Zobacz pełną wersję : Skacząca temperatura silnika
marcinb87
11-01-2017, 13:38
Mam problem jak w temacie, wahania temperatury na wyświetlaczu. Wymieniłem czujnik temperatury (ten z brązową końcówka, wkręcony w termostat) ale nic to nie dało. Auto było podpięte pod komputer podobno nie ma błędów... Dzisiaj było u mnie -15 stopni przejechałem ok. 2 km wskazówka podniosła się o 1/4 skali z nawiewów leciało zimne powietrze, po przejechaniu ok. 7 km temp. prawie na 90 stopni, po czym na światłach znowu spadła do 1/4 skali, w tym momencie już leciało ciepłe powietrze. Po przejechaniu 13 km wskazówka pokazywała pełne 90 stopni ale jak stanąłem na parkingu to znowu zaczęła lekko opadać i tak cały czas... z nawiewów leci ciepłe powietrze ale wydaje mi się że powinno mocniej grzać.
Pytanie co mam sprawdzić ? jak odpowietrzyć układ w silniku 1,4 90 KM 2007 r. ? czy ewentualnie może to być wina termostatu ?
Wszystko wskazuje na uszkodzony termostat.
uszkodzony termostat. Jak na benzyniaka to trochę dziwne objawy, bo zwykle przy stale otwartym termostacie temperatura w trakcie jazdy spada (jest to efekt pędu powietrza na chłodnicę), chyba, że masz jakąś przesłonę. Być może jednak twój termostat sie tylko nie domyka.
marcinb87
11-01-2017, 14:07
Wymieniłbym termostat ale chyba nie przepuszcza bo górna rura jest zimna, tylko dolna się nagrzewa a wskaźnik wariuje raz w dół raz w górę. Myślałem że może jest jeszcze inny czujnik który odpowiada za wskazania na zegary ?
Dopiero teraz znalazłem na forum że przyczyną mogą być "zimne luty na zegarach" sprawdzę to...
mixturiusz
11-01-2017, 22:31
Można by było ewentualnie sprawdzić to podpinając ELMa pod OBD i na telefonie za pomocą np. apki Torque odczytywać temperaturę płynu chłodniczego. Nie wykluczyłoby to licznika wtedy? Pomimo że to dział o Bravo to podepnę się z Albeą 1.2 16v bo silnik podobnej konstrukcji jednak. Mam podobny problem, póki się jedzie jest wszystko ok silnik się nagrzewa do połowy skali wskaźnika (90°C) ale podczas gdy staję na światłach to wskaźnik spada o jedną działkę. Też przy temperaturach ~ -15°C Termostat wymieniałem 2 miesiące temu, obecny wydaje się sprawny (sprawdzałem górny wąż chłodnicy oraz silnik się szybko nagrzewa)
marcinb87
12-01-2017, 07:03
Wczoraj temperatura u mnie poszła w górę i było -3. Przed ruszeniem odpaliłem auto, włączyłem max ciepły nawiew odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego i poczekałem aż auto się nagrzeje. Po kilku minutach silnik się nagrzał i otworzył się termostat(góra rura zaczęła się nagrzewać). Wsiadłem do auta i lekko uderzyłem w zegar temperatury. Przejechałem 30 km wskazówka stanęła na 90 stopniach i ani nie drgnęła. Teraz nie wiem co pomogło ale będę to obserwował jeszcze przez kilka dni i dam znać co wyszło...
e_nornert
12-01-2017, 13:12
Wczoraj temperatura u mnie poszła w górę i było -3. Przed ruszeniem odpaliłem auto, włączyłem max ciepły nawiew odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego i poczekałem aż auto się nagrzeje. Po kilku minutach silnik się nagrzał i otworzył się termostat(góra rura zaczęła się nagrzewać). Wsiadłem do auta i lekko uderzyłem w zegar temperatury. Przejechałem 30 km wskazówka stanęła na 90 stopniach i ani nie drgnęła. Teraz nie wiem co pomogło ale będę to obserwował jeszcze przez kilka dni i dam znać co wyszło...
Jak ktos juz napisał, to sa typowe objawy padu termostatu. Czasem lepiej czasem gorzej ale generalnie im zimniej tym objawy bardziej widoczne. Jak sie beda powtarzac termostat do wymiany
Mam to samo w Stilo 1.4 95KM, wszystko wskazuje na uszkodzony termostat.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.