieg went. - 500W PTC
III i IV bieg went - 750W PTC
Teraz mała zagwozdka
Muszę zobaczyć czy mój panel sterowania klimą ma wyprowadzenie styku który sygnalizuje, jak ma sprawa ułatwiona, jak nie to zawszę mogę się podpiąć pod sygnał ogrzewania tylnej szyby, zwykle jej używamy gdy chcemy autko rozmrozic :)
Co do odłączania systemu jak silnik się nagrzeje - żaden problem, w pobliżu są rurki nagrzewnicy wodnej - wystarczy do rurki przyczepić termostacik co przy 50 st. C będzie rozłączał układ PTC.
Cały układ z przekaźnikami powinien kosztować nie więcej niż 100 PLN,
Tak sobie liczę ampery w myślach:
250W - 20 A
500W - 41A
750W - 63A - duuuużo.
Chyba nie będę używał pełnej mocy, przy aku jest dostępny bezpiecznik 50A - i 500W będzie spoko.
Kabel do haka już puszczałem wiec jeden dodatkowy nie zrobi różnicy :)
Miejsce na PTC w zwykłej nagrzewnicy jest, wystarczy zdjąć zaślepkę.
JackThiNight - dzięki za schematy, zaraz walczę z tematem -masz może info jaki jest alternator w 1.4 ?
No to teraz alledrogo i zamawiamy grzałeczkę :)
NO i kupione, jutro pędze chłopaki na Litwę, odezwę się w weeken, grzałka już na pewno będzie.
JackThiNight - dzięki za schematy, zaraz walczę z tematem -masz może info jaki jest alternator w 1.4 ?
Ciekawe czy PTC jest mocniejszy alternator i akumulator? Choć podejrzewam że chyba nie.
Wiesz 60 A to w sumie nie tak dużo, spodziewam się że i tak w Tipo jest co najmniej 120A alternator.
krowka1978
07-11-2017, 13:43
Podłączył bym to tak:
I bieg went. - 250W PTC
II bieg went. - 500W PTC
III i IV bieg went - 750W PTC
Teraz mała zagwozdka
Muszę zobaczyć czy mój panel sterowania klimą ma wyprowadzenie styku który sygnalizuje, jak ma sprawa ułatwiona, jak nie to zawszę mogę się podpiąć pod sygnał ogrzewania tylnej szyby, zwykle jej używamy gdy chcemy autko rozmrozic
Co do odłączania systemu jak silnik się nagrzeje - żaden problem, w pobliżu są rurki nagrzewnicy wodnej - wystarczy do rurki przyczepić termostacik co przy 50 st. C będzie rozłączał układ PTC.
Zgodnie z tym co napisałeś PTC będzie działało zawsze przy włączonej wentylacji, dopóki rura płynu chłodniczego nie nagrzeje się do 50stC, czyli również gdy nie ma potrzeby grzania, a potrzebne jest chłodzenie :)
Alternator jest 90 A, 120 A w niektórych dieslach z inteligentnym ładowaniem.
60 A - kawał porządnego przewodu potrzeba.
Co do sterowania jeśli już ma byc uproszczone (bez badania stanu aku itp.)-dodałbym jakąś krańcówkę na pokrętle od temperatury nawiewu żeby działało jak jest ustawiona na grzanie.
Analogiczny patent (nie wiem czy akurat krańcówka czy coś innego) jest fabrycznie przy kierunku nawiewu włączając klimę gdy się ustawia nawiew na szybę.
Szymon1988
07-11-2017, 16:43
No ale ja piszę o opcji zmiany klimy na automatyczną. Wtedy to jeszcze jest może jakiś sens dłubać jak ktoś taką chce (ja akurat nie jestem fanem). Wtedy trzeba by dopłacić 2400+550=2950 a na wspomnianych powyżej gratach za 700 +dwa czujniki i przewody. Realnie ok. 2 tys. zł zysku za dniówkę roboty, może dwie pod warunkiem że ktoś to lubi. To raczej wskazówka dla załozyciela wątku który chce upgradować Tipo Tipo.
Dziś rano startowałem przy 2 stopniach, na LPG przełaczył się z mapą w ręku po 650 metrach i juz był letni nawiew. Nie jest źle
Jesteś w stanie sprawdzić, jak jest ustawiony komp lpg, przy jakiej temperaturze płynu chłodniczego przechodzi na gaz?
Niestety nie alfaobd nie widzi centralki gazowej. Chyba ze bede jaechal z lapkiem i dokladnie w tym momwncie odczytam. Moze w wolnej chwili. Ale przelacza mi sie szybciej niz wolnossacy z brc ustawionym na 25 stopni
Szymon1988
07-11-2017, 18:10
Faktycznie 650 m przy 2 stopniach, to bardzo dobry czas. Na wyswietlaczu nie ma dokladnej informacji, jaka jest w danej chwi temperatura plynu chlodniczego? W jakims temacie chyba się spotkałem z taką informacją, tylko nie wiem czy dotyczyło to 1.4 t_jet z lpg. No ale to mniejsza o to, jak mowisz ze szybko sie przełącza, to mnie cieszy.
kartonik
07-11-2017, 18:10
Alternator jest 90 A, 120 A w niektórych dieslach z inteligentnym ładowaniem.
W T-Jetach z S&S też jest chyba alternator 120 A.
Fabrycznie tjet z lpg nie montuje w ogóle ptc pisze to nawet w cenniku.
Maniek_wroc
07-11-2017, 19:17
Niestety nie alfaobd nie widzi centralki gazowej. Chyba ze bede jaechal z lapkiem i dokladnie w tym momwncie odczytam. Moze w wolnej chwili. Ale przelacza mi sie szybciej niz wolnossacy z brc ustawionym na 25 stopni
Bardzo szybko się przełącza na gaz ...jak na wyświetlaczu temp. płynu pojawi się pierwsza kreska na dole skali temperatury następuje przełączenie ... jak odpalam rano w garażu to przy aktualnych temperaturach od razu po odpaleniu mam jedną kreskę na wyświetlaczu i od razu przełącza mi na gaz .... a termometr pokazuje temp. otoczenia 17stopni ....dla porównania w instalacji BRC w moim wolnossącym ( który stoi w tym samym garażu) muszę przejechać około 1 km aby takie przełączenie nastąpiło ...ale tam mam ustawione na 35stopni.
W T-Jetach z S&S też jest chyba alternator 120 A.
Jack wrzucil kawalek dokumentacji. Tam jedynie tjet na kraje zimne ma 120 A i etorq ma 150A . pozatym diesle Ale tam nie ma w ogole tjeta z SS wymienionego
kartonik
07-11-2017, 20:25
Można by założyć, że T-Jet z S&S będzie miał te 120A, bo ma czujnik ibs stanu naładowania akumulatora przewidziany dla inteligentnego alternatora.
Dokumentacja raczej nie jest kompletna, bo np. brakuje tam silnika 1.4 16V.
JackTheNight
07-11-2017, 20:57
Jeśli chodzi o alternatory to wygląda to tak :
29885
A akumulatory tak :
29886
No i wszystko jasne. Jack powinien dostac forumowa nagrode ;-)
Szymon1988
07-11-2017, 22:56
Ciekawe dlaczego pojemność i natężenie aku jest mniejsze w t-jecie z lpg, od t-jeta bez lpg.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Aa dobra, pewnie chodzi o wyzej wspomniany system S&S
Z tą krańcówką super pomysł, jest akurat miejsce żeby to tam wstawić :)
Mam drukarke 3D więc w razie co mogę sobie dodrukować mocowanie do takiej krańcówki.
Co do prądu 60A, żadna filozofia, masa z ramy a plus to kabel 10mm2 wystarczy spokojnie (z tego co pamiętam to 8A na 1mm2 jest dla obciążenia ciągłego czyli minimum 6h).
Tylko że wbudowany bezpiecznik przy aku jeden ma 30A druki 50A - trzeba będzie podmienić na 70A.
Na dole jest wtyczka więc spokojnie się można wpiąć pod każdy pin co odpowiada za bieg wentylatora.
Dzięki za wszystkie rady :)
https://yagi.pl/termostat-40-stopni-250v-5a-do-sterowania-wielkim-wentylatorem <- Ale fajny znalazłem termostat do odłączania ptc :)
Tinio chyba mam good newsa. Prawdopodobnie nie trzeba rozbierac pol samochodu. Cos mi mowi ze to podejdzie bez wiekszego problemu. Ten prostokatny ksztalt pod tym z biala kreska to chyba to miejsce. Wystarczy chyba to wyciac. I tak cos bylo w bravo ale poszukaj. Jest na jakims innym forum (znajdziesz przez googla) ale zeby zobaczyc foty trzeba sie zalogowac mi sie nie chcialo.Dostep po zdjeciu jednej oslony.
Chyba wiem tez czemu tjety z lpg nie maja. Jak wynika z postu Jacka w tjecie z lpg jest aku 50ah bo niema start stopu.
marx30
dokładnie, już zdejmowałem tą osłonę dlatego dokładnie wiedziałem że podejdzie i nie trzeba wymieniać całej nagrzewnicy (co z reszta wiązało by się ze sporym kosztem nabicia klimy).
Wystarczy że wytnę tą zaślepkę co jest na zdjęciu (jest maźnięta żółtą kredką - zaraz pod tym z białą kredką co jest zapewne nagrzewnicą) i można montować :)
Co do schematów dostarczonych przez JackTheNight - widać tam że przy PTC jest 6 podłączeń na 3 grzałki - tymczasem ja mam w grzałce tylko 5 pinów.
Zaraz ide do garażu i miernikiem sprawdzę który idzie do czego i podam napięcie z zasilacza tak z 5V żeby zobaczyć który co grzeje - ale po mały żeby nic nie uwalić :)
Co do zasilania na schemacie jest to na 2 przekaźnikach czyli pewnie jest tak - małe grzanie to piwerszy przekaźnik co grzeje 250W, średnie grzanie do drugi przekaźnik i grzanie 500W a potem na dwa przekaźniki 750W.
Jako że mam pełno przekaźników 30A i gniazd do nich to zrobię to sobie na 3 przekaźnikach i dodatkowo dam na każdą sekcję bezpiecznik osobny (na każdą z 3 grzałek) no i jeszcze bezpiecznik główny 70A przy aku.
Termostaty już przyszły - nie zwróciłem uwagi że one po osiągnięciu temperatury 40 stopni się zwieraja - czyli odwrotnie niż chciałem - ale nie ma problemu, mam miniaturowe przekaźniki to sobie po prostu odwrócę sygnał na parze styków NC albo kupie nowy termostat - w sumie cena 4 zł nie jest duża :)
Kurcze właśnie pomierzyłem rezystancje :) muszę się dokładnie do tego przyłożyć, wygląda jakby wszystkie piny były ze sobą połączone więc grzałki są ze sobą połączone :)
Do boju z zamarzniętymi szybami :D
JackTheNight
11-11-2017, 14:02
Wyciągnąłem schemat grzałki PTC z Tipo HB/SW i tutaj widać, jakby to była ta sama grzałka co u ciebie 5 pinów i ma takie same cyfrowe oznaczenia pinów 1 2 3 4 5:
29934
U ciebie ta grzałka PTC co kupiłeś też ma oznaczenia cyfrowe pinów 1 2 3 4 5.
Piny 2 i 4 to masa, a 1, 3, 5 to zasilanie sekcji grzałek.
To już teraz chyba będzie jasne jak podłączyć grzałkę PTC :)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dostep po zdjeciu jednej oslony.
I to zdjęcie jest od strony nóg pasażera ?
Tak to jest zdjęcie od strony nóg pasażera, trzeba wsunąć palce pod dolną część osłony i pociągnąć do siebie - wtedy ta osłona od strony tyłu pojazdu odczepi się, potem wystarczy przesunąć ją w stronętyłu pojazdu i wychodzi ( część osłony od stronyprzodu pojazdu jest wsunięta w inny plastik nie ma zaczepów).
Rozebrałem grzałkę :) nie polecam jej rozbierania bo grzałki są z jednej strony sciskane przez sprezyne żeby oporniki się trzymały :)
JackTheNight - wszystko jest dokładnie jak w twoim opisie z HB/SW - masa jest na 2 i 4 pinie , nawet kolory kabli się zgadzają, są takie same jak na jednej akucji z kompletną nagrzewnicą :)
Gdzies mi się zapodziały gniazda do przekaźników chyba czas na zakupy:
http://allegro.pl/gniazdo-podstawa-przekaznika-4120-bezpiecznik-30a-i6631131900.html <- od razu z bezpiecznikiem (3 szt)
http://allegro.pl/przekaznik-stycznik-12v-30-40a-mah-112-c-4-lr4120-i5020789199.html <- 40A wiec z zapasem (3 szt)
http://allegro.pl/bezpiecznik-midival-midi-val-mta-jakosc-70a-i6496798399.html <- Bezpiecznik 70A - zamienię go za ten 50A co jest przy aku- jako bezpiecznik główny - 1szt.
No i do tego kabelek 10mm2 na zasilanie z aku pociągnąć i będzie gotowe, drobnicę do kabli już mam więc to nie problem, zastanawiam się teraz jak z tymi prędkościami went. i mocą na grzałce ale sądze że będzie ok.
JackTheNight
11-11-2017, 14:39
Kurcze właśnie pomierzyłem rezystancje muszę się dokładnie do tego przyłożyć, wygląda jakby wszystkie piny były ze sobą połączone więc grzałki są ze sobą połączone
To są grząłki o mocy 250 W, czyli
I=P/U = 250 / 12 = 20A
R=U/I = 12/20 = 0,6 Ohma
Czyli grzałka ma rezystancje 0,6 ohma, dlatego wydaje ci się że są zwarte, ale one zwarte nie są, po prostu grzałki mają
bardzo małą oporność, po to aby grzały, działają prawie na zwarciu, wtedy duży prąd rozgrzewa taką spiralę grzałki do czerwoności zapewne.
Tam ci wyżej napisałem, piny 2 i 4 to masa, a 1, 3, 5 to zasilanie poszczególnych sekcji grzałki.
R=U/I = 12/20 = 0,6 Ohma
Czyli grzałka ma rezystancje 0,6 ohma, dlatego wydaje ci się że są zwarte, ale one zwarte nie są, po prostu grzałki mają
... poza tym, wraz ze wzrostem temperatury opór rośnie!
Nie no chłopaki wiem że mają mały opór, tylko głupoty wychodziły z tych rezystancji przez to że nie spodziewałem się że masą będą na przykład dwa ostatnie piny a tu na przemian.
Na przykład na schemacie pin 5 i 2 są niepołączone a jak zmierzysz to się okazuje że mają 3,5 Ohma - ale to już wynika z konstrukcji grzałki, jak co to później wrzucę zdjęcia to będziecie wiedzieć o co chodzi :)
29935
29936
Siemanko. Macie tu na zdjeciu grzalke PTC.
Elementem grzejnym sa tu pastylki koloru bialego.
Mozecie je dojrzec miedzy tymi zeberkami co przez nie powietrze przeplywa. Pastylek grzejnych jest 15 kazda ma wiec po 50W mocy. Widac też czarne pastylki ktore sa izolatorami. Od góry mamy 5 pin, a na dole pin nr 1.
Widac teraz dlaczego mialem problem z pomiarem rezystancji bo w praktyce wszystko jest ze soba polaczone :)
Sprawdze w Eperze jaki mam alternator - u nas w sumie tez kraj zimny :)
A jednak nie taki zimny :) 90A siedzi :)
W sumie ile bedzie to ogrzewanie dzialac jakies 5 minut? Z reszta zostaje jeszcze z 20 A po wlaczeniu PTC, wiec na lampy zostanie. Z reszta nigdy nie jezdze krotkich dystansow wiec aku sie na pewno doladuje :) jestem dobrej mysli :)
... poza tym, wraz ze wzrostem temperatury opór rośnie!
Taka jest idea ptc jak sama nazwa wskazuje. Co do wycinania cos kojarze ze wytapiali to z grubsza lutownica
zeby nie bylo opilkow. Ponizej jest albo nagrzewnica albo wymiennik od klimy, widac po drugiej stronie od kierowcy. Szkoda byloby to zasyfic. Co ciekawe duzo takich grzalek jest od renowek za grosze. Od tipo na razie byla jedna
JackTheNight
11-11-2017, 18:16
A ta to nie jest taka sama z wyglądu jak w Tipo :
NAGRZEWNICA ELEKTRYCZNA LANCIA LYBRA 590530000 (5617553874) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/nagrzewnica-elektryczna-lancia-lybra-590530000-i5617553874.html)
??
Wszystkie sa podobne kwesia wymiarow. Te z francuzow po 5 zl nawet sa. Musieli to wsadzac seryjnie ze tyle tego zlomu jest. Tinio mozesz te swoja pomierzyc (szer, dlug, grub itp.)? Wyglada na prosta robote, moze by tez zrobic? . W zasadzie nagrzewa sie bardzo szybko ale zobacze jak bedzie w zimie. Wiedze warto zebrac.
JackTheNight - wyglada podobnie ale na moje to nie to - te dwa bolce co sa z tylu grzalki (po przeciwnej stronie co gniazdo elekt.) w tej od tipo sa mozna powiedziec po rowno po srodku a ta od lancii ma przesuniete oba bolce w jedna strone. Poza tym ta od tipo jest w obudowie plastikowej i ma na boki takie listwy prowadzace. Podejrzewam ze sa po to aby powietrze bokiem nie szlo tylko bylo cale grzane.
Co do PTC mowicie ze wraz ze wzrostem temperatury rosnie opór - czyli zatem nie da sie jej przepalic? Bo jak w koncu osiagnie pewna temperature to przestanie sie mocniej nagrzewac tak?
Grzalke zostawilem w warsztacie i zmierze ja dopiero w poniedzialek.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Podaje nr aukcji tej grzalki co wyglada prawie identycznie :
6668940388
krowka1978
11-11-2017, 21:39
Co do PTC mowicie ze wraz ze wzrostem temperatury rosnie opór - czyli zatem nie da sie jej przepalic? Bo jak w koncu osiagnie pewna temperature to przestanie sie mocniej nagrzewac tak?
Tak, grzałka PTC nie przegrzeje się. Jest samoregulowalna.
29980
No i maly problem :)
Nie przyjzalem sie dokladnie i faktycznie w sedanie jest inna nagrzewnica :)
Ale co najlepsze obejzyjcie sobie nagrzewnice PTC z Fiata Stilo - jest identyczna :)
Bede musial zamowic, tymczasem skladam elektryke bo tak czy siak beda 3 grzalki po 250W.
Jak to mowia dwa razy sprawdz zanim cos zrobisz :)
Jak ktos bedzie potrzebowal grzalke do swojego tipo to odsprzedam, hak nie to zrobie z niej suszarke do elektrod na warsztacie :)
Chłopaki nie zamówiłem od Stilo tylko od Peugeota 307.
Coś takiego tylko że z komplentymi przyłączami:
PEUGEOT 307 NAGRZEWNICA ELEKTRYCZNA CHŁODNICA (6645593422) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/peugeot-307-nagrzewnica-elektryczna-chlodnica-i6645593422.html?reco_id=636e4f9a-c9fa-11e7-a9b7-246e9677f3c0&ars_rule_id=201#imglayer)
Ta od Stilo ma ząbek (ten co jest po przeciwnej stronie gdzie idzie śrubka) po środku, a u mnie jest przy krawędzi.
Ta nagrzewnica od Peugeota jest bardzo podobna, z tym że nie ma tego ścięcia co jest koło tego ząbka (jak widać na zdjęciu jeden róg obudowy nagrzewnicy jest ścięty, a w tej od peugeota jest prosty), ale to nie problem, jak nagrzewnica przyjdzie to dopasuje się.
JackTheNight - pomocy !
Jak mozesz znajdz numery tej nagrzewnicy PTC co jest do sedana.
Niestety te nagrzewnice nie podejda. Jest inny rozstaw tych bolcow co trzymaja tyl nagrzewnicy.
A ta od stilo za dluga.
Damy rade :)
JackTheNight
26-11-2017, 14:43
Niestety w keyeperze nie ma numerów dla zamówienia takiej grzałki PTC - także nie pomogę.
Może w ASO powiedzą.
tipomirek
12-12-2017, 12:05
Witam ,nie zwracam na to uwagi ale raczej zawsze po włączeniu stacyjki liczniki i kontrolki zrobią sobie migaczkę i ustawią się w pozycji startowej, jednak dzisiaj troszkę się wystraszyłem po przekręceniu kluczyka pojawił się jeden pasek od temperatury wody i po odpaleniu został ,wydaje mi się że zawsze pojawiał się pasek po ok kilometrze ,dodatkowo ja i pasażer wyczułem lekki swąd i otwarłem pokrywę silnika ze strachu ,jednak potem skojarzyłem że wczoraj robiłem w garażu sprężarkę z agregatu lodówki i pompa mi narobiła dymu i smrodu i chwilkę przy dmuchawie śmierdziało ,jednak ten pasek od razu kiedyś wam też pojawił się
brylancik13
12-12-2017, 14:38
Zawsze jest chyba jeden, jak zaczyna sie nagrzewac to zaswieca sie drugi
tipomirek
12-12-2017, 15:07
Ok dzięki ,mam dopiero3 miesiące i wydawało mi się że pasek pokazywał się po chwilowej jezdzie .ale może nie zwracałem dokładnie na to uwagi ,może dzisiaj nie zwróciłbym też gdyby nie ten swąd lekki ale jak pisałem wczorajsze majsterkowanie zatrzymało trochę smrodu w obiegu powietrza ,nawiew ruszył i poczuliśmy
Siema. Ma ktoś może tipo Sedan z PTC? Potrzeba nr VIN bo Pan z ASO powiedział że trzeba mieć VIN auta z PTC bo inaczej jemu nic nie wyświetla.
Poratujcie chłopaki :)
Siema. Ma ktoś może tipo Sedan z PTC? Potrzeba nr VIN bo Pan z ASO powiedział że trzeba mieć VIN auta z PTC bo inaczej jemu nic nie wyświetla.
Poratujcie chłopaki :)
Mogę Ci podać na PW mojego HB. Chyba, że to musi być sedan.
krowka1978
10-01-2018, 15:25
Siema. Ma ktoś może tipo Sedan z PTC? Potrzeba nr VIN bo Pan z ASO powiedział że trzeba mieć VIN auta z PTC bo inaczej jemu nic nie wyświetla.
Poratujcie chłopaki :)
W którym ASO nie potrafią korzystać z EPER-a? Nie jest potrzebny żaden VIN, żeby obejrzeć cześci. Przy przeglądaniu ogólnym według modelu w EPER-ze widać wszystko.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Chwilę grzebiąc w forumowym Eper wyskoczył numer nagrzewnicy 77367173.
krówka ty to jestes gość :)
Też szukałem w ePer ale nie wiedziałem że można rozbić na części, znalazłem taki nr: 55702436.
tutaj jest link do turasów gdzie to sprzedaje gość za 200zł. zobaczcie że ścięcia są takie same jak u mnie w sedanie.
https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-fiat-g.punto-radyator-kalorifer-orjinal-oem-no-55702436-460344069/detay
teraz już sprawdziłem kształt i na pewno będzie pasować :) mam dość szukania, ale taniej kupić używke za 30 zł niż ori za 400 pln.
A teraz patrzcie, taka sama jest w Fordzie KA:
GRZAŁKA NAGRZEWNICY A52101400 FORD KA II 08 (7055244576) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/grzalka-nagrzewnicy-a52101400-ford-ka-ii-08-i7055244576.html#thumb/1)
Mam nadzieje że na bank pasuje, ale widze po kształcie plastiku oraz po tych nóżkach z tyłu że są blisko siebie, a u mnie właśnie takie są :)
Kupione, pewnie przyjdzie w piątek :)
Dziekuję za pomoc użytkownikowi Paweł2014 :)
Sprawdziłem i u Pawłą ta nagrzewnica ma nr 55702436, czyli to samo co zamawiam, o dziwo taka nagrzewnica w aso 700 brutto, chyba ich pogieło z cenami :)
Zobaczymy co ciekawego wyjdzie :)
A i co najważniejsze porównywałem w eper i mamy te same alternatory:
52003532
ALTERNATOR !129 + !4MJ + TC3V
Więc chyba pociągnie :)
30655
30656
No i git. Jestem teraz w trasie- w srode bedzie kontynuacja.
Tutaj tak samo sa wszystkie piny podlaczone do siebie. Musze na schemacie zobaczyc gdzie ma isc masa a gdzie reszta.
Pozdro.
Podziwiam za wytrwałość w dążeniu do celu ;) przecieranie szlaków zawsze jest trudne :)
Zima powróciła, choć ponoć na chwilę. Może warto by odświeżyć temat PTC.
Jak tam kolego? Udało sie zrobić? Bardzo mnie interesowała ta Twoja walka...
Kolego , no i jak ? Ogarnąłeś temat tego PTC w swoim Tipo?
30655
30656
No i git. Jestem teraz w trasie- w srode bedzie kontynuacja.
Tutaj tak samo sa wszystkie piny podlaczone do siebie. Musze na schemacie zobaczyc gdzie ma isc masa a gdzie reszta.
Pozdro.
brylancik13
29-11-2018, 19:48
Dzisiaj jak jechałem rano, mróz ok -6st, na klimie włączonej na opcje AUTO, przez parę sekund było słyszalne z okolicy panelu klimy/kokpitu dzwiek jakby zawiesiła się któraś klapa (takie tykanie) czy cos takiego ...czy ktos sie z takims czyms spotkał w jakims Fiacie lub wie co to bylo ? aktualnie nic nie slychac, działa jak powinno
luckyboy
30-11-2018, 02:23
Dzisiaj jak jechałem rano, mróz ok -6st, na klimie włączonej na opcje AUTO, przez parę sekund było słyszalne z okolicy panelu klimy/kokpitu dzwiek jakby zawiesiła się któraś klapa (takie tykanie) czy cos takiego ...czy ktos sie z takims czyms spotkał w jakims Fiacie lub wie co to bylo ? aktualnie nic nie slychac, działa jak powinnoDzisiaj wstałem z fotela, strzeliło mi w kolanie jakby rzepka, ale chodzę bez problemu, wie ktoś co to było? 🤣
wie ktoś co to było?
Amerykanie testują nowa broń, dmuchnęłi cię w kolano... w uszach nie dzwoni? Aha, działanie tej broni można naszybciej zauważyć przez zakłócenia w pracy klimatyzacji...
brylancik13
30-11-2018, 07:40
Ale z was smieszki.....
Nie wiem, sa tu osoby na forum ktore znaja budowe climatronica albo calego ukladu klimy czy ogrzewania. W sumie racja nie wiadomo co to bylo, bedzie sie powtarzac to bede sie martwil
Dzisiaj wstałem z fotela, strzeliło mi w kolanie jakby rzepka, ale chodzę bez problemu, wie ktoś co to było?
To nie rzepka...spójrz na swój pesel. lepiej już nie będzie. A w pesel bedziesz z wiekiem zaglądał coraz częściej...;-)
To SKS.... starość kurła starość
brylancik13
30-11-2018, 09:30
Problem sie powtarza ale po chwili znika, moze to tylko mrozy a moze trzeba do ASO :( albo sam znika albo pomaga zmiana temp
krowka1978
30-11-2018, 09:42
Dzisiaj jak jechałem rano, mróz ok -6st, na klimie włączonej na opcje AUTO, przez parę sekund było słyszalne z okolicy panelu klimy/kokpitu dzwiek jakby zawiesiła się któraś klapa (takie tykanie) czy cos takiego ...czy ktos sie z takims czyms spotkał w jakims Fiacie lub wie co to bylo ? aktualnie nic nie slychac, działa jak powinno
Tak, mam to na co dzień od 11 lat w GP, gdy po włączeniu silnika/klimy ustawia siłowniki. Jeżeli czegoś się obawiasz, to MES/AlfaOBD i sprawdzenie logów klimy. Zacinające się siłowniki są logowane.
luckyboy
30-11-2018, 10:04
Dzisiaj jak jechałem rano, mróz ok -6st, na klimie włączonej na opcje AUTO, przez parę sekund było słyszalne z okolicy panelu klimy/kokpitu dzwiek jakby zawiesiła się któraś klapa (takie tykanie) czy cos takiego ...czy ktos sie z takims czyms spotkał w jakims Fiacie lub wie co to bylo ? aktualnie nic nie slychac, działa jak powinnoPewnie to było domykanie obiegu wewnętrznego albo jego otwieranie. Climatronic ma to do siebie, że ogranicza dopływ zimnego powietrza z zewnątrz, póki nie jest nagrzany płyn chłodzący, aby nie dmuchać lodowatym powietrzem w twarz. U mnie na AUTO nawet dmuchawa rusza dopiero z opóźnieniem, gdy ciecz trochę rozgrzeje się w tym samym celu.
brylancik13
30-11-2018, 10:20
Tak, mam to na co dzień od 11 lat w GP, gdy po włączeniu silnika/klimy ustawia siłowniki. Jeżeli czegoś się obawiasz, to MES/AlfaOBD i sprawdzenie logów klimy. Zacinające się siłowniki są logowane.
Nie mam niestety nic do sprawdzenia tych błędów. Kłopot w tym ze to sie dzieje juz w nagrzanym aucie gdy ciecz/silnik i olej nagrzany. W aucie cieplo, tem ustawiona na 16 st i wtedy tykanie i za chwile jakby nigdy nic
krowka1978
30-11-2018, 10:30
aby nie dmuchać lodowatym powietrzem w twarz.
W trybie automatycznym przy ogrzewaniu klima nie wieje na twarz, a na dół i z początku też na szybę. Do tego automatyka ma za zadanie doprowadzić do jak najszybszego nagrzania silnika i wnętrza. W trybie MaxDef będzie waliło po szybie dużo wcześniej. W standardowym trybie wiatrak przyspiesza, gdy temperatura płynu osiągnie minimum 50stC. Przy MaxDef wcześniej.
brylancik13
30-11-2018, 11:57
Teraz jezdze, temp ok -2 st i tykanie nie wystąpiło, zobaczymy jak bedzie dalej
krowka1978
30-11-2018, 12:28
Teraz jezdze, temp ok -2 st i tykanie nie wystąpiło, zobaczymy jak bedzie dalej
Może go nie usłyszałeś po prostu. Będziesz wszystko wiedział, gdy podłączysz kompa. Wtedy przestaniesz myśleć o tym jako o czymś niepożądanym. Włączysz sobie test klap i będziesz widział w jakim położeniu są, jak płynnie zmienia się położenie no i odgłosy, które będą przy tym wydawane. O błędach już pisałem.
brylancik13
30-11-2018, 13:50
Ja eiem jak sobie stukaja klapy przy zmianie kierunku nawiewu itp. Tu odglos jest przez pare sekund taki sam jakby jakis element sie zawiesil o noe mogl przeskoczyc na wlasciwa pozycje. Tyle w temacie. Nie ma co kombinowac, kompa nie mam wiec testu zadnego nie zrobie. Nedzie sie to powtarzalo to najwyzej pojade do ASO, poko jest gwarancja
nightingale79
30-11-2018, 14:40
Tylko nie płacz
jak w gimnazjum - dobrze że już zlikwidowali
Wszystkie te klapki to plastik - ma prawo coś się przytrzeć lub pęknąć. W Astrach H silnik był tak silny że łamał klapkę obiegu zamkniętego. Na forum gość wykombinował moduł który zmniejszał siłę pracy silniczka w pozycji domykania klapki. Ale klapkę trzeba było metodą domową naprawiać bo nowa w kosmicznej cenie. 99% astr H ma tą klapkę połamaną. Czasem coś projektantom potrafi nie wyjść tak jak powinno.
Gomez405
01-12-2018, 09:19
Ja czekam jak zaczną piszczeć jak zacznie sie robic cieplej. W AstrzeH w marcu co roku byl koncert jak by świnia w nawiewie siedziała
krowka1978
01-12-2018, 09:38
Tu Astra H, tam Astra H, to że w tamtych autach tak jest nie przekłada się na auta od FCA. W Bravo II padają siłowniki w automacie, w GP nie, więc ten tego. W GP słychać jakby przeskakiwało na zębatkach, a nie przeskakuje, więc w Tipo tak też może być. Jak nie ma pewności, to do ASO, może coś znajdą ;-)
Ja czekam jak zaczną piszczeć jak zacznie sie robic cieplej. W AstrzeH w marcu co roku byl koncert jak by świnia w nawiewie siedziała
Możesz się nie doczekać, a wręcz jest to pewne :tongue
Hej Pany i Panewki,
Nie było mnie dosyć dawno :) wiem i przepraszam.
Nawiązując do PTC w tipo:
https://allegro.pl/oferta/grzalka-nagrzewnicy-ptc-fiat-alfa-romeo-7750695311
Zakupiłem właśnie,nowe ii na gwarancji a co najważniejsze są wszystkie piny, kabelki i przekaźniki.
Obiecuje się zająć tematem i że w końcu to zamontuję :)
Pozdrawiam, wracam do obowiązków :)
Hej Pany i Panewki,
Nie było mnie dosyć dawno :) wiem i przepraszam.
Nawiązując do PTC w tipo:
https://allegro.pl/oferta/grzalka-nagrzewnicy-ptc-fiat-alfa-romeo-7750695311
Zakupiłem właśnie,nowe ii na gwarancji a co najważniejsze są wszystkie piny, kabelki i przekaźniki.
Obiecuje się zająć tematem i że w końcu to zamontuję :)
Pozdrawiam, wracam do obowiązków :)
No to czekam z niecierpliwością na montaż ;)
ps. to ma taką cenę czy mega promocja?
Co do ceny nie mam pojęcia, ale jak zobaczyłem to się mega zdziwiłem, ja mam już zamontowaną używkę i zapłaciłem za samą używkę chyba 120 ale to było rok temu, ale skusiłem się na tą ofertę ponieważ nie miałem czesu aby twożyć wiązkę pod PTC a tu gotowe - podpinam plusa i sygnały do przekaźników i śmiga.
Co do ceny nie mam pojęcia, ale jak zobaczyłem to się mega zdziwiłem, ja mam już zamontowaną używkę i zapłaciłem za samą używkę chyba 120 ale to było rok temu, ale skusiłem się na tą ofertę ponieważ nie miałem czesu aby twożyć wiązkę pod PTC a tu gotowe - podpinam plusa i sygnały do przekaźników i śmiga.
Trudno się to montuje? Bo bym się też skusił.
Cena taka bo to chyba lezaki magazynowe rok produkcji wiazki i grzalki to 2010 - byly stosowane w tych latach wiec sie nie dziwie. Najbardziej sie ciesze ze jest wiazka - bede mial czas to wszystko rozpisze.
Cena taka bo to chyba lezaki magazynowe rok produkcji wiazki i grzalki to 2010 - byly stosowane w tych latach wiec sie nie dziwie. Najbardziej sie ciesze ze jest wiazka - bede mial czas to wszystko rozpisze.
rozpisz szybko, bo jestem zainteresowany i nie wiem czy, kupić i czekać na twoją rozpiskę :-) Trzeba coś ingerwac w bodycomp?
moje tipo do 1.6 mj mieszkam w Alpach w Austri i strasznie wolno sie grzeje okolo 20 km tragedia
kartonik
27-03-2019, 10:19
Jak nie masz dodatkowej grzałki, to tak właśnie wygląda ogrzewanie w dieslu :tongue
Na polski rynek każdy diesel w tipo ma chyba w standardzie ptc...
krowka1978
29-03-2019, 08:24
Na polski rynek każdy diesel w tipo ma chyba w standardzie ptc...
Dobre, że napisałeś "chyba" :tongue 1.3MJ, którym jeździłem, nie miał.
Ech, udała się dupokryjka w postaci âchybaâ :-)
dejf5241
31-03-2019, 20:00
Na polski rynek każdy diesel w tipo ma chyba w standardzie ptc...
W 2017 roku każdy 1.6 MultiJet miał w standardzie ptc, nie wiem jak jest obecnie.
michael4321
23-09-2019, 14:54
Pytanie odnosnie klimatyzacji manualnej.
Po odebraniu tipo w salonie powiedzili mi zeby na jesien i w zimie wlaczac klimatyzacje 2-3 dni w tygodniu zeby sobie pochodzila a na moje pytanie jak w tym wytrzymac pokazali mi zeby ustawiac pokretlo ogrzewania na polowe i grzac powietrze z klimy. Czy sa jakies zalecenia jak bardzo to powietrze mozna grzac? Czy ustawiac dokladnie na polowe? (czyli pokretlo na samym srodku). Czy moge grzac bardziej to powietrze? Jakie macie doswiadczenia z tym i czy faktycznie podtrzymanie dobrej pracy klimy jest tak wazne i trzeba te 2-3 dni w tygodniu pouzywac przynajmniej z pol godzinki?
możesz grzać nawet i na maksa :D
powietrze będzie bardzo suche, bo nie dość, że klima osusza to jeszcze ogrzewanie też osusza ;-) ale to dobrze, szyby nie będą Ci parować a to zaleta :)
A sprężarka powinna pochodzić, aby smarowanie układu było.
krowka1978
23-09-2019, 15:39
Szkoda, że o minimalnej temperaturze zewnętrznej załączenia sprężarki nikt nie wspomina...
michael4321
23-09-2019, 15:55
Tzn? Na ile ustawienie jest? Moge sie spodziewac ze jak bedzie np. kolo zera to klima sie nie wlaczy?
JackTheNight
23-09-2019, 20:06
Poniżej 5 stopni klima się nie włączy (pomimo tego że diodka AC będzie się świecić), ale jak silnik zrobi się ciepły to już klima się chyba włączy.
bahamut24
24-09-2019, 22:48
Klimy to najlepiej nie wyłączać cały rok.
Co Ty wypisujesz? Ja klimy nie wyłączam cały rok, non stop włączona, czy wiesz jak to się przekłada na spalanie? Te wyniki spalania podawane na tym forum są dla mnie nieosiągalne... a wiesz ile ludzi w zadzie bedzie miało klime tylko dlatego ze woli mniejsze spalanie?
Co do spalania, to paradoksalnie spada mi znacząco przy dużych mrozach jak sprężarka nie startuje :-D
A dodam jeszcze kija w mrowisko, klima włączona cały rok nie śmierdzi.
A dodam jeszcze kija w mrowisko, klima włączona cały rok nie śmierdzi.
Bo twój kinol tak przyzwyczaił się do smrodu grzyba, że tego nie czujesz.... hehe
krowka1978
25-09-2019, 08:30
Poniżej 5 stopni klima się nie włączy (pomimo tego że diodka AC będzie się świecić), ale jak silnik zrobi się ciepły to już klima się chyba włączy.
Temperatura silnika nie ma nic do rzeczy. Chodzi o parownik, na którym pojawi się lód, gdy będzie za niska temperatura zewnętrzna.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Co do spalania, to paradoksalnie spada mi znacząco przy dużych mrozach jak sprężarka nie startuje :-D
Co Ty wypisujesz:?::tongue Zimą paradoksalnie w moich zawsze spalanie rośnie :tongue
A ja tylko zima przy mrozach sporo poniżej 0 mogę zejść ze spalaniem lpg poniżej 10... latem nierealne...
A ja tylko zima przy mrozach sporo poniżej 0 mogę zejść ze spalaniem lpg poniżej 10... latem nierealne...
Bo dłużej na benzynie jedziesz :P :P :P :P :D
krowka1978
25-09-2019, 13:38
A ja tylko zima przy mrozach sporo poniżej 0 mogę zejść ze spalaniem lpg poniżej 10... latem nierealne...
Czy to się nie dzieje dlatego, że później na gaz się przełącza? Rozumiem, że benzyny jednak więcej pali ;-)
Pali więcej pb ale pilnuje ile km na pb jadę i odejmuje na koniec. A jak zbiornik lpg wyjeżdżam przy 4 odpaleniach auta to łatwo mi zapamiętać i odjąć km przejechane na pb...
Musi to mieć związek z tym ze klima na auto odpalona cały rok, przez co pali więcej a jak zimno i klima nie startuje to dzięki temu przy mrozach spada spalanie :-)
brylancik13
26-09-2019, 08:03
Kto włącza klime okazjonalnie tego nie zrozumie :) ja moze tego nie odczuwam bo sporo krotkich odcinkow i pomimo ze sprezarka sie nie włącza to dochodzi jazda na zimnym silniku
krowka1978
26-09-2019, 08:17
Kto włącza klime okazjonalnie tego nie zrozumie
Okazjonalnie nie włączam, oba moje wozidła działają całymi latami w trybie auto, z tym, że GP pokazuje na wyświetlaczu, że sprężarka nie jest sterowana, pomimo palącej się diody na przycisku AC - dzieje się tak, gdy temperatura zejdzie poniżej 0stC (wyłącza się na wyświetlaczu klimy symbol śnieżynki).
bahamut24
26-09-2019, 09:12
Nowe auta kupione a żydzą na klimie bo kilka zł więcej przy tankowaniu, obstawiam że gdyby można było to część tipo bez klimy by kupowali 🤣
Nowe auta kupione a żydzą na klimie bo kilka zł więcej przy tankowaniu, obstawiam że gdyby można było to część tipo bez klimy by kupowali
To nie chodzi o żydzenie na klimie, tylko o zdrowie. Klima wcale zdrowa nie jest, ale bardzo przydatna i użyteczna. Jednak osobiście wolę oddychać normalnym powietrzem bez sztucznego schłodzenia i wysuszenia, więc uruchamiam ją wtedy kiedy uznam to za stosowne. Szczególnie w upalne dni lub bardzo wilgotne. I tyle mojej filozofii w temacie;-)
bahamut24
26-09-2019, 11:02
To nie chodzi o żydzenie na klimie, tylko o zdrowie. Klima wcale zdrowa nie jest, ale bardzo przydatna i użyteczna. Jednak osobiście wolę oddychać normalnym powietrzem bez sztucznego schłodzenia i wysuszenia, więc uruchamiam ją wtedy kiedy uznam to za stosowne. Szczególnie w upalne dni lub bardzo wilgotne. I tyle mojej filozofii w temacie;-)
Twoja filozofia jest błędna , gdy jeździ się na klimie stężenie pyłów PM wynosi prawie 0% wewnatrz kabiny, bardzo wazne w sezonie grzewczym gdy pelno smogu. Wolisz oddychac normalnym powietrzem-twoje płuca 😏
krowka1978
26-09-2019, 11:08
Twoja filozofia jest błędna , gdy jeździ się na klimie stężenie pyłów PM wynosi prawie 0% wewnatrz kabiny, bardzo wazne w sezonie grzewczym gdy pelno smogu. Wolisz oddychac normalnym powietrzem-twoje płuca
Chcesz powiedzieć, że jeżeli sprężarka jest wyłączona, to filtr nie działa? :tongue
bahamut24
26-09-2019, 11:20
Nie. Dla mnie normalne powietrze to prosto ze środowiska 🙂
Nie. Dla mnie normalne powietrze to prosto ze środowiska
No to nie rozumiem o co tu chodzi. Co mają wspólnego pyły PM a włączona klima?
bahamut24
26-09-2019, 19:58
No to nie rozumiem o co tu chodzi. Co mają wspólnego pyły PM a włączona klima?
Pisałem prosto ze środowiska a nie przepchane przez filtry. Jak ktoś klime używa tylko w upały to zazwyczaj jeździ z otwartymi szybami wtedy powietrze w kabinie jest bardziej zanieczyszczone. Zresztą im więcej używa się klimy tym mniejsze prawdopodobieństwo awarii układu i rozwoju grzybów czy pleśni. Kilka lat używam klime i nigdy nikt przez nią nie był chory bo używam z głową i dbam.
Ja też "żydzę" na klimie. W samochodzie, w pracy, w domu.
Nie lubię chłodu klimy, coś mi w tym nie pasi. Zwłaszcza dobija mnie jezda na automacie gdy powietrze na zewnątrz jest w sam raz a mimo tego chodzi sprężarka i jednocześnie układ dodaje gorące powietrze. Po kilkugodzinnej trasie czuje się jak wiór. Tzn tak wysuszony.
kartonik
27-09-2019, 10:55
Jak tylko warunki pogodowe/drogowe pozwalają, to jeżdżę bez włączonej klimy, a z córką to już w ogóle staram się nie używać klimy, bo źle wpływa na jej zdrowie.
michael4321
30-09-2019, 12:47
Kolejne pytanie/watpliwosc:
Czy w trybie auto on/off (wylaczanie sie silnika automatyczne przy zatrzymaniu) mozna miec wlaczona klime? Chodzi mi o to ze jak stoje w korku to sprezarka zalacza sie kilkanascie-kilkadziesiat i wiecej razy. Czy moze miec to jakis negatywny wplyw na dzialanie klimy?
Działanie start stop ma negatywny wpływ na wszystko w aucie a tylko poprawia statystki producenta i jest pseudo ekologiczne ale wiele osób uważa inaczej...
Działanie start stop ma negatywny wpływ na wszystko w aucie a tylko poprawia statystki producenta i jest pseudo ekologiczne ale wiele osób uważa inaczej...
Podpisuję się pod tym stwierdzeniem 2-oma "recyma". Bardzo prawdziwe stwierdzenie.
krowka1978
01-10-2019, 09:18
Działanie start stop ma negatywny wpływ na wszystko w aucie
Nie przesadzaj, że na wszystko ;-)
Nie przesadzaj, że na wszystko ;-)
Zgadzam się :D
Poprawia statystyki spalania i zarobek w ASO :D :D :D :D
michael4321
01-10-2019, 13:52
To sugerujecie zeby jednak wylaczyc auto start-stop na poczatku kazdej jazdy? Sory jestem laikiem w tych tematach.
To sugerujecie zeby jednak wylaczyc auto start-stop na poczatku kazdej jazdy? Sory jestem laikiem w tych tematach.Jeśli jesteś fanem Grety tunecośtam to nie wyłączaj.
W przeciwnym razie STOP SS
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
nightingale79
01-10-2019, 16:17
ja jestem antyfanem absurdów ekologicznych to nie mam zamiaru nigdy jeździć na włączonym. Od wyjazdu z salonu mam wyłączony.
michael4321
01-10-2019, 16:45
OK to bede wylaczal na kazda jazde, wole miec dluzej sprawny silnik, sprezarke, itd (rozumiem ze duzo lepiej jak pracuja ciagle) + akumulator wciaz nie dostaje w tylek rozruchami w korku
@ nightingale79
czyli wylaczasz na kazda jazde? nie mozna tego przeciez wykasowac z software-u
kartonik
01-10-2019, 17:24
We wcześniejszych wersjach wystarczyło raz wyłączyć guzikiem na konsoli centralnej i był spakój, ale widocznie było to za mało ekologiczne, więc to zmieniono i trzeba za każdym razem wyłączać.
nightingale79
01-10-2019, 21:32
Dokładnie - w moim roczniku wciskało się raz i spokój.
kartonik
01-10-2019, 21:59
Tak było chyba do połowy 2018 r.
krowka1978
01-10-2019, 22:27
Już nie raz było - norma Euro 6D.
rycho1973
07-10-2020, 17:00
Szanowni koledzy czy komuś udało się dołożyć PTC ?
No i tak się kończy przeglądanie z nudów allegro - kupiłem grzałke ptc do tipolota za 4 dychy. Teraz najlepiej byloby dorwać fabryczny moduł sterujący ale pewnie tak łatwo niema. więc plan jest taki: układ na 2 x lm3914 do pomiaru napiecia aku (dwie wartosci) i temperatury (3 wartosci). Z tego sterowanie trzema przekaznikami grzalek. Ma to dzialac przy spelnieniu warunkow jest ładowanie aku>14v, pokretlo temperatury na full, wentylator wlaczony, i w zaleznosco od tem płynu jedna dwie lub trzy grzałki. Ciekawe jak taka logika się ma do oryginalnej.
Tez kupilem grzałke za 40zl i sie zaczęło. Postanowiłem na poczatek podpiac jedynie jeden moduł, bo moj główny cel to szybkie odszronienie przedniej szyby a nie ogrzewanie kabiny. Wiec drugim zakupem był przekaznik impulsowy z blokada czasowa 10minut. Do tego niezbędna jest mała krańcówka - po przekręceniu pokrętła ogrzewania na chłodzenie powietrze nie owiewa grzałki (sa dwa kanały) i moze byc nieciekawie. Dla krańcówki jest miejsce przygotowane tuz pod pokrętłem temperatury. Podpięcie pod 30A bezpiecznik przy ACU. Przycisk chwilowy do sterowania przekażnikiem. Narazie wprowadziłem jedynie przewody do kabiny, niestety od strony pasażera, bo przy kierowcy nie umiałem sie wcisnąć (gazownicy juz sie tamtędy wepchali, pozatym wycieraczki bardzo utrudniają dostęp w tym miejscu). Brakuje mi teraz jedynie warunku pracy wentylatora, musze isc i pomieżyć bo chyba włącznik klimy ma te funkcje (przy wentylatorze na zero klima nie chodzi), ale cos mi sie kojarzy ze pokrętło steruje "minusem" a ja mam wstępnie przygotowana wiązkę pod plusa ;/ Tak czy siak jedną grzalke uruchomie, nawet bez tych warunków - tylko wtedy kazdemu ew. kierowcy tłumacz "tego nie naciskaj" bo najpierw, przekręć to i wentylator. Ech...
Dam znac jak cos uda mi sie jeszcze dorobić.
Wnioski na ta chwilę:
1. Wycięcie pod grzalke da sie zrobic nozykiem do tapet, do podpiecia wystarczą konektory 9.5, ale wazna jest kolejność podpięć, sekcje sa między sobą zwarte.
2. Łatwiej wejsc do kabiny od pasażera, a przewody pod grodzią (za silnikiem) przypiąć do całej masy innych przewodow trytytkami
Odgrzewam kotleta.
Czy ktoś ma taką moc i może sprawdzić czy ten moduł sterowania przy manulanej klimie ma numer 50513907 ?Bo takie coś jest wsadzane w punto doblo itp można kupić całą wiązkę. Bo w sumie schemat jest i niemal wszystkie piny jasne oprócz jednego (blow costam i pewnie to bedzie sygnal z wentylatora). W alfaobd jest nawet w menu urządzenie heater denso.
Wyciągnąłem schemat grzałki PTC z Tipo HB/SW i tutaj widać, jakby to była ta sama grzałka co u ciebie 5 pinów i ma takie same cyfrowe oznaczenia pinów 1 2 3 4 5:
29934
U ciebie ta grzałka PTC co kupiłeś też ma oznaczenia cyfrowe pinów 1 2 3 4 5.
Piny 2 i 4 to masa, a 1, 3, 5 to zasilanie sekcji grzałek.
To już teraz chyba będzie jasne jak podłączyć grzałkę PTC :)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
I to zdjęcie jest od strony nóg pasażera ?
Jack co to jest M201 na tym schemacie? To sterownik klimy manualnej w hb (on jest inny niż w maega bieda wersji bo ma elektryczny napęd recyrkulacji) czy dodatkowy moduł ptc?
Czy mi się wydaje czy w Sedanie są grzałki PTC pod 3 wtyczki - 6 pinów a w HB/SW jedna wtyczka 5 pinowa?
Na allegro są nagrzewnice z różnymi grzałkami i chciałbym się upewnić zanim zamówię
Najlepiej poznać z drugiej strony nagrzewnicy jaką mamy mieć grzałkę - są wyraźne różnice między rozstawem "grzybków" grzałki, oraz w tym miejscu nagrzewnica jest w jednym przypadku gładka, a druga ma kratkę wzmocnień.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.