Zobacz pełną wersję : Bravo Multijet 150 dymi po rozgrzaniu
alive625
09-01-2017, 17:53
Witam,
Jestem posiadaczem Fiata Bravo z 2007 roku z silnikiem 1.9JTD. Od jakiegoś czasu samochód mocno dymi po rogrzaniu (tj. przejechanie powyżej 20km). Kłęby dymu są białe i potrafią zrobić nie lada zamieszania na swiatlach. Niestety nie jest to prawdopodobnie płyn chłodniczy ponieważ jego stan pozostaje na razie niezmienny.
Może zamarzła odma i wyrzuciło olej przez wydech?
Trzeba sprawdzić poziom oleju.
Sprawdź czy turbina nie przepuszcza oleju.
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
No właśnie objaw typowy dla wypalania dpf. Silnik się nagrzewa i zaczyna wypalić filtr.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
alive625
09-01-2017, 21:18
Raczej ne jest to dpf bo dym można dostrzec spod maski, q podczas postoju nawet w kabinie
Pozwole sobie podpiac pod temat. Posiadam 1.9 8v. I u mnie tez dymil sporo nawet po nagrzaniu przy mrozach rzedu ponizej -15. Jak sie podniosla temp do okolo -8 to juz mniej tego dymu prawie niezauwazalny po nagrzaniu. Na zimnym silniku tak czy inaczej zadyma jest na mrozie. Plynu chlodniczego nieubywa w znaczacy sposob wrecz mozna zaokragllic do constans. Dzisiaj sprawdze olej chociaz raczej mi go tez nie ubywa ~const. przy czym ostatnio kontrolowalem jakos 3-4 tyg. temu.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
alive625
10-01-2017, 18:35
Tylko że mój nie dymi wcale jak jest zimny, dopiero po mocnym nagraniu.
A może poświęć trochę czasu i przegoń go za miastem 50 km w jedną 50 w drugą
gargamel86
13-01-2017, 11:27
przegoń auto, nie jeździj emerycko, kontroluj stany płynów i tyle:) jeśli auto nie zachowuje się dziwnie to nie szukaj dziury w całym:) odejdą mrozy wyjdzie wszystko na plus;) ciśnienie atmosferyczne i wilgotność powietrza powodują że auto może dymić nawet jak już się zagrzeje.....nawet w tłumiku diesela odlada się woda która tak szybko nie odparuje:) takie prawa natury;)
Mój też tak dymił tydzień temu. Wystarczyło przejechać 2 km i w lusterkach poza chmurą biało-szarego dymu nic nie było widać. Przymarzła odma i uszczelnienie turbo puściło olej. Auto u mechanika właśnie stoi. Najśmieszniejsze, że miałem w planie czyszczenie zmiennej geometrii, teraz mam zregenerowaną turbinę.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.